Golf MK4 1.4 16V - Проблем с климатик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
loading
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 11:46
Автомобил:
Двигател:

Golf MK4 1.4 16V - Проблем с климатик

Мнениеот loading » Нед 18 май 2014 15:55


Здравейте колеги.Имам проблем с климатика на моя голф4 модела е 1.4 16в.Когато го пусна да работи тръгва и след около 5 минути спира сам..Колата съм е купувал зимата и несъм го пускал да работи докато не се затопли напоследък.Иначе си духа доста хладно през тези 5 минути.Несъм правил нищо по климатика от сорта на допълване фреон и диагностика..Въпроса ми е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и може ли да ме насочи към нещо. :bowdown




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот zfa159 » Нед 18 май 2014 20:43


Случвало се е,да :)
Първо кажи дали спира само студеното или цялата вентилация спира?
Ако спира само студеното, погледни дали ел. перките отпред работят,когато пуснеш климатика.Ако те не работят, системата няма охлаждане,вдига много високо налягане и електрониката спира компресора).Ако перките не работят, не ползвай климатика,докато не ги оправиш. Има теми за работата на перките и как да видиш какво става с тях - потърси.


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Нед 18 май 2014 21:34


Филтъра на купето сменян ли е?


loading
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 11:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот loading » Пон 19 май 2014 21:40


всичко работи само студеното спира да духа.Казаха ми че още е хладно и затова изключвал..незнам какво да правя мисля да отида до някой сервиз.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот zfa159 » Сря 21 май 2014 21:15


Определено отиди :)
Трябва да е под +3 градуса околна температура за да изключва, понеже му е хладно. Ако приемем, че си достига ниската температура на изпарителя и заради нея изключва, тогава след макс. 20 секунди ще тръгне пак :) . Имаш друг проблем.
:beer


transform
Мнения: 227
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот transform » Сря 21 май 2014 22:42


Да използвам темата на колегата, тъй като става дума за същия модел автомобил с климатик. Времето се затопли и когато реших да пусна климатика разбрах, че не духа студено, компресора иначе включва, перките също работят. Също така като тръгне компресора се чува шум вътре в купето под жабката. Като изключа климатика шума продължава около 2-3 секунди като постепенно затихва, явно шума има връзка нещо с налягането в системата. Аз доколкото знам имало някакъв датчик, който не включвал компресора, когато налягането на фреона е ниско. Възможно ли е причината за шума и липсата на студен въздух да е от ниско налягане на фреона в системата? И не трябва ли в моя случай, ако има такъв датчик за налягането, компресора въобще да не включва?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот zfa159 » Чет 22 май 2014 23:23


Правилно си се ориентирал. Явно и е малко фреона. По повод датчика - той реагира на налягане, само че изключва на много ниско налягане т.е. трябва да няма почти никакъв фреон, за да изключи. Температурата на фреона е пряко зависима от температурата на околната среда. Да кажем ако навън е 0 градуса, налягането в системата е около 2-3 атмосфери. Ако навън е 30 градуса, налягането е 6-7 атмосфери. С цел да не сработва фалшиво датчика при ниска температура, прага му на изключване е около 2 атмосфери. Дори 20 грама фреон са достатъчни, за да държат примерно 4-5 атмосфери налягане в системата при горещо време и съответно компресора да стартира, само че както е ясно, са крайно недостатъчни за да има някакво студено.
:beer


loading
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 11:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот loading » Нед 25 май 2014 8:52


Колеги вчера ходих на сервиз направиха му една профилактика допълниха му 270гр фреон всичко беше точно работеше си климатика духаше студено..Когато всичко свърши тръгнах с колата да се пребирам на работеш климатик и поедно време пак изкючи..обърнах и пак в сервиза качиха я на подемника да видят дали идва ток до компресора.Ток има но като го замериха показа 9волта?Както и да е неможаха да открият проблема казахами че проблема е по електричеството някаде..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот zfa159 » Нед 25 май 2014 10:47


Ами тръгвате по кабела и то ще се види. Кабела на компресора минава през една черна букса с 4 кабела над стартера (при 1.4 16V конкретно не помня дали беше точно така). Огледай там дали няма проблеми. Ако там е ок, продължаваш към черната кутийка, която е контролера за компресора и перките - намира се под акумулатора. Често там има проблеми с буксата и със самата нея. Ако и там е наред, гледаш предпазителите горе при акумулатора - има 3 броя 30А и първия от ляво на дясно е за климатика - често нагарят контактите и прави така. Ако и там няма проблеми, гледаш самата черна кутийка дали е ок вътре всичко - нагоряло реле, спукана спойка. Теоретично и с 9V бобината на компресора може да го задейства, само че най-вероятно като я включите и пада още повече. Може и самата бобина да ти прави номера. Случвало ми се е бобината да работи 5-10 минути и като загрее, да прекъсне и да спре да работи. Това се установява опитно разбира се в момента на проблема :) .
Само компресора ли спира или и перките? Ако и компресор и перки - гледаш общи неща по управлението - букса,кутийка,захранването. Ако е само компресора - може и да е управлението, може и бобината да ти прави номера.
:beer


anaboliks
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 01 юни 2010 17:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот anaboliks » Пон 26 май 2014 10:39


Здравейте, използвам темата за да не отварям нова. При мен проблема с климатика, е че тръгва да работи само когато съм над 2000 об/мин и като падна под тези обороти изключва. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?


loading
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 11:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот loading » Вто 27 май 2014 20:46


Днес ходих пак при едни майстори и те се мачиха поне час с този мой проблем и пак нищо..Някой ако знае добри майстори в Пловдив кадето се занимават с тези работи да сподели да е карам там че ми писна вече за 3-ти път хода се на различни хора и нищо.... :11 :11 :11 :11


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот zfa159 » Вто 27 май 2014 20:52


anaboliks написа:Здравейте, използвам темата за да не отварям нова. При мен проблема с климатика, е че тръгва да работи само когато съм над 2000 об/мин и като падна под тези обороти изключва. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?

Тук зависи - ако компресора се пуска чак след 2000 оборота, търси проблема по двигателя - моторния компютър има власт над това да спира компресора, ако прецени. Обикновено при проблеми с празния ход (дросел), компютъра не позволява пускането на компресора, без да си натиснал педала на газта. Ако компресора си тръгва и на празен ход,ама студеното идва чак след 2000 оборота, вариантите са доста - издухали сегменти на компресора (трябват обороти за да може да работи добре), издухал контролен клапан на компресора, частично запушване по трасето и т.н. и ти трябва сервиз.

loading написа:Днес ходих пак при едни майстори и те се мачиха поне час с този мой проблем и пак нищо..Някой ако знае добри майстори в Пловдив кадето се занимават с тези работи да сподели да е карам там че ми писна вече за 3-ти път хода се на различни хора и нищо.... :11 :11 :11 :11

А пък за теб - провери ли всичко, което ти казах, преди да ходиш където и да е? Проблема ти явно е електрически и трудно ще намериш някой, който да се занимае да рови ден-два в електриките на колата ти, за да намери какво се случва. Провери, каквото ти казах - виж буксите,виж кабелите, пробвай с друга кутийка от някоя морга, виж дали и перките спират или само компресора. Закачи една ел. крушка 21W на мястото на бобината на компресора и виж дали и какво захранване стига до нея,когато компресора не иска да работи и т.н. Иначе ти трябва електричар,който да си разбира от работата - колегите да ти препоръчат някой от твоя край :)
:beer


loading
Мнения: 45
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 11:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик

Мнениеот loading » Пон 30 юни 2014 17:36


Проблема е решен!Някой умник преди мен е сложил друг температурен датчик и като направи 90градуса и изключва..



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта