Колеги миналата седмица сменях гумички на клапани,колата е голф 3 с АЕК мотор.Харчеше по 1.5-1.6 литра масло на 10 000км..Сутрин пушеше първата минута две като я форсирам затова мислех,че е от гумичките,но се оказва че най-вероятно проблема не е в тях,защото пак пуши сутрин.Когато сменяхме гумичките имаше масло във всмукателния колектор не много ,но имаше.Майстора ми каза,че влиза от цилиндрите и отива в картерната вентилация,т.е сегментите са за смяна и най-веротно няма да има голям ефект от смяната на гумичките.Сега я карам и ще засеча колко масло ще изхарчи.
Въпроса ми е смятате ли,че наистина сегментите са износени.Каза ми,че има една руска добавка 40-50лв. която може да спре разхода на масло.
Golf MK3 AEK Масло в отдушника и всмукателния
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Въпроса ми е смятате ли,че наистина сегментите са износени.
Друга причина не може да има след като са сменени гумичките.Добавката е временно решение(година-две)и мотора пак ще си гори масло ,но по-малко.Ако след годна-2 ще я даваш за скрап-добавка.Ако искаш да я имаш за 3-нови сегменти първи ремонт.За по-дълъг период-шлайфане на цилиндрите и колянов вал,нови бутала,сегменти,лагери на коляновия вал и мотора ще е почти като нов ,а старата щайга-пак стара.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Принципно може да яде масло и през водачите на клапаните. Колкото и гумички да слагаш, като е сцепен водача под нея, маслото продължава да си влиза покрай стеблата на клапаните, право в цилиндрите. Двигателите с този тип глава, често цепят водачите ако са прегрявани. Иначе да - в случая конкретно и аз си мисля за сегментите заради маслото в картерната вентилация.
Колегата над мен е прав - ако искаш да стане вечно и да го караш още много години без проблеми - пусни му едни сегменти и биелни лагери, обслужи главата, навсякъде нови г-ри и семеринги и си готов. Няма да ти стъпи повече от 700-800лв, може и доста по-малко, зависи от състоянието на главата. Ако искаш да го караш още малко време - добавка или си го карай така.
Колегата над мен е прав - ако искаш да стане вечно и да го караш още много години без проблеми - пусни му едни сегменти и биелни лагери, обслужи главата, навсякъде нови г-ри и семеринги и си готов. Няма да ти стъпи повече от 700-800лв, може и доста по-малко, зависи от състоянието на главата. Ако искаш да го караш още малко време - добавка или си го карай така.
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Странното е ,че изпушва само сутрин при първо палене,след това през деня не пуши,ако са сегменти не би ли трябвало постоянно да пуши,кка мислите,чел съм и други теми относно разход на масло и причините?
Колата принципно е много запазена вътрешно и външно,няма нищо счупено преправяно,няма и удари никъде,в заводския вид си е просто явно италианците са му разказали играта на двигателя от несменяне на маслото.Имам намерение да си я карам и не смятам да я продавам.По-натам най-вероятно ще се се отваря мотора след време,засега щше я карам така.
Колата принципно е много запазена вътрешно и външно,няма нищо счупено преправяно,няма и удари никъде,в заводския вид си е просто явно италианците са му разказали играта на двигателя от несменяне на маслото.Имам намерение да си я карам и не смятам да я продавам.По-натам най-вероятно ще се се отваря мотора след време,засега щше я карам така.
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Върви ли добре?Доливаш ли много масло на смяна или не.Тоя мотор по принцип при студено време си пропушва и до сега никой не е открил причината Газ има ли?Ако да и на газ ли пуши,ауспуха черен ли е?
Имам такъв мотор в добро състояние,ако ви се експериментира вместо ремонт свиркай на Л.С.
Имам такъв мотор в добро състояние,ако ви се експериментира вместо ремонт свиркай на Л.С.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Ако при смяната гумичките са набити здраво, може да пускат масло, скоро го зачекнах в една тема.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Ами преценката вече трябва да е изцяло твоя дали искаш да я правиш или не. Предвид, че колата е запазена, по-смислено ми се вижда да си направиш двигателя и да си я караш още дълго време. Ако приемем,че проблема е в гумичките и водачите, за да се оправи качествено, трябва да свалиш главата. Като свалиш главата, разликата дали ще смениш и сегментите или не, е около 200-250лв максимум части с работа, ама ако не ги смениш и проблема се окаже в тях след като захлупиш обслужената глава, после трябва всичко наново да се прави.
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Гумичките ги сменихме без да се сваля главата,ами през капака на клапаните,последната смяна на масло сметнах,че е изхарчила около 1.6-1.7 литра масло.Маслото,с което се кара е 10w40 на Repsol,от вносителя го взимам Тех-ко.Предполагам,че поне малко ще падне разхода на масло след смяната.Колата иначе върви добре,не прекъсва не мени обороти.Попринцип от капачката за маслото при запален двигател духа съвсем малко,а от щеката за маслото също духа много слабо.
Относно набиването на гумичките нямам представа,но не ми се вярва да са се деформирали.Старите доста се бяха втвърдили.Колата има газов инжекцион и нямам никакви проблеми с него вече повече от 10 000 км.,не пуши на газ,ауспуха си е малко черен.Махнах катализатора скоро,и ми се струва че след като го махнах сутрин не пуши толкова много.
Относно набиването на гумичките нямам представа,но не ми се вярва да са се деформирали.Старите доста се бяха втвърдили.Колата има газов инжекцион и нямам никакви проблеми с него вече повече от 10 000 км.,не пуши на газ,ауспуха си е малко черен.Махнах катализатора скоро,и ми се струва че след като го махнах сутрин не пуши толкова много.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
muns61 написа:Ако при смяната гумичките са набити здраво, може да пускат масло, скоро го зачекнах в една тема.
Абсолютно вярно.Аз си го причиних,когато сменях моите гумички,понеже ги поставих с леко почукване.В последствие разбрах,че водача стърчи около 0.8-1мм повече от височината на гумичката.Ако се набие или натисне силно,тя отгоре се отваря.След погрешната смяна имах разход от 500ml на 100км Гумичките трябва да се притиснат на ръка с не голямо усилие.То се усеща как се нахлузват на водачите.
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Ами майстора ги сложи на ръка и след това с едно чукче и приставка ги донаби.Аз пък съм чувл,че ако не се набият добре може да се изхлузят от водача.Дали наистина не ги е пренабил?
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Дано не ги е набутал силно.Аз се прекарах с моите гумички,защото си мислих че металния пръстен на гумичката,влиза в някакво легло,но когато се загледах в главата,забелязах че няма такова легло.От дъното на освобождаването където са пружината и повдигача,стърчи само водача на клапана.Съмнявам се че може да излезнат самоволно.Силата с която се държат за водача,е по-голяма от силата с която клапана се трие в гумичката.
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Днес сутринта запалих колата без да прекъсва и пушеше съвсем малко.Много странно,но се надявам да продължава така и занапред,дано наистина приблема е бил в гумичките.
- ktamen
- Мнения: 6149
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Засечи си колко ти е сегашния разход и добре си направи сметката дали да пипаш нещо по двигателя. Дори 1,5л не е толкова голям разход, а сега вероятно е понамалял. Много важно, че припушвала малко веднъж дневно.
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Оказва се ,че колкото по-студено е толкова повече пуши като я запаля сутрин,някакви идеи защо се получава така?
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Масло в отдушника за картерните газове и всмукателния
Когато е студена сегментите имат по голям ключ, по се разширяват и уплътняват. Според мен е това. Аз бих сипал добавка и я карал извесно време доката събера пари за ремонт. 1-1.5 не е много голям разход на 10 000 км. Ака си сегменти ще е повече
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 175 госта