голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kkaalliinn
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 22 юли 2005 12:13
Автомобил: goUf 4 TDI 110
Двигател: 98
Местоположение: София

голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене?

Мнениеот kkaalliinn » Пет 09 май 2014 12:46


Здравейте колеги, исках да ви попитам как да спра вентилатора на парното да не се стартира при всяко палене? Сигурно разбирате че съм с климатроник. Памет ли губи, настройка ли е или неподлежи на корекция? Благодаря предварително :)




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот zfa159 » Пет 09 май 2014 17:13


Има едно хубаво нещо, вика му се търсачка - ще намериш отговор на въпроса ти (само аз съм го писал 15 пъти,а има и други колеги).Ама айде пак - ако тръгва винаги на 22 градуса и на Auto, значи губи памет. Ако тръгва на градусите и режима, на които си го оставил - такава си ти е версията на контролера и няма какво да направиш.
:beer


apolon
Мнения: 856
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот apolon » Пет 09 май 2014 17:18


или не подлежи на корекция?

Не е нормално да е така.Има си копче за пускане на климатроника.Спирането става чрез намаляване на оборотите на вентилатора.Ако и спирането му става само при изгасяне на двигателя-вероятно едната пъпка на релето си е отишла(ако изобщо има реле за климатроника).Нейде из форума съм срещал тема как се пуска самодиагностика на климатроника.Потърси я,пробвай и може да ти подскаже къде е проблема.
Успех и :beer


Потребителски аватар
kkaalliinn
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 22 юли 2005 12:13
Автомобил: goUf 4 TDI 110
Двигател: 98
Местоположение: София

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот kkaalliinn » Пет 09 май 2014 18:05


сега ще наблюдавам, мисля че се пуска на 22 градуса, но нито е на AUTO, нито на ECON, а на тяхно място нищо непише. Всеки път го гася с намаляване на вентилатора и всеки път слет повторно стартиране след като е била няколко часа загасена се пуска на треа степен (три чертички). Ако я загася и я запаля веднага си помни че съм я оставил загасена.


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот anonym0us » Пет 09 май 2014 18:09


То и при мен е така, след 3 часа престой си се пуска сам климатроника!
А това със запаметяването на градусите, съм го пробвал на режим ECON, и ако не са минали 3-те часа, си го помни, как съм оставял климатроника! На диагностика на климатроника, не дава грешка! Мисля, че няма начин да имаш проблем! А това за автоматичното стартиране, го има и на други коли!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот zfa159 » Пет 09 май 2014 18:47


anonym0us написа:То и при мен е така, след 3 часа престой си се пуска сам климатроника!
А това със запаметяването на градусите, съм го пробвал на режим ECON, и ако не са минали 3-те часа, си го помни, как съм оставял климатроника! На диагностика на климатроника, не дава грешка! Мисля, че няма начин да имаш проблем! А това за автоматичното стартиране, го има и на други коли!

Това обясних и аз - ако след тези 3 часа в твоя случай тръгне на 22 градуса и Auto, значи не помни нищо :mhihi . Грешка за захранването за паметта няма да ти даде никога. Принципът на работа е, че ако му изчезне захранването на паметта,при следващо палене на колата, тръгва в заводските настройки - 22 градуса и Auto. Практически ако го оставиш на 20 градуса и всичко му е наред, трябва да ги забрави чак след като откачиш акумулатора или спреш захранването на модула по друг начин, без значение колко време ще седи колата.
:beer


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот anonym0us » Пет 09 май 2014 18:50


Дефакто и моя модул е дал фира! Щом тръгва на автоматичен режим :banghead


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот zfa159 » Пет 09 май 2014 19:03


Ами можеш да го пробваш - забиваш го на примерно 20 градуса и без да гасиш климатроника, гасиш колата в този режим. На другия ден даваш на к-т и палиш и гледаш на колко градуса ще тръгне.Ако пак си е на 20 - всичко си му е наред. Ако тръгне на 22, значи не помни - трябва да се търси дали има захранване до модула - преди 8-ми месец 99-та нямам актуална схема, за да видя, след това е на пинове 6 и 7 на букса А и са през предпазител F16 - 10A .
Ако си има захранване, вариантите са два - или модула да е дефектирал поради някаква чисто софтуерна причина и да забравя или заводски да е програмиран да не помни за повече от няколко часа. Версиите на софтуера за тези контролери са над 20 различни :no .


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот anonym0us » Пет 09 май 2014 19:52


Евала за мнението колега! Само да не забравя ще пробвам! Но само това ми е направило впчатление! Когато съм на режим ЕКОН, съм на 19 градуса на студено, и изкл климатроника, после гася колата, и на другия ден паля колата, пускам пак ЕКОН и си стои на същите градуси! Но за климатроника не съм пробвал, защото от скоро имам колата! Но ще пробвам и ще пиша! :a045


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот al3xbg » Пет 09 май 2014 22:09


При мен има 3то положение, а именно -
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот zfa159 » Съб 10 май 2014 21:41


al3xbg написа:При мен има 3то положение, а именно -
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?

Да, има и такъв вариант. Аз затова казах - възможностите за поведение на контролера са доста,защото имат доста видове софтуери и според това какъв е, контролера се държи по определен начин. Пробвал съм да сложа друг контролер на една и съща кола - има коренно различно поведение от нейния си и така 2-3 контролера, така че проблема не е в колата :)

Последна промяна от zfa159 на Нед 11 май 2014 14:52, променено общо 1 път.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот al3xbg » Нед 11 май 2014 13:52


zfa159 написа:
al3xbg написа:При мен има 3то положение, а именно -
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?

Да, има и такъв вариант. АЗ затова казах - възможностите за поведение на контролера са доста,защото имат доста видове софтуери и според това какъв е, контролера се държи по определен начин. Пробвал съм да сложа друг контролер на една и съща кола - има коренно различно поведение от нейния си и така 2-3 контролера, така че проблема не е в колата :)


Ако имаш време и възможност, да драснеш номера на ФВ за този, който си помни ОФФ настройката след 3 часа престой и дали има значение дали е от дизел или бензин, понеже на мен ми трябва за бензин :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот zfa159 » Нед 11 май 2014 14:53


Номера на VW не определя версията на софтуера :) .Този номер няма да ти свърши никаква работа.


Потребителски аватар
kkaalliinn
Мнения: 28
Регистриран на: Пет 22 юли 2005 12:13
Автомобил: goUf 4 TDI 110
Двигател: 98
Местоположение: София

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот kkaalliinn » Пон 12 май 2014 14:11


al3xbg написа:
zfa159 написа:
al3xbg написа:При мен има 3то положение, а именно -
Ако го оставя на ЕКОН без значение градусите, помни винаги. Ако обаче е бил на ОФФ и колата е стояла повече от 2-3 часа, тръгва на оставените от мен градуси, но на АУТО и ме дразни, затова го държа на една чертичка , екон и 23 градуса, понеже ако го спра на ОФФ, след престой си тръгва на ауто. Дали е нормално ?

Да, има и такъв вариант. АЗ затова казах - възможностите за поведение на контролера са доста,защото имат доста видове софтуери и според това какъв е, контролера се държи по определен начин. Пробвал съм да сложа друг контролер на една и съща кола - има коренно различно поведение от нейния си и така 2-3 контролера, така че проблема не е в колата :)


Ако имаш време и възможност, да драснеш номера на ФВ за този, който си помни ОФФ настройката след 3 часа престой и дали има значение дали е от дизел или бензин, понеже на мен ми трябва за бензин :)

оказа се че и при мене е така, това значи ли че нищо неможе да се направи, а въпросното поведение си е направено така от завода и да го считам за нормално?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 4 98" как да спра вентилатора на парното при палене

Мнениеот zfa159 » Пон 12 май 2014 14:16


Ако помни градусите, значи е наред. Принципно ако си вземеш друг контролер от Голф 4 или Бора от същата година, има шанс да има друго поведение, сложен на твоята кола.Играл съм си доста с разгадаване на този проблем и не стигнах до никъде - контролерите имат различна версия на софтуера (иначе като част и парт номер са 1:1 заместими) и оттам идва различното поведение на различните контролери.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], villystyle и 190 госта