Алтернаторът BOSCH 90A ми отказа да зарежда и сега търся къде е повредата. Ще опиша какво съм направил. Свалил съм го и съм го свързал към акумулатор 7 А/ч за проба(връзките са така както все едно е на автомобила) и го развъртам с дрелка . Подавам и ток за възбуждане към реле регулатора през лампа 12V - 3 вата там където идва тънкото кабелче от таблото , тока през лампичката е около 380 милиампера и тя си светва. Плюсът на алтернатора(В+) го свързвам през друга лапма(21 ватова) към плюса на акумулатора. Развъртам с дрелката(с регулатор на оборотите) при определени обороти голямата лапма светва, а малката започва да гасне. На пръв поглед нещата изглеждат нормално, обаче лампата светва не защото алтернатора зарежда, а напротив - увеличава му се консумацията и напрежението на акумулатора започва за спада. За момента по този начин не мога да определя дали проблема е в диодния блок или в реле регулатора. Въпросите ми са: има ли значение в коя посока ще се върти ротора на алтернатора? Този ток на възбуждане, който подавам през малката лапмичка достатъчен ли е и в какви граници варира при нормална работа? Някой има ли принципната схема на свързването на диодния блок и намотките към реле регулатора на този алтернатор? Като например нещо от сорта:
само, че за такъв тип реле регулатор като на снимката, като нямам предвид чак схемата на електрониката на самия регулатор, а по-скоро на изводите му:
Въпроси за алтернатор на голф 4
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Въпроси за алтернатор на голф 4
Последна промяна от transform на Сря 07 май 2014 20:02, променено общо 1 път.
Re: Въпроси за алтернатор но голф 4
Достатъчно са 3 вата за да тръгне.За посоката на ротора-ако е само за проба не е от значение.лампата за възбуждането не е от значение след като генератора тръгне.
пробвай и махни 21 ватова лампа от веригата.ротора дърпа 4 ампера,и си мисля,че първоначално не му стига тока да тръгне
пробвай и махни 21 ватова лампа от веригата.ротора дърпа 4 ампера,и си мисля,че първоначално не му стига тока да тръгне
- Прикачени файлове
-
- f5e1b_800.jpg (22.71 KиБ) Видяна 3300 пъти
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Въпроси за алтернатор на голф 4
poni написа:пробвай и махни 21 ватова лампа от веригата.ротора дърпа 4 ампера,и си мисля,че първоначално не му стига тока да тръгне
Да, усетих се и аз, че лампата ограничава тока и пробвах без нея. Сега вече малката лампа не гасне,което означава, че няма и зареждане(то не, че досега имаше), но се усеща като завъртя с дрелката, че при определени обороти се получава товар и напрежението на акумулатора пак пада. Значи, ако разбирам, тока през лампата(тази в таблото), служи само за първоначално възбуждане и с този ток алтернатора не може нищо да генерира, основното възбуждане става от тока през трите диода на възбуждането, така ли е? Не са ми напълно ясни тези неща, затова питам. Мен повече ме интересува да разбера проблема, дали е реле регулатора или диодната плочка, но така с моите импровизирани стендове явно нищо няма да рабера и ще трябва да се разпояват и да се мерят диодите. Нямам друг регулатор за проба, а днес по магазините като ми казаха цена за него от 40 до 140 лв. и... как да взема, като не съм сигурен, че е от него .
П.П. Тъкмо сега реших да пробвам регулатора както е свален, като му подадох 12V на изводи G(минус) и B(плюс), а на четките свързах малката лапмичка, според сведенията за този тип проверка, лампичката трябва да свети при напрежение под около 14V и да угася когато напрежението надмине 14V, като по този начин показва, че регулатора спира или ограничава тока към ротора(май взех да вдявам вече). При мен обаче като подам 12V тя светва и веднага угася, изключвам и отново включвам 12V и пак светва и веднага угася, май ще е от регулатора
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 26 ное 2005 19:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Златица
- Контакти:
Re: Въпроси за алтернатор на голф 4
махни реле регулатора и подай на ротора през крушка 21W без значение къде е минус и плюс. Ако почне да зарежда значи е от регулатора или диодите, които го захранват( те са отделни от главния изправител), ако не зарежда значи е от диодите или статора. Пробата е за кратко така, че няма проблем за акумулатора или генератора. ( няколко секунди пробаш така)
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Въпроси за алтернатор на голф 4
Като се замисля, проверката на регулатора, която направих, май не е вярна, там където подавам (+) и (-) то винаги си ги има, тъй като там е свързан постоянно и акумулатора, и ако лампата в опита свети без да угася, то означава, че това ще е постоянна утечка през ротора и при изгасен двигател. Явно трябва да се подаде още някъде захранване на някой извод на регулатора и дали това не трябва да е на "Ps", който извод не знам кой точно се пада по схемата(принципната) . Опитвам се аз без да вадя диодите и без друг регулатор да разбера къде е дефекта, ама не знам дали ще мине номера....
А това с директното подаване на ток на ротора го бях правил, като му подадох от токоизправител директно на пръстените и завъртях с ръка, включих и мултицет на амперметър, но нищо не показваше. Пак ще пробвам този път през лампата и като го завъртя с дрелката, ако успея само с две ръце
П.П. Отново пробвах само реле регулатора, като този път подадох (+) и на "Ps". При подаване на този плюс, лампата на четките светва и пак угасва, при откачане на плюса отново светва и угасва, светенето на лапмата не е с пълна сила. Като започна бързо да включвам и изключвам, лампата започва и тя бързо да мига и става като постоянно светене, ама що трябва да има такива пулсации, може би такива се получават от генератора и такъв е принципа на работа на регулатора? Като увелича напрежението и премине над 14.4V, вече не свети. Май регулатора може да е изправен. Доста я карам на магия в изводите си...ами като не знам кое как трябва да бъде, така става
П.П. Сега пробвах и с директно подаване на 12V през 21 ватовата лампа към ротора и завъртях с дрелката. Като завъртя ротора, подавам напрежение на пръстените му през лампата(тя си светва, което е нормално), усеща се натоварване и напрежението на акумулатора спада, явно няма зареждане, но защо се получава консумация - не слагам консумацията на лампата, получава се допълнителна такава като се развърти ротора. Диоди ли ще излезе? Явно няма да се оправя сам с диагностиката.
А това с директното подаване на ток на ротора го бях правил, като му подадох от токоизправител директно на пръстените и завъртях с ръка, включих и мултицет на амперметър, но нищо не показваше. Пак ще пробвам този път през лампата и като го завъртя с дрелката, ако успея само с две ръце
П.П. Отново пробвах само реле регулатора, като този път подадох (+) и на "Ps". При подаване на този плюс, лампата на четките светва и пак угасва, при откачане на плюса отново светва и угасва, светенето на лапмата не е с пълна сила. Като започна бързо да включвам и изключвам, лампата започва и тя бързо да мига и става като постоянно светене, ама що трябва да има такива пулсации, може би такива се получават от генератора и такъв е принципа на работа на регулатора? Като увелича напрежението и премине над 14.4V, вече не свети. Май регулатора може да е изправен. Доста я карам на магия в изводите си...ами като не знам кое как трябва да бъде, така става
П.П. Сега пробвах и с директно подаване на 12V през 21 ватовата лампа към ротора и завъртях с дрелката. Като завъртя ротора, подавам напрежение на пръстените му през лампата(тя си светва, което е нормално), усеща се натоварване и напрежението на акумулатора спада, явно няма зареждане, но защо се получава консумация - не слагам консумацията на лампата, получава се допълнителна такава като се развърти ротора. Диоди ли ще излезе? Явно няма да се оправя сам с диагностиката.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Въпроси за алтернатор на голф 4
В крайна сметка се оказа реле регулатора, смених го и зареждането се оправи, преди това извадих диодната плочка - диодите бяха добре, така че вече беше ясно къде е проблема. Само дето се убих да търся 9 диода като по схемата по-горе, а те били само 6.
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: Съб 24 дек 2011 22:00
- Автомобил: Golf 4 1.6 SR
- Двигател: 1998
- Местоположение: Варна
Re: Въпроси за алтернатор на голф 4
Беше хубаво да пишеш от къде купи релето, колно струва и евентуално снимка, понеже и намен сега ми трябва точно такова.
Re: Въпроси за алтернатор на голф 4
Е ама той човекът е от Силистра, а ти от Варна, едва ли ще ти свърши работа от кой магазин или морга е намерил регулатор.
Но може да помислиш дали подлежи на ремонт - например дали може да му се сменят четките.
За тестване работата на регулатора не е нужно да се свързва цялата система както си е на колата и алтернаторът да се върти. Регулаторът действа по следния начин: при недостатъчно напрежение, пуска ток към ротора, за да увеличи подмагнитването и съответно да генерира повече ток. Когато напрежението нарасне над нужните 14.2V, регулаторът спира подаването на ток към ротора.
Може да се тества с регулируем токоизправител, като използваш схемата по-горе, но вместо ротор закачаш една крушка и му пускаш 12 волта -> крушката трябва да свети. При увеличаване на напрежението, когато стигне 14 и нещо, крушката трябва да угасне.
Ако си свалил регулатора, виж този от 50 лв. дали не прилича да е същият, обаче сниман на обратно. http://www.elinexltd.eu/product/14062/r ... 28200.html
edit: Май по-скоро е този от 55 лв.: http://www.elinexltd.eu/product/9859/re ... 3803e.html - явно са няколко вида, за различните марки с различни букси.
Но може да помислиш дали подлежи на ремонт - например дали може да му се сменят четките.
За тестване работата на регулатора не е нужно да се свързва цялата система както си е на колата и алтернаторът да се върти. Регулаторът действа по следния начин: при недостатъчно напрежение, пуска ток към ротора, за да увеличи подмагнитването и съответно да генерира повече ток. Когато напрежението нарасне над нужните 14.2V, регулаторът спира подаването на ток към ротора.
Може да се тества с регулируем токоизправител, като използваш схемата по-горе, но вместо ротор закачаш една крушка и му пускаш 12 волта -> крушката трябва да свети. При увеличаване на напрежението, когато стигне 14 и нещо, крушката трябва да угасне.
Ако си свалил регулатора, виж този от 50 лв. дали не прилича да е същият, обаче сниман на обратно. http://www.elinexltd.eu/product/14062/r ... 28200.html
edit: Май по-скоро е този от 55 лв.: http://www.elinexltd.eu/product/9859/re ... 3803e.html - явно са няколко вида, за различните марки с различни букси.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Въпроси за алтернатор на голф 4
simonb написа:Беше хубаво да пишеш от къде купи релето, колно струва и евентуално снимка, понеже и намен сега ми трябва точно такова.
Отиваш в магазина на Франсизкуп във Варна, мерят ти релето на стенд, и ако не работи си купуваш.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 313 госта