Golf 3, 1.6 AEK 101 к.с. - пали когато си иска (буквално)!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот zfa159 » Нед 30 сеп 2012 22:47


Добре де,накарахте ме да чета сега :
Have fun mhihi
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html
Както другарите са написали,на позиция номер 3 може да седи следното чудо и съответно кой pin за какво му е:
3.Digifant Control Unit (30 or 32) or Motronic OBD1 Control Unit (109)
1 Main Fusebox Ground
2 Tachometer
3 Main Fusebox Start/Run Power
4 Main Fusebox Battery Power
5 To ECU (relay turn-on) (1990 G60, ABA/VR6 OBD1 only)
6 To ECU and Engine Electronics

Ето и за горивната помпа и т.н. :
12.Fuel Pump Relay (80, 67 or 167)
1 Main Fusebox Starter Power (not used)
2 Main Fusebox Start/Run Power
3 To ECU (Fuel Pump Turn-On)
4 To Fuse 18, Fuel Pump, Oxygen Sensor Heater
5 G2/6 (not used)
6 Main Fusebox Battery Power From 30B
7 G2/7, T1 (not used)
8 Main Fusebox Ground (not used)
9 M/4, U1/8, G2/5 (not used)

Според схемата въпросното Engine control relay при АЕК прави следното - има си постоянен + и се управлява от компютъра по маса.То пуска + на инжекторите и дебитомера,подава захранване на 23-ти пин на компютъра, подава и + към бобинката за пускане на другото реле, което управлява подгрева на ламбда сондата (като масата на това второто реле пак се пуска и спира по усмотрение на компютъра).
Релето на горивната помпа си е отделно,то си е само за нея и се управлява от компютъра директно по маса. Единствената особеност е,че + за релето за подгрева на сондата минава първо през релето за горивната помпа (и предпазителя и ) и после отива към релето за подгрев,ама това няма отношение с този проблем.
При този мотор захранването на индукционната бобина си е директно от + през контакт и маса и не минава през релето на горивната помпа,както е примерно при ABS или AAM и т.н.
:beer




r2_nikolov
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 07 сеп 2012 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот r2_nikolov » Сря 03 окт 2012 7:42


kolega podoben problem imah na 1.6 mi abu,okazase datchik na hol.

Последна промяна от IvanMan на Сря 03 окт 2012 21:21, променено общо 1 път.
Причина: Кирилицата е задължителна!


truncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив/стара загора

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот truncho » Сря 03 окт 2012 17:46


колата спря да пали тотално , закарах я на въже в сервиза , смениха датчика за коляновия вал ЗАПАЛИ , покарах я малко и като дадох на контакт подско4и стрелката на оборотомера съвсвм мъничко , и се чу звук от цъкане на реле , пипнах релетата и реле 18 цъка всеки път като дам на контакт смених го с ново немско и проблема продължи имате ли идея какво да правя , защото вече съм отчаян , много ми е трудно да търся всеки път някои да ме дърпа с въже до сервиза


Bioside
Мнения: 597
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот Bioside » Чет 04 окт 2012 1:56


Реле 18 ти е клема Х,демек разтоварващо реле и през него минават по големите консуматори.Така трябва да прави и не е от него.То няма нищо общо с паленето.Виж като дадеш на контакт щрака ли реле 30 или 109 каквото е там при теб.Като откаже го размърдай чукни както е на контакт и пак пробвай.Не те карам да го сменяш просто провери дали работи.Затова ти писах да премериш дали отива + на инжекторите.Това е най лесното място да го хванеш. :beer


truncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 23 авг 2011 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив/стара загора

Re: голф 3 аек пали ,когато си иска (буквално ) !Моля за помощ !

Мнениеот truncho » Пет 05 окт 2012 18:04


Проблема се оказа в реле 109 / 30 поради някаква причина изключва целия ток , майстора ми даде една жичка за да го замостя когато не пали - като се върна от сватбата продължаваме да търсим


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Golf 3 1.6 AEK 101 к.с. - Пали когато си поиска?

Мнениеот MiTe » Вто 27 май 2014 14:09


Здравейте колеги изчетох доста теми подобни на моят проблем,но точно като моя явно на никой не му се случвал. Проблема ми е следния карам голф 3 1.6 101 коня АЕК мотор колата е метан/бензин. Проблема на колата е че буквално пали коогато е на кеф, например излизам от нас колата пали дет се вика от половин оборот отивам да заредя или до магазина гася качвам се и колата не ще ток има върти стартера обаче не пали. Когато не иска да запали реле 167 на бензиновата помпа не цъка след 2-3 шамара по бушониерата релето започва да цъка и колата пали. По сериозно стана през последните 2-3 дни защото вече и ударите по бушониерата не помагат. До тук съм сменил релето и клемореда защото си мислех че там може да е причината, но уви не е в тях. Ще съм много благодарен ако изкажете мнение от какво може да ми прави тези мизерии


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 101кс пали когато пойска

Мнениеот javor_bg » Вто 27 май 2014 14:29


Имах такъв проблем. След презапояване на контактите на 3 релета нещата се оправиха и повече никога вече 2 години не ми го е правило. Сеат Ибиза 1.6 SR 101 к.с. 8 клапана. Пипнах тогава веднъж както си карах релетата едно по едно. Имаше две или три , които буквално ПАРЕХА. Е тях ги презапоих. Друг проблем може да бъде температурния датчик. Колата много трудно пали , когато не е наред.

С бутане пали ли когато не иска ?


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: Голф 3 1.6 101кс пали когато пойска

Мнениеот MiTe » Вто 27 май 2014 14:46


Ами не и на бутане не ще може би защото не стига ток до бенз помпа или поне аз така си го обяснявам.Относно топлите релета и при мен го има този момент оригиналното наистина гореше след това смених още 2 релета те не гореха но бяха леко топли


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 101кс пали когато пойска

Мнениеот javor_bg » Вто 27 май 2014 16:38


Аз на мойта като не можеше да запали подадох директно ток на помпата и запали.


Потребителски аватар
MiTe
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 13:50
Автомобил: VW Golf
Двигател: 2.0 16v ABF
Местоположение: samokov

Re: Голф 3 1.6 101кс пали когато пойска

Мнениеот MiTe » Сря 28 май 2014 11:48


Колеги оказа се че е прецакано реле 109 на ЕКУ-то днес закупих ново такова обаче като тръгна да го слагам и дава на късо а като сложа пак старото не дава на късо какво става не знам новото реле ли е прецакано нещо друго ли е не знам помагаите


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 101кс пали когато пойска

Мнениеот javor_bg » Сря 28 май 2014 13:17


Може би има някакво несавпадение в двете релета.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 203 госта