Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот Kanchev » Нед 06 апр 2014 22:16


Вече трети ден имам сериозни проблеми при присаждането на клима на ААЗ-ката на баща ми от донор Г3 - 1.8.

Ще пропусна голяма част от перипетите си, НО ще искам ваша помощ при следните неща:

1. Ел. схема за управлението на климатика - ще бъда благодарен на някой колега ако даде цяла схема със обяснение към нея понеже съм много далеч от разчитането им.
Във връзка с първият въпрос съм във следната ситуация:

1.1. Имам оригинални бутони АС и RЕС
1.2. Монтирал съм в кутията на изпарителя на климата термостат/терморегулатор, който да спира компресора.
1.3. Пресостат 4-и пинов, които към момента нямат верига между тях предполагам до момента на напълването на системата когато ще се появи верига между два от четирите. Кои за какво ще се ползва също не знам???
1.4.Набавил съм релета и цялостна кабелна окомплектовка за ел.

2. Нямам си и идея как да вържа 1-ва степен да работи при включване на АС-то и 2-ра степен на вентилатора :banghead за работа при съответното високо налягание - кой ги управлява и как???
2.1. Тук пък идва друг проблем, на който се натъкнах днес - Не ми тръгва втората скорост на вентилатора за охлаждане при даване на късо от буксата на термодатчика???
При замерване със мултицет - няма проблеми. На какво се дължи и как да го отстраня? Предполагам, че е изгорял резистора във ел. мотора вътре /запознах се с по-голям част от темите от колеги/, но мултицета казва друго. Или аз не правя пробите както трябва или не знам. Цветовата гама от буксата на термодатчика и на буксата на ел. мотора се различава, а пък Релета оригинално за вентилатора НЯМА??? Що така и от къде минава - ако някой има схема???

3. Отворен съм за допълнителни идеи и предложения така и така съм попилял цялата кола и разбира се начина им за реализация.

Благодаря на всички колеги включили се предварително, че яко съм я сгафил и съм за :bishop, че и колата много ми трябва понеже работя със нея, а от там знаете какво зависи :th_up .




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот zfa159 » Пон 07 апр 2014 17:54


Напоследък има страшно много теми с въпроси за ел. инсталации и други подобни без никаква конкретна информация за данните за колата :no . Според теб колега всички Голф 3 1.8 през всичките години (7 години се произвежда този модел) ли са с една и съща ел. инсталация без никакви подобрения? Отговора е не и схемите са 5 различни вида според годините и според двигателите. Ако искаш да ти бъде отговорено правилно и отговора да ти е от полза, напиши нужната информация - година, че дори и месец на производство (не на регистрация, а не производство по декодиране на рамата) на донора на инсталацията и точно с какъв двигател е въпросния "г3 - 1.8" .
Пресостата е еднакъв - има 4 пина и на буксата откъм кабелите има номера - 1 и 2 са връзка за пускане на компресора ако има фреон (дава връзка над 2 атомосфери) и аварийна защита при свръх налягане - на 31 атмосфери спира връзката. 3 и 4 са втора степен на вентилатора - на едното има + през контакт, другото отива в модула за перките. Те дават връзка на 16-18 атмосфери.
По повод термодатчика - първа степен е директна и тръгва директно като окъсиш. Втора степен се управлява от модула - работи само при "контакт" и при правилно вързан и захранен модул.
Преди да ме попиташ за връзването на модула, кажи данните за колата - модулте са много различни.
За схеми - в Аутодата има пълна ел. схема с пинове,цветове на кабелите и кое откъде. Има и обяснения кой модул (че са с номера на картинката) на кой цвят отговаря.


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот Kanchev » Пон 07 апр 2014 18:23


Благодаря за включването точно от теб.

Извинявам се, че не съм се пояснил - колата донор 1.8 е със всичко, НО без грам инсталация.
Включително и към момента пускам, режа кабели и като, че ли съм до никъде.

За това спешно моля за ясни напътствия за цялостно изграждане на ел. инсталация на Голф 3, ТД, мотор ААЗ.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот zfa159 » Пон 07 апр 2014 19:09


Ама то се тръгва по обратния ред по повод ел. инсталацията. Няма значение на каква кола го слагаш, а от каква кола го сваляш. Затова няма никакво значение, че твоя мотор е AAZ. Има значение какви модули използваш, защото схемите са коренно различни. Ще ти дам прост пример - едната инсталация има нужда от реле на мястото на бушониерата (на 1-ва позиция), която пуска перката на 1-ва степен при пускане на климатика и пуска компресора.Следващата инсталация пак има реле,само че само за перката, това за климатика е изместено в модула отпред. По-следващата инсталация вече няма въобще такова реле, защото и то е изместено в модула за управление за перките отпред и на 1-ва позиция на бушониерата няма нищо. Има огромно значение каква инсталация градиш,за да може да ти се каже как да се върже правилно. Кажи какви парчета инсталация имаш и какъв модул за перките ползваш, иначе няма да стане нищо работещо,поне не скоро. Ако модула е от въпросния голф 3 - година и код на мотора,както вече казах. Дори е от значение конкретните букси какви са към модула (малката най-вече). За модула за перките има 4 вида букси - с 6,с 8 ,с 10 и с 12 крачета. Връзването им е коренно различно. Без да знаеш точно какви части слагаш, няма как да ти кажем как да ги навържеш да работят заедно. Ако ще и Пасат-ов модул може да сложиш, ама трябва да знаеш от какво си го взел за да се свърже правилно и да работи.
Аз няма как да знам какъв ти е модула за да ти кажа кои кабели да закараш в него и на кои пинове какво да подадеш за да работи. Най-много да ти дам грешна информация и да го думнеш...не е това идеята.
Принципната схема е лесна - вентилатора си ти е захранен стандартно, от там от 1-ва степен взима сигнал към копчето за климатика, от копчето сигнала отива последователно в датчика на изпарителя щом искаш да имаш такъв, от там в датчика за външна температура (този при филтъра за купето), от него заминава на 1-ви крак на пресостата. От там излиза и вече зависи - ако ползваш новия модул, сигнала отива в модула и като има сигнал там,пуска компресор и 1-ва степен на перките. Ако ползваш стар модул - отива в релето на позиция 1 на бушониерата и в модула.Ако ползваш най-стария модул, отива само в релето на бушониерата.
Плюс през контакт подаваш на 3-ти крак на пресостата и от 4-ти крак водиш сигнал към модула за перките (дори най-стария управлява 2-ра степен през него).От датчика на радиатора също караш сигнала за 2-ра степен на същия вход на модула.
Сигнала към компресора излиза или от модула или от релето на позиция 1 на бушониерата - зависи какъв модул използваш.
Това е всичко.
За да ти кажа точно как да си вържеш модула за да работи всичко, кажи ми какъв ползваш и с колко крачета е малката му букса. Стария модул от AAZ-а ти, няма да стане - той управлява само 2-ра степен и не може да управлява климатик т.е. компресор и 1-ва степен.
:beer


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот Kanchev » Пон 07 апр 2014 19:58


Благодаря за насоките - веднага ми влязоха в употреба и що годе по инсталацията нещата биват.

НО

Направих първата проба и ГОЛЯМ проблем:

Ниското налягане е добро около 3 бара, но високото го няма никакво - около 5 бара и повече не вдига.
Радиатора отпред въобще не загрява дори и на изключени вентилатори.

На какво може да се дължи проблема???

ПП. Във системата влязоха 500-550 гр фреон и не вдига повече от 5 бара.


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот Kanchev » Пон 07 апр 2014 22:20


Отървах се леко.
Явно поради грешка във зареждането със фреон ми излязоха предходните проблеми. След зареждането със 850 гр. всичко е ОК, до момента във който 3-то и 4-то краче на пресостата не ми сработват и от там не мога да управлявам перката за охлаждане на 2-ра скорост???

По ел. схемата се боря още - уж пусна 3-и допълнителни релета - 1. управление на климатика, 2. Първа скорост на вентилатора /от тук ми работи втора скорост, а не знам защо/ и 3- то реле за 2-рата скорост на вентилатора, а пък пресостата не ми сработва дори и при 26 бара???

Явно ще се търси нов пресостат. Може ли някой да ми даде № по който да го търся, че на моя всичко е изтрито.

Ще бъда благодарен и за една ел. схема за управлението на цялата климатична инсталация със 1-ва и 2-ра скорост на вентилатора.

ПП. Към колагата zfa159 - имам бошунера от голфа донор и малката букса е със 10 пина, но много съм зле със ел. схеми и инсталации и си мисля, че няма да се справя. Ще ми трябват разяснения като за първи като за първи клас, но не бих отказал в никакъв случай най-вече от уважение към труда ви.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот zfa159 » Пон 07 апр 2014 22:27


Нали ти писах за управлението - пресостата е ключ - 3 и 4 трябва да направят връзка при 16-18 атмосфери налягане. Ако това е така - ползваш този + за да пусне 2-ра степен на перките. Ако това не е така - сменяш пресостата.
2-ра степен се управлява от модула,както ти написах.Ако няма да ползваш него,ти трябва силово реле (за поне 40А) и си решаваш проблема - пускаш един + през контакт до 3-то краче на пресостата,оттам от 4-то в релето и като сраобти релето, тръгва 2-ра степен на перките. По-добр е да ползваш оригиналния модул - влагозащотен е и е със силови релета и силови кабелни връзки (дебели обувки).
Номера на пресостата е 1H0 959 139 B .


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот Kanchev » Сря 09 апр 2014 15:46


Справих се със присаждането и ел. схемата и като, че ли към настоящият момент системата работи.
Имам неща за до изглаждане:

Ще се търси пресостат - моя не работи. 3-то и 4-то краче въобще не правят верига дори и при 26 бара.
Намерих втора употреба същият и по номера, който сте ми дали - той пък включва още при 11-12 бара и си мисля, че няма да ми върши работа. 6-7 бара разлика ми се виждат доста според спецификациите.

Какво мислиш колега zfa159 ???

В магазинната мрежа намерих датчик за 20 лева /доста евтин ми се вижда и едва ли е качествен???/ като оригиналният ми, но се различава във последната буква. Оригиналният е 1H0 959 139 B, а на заместителя последната буква е "А".
Дали е със същите технически параметри и да дава верига при 17-18 бара или да търся друг???


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот zfa159 » Сря 09 апр 2014 19:54


А как го тестваш при 26 бара? Надявам се, че не надуваш цялата система до такова налягане в статичен режим.
За датчика - ето какво се предлага по магазините :
Behr - 82лв
Delphi - 61лв
SWAG - 20лв
Според мен SWAG-a е доста евтин и най-вероятно не е читав (не съм слагал и не мога да съм сигурен, така предполагам само). Остава Behr или Delphi
Ето ти и техните номера :
Behr 351028111
Delphi TSP0435058
:beer


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот Kanchev » Вто 22 апр 2014 18:18


Справих се окончателно със функционалността на климатичната инсталация.
Остават ми дребни, но вредни детайли, които продължават да ми тровят живота.

С много зор и доста пари се сдобих със въпросната жабка, която замества рафта на моята. Доста търсене падна. Там проблема е решен напълно даже си монтирах терморегулатора вътре в жабката като се вижда само врътката :cool .

Сдобих се със ел. магнитен клапан за вакум, който да контролира клапата за рецеркулация за купето. Тук на няколко пъти ударих на камък със смяна на няколко клапана и т. нат., НО:

Главните проблеми са два - Първият, е че след като сложих оригинален ключ, АС и REC, но без оригинална букса та се наложи със кабелни обувки Захраних си бутона за климата, видях кой е изхода " + " за бутона за REC който да прекъсва ел. магнитният клапан за вакум, НО при мерене с уред идват чисти 12 волта, а при сложена букса на на ел. клапана след като натисна бутона вътре ми светват диодите за включени и двата бутона и така напрежението към клапана пада драстично и не може да го задейства???
Явно вътре в бутона е дадена връзка РЕК-а да работи само при включена клима - нещо, което аз искам категорично да избегна.

Моля някой да ме светне как да запазя оригиналният бутон и РЕК-а да работи със самостоятелно захранване???

Вторият проблем е - след като заработи клапана и клапата се затвори нормално ли е след прекъсване на захранването т.е. изключването на РЕК-а клапата да освобождава налягането и отваря след 3-4 минути???
Необходимо ли ще е монтирането на "вакумен резервоар" за да работи коректно РЕК-а при положение, че мотора на голфетката е дизел ААЗ и спад във налягането при различните обороти би трябвало да няма. Но все пак хората казали питай ПАТИЛО....... :beer


Kanchev
Мнения: 17
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот Kanchev » Сря 30 апр 2014 10:37


Колеги някой ще сподели ли по моя проблем собствен опит, че съм я зациклил в едно финализиращо/не работещо положение???


mitko4upkata
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 05 апр 2016 9:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблеми при присаждане на климатик ААЗ

Мнениеот mitko4upkata » Чет 12 май 2016 11:42


Здравей, колега виждам, че си в час с присадените климатични инсталации.
Бих искал да те попитам за неработеща 1 степен на вентилатора за охлаждане при пуснат климатик на Голф 3.
Ситуацията е дледната след дълга борба разбрах, че най-лявото реле ми пуска климатика, среното или второто ми пуска втората степен на перката на охлаждането а найдясното реле е за првата степен.
При мен не ми подклчва релето и не тръгва перката при межанична намеса при отворено реле вентилатора тръгва.
И още една констатация, Ако подам + на последното реле на краче с номер 86 перката заработва.
Но не мога да разбрера от къде да взема този плюс, защото ако го взема директно вентилатора не спира да върти.
Мисля че трябва да от някой пин на първото реле но не успявам.
Ще ти бъда много благодарен ако ме насочиш.
Климатика би трябвало да е слаган в Италия и още нещо вътре копчето за максимум на климатика не работи, незнам нали има някаква зависимост.
Още веднъж Благодаря.
Прикачени файлове
WP_20160512_12_24_03_Pro.jpg
wp_20160512_12_24_15_pro.jpg



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта