Здравейте колеги, пиша тази тема за да споделя и евентуално да предотвратя подобни проблеми при тези които имат същата инсталация като моята.
Става въпрос за Bora 2,3 V5 1999г., точно до филтъра на климатика е захванат за корпуса един дебел (около 6 квадрата) кафяв кабел, през който, освен разни дреболии се захранва частично инструменталното табло и една помпа, която дърпа доста ток. Този кабел е захванат към ламарината с помощта на кабелна обувка и гайка, не съм сигурен дали гайката се е разхлабила, или обувката се е окислила от водата в която кисне по време на дъжд, но в крайна сметка комбинацията от лоша връзка и голям ток протичащ през нея, превърна дебелия кафяв кабел в нагревател, който е стопил кутията на филтъра, опрял е до самия хартиен филтър и с помощта на идващия насрещен въздух го е запалил. От там последваха черни пушаци в купето и из под капака, добре че имах качествен пожарогасител.
Имах късмета да се стопят само кората под чистачките, кутията на филтъра и клапата за насрещния въздух, и съвсем леко турбината на моторчето за парното.
За мое съжаление симптоми за този проблем почти не забелязах, две седмици преди пожара ми замириса на стопен кабел, спрях, вдигнах капака, но след като не видях нищо и не усетих никакви странни миризми, реших, че миризмата е идвала от пушещия автомобил, който се движеше пред мен. Следващия път като усетих същата мирзми, се запалих. Другия симптом беше, че на 2-3 пъти забелязах, че както си карам по магистралата, всички стрелки на таблото за част от секундата падат надолу и пак започват да си показват, но тогава реших, че явно ще има проблем в таблото и ще го правя като се прецака тотално.
Сега кабела е свързан на две места едновременно, едно от които е директно минуса на акумулатора.
Съветвам колегите с Bora/Golf 4 да си проверят състоянието на този кабел, за да не си изпатят като мен. Ровейки из моргите, забелязах че не на всички Bori-и и 4-ки този кабел е захванат там, явно на един по-късен етап от VW са забелязали, че това е проблем и са го-преместили някъде в страни.
Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка
- kok12
- Мнения: 640
- Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка
Интересен недостатък.
Би ли заснел проблемния кабел и захващането му
Благодаря
Би ли заснел проблемния кабел и захващането му
Благодаря
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка
Ето това е въпросният кафяв кабел (ограден с червено):
Ето и още няколко гледни точки:
Преди беше захванат с гайка и кабелна обувка точно до кутията на филтъра, сега е удължен (чрез запояване) и е захванат пак с гайки и кабелни обувки, но вече на две места - едното е най-близката точка на заземяване (точно срещу буксите на ЕКУ-то), а другото е директно на "минуса" на акумулатора.
Ето и още няколко гледни точки:
Преди беше захванат с гайка и кабелна обувка точно до кутията на филтъра, сега е удължен (чрез запояване) и е захванат пак с гайки и кабелни обувки, но вече на две места - едното е най-близката точка на заземяване (точно срещу буксите на ЕКУ-то), а другото е директно на "минуса" на акумулатора.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка
Аз нямам там такъв кабел...иначе леко си се отървал,радвам се че няма големи поражения
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 178 госта