Възможно е, но това зависи от качеството на
конкретното масло (не марка - точно това, което си сипал!)
Вероятно 10/40-то като си сложил - просто си попаднал на менте.
Загрее ли двигателя - вискозитета на двата типа масла трябва да е еднакъв.
Пиша "трябва", защото минералното 15W40 всъщност се срива при значително по-малко градуси от полусинтетиката. И ако дадеш малко повече газ по магистралата в двигателния отсек почва да посмърдява на кюмюр
И да пропушва на същото
При равни други условия единствения вариант да има малко по-голям разход на 10W40 спрямо 15W40 е ако имаш леки грижи с 'гумичките' на клапаните.
При стайна температура 10/40 наистина е 'по-тънко' от 15/40 и може да започне да се стича от там.
Но разликата ще е незначителна, защото ако бяха толкова зле гумичките - то и 15-то ще минава