Голф 2, 1,8 mono RP Трапецовиден ремък

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Голф 2, 1,8 mono RP Трапецовиден ремък

Мнениеот radik90 » Пет 16 май 2014 7:46


Здравейте колеги :) Проблема се изразява в някакво стържене между 1000 и 2000 оборота и ми се чува от към хидравличната помпа или от водната. Колата е с три ремъка, а именно ангренажен и два трапецовидни (генератоа е единия, а другия са водната и хидравличната). Мотора е RP и не знам как да сваля трапецовидния ремък на водната и хидравличната за да проверя за луфтове или да завъртя няколко оборота на ръка и да видя какво е. Проблема се появява при топъл двигател. Нещо друго преди 2-3 седмици при големите наводнения в София, на околовръсното при Икея влязох в 50-60 см вода и колата изгасна. Моментално я запалих и я изкарах от там, но явно някой от лагерите е заминал. Ще съм благодарен ако ми помогнете да я излекувам и да ми кажете кои болтове да развия за да освободя въпросния ремък.

Изображение

Последна промяна от radik90 на Пон 19 май 2014 7:39, променено общо 1 път.




zdravko_jett
Мнения: 1870
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Трапецовиден ремък Г2

Мнениеот zdravko_jett » Пет 16 май 2014 18:45


един много лесен метод,взимаш една по голяма отверка единия краи слагаш на корпуса на алтернятора а на дръжката слагаш ухото като внимавяш да не стане някоя беля , така ще чуеш от къде идва шума. аз имах подобен проблем с гадно стържене като загрее,оказа се капака на ремъка


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Трапецовиден ремък Г2

Мнениеот mitko85 » Пет 16 май 2014 20:14


Обзалагам се, че ти е пренатегнат ангренажния ремък и ти вият лагерите на паразитния вал.


zdravko_jett
Мнения: 1870
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Трапецовиден ремък Г2

Мнениеот zdravko_jett » Пет 16 май 2014 21:40


и това също е възможно


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Трапецовиден ремък Г2

Мнениеот radotom » Пет 16 май 2014 22:19


radik90 написа:Изображение

Аз лично разхлабвам болт 17 и гайките 13 и 23, а след това с болт 22 отпускам помпата.
Конкретно болт 16 при мен (а предполагам и при теб) не е с кръстата отверка, а пак е 6-тостен и иска сравнително малко 'гедоре' с удължение, за да се хване контра на гайката.
всички болтове и гайки са с ключ 13.
Но щом белята е при загрял мотор настина много възможно е да е пренатегнат ангренажен ремък.


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Трапецовиден ремък Г2

Мнениеот radik90 » Съб 17 май 2014 11:44


Благодаря ви колеги :) Днес нямам време, но утре ще видя къде е проблема и ще пиша. Надявам се да не е ангренажния, той е сменян преди 3 години със ролката и от тогава не е пипан вече 30к км.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Трапецовиден ремък Г2

Мнениеот mitko85 » Съб 17 май 2014 17:20


По-скоро се надявай да е от него, защото проблема ще се оправи с леко разхлабване на обтяжната ролка и ще си спестиш допълнителни главоболия.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19689
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Трапецовиден ремък Г2

Мнениеот Vlad777 » Съб 17 май 2014 18:39




radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Трапецовиден ремък Г2

Мнениеот radik90 » Нед 18 май 2014 23:45


Проблема се оказа, че е в алтернатора :) От тук вече трябва да видя по форума дали е възможно сам да си го рециклирам или да търся майстор. Благодаря ви колеги още веднъж!


icorainbow
Мнения: 203
Регистриран на: Чет 30 дек 2010 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 2, 1,8 mono RP Трапецовиден ремък

Мнениеот icorainbow » Пон 19 май 2014 13:07


Лагерите ли ти бяха заминали - в смисъл лекинко стържеха? Ако е така, да знаеш, че може да са поспекли по валове и отвори и да излезнат със много голям зор. При мен така бяха станали, че като се опитаха да ги извадят с бая бой и зор, накрая се скъса единия от проводниците :banghead , не помня точно какво стана, но се получи точно, защото лагерите бяха спекли в гнездата си, така че внимавай с ремонта!


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Голф 2, 1,8 mono RP Трапецовиден ремък

Мнениеот radik90 » Вто 20 май 2014 15:22


Аз това тъпо Valeo ще го разкарвам и без това с хиляда зора докарва 13,8V. Мисля да слагам Bosch, евентуално ще сменя шайбата и така :) Стърженето си се чува и на ръка като се завърти, но пък не оказва почти никакво съпротивление.


zdravko_jett
Мнения: 1870
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 2, 1,8 mono RP Трапецовиден ремък

Мнениеот zdravko_jett » Вто 20 май 2014 19:16


ако ще сменяш алтернатора сменяй го направо с 90амперова


zdravko_jett
Мнения: 1870
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 2, 1,8 mono RP Трапецовиден ремък

Мнениеот zdravko_jett » Вто 20 май 2014 19:16


ако ще сменяш алтернатора сменяй го направо с 90амперова



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 179 госта