Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот ivanovkbg » Сря 07 май 2014 17:21


Здравейте, колеги.
Днес махнах катализатора и на негово място сложих права тръба. Сега взех да се чудя дали не съм допуснал грешка като сложих права тръба, а не резонатор.
Вашето мнение какво е? Колата е Голф 3, 1.4 с код на мотора AEX с ГИ.




Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот anonym0us » Сря 07 май 2014 18:40


Е каква грешка може да си направил? Най-много по-бързо да излизат газовете! Друго няма какво да стане! А, да и по-шумна може да ти се стори колата, без катализатора! Да не мислиш, че резонатора, ще замести катализатора? Няма такова нещо! Резонатора, само може да облекчи шума при по-висока скорост! Няма проблем, карай си колата! А ламбда сондата къде я сложиха?


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот ivanovkbg » Сря 07 май 2014 18:50


Сондата при този мотор е доста преди катализатора. Мен главно това ме тревожи-дали няма да бърка нейната работа. Да очаквам ли повишение в разхода?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот Bai Sando » Сря 07 май 2014 19:58


Нищо му няма.При теб сондата седи доста преди него,щом не бучи и не издава дразнещ звук,карай :wink


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот ivanovkbg » Сря 07 май 2014 20:00


Звукът си е същия ;) Да разбирам, че сондата няма да се бърка и промяна в разхода няма да има.


Потребителски аватар
deanov
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот deanov » Сря 07 май 2014 21:09


Колега и аз днес го махнах. Бях пред същата дилема. Майсторът ми каза, маха катализатора, слага тръба и ми дава 70 лв. или слага резонаторно гърне и ми дава 30 лв. Избрах тръбата и не съжалявам. Колата върви малко по-добре, в звука има разлика,малко по-шумна но не бих казал, че е драстична разлика, по скоро почти никаква. Не вярвам с гърне да бъде нещо много по-различно. Мисля, че не си сгрешил.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот ivanovkbg » Сря 07 май 2014 21:18


Със същият мотор ли си колега? И аз си мисля, че няма да имам проблеми-дано е така.

Последна промяна от ivanovkbg на Сря 07 май 2014 21:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
deanov
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот deanov » Сря 07 май 2014 21:18


1,6 101 к.с.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот ivanovkbg » Сря 07 май 2014 21:20


Ясно. Ем дано всичко бъде нормално :) И между другото за 212 000км, катализатора не беше запушен нацяло, но не беше и много чист.


Потребителски аватар
deanov
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот deanov » Сря 07 май 2014 21:31


Да ти кажа и аз се чудих дали да го махам. По празниците ми направи проблем. Както си карах, колата умря образно казано. Отбих, изчаках малко, стартирах, а от ауспуха голямо количество пушек примесено с миризма на запъртък или феродо, смесица някаква. Поизрязах я после и се оправи. За това се чудех дали да го махам, но днес реших и го направих. Абе щом веднъж ти е създал проблем, явно е пътник катализатора. Следващия път, проблемът може да е по-сериозен и да стане примерно, като си на дълъг път, а тогава става сложно. Добре си направил, че си го сменил. Нищо не губиш.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13431
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот kris11 » Сря 07 май 2014 21:35


Нищо му няма На АЕЕ то махнах катализатора веднага от 2005 до 2012г никакъв проблем със сондатата или с двигателя.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 90
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот Ton4o_84 » Нед 11 май 2014 3:11


О не, в грешка сте. Всички.
-Слагането на права тръба бич за ауспуха и отчасти за двигателя.
Директния поток на газовете съсипва останалата част от ауспуха, докато катализатора или сложения резонатор на мястото му играят ролята на искроуловители и възпрепятстват донякъде горещите газове.
До тук с теорията.

-Моя двигател е АЕЕ и беше с тръба, но прежалих 30лв. и си купих резонатор с очакването тенекиеният акустичен звук да изчезне и да облекча ауспуха.
-Е, тенекиеният звук поизчезна и се замени с един малко по-глух, но другаде се оказа плюсът!!
-Сега колата ми загрява точно 2-пъти по-бързо от преди резонатора и разхода ми падна. В последните дни преди да си сложа резонатора засичах при еднаква атмосферна температура каква ще ми е температурата на двигателя на първия светофар по път за работа и засичах 45 градуса. Сложих резонатора и се шашнах на сутринта след слагането - 90 ГРАДУСА на светофара!!

-А и ти караш на газ, така че ти е по-изгодно да ти обърне по-бързо. Прави му сметката.

Ето ти снимки на резонатора ми.
http://johnoi.snimka.bg/automobiles/shkoda.817941.33169344.big
http://johnoi.snimka.bg/automobiles/shkoda.817941.33169345.big


Росен2
Мнения: 408
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 19:58
Автомобил: Golf III
Двигател: AAM 1996

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот Росен2 » Нед 11 май 2014 4:55


От къде го купи за 30 лева тоя нов резонатор ?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот Bai Sando » Нед 11 май 2014 8:08


Ами те са си толкова 25-30 лв.Аз стария голф го купих с изтърбушен катализатор и дрънчеше много грозно.Карах го така 2-3 години и се реших да му сложа такъв резонатор,и стана доста по-тих.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Махнат катализатор, Голф 3, 1.4 AEX и тръба

Мнениеот ivanovkbg » Нед 11 май 2014 8:12


Ton4o_84 написа:О не, в грешка сте. Всички.
-Слагането на права тръба бич за ауспуха и отчасти за двигателя.
Директния поток на газовете съсипва останалата част от ауспуха, докато катализатора или сложения резонатор на мястото му играят ролята на искроуловители и възпрепятстват донякъде горещите газове.
До тук с теорията.

-Моя двигател е АЕЕ и беше с тръба, но прежалих 30лв. и си купих резонатор с очакването тенекиеният акустичен звук да изчезне и да облекча ауспуха.
-Е, тенекиеният звук поизчезна и се замени с един малко по-глух, но другаде се оказа плюсът!!
-Сега колата ми загрява точно 2-пъти по-бързо от преди резонатора и разхода ми падна. В последните дни преди да си сложа резонатора засичах при еднаква атмосферна температура каква ще ми е температурата на двигателя на първия светофар по път за работа и засичах 45 градуса. Сложих резонатора и се шашнах на сутринта след слагането - 90 ГРАДУСА на светофара!!

-А и ти караш на газ, така че ти е по-изгодно да ти обърне по-бързо. Прави му сметката.

Ето ти снимки на резонатора ми.
http://johnoi.snimka.bg/automobiles/shkoda.817941.33169344.big
http://johnoi.snimka.bg/automobiles/shkoda.817941.33169345.big

Колега, при мен неприятен звук няма. Колата си загрява съвсем нормално, както и като беше с катализатор. Разхода. Това ми беше най-голямо притеснение, е за моя радост си е все същия . От Варна до Карнобат(през Шумен и отбиване до едно село) 197километра, за 12,5литра газ. За сега ще покарам така с тръба, а ако се наложи ще сложа и резонатор.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 186 госта