Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Добър ден, преди 1 седмица ми изгоря радиатора на парното, искам да попитам сега за ремонта колко пари г/д е нормално да ми вземат и каква е цената но това радиаторче, днес бях в един сервиз, там ми казаха 90 лв ремонт, и радиаторчето можело да го намеря за 35 лв, но било китайско (дори да ми казвали, че е италианско или друго, всички за тези пари били китайски) и били надеждни, нямало оплаквания, само 2 месеца имало малко странна миризма от него, имало и друг вариант да взема за 90 лв някакво немско, оригинално дето е, с буквата Р беше марката и при него нямало миризма...Може ли да ми споделите според вас колко пари са нормални за ремонта, и да ме посъветвате какво радиаторче да си взема ? Иначе сега съм изолирал парното, и си я карам колата, но много ми се запотяват прозорците в това време и не е приятно за каране...
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Около 35 лв. вървят мисля и по-марковите радиаторчета,провери и по другите магазини.Аз лично купих от морга за 15,оригинално Валео,преди това взех някакво менте и не топлеше като хората.
Що се отнася до смяната,всякакви цени можеш да чуеш,защото е малко пипкава работа.Ако няма климатик можеш да се хванеш и сам,има теми с описание как става.Принципно аз сам ги сменям и има 2 лесни начина,при които не се налага да се сваля цялото табло,а само жабката и средната конзола.При единия начин се вади цялата кутия и можеш да облепиш и клапите,при другия просто се издърпва таблото на пред,бърка се под стъклото,развива се видията на радиатора и се измъква от кутията нагоре.При вадене на кутия на мен ми отнема едно 6 часа процедурата+ облепянето,но ако си по-чевръст може и по-малко.
Що се отнася до смяната,всякакви цени можеш да чуеш,защото е малко пипкава работа.Ако няма климатик можеш да се хванеш и сам,има теми с описание как става.Принципно аз сам ги сменям и има 2 лесни начина,при които не се налага да се сваля цялото табло,а само жабката и средната конзола.При единия начин се вади цялата кутия и можеш да облепиш и клапите,при другия просто се издърпва таблото на пред,бърка се под стъклото,развива се видията на радиатора и се измъква от кутията нагоре.При вадене на кутия на мен ми отнема едно 6 часа процедурата+ облепянето,но ако си по-чевръст може и по-малко.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
При евтинджосите наистина има момент, в който може да се окаже, че не топли като хората. Вероятно е до бройка работата и до късмет. Аз бих ти препоръчал Хелла ако се предлага за твоя модел(при Мк2 има), ама цената сигурно няма да ти хареса. Иначе за труда - трудоемко е, затова са ти казали такава цена. Като цяло за 20-30 лева не очаквай някой да се дупи цял ден над колата ти.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Заповядай:
http://olx.bg/radiator-parno-golf-3-i44440839
http://olx.bg/radiator-za-parno-folksvagen-dzheta-golf-2-i31014303
Отдели си 1 почивен ден и си го смени сам.Процедурата е обяснявана многократно във форума.Ще се изцапаш малко,но от 15 до 90лв има разлика....
http://olx.bg/radiator-parno-golf-3-i44440839
http://olx.bg/radiator-za-parno-folksvagen-dzheta-golf-2-i31014303
Отдели си 1 почивен ден и си го смени сам.Процедурата е обяснявана многократно във форума.Ще се изцапаш малко,но от 15 до 90лв има разлика....
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Не е сложно , но отнема време в разглобяване .
Ето темата как става http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=152266&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE
Бих те посъветвал да сложиш хубав радиатор,профилактично да подмениш разпадащия се дунапрен на клапите на парното.
Ето темата как става http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=152266&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%BE
Бих те посъветвал да сложиш хубав радиатор,профилактично да подмениш разпадащия се дунапрен на клапите на парното.
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Хора, нищо не разбирам от коли, едва ли ще се справя сам да го смена, въпреки че е много добре обяснено...Добре а тези радиаторчета 2-ра ръка дали ще станат за вентото, то е 92-ра 90 кс, 1.8 ръчни скорости бензин, няма да е лошо да намеря 2-ра ръка оригинално, гледам, че в продавалника има доста, как да разбера дали е оригинално или не ?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
На оригиналното има щампа Валео и щампа с годината и месеца на производство.Мисля,че на голф,венто и пасат нямат разлика,търси възможно най-младо-96 година.От продавалника не бих рискувал,не се знае защо се продава,може да е запушено.Най-добре в морга,на място.Оглеждаш го за петна от течове,слагаш на чешмата и пълниш от едната тръба.Почти не трябва да има забавяне докато започне да излиза,в дебита на двете тръби пък не трябва да има никакава разлика.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Най-добре да си вземеш едно Febi чисто ново за 30лв и да си решиш проблемите. Купих едно и го срязах - има серпентини във всички тръби и радиатора макар да е малко по-рехав от заводския (ламелите на питата имам предвид), топли доста добре - обикновено на място вади над 45 градуса, в обороти при читава охл. с-ма вади и по 65-70, което е доста задоволително за радиатор за 30лв. Там, откъдето ги взима човека, който ми ги кара до сервиза (не знам точния магазин, от който той ги взима) им дават 12 месеца гаранция. Нов оригинален радиатор струва 235лв и е Behr и няма гаранция. Заводския наистина масово е Valeo, има и случаи да е Behr.
Радиатора втора употреба може да живее един ден, може и 1 година - няма кой да каже. Същото важи и за новия, ама ако дадеш едни пари да ти го сменят някъде и ги навиеш да го вземат те с гаранция, си си вързал гащите отвсякъде. Аз точно затова предупреждавам нашите клиенти за вариантите и даваме гаранция за нашите радиатори, съответно ако се скапе радиаторчето преди изтичането на тази 1 година - безплатен нов радиатор и по-ценното - безплатна смяна. До тук за 3 години, от както работим с Febi, има само един прецакан от сигурно поне 150, които сме сменили и то той замина месец-два след смяната, явно конкретния нещо е бил дефектен . При радиатор 2-ра ръка ако не си го сменяш сам, рискуваш да платиш няколко пъти за едно и също нещо.
Радиатора втора употреба може да живее един ден, може и 1 година - няма кой да каже. Същото важи и за новия, ама ако дадеш едни пари да ти го сменят някъде и ги навиеш да го вземат те с гаранция, си си вързал гащите отвсякъде. Аз точно затова предупреждавам нашите клиенти за вариантите и даваме гаранция за нашите радиатори, съответно ако се скапе радиаторчето преди изтичането на тази 1 година - безплатен нов радиатор и по-ценното - безплатна смяна. До тук за 3 години, от както работим с Febi, има само един прецакан от сигурно поне 150, които сме сменили и то той замина месец-два след смяната, явно конкретния нещо е бил дефектен . При радиатор 2-ра ръка ако не си го сменяш сам, рискуваш да платиш няколко пъти за едно и също нещо.
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Ами добре, от къде да го взема въпросното Febi радиаторче, номер нещо да звънна ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Ами аз ти писах и на ЛС в отговор на твоето как седят нещата с радиатора и смяната му. В случая миризмата не е в резултат от кофти радиатора,а от техническата консервационна смазка на питата му и дори да се пробваш да я изчистиш, той пак има период на обгаряне, през който ще мирише. Това важи за всеки нов радиатор, без значение дали е за парно или предния охладителен. Мажат ги с въпросната смазка за да не го мъчи влагата, преди да е монтиран. След като периодично се загрява и изстива - мирише. Повечето, които слагаме, миришат максимум месец и после са си ок.
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
И аз да попитам, защото съм със същия проблем (Passat b4 - 1994г.)
Има ли значение дали колата е с климатик, защото някъде са описани - за автомобил с ляв волан и климатизатор,
а някъде дори с каква скоростна кутия - автоматична или не?
И още какво да избера възможно по-евтино до 50 лв:
FEBI BILSTEIN 28 лв.
VAN WEZEL 29 лв.
MEYLE 100 31 лв.
VEMO 35 лв.
NRF 40 лв. само че пише тип на трансмисията:автоматична трансмисия с възможност за ръзно превключване
но пък е 1 кг. с 190 гр. по тежък от Febi
NISSENS 50 лв.
Това са цени за онлайн пазаруване, като доставката е отделно с ЕКОНТ
Също, на някои от тях размера е 234-156-42 а на други 234-157-42!
Моля за насоки
Има ли значение дали колата е с климатик, защото някъде са описани - за автомобил с ляв волан и климатизатор,
а някъде дори с каква скоростна кутия - автоматична или не?
И още какво да избера възможно по-евтино до 50 лв:
FEBI BILSTEIN 28 лв.
VAN WEZEL 29 лв.
MEYLE 100 31 лв.
VEMO 35 лв.
NRF 40 лв. само че пише тип на трансмисията:автоматична трансмисия с възможност за ръзно превключване
но пък е 1 кг. с 190 гр. по тежък от Febi
NISSENS 50 лв.
Това са цени за онлайн пазаруване, като доставката е отделно с ЕКОНТ
Също, на някои от тях размера е 234-156-42 а на други 234-157-42!
Моля за насоки
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
При ляв волан за Голф 2, Джета, Голф 3, Венто, Пасат Б3 и В4 е абсолютно едно и също радиаторчето. Един мм в размерите няма и да го усетиш даже и едва ли наистина има такава разлика, по-скоро така е записан размера. Типа на скоростната кутия няма никакво значение, както и дали е просто парно, климатик или климатроник - радиатора е един и същи.
По повод марките - аз съм за Febi.
По повод марките - аз съм за Febi.
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Ако не получа подкрепа за друга марка до 50 лв. ще взема Febi.
Все-пак NRF за 40 лв. или NISSENS за 50 лв. няма ли да са по-добре, като топлообменник или като здравина?!
Все-пак NRF за 40 лв. или NISSENS за 50 лв. няма ли да са по-добре, като топлообменник или като здравина?!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
Я пробвай с търсачката какво ще излезе за тоя Нисенс,че сякаш съм го срещал в темите,но не помня за добро или лошо...
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Въпрос за радиатора на парното на VW Vento 92-ра
pdonev написа:Ако не получа подкрепа за друга марка до 50 лв. ще взема Febi.
Все-пак NRF за 40 лв. или NISSENS за 50 лв. няма ли да са по-добре, като топлообменник или като здравина?!
За тия пари нали не очакваш да е оригинален нисенс. Аз съм с нисенс голям радиатор на вентото ма е китайски. Иначе малкото радиаторче ми е няква неизвестна марка за 35 лв и вече 5 год няма проблем.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 198 госта