голф4 1.4 16 На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
3kl1ps3
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bourgas

голф4 1.4 16 На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот 3kl1ps3 » Сря 14 май 2014 8:56


Колеги спешно ми трябва на колко се стягат Основни лагери, биелни лагери на голф 4 1.4 16в
благодаря ви..




ivansa78
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 20:37
Автомобил: vw golf3 GTI
Двигател: ADY 1995
Местоположение: софия

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот ivansa78 » Сря 14 май 2014 9:19


дай код на мотора, биелни лагери 30Nm+90гр. Основни "1" 32Nm "2" 65Nm смени и болтовете


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот hip-hopotam » Сря 14 май 2014 19:08


По ELSA дават този мотор при развиване на коляновия вал да се смени блока и няма информация за стягане на лагерите,или поне за някой кодове 1.4 но не мисля че те са много.
Дори да е така не е невъзможно да се стегне,правил съм го на форд фюжън просто трябва да щракваш всеки болт по малко през 5Nm и така докато стигнеш натяга.


3kl1ps3
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bourgas

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот 3kl1ps3 » Сря 14 май 2014 19:30


аз сменям и блока също,както трябва да бъде като се прави...
колега ако ти дам кода на двигателя ще може ли да ми кажеш колко се стягат или това дето си го написал него да гледам..
биелни лагери 30Nm+90гр. Основни "1" 32Nm "2" 65Nm смени и болтовете


3kl1ps3
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bourgas

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот 3kl1ps3 » Сря 14 май 2014 20:00


колега кода на двигателя е AKQ сега можеш ли да кажеш : ))))))


3kl1ps3
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bourgas

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот 3kl1ps3 » Сря 14 май 2014 20:12


Колеги също ми трябва ако знайте реда на стягани на главата.. че утре мисля да е паля да видя всичко добре ли е


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот zfa159 » Сря 14 май 2014 20:21


3kl1ps3 написа:аз сменям и блока също,както трябва да бъде като се прави...
колега ако ти дам кода на двигателя ще може ли да ми кажеш колко се стягат или това дето си го написал него да гледам..
биелни лагери 30Nm+90гр. Основни "1" 32Nm "2" 65Nm смени и болтовете


За AKQ дават да се смени блока и няма предписание за стягането.
Не си разбрал правилно мнението на колегата над мен - ако се стигне до развиване на тези болтове на основните лагери, двигателя отива в кофата целия. Т.е. скапе ли се кол. вал или блок, тогава изхвърляш вала и блока и взимаш друг блок с друг вал, който обаче не е развиван. В твоя случай ти явно си взел блок 2-ра употреба и искаш да сложиш него, само че ако неговия вал е развит от блока, пак не става и си в изходна позиция. Принципно това е предписание, може и да имаш късмет и да не се разпадне. Почисти хубаво резбите и болтовете, вземи нови болтове и ги стегни с резбоосигурител на стойностите, които ти е казал колегата в началото. Или ще стане или ще се разпадне.

Ред на стягане на главата (пак с нови болтове - 30Nm + 2x90 градуса) :
Изображение
:beer


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот hip-hopotam » Съб 17 май 2014 19:44


Взимаш един динамометричен ключ слагаш коляновия вал с новите лагери (колкото и да е странно се продават лагери за този двигател нищо че не го дават да се разглобява).
Почваш да стягаш по някакво си предписание което си избереш.Примерно ако стягаш 50Нм стягаш през 5Нм-10Нм по ред на стягане и така докато достигнеш 50Нм проверяваш дали коляновия вал се върти И БЕЗ НИКАКВИ ОСИГУРИТЕЛИ И Т.Н. ползваш само болтовете който си развил добре почистени и отворите на болтовете добре почистени и обезмаслени НИКАКЪВ ОСИГУРИТЕЛ или каквото и да е лепило за резби.
Трябва да стане и да няма проблеми мотора просто момента е много тънък и трябва сам да го усетиш :)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот zfa159 » Съб 17 май 2014 20:02


hip-hopotam написа:Взимаш един динамометричен ключ слагаш коляновия вал с новите лагери (колкото и да е странно се продават лагери за този двигател нищо че не го дават да се разглобява).
Почваш да стягаш по някакво си предписание което си избереш.Примерно ако стягаш 50Нм стягаш през 5Нм-10Нм по ред на стягане и така докато достигнеш 50Нм проверяваш дали коляновия вал се върти И БЕЗ НИКАКВИ ОСИГУРИТЕЛИ И Т.Н. ползваш само болтовете който си развил добре почистени и отворите на болтовете добре почистени и обезмаслени НИКАКЪВ ОСИГУРИТЕЛ или каквото и да е лепило за резби.
Трябва да стане и да няма проблеми мотора просто момента е много тънък и трябва сам да го усетиш :)

Части има,защото не са само за този мотор,а стават и за другите малки мотори. Същия случай имаше с едно 1-литрово Polo преди време.
Защо според теб не трябва да се мажат болтовете с осигурител за резби? Колкото колеги попитах на времето, когато събирах този 1-литров мотор, всички казаха да намажем болтовете с осигурител (от този, който след това може да се развият разбира се, не от тези вечните :) ).
Обоснови и твоето мнение - с какво пречи осигурителя за резби там?


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот hip-hopotam » Нед 18 май 2014 10:16


zfa159 написа:
hip-hopotam написа:Взимаш един динамометричен ключ слагаш коляновия вал с новите лагери (колкото и да е странно се продават лагери за този двигател нищо че не го дават да се разглобява).
Почваш да стягаш по някакво си предписание което си избереш.Примерно ако стягаш 50Нм стягаш през 5Нм-10Нм по ред на стягане и така докато достигнеш 50Нм проверяваш дали коляновия вал се върти И БЕЗ НИКАКВИ ОСИГУРИТЕЛИ И Т.Н. ползваш само болтовете който си развил добре почистени и отворите на болтовете добре почистени и обезмаслени НИКАКЪВ ОСИГУРИТЕЛ или каквото и да е лепило за резби.
Трябва да стане и да няма проблеми мотора просто момента е много тънък и трябва сам да го усетиш :)

Части има,защото не са само за този мотор,а стават и за другите малки мотори. Същия случай имаше с едно 1-литрово Polo преди време.
Защо според теб не трябва да се мажат болтовете с осигурител за резби? Колкото колеги попитах на времето, когато събирах този 1-литров мотор, всички казаха да намажем болтовете с осигурител (от този, който след това може да се развият разбира се, не от тези вечните :) ).
Обоснови и твоето мнение - с какво пречи осигурителя за резби там?

Ползвам предимно при болтове по окачването и там където е по предписание,по периферията на мотора,но в мотора никога не бях чувал да се слага осигурител не съм се и замислял какво може да стане но там като цяло резбите на биелите примерно са пластична обработка а не нарязани и си има доста други особености който при адекватно стягане не вярвам след време да предизвикват разхлабване,единственото предписание е евентуална замяна на шпилки или болтове,въпрос на личен избор е аз някак си съм против това с осигурителя,може и аз да съм невеж като не ползвам ама...
Събрал съм поне 10 мотора и съм присъствал на събирането на може би 50 никога не съм виждал да се ползва осигурител.Просто стягане по предписание и до сега няма кола която да се е върнала.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот zfa159 » Нед 18 май 2014 13:40


Това е съвсем вярно, с една подробност - това е така при двигателите, които са предвидени да се ремонтират - развиваш, правиш, каквото правиш и завиваш с нови болтове (ако има такова предписание). Тогава не е проблем да няма никакъв осигурител, защото резбите са предвидени. Примерно никога не бих намазал болт за глава с осигурител - безсмислено е. Същото важи и за стандартните масови двигатели по повод биелни, основни лагери и т.н. и тук определено сме на едно мнение.
В случая обаче става дума за двигател, който е предвиден да се изхвърли, вместо да се ремонтира и заради това коментирахме и с колеги, когато ми се наложи да се занимавам с такъв, че принципно е по-добре да се осигури резбата, защото няма никаква гаранция, че няма да се саморазвие поради някаква конструктивна причина и заради това конструктора да казва, че трябва да се изхвърли. Конкретно в този случай, осигурителя не вреди, само може да помогне. Конструктора трябва да е имал причина да напише да не се пипат тези болтове и заради това смятам, че осигурителя е добра превантивна мярка предвид, че не знаем какво са имали предвид с предписанието да си вземеш друг блок с вал и да не пипаш там. Ако осигурителя се ползва правилно, не е проблем, че е там. Идеята на тези резби е доста проста - понеже е в затворен отвор (не е кух от задната страна), през резбата трябва да може да излиза въздуха при завиване на болта навътре в отвора на блока (създава се налягане под болта). Ако се сложи много осигурител или има масло и други неща, въздуха под болта не може да излиза през канала на резбата и съответно се създава налягане под болта и вариантите са различни - не се стяга достатъчно (динамометричния ключ изключва заради налягането, което има под болта, само че болта реално не е стегнат) или изскубва резбата (при алуминиевите блокове никак не е трудно). В случая на някои двигатели при френските коли с алуминиев блок, има случаи и на разцепени блокове при такава ситуация (тънка е стената на блока в областта на резбата).
Та затова моят съвет към колегата беше като твоят - почиства много хубаво резбите, обезмаслява отворите и болтовете, по негова преценка вече слага или не слага осигурител и след това стяга по предписанието.
:beer


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот hip-hopotam » Пон 19 май 2014 0:19


Според мен причината да не се стягат тези болтове не е че ще се развият някога,ами че при завиване вала в повечето случаи затяга поради измятане на блок,вал или ако черупките на лагерите на вала са с цял корпус евентуално проблем там,може би в завода болтовете на този вал се стягат едновременно 10те (или колкото са там) а в сервиза няма как да го направиш,аз съм си го мислил да се наредим с 10 тресчотки или с 10 гайковерта ама ей така колкото да се посмеем :).За това му писах на човека да стяга и да проверява дали се върти пък колкото издържи,за сега един така сглобен форд кара може би към 10 000км нито чука нито пипа масло.
Иначе за осигурител ако ще се чувства по-спокоен да сложи според мен е безсмислено и все си мисля че при развиване този осигурител може да направи някаква поразия,а може би и още при завиването,лично мнение.
Живи и здрави все пак това са само едни купчини ламарини :beer


kibo_tom_8440
Мнения: 588
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB -2 0 4motion
Местоположение: Велико Търново

Re: голф4 1.4 16 На колко се стягат Основни лагери биелни ла

Мнениеот kibo_tom_8440 » Пон 19 май 2014 10:31


Доколкото знам мисля, че не се слага осигурител при такъв монтаж на ДВГ. Както се спомена по-горе, при наличието на такъв при следващ демонтаж, съществува риска от късане на болтовете. Последователността и силата на затягане, следва да става колкото се може по по-малко, като на всеки цикъл преди достигане на мах. сила на затягане да се превърта коляновия вал на ръка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф4 1.4 16 На колко се стягат Основни лагери биелни ла

Мнениеот zfa159 » Пон 19 май 2014 12:20


Ами ако се ползва качествен осигурител, няма никакъв шанс да се скъса болт при развиването в последствие, защото осигурителите са различни видове - за трайно завиване (вечно) и за завиване, което позволява развиване след това (в случая говорим за такъв). Ако не се сложи много (за да попълни цялата резба), няма да има проблем и при завиването. Ефекта при завиването го обясних - трябва да налееш един тон осигурител, за да може да не позволява да излиза въздуха през резбата и болта да не се стегна добре. На повечето осигурители си пише как се ползва и се слага съвсем малко количество. Както вече казах, ползването на осигурител е по-скоро пожелателно и е по лична преценка. По повод препоръката за смяна на целия блок - възможно е причината да е някакво усукване, ама тогава защо не е за всички двигатели от този тип, а само за някои конкретни кодове...


tips68
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 9:15
Автомобил:
Двигател:

Re: голф4 1.4 16 На колко се стягат Основни лагери биелни лагери

Мнениеот tips68 » Пет 29 сеп 2017 12:28


Като има предписание от производителя на AKQ мотор да не се сваля коляновия вал,как тогава се шлайфат целиндрите за да се докарат на ремонтен размер.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта