Проблем с вентилаторите на VWBora
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 24 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Проблем с вентилаторите на VWBora
Колеги имам следния проблем-ниската степен на вентилаторите ми не работи само високата,един майстор ми каза,че едната намотка на малкия вентилатор(имам малък и голям вентилатори) за ниските обороти е изгоряла да го сменя и готово. Купих нож на topran,но след 2,3 дена и той спря,а те вървят заедно. Някой да знае какво става?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с вентилаторите на VWBora
Двете перки са два отделни електромотора, които се управляват успоредно. Всяка перка има по 3 кабела - захранване за 1-ва степен (червено-бял), захранване за 2-ра степен (червено-черен) и маса (кафяв). Перката вътре има един електромотор и съпротивление за по-бавната степен т.е. няма никакви две намотки. Когато думне съпротивлението, ефекта е точно такъв - спира да работи 1-ва степен и остава само 2-ра. Това води след себе си ред проблеми - постоянно високо налягане в климатичната система (амортизираш компресора), постоянно загряване на колата (нормално перките тръгват на 95 градуса,ама когато нямаш 1-ва степен, чак на 102), постоянно пускане и спиране на релето за управление на 2-ра степен, което се намира в модула за управление - резултата е,че релето нагаря и спира да работи и 2-ра степен. Отделно амортизираш и самите електромотори на перките доста с това постоянно пускане и спиране на бързата степен.
Решенията :
1 - намираш човек,който може да ремонтира 1-ва степен на твоите перки (понякога успяват). Има и теми по чуждите форуми как вадят съпротивление извън перката,ама това е свързано с преправяне и на мен ми се вижда не особено сигурно (тока там е доста голям).
2 - сменяш перките с работещи втора употреба (трудно ще намериш читави)
3 - сменяш перките с нови, само че не с Topran, a с Febi - средна цена за такава перка к-т витло с ел. мотора е около 140-150лв.
Решенията :
1 - намираш човек,който може да ремонтира 1-ва степен на твоите перки (понякога успяват). Има и теми по чуждите форуми как вадят съпротивление извън перката,ама това е свързано с преправяне и на мен ми се вижда не особено сигурно (тока там е доста голям).
2 - сменяш перките с работещи втора употреба (трудно ще намериш читави)
3 - сменяш перките с нови, само че не с Topran, a с Febi - средна цена за такава перка к-т витло с ел. мотора е около 140-150лв.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта