Golf MK5 1.4 FSI Няма тяга. Проблем Решен.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Golf MK5 1.4 FSI Няма тяга. Проблем Решен.

Мнениеот dj_nako » Пет 30 май 2014 9:52


Значи колата е Голф 5 1.4 фси 90к.с. с код на мотора БКГ. Без каквито и да е признаци за проблем колата спря да върви на моменти. Демек, за 50км пробег на 3 пъти за по 10минути колата не може да вдигне повече от 90км/ч, а като стъпя рязко на педала на газта на съединител или на свободна оборотите се вдигат до 6000 изключително бавно. След известно време повреме на движение се забелязва отпушване и колата започва да се рязка яко, щом пипна педала на газта си ги вдига както трябва и на вървеж си вдига почти максималните километри.
Оборотите са нормални на празен ход, по нищо не личи че има проблем.
Не прекъсва, не придърпва, не се клати мотора, просто не иска да набира.
Двигателя си държи 90 градуса, масло има, не го гори, имам грешка от ламбда сонда 1, но тя не дава отражение.

Възможни причини: Бензинов филтър, помпа, катализатор, електроника която да я вкарва в сервизен режим с ограничаване на динамиката педал - обороти?
Ако влиза в сервизен режим, трябва ли да ми показва някаде по таблото че е в такъв?

Ако има колеги които са се сблъсквали с този проблем или подобен, нека споделят. :bishop

Последна промяна от dj_nako на Вто 01 юли 2014 20:24, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
nvrmnd
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 04 дек 2011 9:03
Автомобил: Golf MK5
Двигател: 1.6 FSI BLF
Местоположение: София/Пловдив

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот nvrmnd » Пет 30 май 2014 16:24


Значи със сигурност не е авариен режим, защото при него светва EPC на таблото и повече от 15км/h няма да можеш да вдигнеш.


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот dj_nako » Съб 31 май 2014 8:47


nvrmnd написа:Значи със сигурност не е авариен режим, защото при него светва EPC на таблото и повече от 15км/h няма да можеш да вдигнеш.

Благодаря, мнението е доста полезно за мен.
Дайте още.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот mrpetrov » Съб 31 май 2014 8:57


ОК, колега - обясни как така:
dj_nako написа:имам грешка от ламбда сонда 1, но тя не дава отражение

Питам, понеже съм на мнение, че в съвременен автомобил - ламбдата е водеща. Всичко друго - дали бензиновият компютър има "добър" авариен режим, дали нямаш запушен горивен инжектор, проблемна горивна помпа и т.н. - са "предварителни условия" да може работещата ламбда сонда реално да си свърши работата. А нейната работа е да направи така, че колата хем да върви максимално, хем да не харчи като ламя, хем да не замърсява.
Ти след като имаш грешка в ламбда сонда 1 - къде търсиш проблема?


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот dj_nako » Съб 31 май 2014 9:34


Ламбдасондата ми дава грешка на функцията и за подгрев. Хванахме я с няквка специална диагностика, дава грешка по време на движение като веднъж на 3 месеца се проявява. Странното е че няма никакви признаци в момент на отчитане на тая грешка, не мени обороти, не гори повече, ще си я сменя тая ламбдасонда 386лв е :), но не ми се вярва проблем с вървежа да се получава от нея. Според мен ако има проблем от ламбдасондата, ще е към оборотите на празен ход, разхода на гориво, мирис на бензин и друг вид.
Нещо е запушено при мен. Ако е инжектор, дали ще прави проблем на празен ход, защото на такъв си работи супер равномерно?


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот mrpetrov » Съб 31 май 2014 10:47


Ламбда сондата е ефективна само когато си достигне работна температура. Така че - грешка в подгрева си е съвсем основателен повод за притеснение. И си иска обстоен преглед.
Отделно от това - дори на моята кола - Пасат Б5 от 1997-ма - мога да гледам разни "живи данни". Твоята - произвеждана от 2003-та - трябва да може дори повече. Защо не вземете да я следите тази сонда - гледайте известно време как се държи, какви данни докладва. Мисля, че след известно количество натрупани данни ще можете категорично да кажете че е в ламбда сондата проблема.
А за цените - ще кажа само, че наскоро смених моята сам и то за част от цената, която ти си посочил.
Който търси - намира!


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот dj_nako » Пет 06 юни 2014 12:21


:banghead Колеги я дайте едно мнение, дали проблема може да бъде от дроселовата клапа? Какви са симптомите при затлачена клапа?
Да я отворя ли преди да избуша катализатора и се изръся 300кинта за ламбда сонда? :banghead


Потребителски аватар
nvrmnd
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 04 дек 2011 9:03
Автомобил: Golf MK5
Двигател: 1.6 FSI BLF
Местоположение: София/Пловдив

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот nvrmnd » Пет 06 юни 2014 14:51


Ами симптомите са подобни на описаните от теб. А клапата доста лесно се цапа, понеже EGR пляска почти върху нея. Аз моята я чистих наскоро в сервиз и оттогава усещам леко подобрение във вървежа.

А кофти гориво може ли да е причината?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот stefan4o » Пет 06 юни 2014 16:05


mrpetrov написа:Питам, понеже съм на мнение, че в съвременен автомобил - ламбдата е водеща.

Според мен, не е баш тъй.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот javor_bg » Пет 06 юни 2014 16:37


Чак така да спъва колата ламбда сондата от доста време съм в автофорумите и не съм чел за такъв случай. Моя съвет е задължително да се провери катализатора в някой пункт за ГТП и също така да се премери налягането на бензиновата помпа да не е ниско.

Какво е положението с горивния филтър на тази кола ?


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот dj_nako » Съб 07 юни 2014 7:28


javor_bg написа:Какво е положението с горивния филтър на тази кола ?


на 126к км е.


Потребителски аватар
nvrmnd
Мнения: 95
Регистриран на: Нед 04 дек 2011 9:03
Автомобил: Golf MK5
Двигател: 1.6 FSI BLF
Местоположение: София/Пловдив

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот nvrmnd » Нед 08 юни 2014 20:52


Няма такъв филм. Горивният филтър се сменя с маслото, или през смяна на маслото. 126К км. с оригиналния филтър е невъзможно :D


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.

Мнениеот dj_nako » Пет 20 юни 2014 17:41


Филтърът бе сменен, проблема не се оправи.
Опитах се да подавам динамично газ при движение на равно и скорост от 40км/ч, но не се усещаше никак.
При достигната с много зор и време скорост от 80км/ч по равен път, опитах да подам газ чрез темпомат-а, но отново не ставаше.

Днес бе направена диагностика и излезе грешка в датчика за високо налягане на горивото. При развитие, ще допиша.

След сменен датчик за високо налягане, грешката си остава.
Странното е че като се получи отново грешката не светва чек лампата на таблото.
Когато се получи грешката, комп-а не дава възможност на дроселовата клапа да се отвори и колата не върви.

На място и в движение чрез връзка с лаптоп, при изтриване на грешката дросела се отваря и колата върви. След 1 мин. пак се натрупва грешка и колата сприа да върви.

Данните от връзка с ЕКУ-то при Невървене са високо нялягане и ниско около 50 бара, а при вървене след изтриване на грешката са горно 97 бара, долно 17 бара.

Къде е проблема?
Компютъра не пуска на помпата да даде налягане?
Помпата не прави наляган и комп-а влиза в сервизен режим и не дава на дросела да се отвори?
Датчика за ниско налягане греши, компа дава газ на подкачващата помпа, нагнетателната не си дава зор, защото и идва много входящото, тогава даттчика мери ниско високо налягане и комп-а не дава зор на помпата?
Кой, как, защо?

25.06.2014 Днес бе сменен електрическия клапан на ФСИ помпата тъй като се съмнявахме дали той не подава грешно налягане към всмукателя и оттам да дава грешка към комп-а, но уви не се оказа от него. Колата отива на специалист електротехник за проверка на ЕКУ-то.

01.07.2014. След двудневен преглед в Фолксваген , бе дадена конкретна диагноза:
Износен разпределителен вал(тъй като помпата се задвижва от гърбичен механизъм от единия вал).

Първоначално всичко водеше към износена и повредена помпа, но след замерване на налягането се оказа че помпата подава на моменти правилно налягане и на моменти не достатъчно налягане, което се потвърди след демонтирането на помпата и оглед на разпределителния вал.

Предстои смяна на вал-а, чашка на помпата и ако е нужно смяна и на помпата.
Цени на вал и чашка в VW са около 1400лв а на помпата 800лв. За труд взимат 530лв за вала и чашката и 120 за помпата.
Втора употреба според местна автоморга се предлагат съответно на 300 и 150лв.

За двигателите 1.4 фси е характерно лошото мазане на разпределителния вал. На моят автомобил е сменян такъв на 77 000км и сега на 126 000 отново се налага тази смяна :bishop


Потребителски аватар
aladin
Мнения: 37
Регистриран на: Нед 21 ное 2004 8:48
Автомобил: Mercedes CLK 192 ps
Двигател: M 111 944 1998 cm3
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK5 1.4 FSI Няма тяга. Проблем Решен.

Мнениеот aladin » Пон 11 окт 2021 15:00


При 1.6 FSI има ли го този проблем с лошото мазане както при 1.4 FSI ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 182 госта