голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене?
- kkaalliinn
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 22 юли 2005 12:13
- Автомобил: goUf 4 TDI 110
- Двигател: 98
- Местоположение: София
голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене?
Здравейте колеги, исках да ви попитам как да спра вентилатора на парното да не се стартира при всяко палене? Сигурно разбирате че съм с климатроник. Памет ли губи, настройка ли е или неподлежи на корекция? Благодаря предварително :)
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
Има едно хубаво нещо, вика му се търсачка - ще намериш отговор на въпроса ти (само аз съм го писал 15 пъти,а има и други колеги).Ама айде пак - ако тръгва винаги на 22 градуса и на Auto, значи губи памет. Ако тръгва на градусите и режима, на които си го оставил - такава си ти е версията на контролера и няма какво да направиш.
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
или не подлежи на корекция?
Не е нормално да е така.Има си копче за пускане на климатроника.Спирането става чрез намаляване на оборотите на вентилатора.Ако и спирането му става само при изгасяне на двигателя-вероятно едната пъпка на релето си е отишла(ако изобщо има реле за климатроника).Нейде из форума съм срещал тема как се пуска самодиагностика на климатроника.Потърси я,пробвай и може да ти подскаже къде е проблема.
Успех и
- kkaalliinn
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 22 юли 2005 12:13
- Автомобил: goUf 4 TDI 110
- Двигател: 98
- Местоположение: София
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
сега ще наблюдавам, мисля че се пуска на 22 градуса, но нито е на AUTO, нито на ECON, а на тяхно място нищо непише. Всеки път го гася с намаляване на вентилатора и всеки път слет повторно стартиране след като е била няколко часа загасена се пуска на треа степен (три чертички). Ако я загася и я запаля веднага си помни че съм я оставил загасена.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
То и при мен е така, след 3 часа престой си се пуска сам климатроника!
А това със запаметяването на градусите, съм го пробвал на режим ECON, и ако не са минали 3-те часа, си го помни, как съм оставял климатроника! На диагностика на климатроника, не дава грешка! Мисля, че няма начин да имаш проблем! А това за автоматичното стартиране, го има и на други коли!
А това със запаметяването на градусите, съм го пробвал на режим ECON, и ако не са минали 3-те часа, си го помни, как съм оставял климатроника! На диагностика на климатроника, не дава грешка! Мисля, че няма начин да имаш проблем! А това за автоматичното стартиране, го има и на други коли!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
anonym0us написа:То и при мен е така, след 3 часа престой си се пуска сам климатроника!
А това със запаметяването на градусите, съм го пробвал на режим ECON, и ако не са минали 3-те часа, си го помни, как съм оставял климатроника! На диагностика на климатроника, не дава грешка! Мисля, че няма начин да имаш проблем! А това за автоматичното стартиране, го има и на други коли!
Това обясних и аз - ако след тези 3 часа в твоя случай тръгне на 22 градуса и Auto, значи не помни нищо . Грешка за захранването за паметта няма да ти даде никога. Принципът на работа е, че ако му изчезне захранването на паметта,при следващо палене на колата, тръгва в заводските настройки - 22 градуса и Auto. Практически ако го оставиш на 20 градуса и всичко му е наред, трябва да ги забрави чак след като откачиш акумулатора или спреш захранването на модула по друг начин, без значение колко време ще седи колата.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
Дефакто и моя модул е дал фира! Щом тръгва на автоматичен режим
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
Ами можеш да го пробваш - забиваш го на примерно 20 градуса и без да гасиш климатроника, гасиш колата в този режим. На другия ден даваш на к-т и палиш и гледаш на колко градуса ще тръгне.Ако пак си е на 20 - всичко си му е наред. Ако тръгне на 22, значи не помни - трябва да се търси дали има захранване до модула - преди 8-ми месец 99-та нямам актуална схема, за да видя, след това е на пинове 6 и 7 на букса А и са през предпазител F16 - 10A .
Ако си има захранване, вариантите са два - или модула да е дефектирал поради някаква чисто софтуерна причина и да забравя или заводски да е програмиран да не помни за повече от няколко часа. Версиите на софтуера за тези контролери са над 20 различни .
Ако си има захранване, вариантите са два - или модула да е дефектирал поради някаква чисто софтуерна причина и да забравя или заводски да е програмиран да не помни за повече от няколко часа. Версиите на софтуера за тези контролери са над 20 различни .
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
Евала за мнението колега! Само да не забравя ще пробвам! Но само това ми е направило впчатление! Когато съм на режим ЕКОН, съм на 19 градуса на студено, и изкл климатроника, после гася колата, и на другия ден паля колата, пускам пак ЕКОН и си стои на същите градуси! Но за климатроника не съм пробвал, защото от скоро имам колата! Но ще пробвам и ще пиша!
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
При мен има 3то положение, а именно -
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
al3xbg написа:При мен има 3то положение, а именно -
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?
Да, има и такъв вариант. Аз затова казах - възможностите за поведение на контролера са доста,защото имат доста видове софтуери и според това какъв е, контролера се държи по определен начин. Пробвал съм да сложа друг контролер на една и съща кола - има коренно различно поведение от нейния си и така 2-3 контролера, така че проблема не е в колата :)
Последна промяна от zfa159 на Нед 11 май 2014 14:52, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
zfa159 написа:al3xbg написа:При мен има 3то положение, а именно -
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?
Да, има и такъв вариант. АЗ затова казах - възможностите за поведение на контролера са доста,защото имат доста видове софтуери и според това какъв е, контролера се държи по определен начин. Пробвал съм да сложа друг контролер на една и съща кола - има коренно различно поведение от нейния си и така 2-3 контролера, така че проблема не е в колата :)
Ако имаш време и възможност, да драснеш номера на ФВ за този, който си помни ОФФ настройката след 3 часа престой и дали има значение дали е от дизел или бензин, понеже на мен ми трябва за бензин :)
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
Номера на VW не определя версията на софтуера :) .Този номер няма да ти свърши никаква работа.
- kkaalliinn
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пет 22 юли 2005 12:13
- Автомобил: goUf 4 TDI 110
- Двигател: 98
- Местоположение: София
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
al3xbg написа:zfa159 написа:al3xbg написа:При мен има 3то положение, а именно -
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?
Да, има и такъв вариант. АЗ затова казах - възможностите за поведение на контролера са доста,защото имат доста видове софтуери и според това какъв е, контролера се държи по определен начин. Пробвал съм да сложа друг контролер на една и съща кола - има коренно различно поведение от нейния си и така 2-3 контролера, така че проблема не е в колата :)
Ако имаш време и възможност, да драснеш номера на ФВ за този, който си помни ОФФ настройката след 3 часа престой и дали има значение дали е от дизел или бензин, понеже на мен ми трябва за бензин :)
оказа се че и при мене е така, това значи ли че нищо неможе да се направи, а въпросното поведение си е направено така от завода и да го считам за нормално?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене
Ако помни градусите, значи е наред. Принципно ако си вземеш друг контролер от Голф 4 или Бора от същата година, има шанс да има друго поведение, сложен на твоята кола.Играл съм си доста с разгадаване на този проблем и не стигнах до никъде - контролерите имат различна версия на софтуера (иначе като част и парт номер са 1:1 заместими) и оттам идва различното поведение на различните контролери.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], villystyle и 190 госта