Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка

Мнениеот jordancho » Нед 30 мар 2014 12:48


Здравейте колеги, пиша тази тема за да споделя и евентуално да предотвратя подобни проблеми при тези които имат същата инсталация като моята.
Става въпрос за Bora 2,3 V5 1999г., точно до филтъра на климатика е захванат за корпуса един дебел (около 6 квадрата) кафяв кабел, през който, освен разни дреболии се захранва частично инструменталното табло и една помпа, която дърпа доста ток. Този кабел е захванат към ламарината с помощта на кабелна обувка и гайка, не съм сигурен дали гайката се е разхлабила, или обувката се е окислила от водата в която кисне по време на дъжд, но в крайна сметка комбинацията от лоша връзка и голям ток протичащ през нея, превърна дебелия кафяв кабел в нагревател, който е стопил кутията на филтъра, опрял е до самия хартиен филтър и с помощта на идващия насрещен въздух го е запалил. От там последваха черни пушаци в купето и из под капака, добре че имах качествен пожарогасител.
Имах късмета да се стопят само кората под чистачките, кутията на филтъра и клапата за насрещния въздух, и съвсем леко турбината на моторчето за парното.
За мое съжаление симптоми за този проблем почти не забелязах, две седмици преди пожара ми замириса на стопен кабел, спрях, вдигнах капака, но след като не видях нищо и не усетих никакви странни миризми, реших, че миризмата е идвала от пушещия автомобил, който се движеше пред мен. Следващия път като усетих същата мирзми, се запалих. Другия симптом беше, че на 2-3 пъти забелязах, че както си карам по магистралата, всички стрелки на таблото за част от секундата падат надолу и пак започват да си показват, но тогава реших, че явно ще има проблем в таблото и ще го правя като се прецака тотално.
Сега кабела е свързан на две места едновременно, едно от които е директно минуса на акумулатора.
Съветвам колегите с Bora/Golf 4 да си проверят състоянието на този кабел, за да не си изпатят като мен. Ровейки из моргите, забелязах че не на всички Bori-и и 4-ки този кабел е захванат там, явно на един по-късен етап от VW са забелязали, че това е проблем и са го-преместили някъде в страни.




Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка

Мнениеот kok12 » Нед 30 мар 2014 14:48


Интересен недостатък.
Би ли заснел проблемния кабел и захващането му
Благодаря


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка

Мнениеот jordancho » Вто 01 апр 2014 12:36


Ето това е въпросният кафяв кабел (ограден с червено):
IMG_20140331_180243r.jpg


Ето и още няколко гледни точки:
IMG_20140331_180227r.jpg

IMG_20140331_180218r.jpg

IMG_20140331_180207r.jpg


Преди беше захванат с гайка и кабелна обувка точно до кутията на филтъра, сега е удължен (чрез запояване) и е захванат пак с гайки и кабелни обувки, но вече на две места - едното е най-близката точка на заземяване (точно срещу буксите на ЕКУ-то), а другото е директно на "минуса" на акумулатора.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Запали ми се Bora-та заради разхлабена гайка

Мнениеот FELIPE » Вто 01 апр 2014 16:55


Аз нямам там такъв кабел...иначе леко си се отървал,радвам се че няма големи поражения :th_up



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 178 госта