Повдигачи на клапаните

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
lucifer_pl
Мнения: 82
Регистриран на: Нед 03 апр 2005 21:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Повдигачи на клапаните

Мнениеот lucifer_pl » Чет 29 мар 2007 12:58


Въпроса ми е следния смених повдигачите на клапаните защото тракаха след смяна на маслото и минаване на около 1000 км с него пак почнаха да тракат. Възможно ли е да е от маслото от самите повдигачи купени са от Ауто +. Забелязах че при запален двигател като се извади щеката на маслото двигателя променя оборотите но не духа през отвора като се върне щеката всичко е ок.
Тракането може ли да се намали с някаква добавка към маслото което е 10W40 и това нормално ли е като се извади щеката да мени оборотите. Г2 1.8 РВ
Мерси предварителни




Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Чет 29 мар 2007 13:04


По принцип съм чувал че 10W40 е по-добро за мазане на клапаните от 15W40 примерно,но много не съм сигурен в това.Може и да е от маслото ама а да видим :???


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 29 мар 2007 13:15


И моите тракат, тяхната кожа, защото шлайиста малко много се постарал с "припасването" на клапаните.
Карам с 10W40 и аз. Всъщност, от събота, след като го смених с Мотул-че, не съм се заслушвал, но не виждам причини да не тракат пак :(
А промяна в звука на двигателя след като дръпнеш щеката мисля, че е нормална... разбира се, в разумни граници!
При мен, а и при теб тръбата за картернто налягане има връзка и с тръбопровода за входящия въздух. Като извадиш щеката, променяш (сваляш) налягането в картера.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пет 30 мар 2007 14:10


Повдигачите се проверяват при загрят до номиналната си температура двигател. Работещ на празен ход двигател се форсира и се задържа в продължение на 1 минута на 2500об/мин. и след това рязко се отпуска педала на газта. Ако в този момент се чуе кратковременно( около 2сек ) притракване на повдигачите след това утихнат - приема се, че работят нормално. Ако тракането е продължително и особено във всички режими на работа на двигателя - най-вероятно има проблем, който трябва да се открие и отстрани.
Тракането се получава, когато хидравличният повдигач не успява да компенсира луфта между клапана и разпределителния вал. При загрят и спрян двигател се отваря капака на клапаните и всеки повдигач се проверя поотделно, като се превърта на ръка двигателя така, че гърбицата на разпред. вал за проверявания повдигач да сочи вертикално нагоре ( т.е. повдигача не е натиснат от вала ). Натиска се с дървен и пластмасов клин повдигача надолу с усилие няколко килограма и се мери луфта между вала и повдигача. За двигател 1.8л. с код RP този луфт трябва да бъде не повече от 0.1мм. Ако е повече - сменя се повдигача.


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Пет 30 мар 2007 14:44


И аз съм със същият двигател и имах същият проблем. Също така при темп. на маслото (Мотул 10/40) от 90градуса на горе ми пищеше системата за ранно предупреждение. Вчера смених лагерите на коляновия вал и буталата - колата утихна неузнаваемо нямам тракане на повдигачите и следствие тишината на двигателя (чуват се само инжекторите) установих че са ми за смяна и лагерите на алтернатора :)


Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот googo » Пет 30 мар 2007 19:04


Колега виж си налягането на маслото,белега на разпределителния вал да не е прескочил един зъб-определено не е от повдигачите щом са сменени.Аз лично имах тойя проблем.10в40-е добро за хидравлични клапани.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 30 мар 2007 23:05


Има още един проблем който води до тракане на повдигачите - износват се цилиндрите в които влизат повдигачите и по този начин пада налягането. В тези случай почти 100% се хвърля главата, но за сметка на това са редки случай.


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Съб 31 мар 2007 2:34


и мойте повдигачи чукат(Голф-4 1.4 16V).....и то постоянно....таман мислих да ги сменям,но вече се замислям да не вземе и на мен да продължи да ми трака след като ги сменя...16 лв ми е единия повдигач да му се невиди...ще изляза с около 350-400 лв........не знам и аз кво да правя...


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Повдигачи на клапаните

Мнениеот kokovas » Съб 31 мар 2007 14:53


lucifer_pl написа:Въпроса ми е следния смених повдигачите на клапаните защото тракаха след смяна на маслото и минаване на около 1000 км с него пак почнаха да тракат. Възможно ли е да е от маслото от самите повдигачи купени са от Ауто +. Забелязах че при запален двигател като се извади щеката на маслото двигателя променя оборотите но не духа през отвора като се върне щеката всичко е ок.
Тракането може ли да се намали с някаква добавка към маслото което е 10W40 и това нормално ли е като се извади щеката да мени оборотите. Г2 1.8 РВ
Мерси предварителни

до скоро карах голх двойка...винаги са ми чукали повдигачи,не съм ги сменял,започнах да го карам с Мотул 15W50 постепенно чукането намаляваше и лед три смени напълно спря.....


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 31 мар 2007 14:55


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 12:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2542
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Съб 31 мар 2007 17:05


vw_golf_2_Memphis написа:минутки за реклама :lol:

:wink: :wink:


kokovas
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kokovas » Съб 31 мар 2007 18:56


каква реклама бе....не става въпрос за това че ползвам Мотул...това са си мои предпочитания......въпроса е че най вероятно по гъстото масло е по подходящо.....


Потребителски аватар
golfarata
"Селски тунинг"
Мнения: 1196
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На село

Мнениеот golfarata » Съб 31 мар 2007 19:04


е здрасти колега аз ползвам репс...л. / без реклама / 15/40 за издухали / уплътнени / мотори. нови повдигачи и пак шевната машина трака / лекичко и? / маслото е личен избор. ама не говориме за бегачка 200+ на 1,5 години? сложи 0/40 и виж! лампата за маслото няма да спре да свети...................... а колата върви...........прави са майсторите свали главата,че иначе до 10 000 и гумички нови и горелката на маслото е непрекъсната......



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 219 госта