Значи колата е Голф 5 1.4 фси 90к.с. с код на мотора БКГ. Без каквито и да е признаци за проблем колата спря да върви на моменти. Демек, за 50км пробег на 3 пъти за по 10минути колата не може да вдигне повече от 90км/ч, а като стъпя рязко на педала на газта на съединител или на свободна оборотите се вдигат до 6000 изключително бавно. След известно време повреме на движение се забелязва отпушване и колата започва да се рязка яко, щом пипна педала на газта си ги вдига както трябва и на вървеж си вдига почти максималните километри.
Оборотите са нормални на празен ход, по нищо не личи че има проблем.
Не прекъсва, не придърпва, не се клати мотора, просто не иска да набира.
Двигателя си държи 90 градуса, масло има, не го гори, имам грешка от ламбда сонда 1, но тя не дава отражение.
Възможни причини: Бензинов филтър, помпа, катализатор, електроника която да я вкарва в сервизен режим с ограничаване на динамиката педал - обороти?
Ако влиза в сервизен режим, трябва ли да ми показва някаде по таблото че е в такъв?
Ако има колеги които са се сблъсквали с този проблем или подобен, нека споделят.
Golf MK5 1.4 FSI Няма тяга. Проблем Решен.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Golf MK5 1.4 FSI Няма тяга. Проблем Решен.
Последна промяна от dj_nako на Вто 01 юли 2014 20:24, променено общо 1 път.
- nvrmnd
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 04 дек 2011 9:03
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: 1.6 FSI BLF
- Местоположение: София/Пловдив
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
Значи със сигурност не е авариен режим, защото при него светва EPC на таблото и повече от 15км/h няма да можеш да вдигнеш.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
nvrmnd написа:Значи със сигурност не е авариен режим, защото при него светва EPC на таблото и повече от 15км/h няма да можеш да вдигнеш.
Благодаря, мнението е доста полезно за мен.
Дайте още.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
ОК, колега - обясни как така:
Питам, понеже съм на мнение, че в съвременен автомобил - ламбдата е водеща. Всичко друго - дали бензиновият компютър има "добър" авариен режим, дали нямаш запушен горивен инжектор, проблемна горивна помпа и т.н. - са "предварителни условия" да може работещата ламбда сонда реално да си свърши работата. А нейната работа е да направи така, че колата хем да върви максимално, хем да не харчи като ламя, хем да не замърсява.
Ти след като имаш грешка в ламбда сонда 1 - къде търсиш проблема?
dj_nako написа:имам грешка от ламбда сонда 1, но тя не дава отражение
Питам, понеже съм на мнение, че в съвременен автомобил - ламбдата е водеща. Всичко друго - дали бензиновият компютър има "добър" авариен режим, дали нямаш запушен горивен инжектор, проблемна горивна помпа и т.н. - са "предварителни условия" да може работещата ламбда сонда реално да си свърши работата. А нейната работа е да направи така, че колата хем да върви максимално, хем да не харчи като ламя, хем да не замърсява.
Ти след като имаш грешка в ламбда сонда 1 - къде търсиш проблема?
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
Ламбдасондата ми дава грешка на функцията и за подгрев. Хванахме я с няквка специална диагностика, дава грешка по време на движение като веднъж на 3 месеца се проявява. Странното е че няма никакви признаци в момент на отчитане на тая грешка, не мени обороти, не гори повече, ще си я сменя тая ламбдасонда 386лв е :), но не ми се вярва проблем с вървежа да се получава от нея. Според мен ако има проблем от ламбдасондата, ще е към оборотите на празен ход, разхода на гориво, мирис на бензин и друг вид.
Нещо е запушено при мен. Ако е инжектор, дали ще прави проблем на празен ход, защото на такъв си работи супер равномерно?
Нещо е запушено при мен. Ако е инжектор, дали ще прави проблем на празен ход, защото на такъв си работи супер равномерно?
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
Ламбда сондата е ефективна само когато си достигне работна температура. Така че - грешка в подгрева си е съвсем основателен повод за притеснение. И си иска обстоен преглед.
Отделно от това - дори на моята кола - Пасат Б5 от 1997-ма - мога да гледам разни "живи данни". Твоята - произвеждана от 2003-та - трябва да може дори повече. Защо не вземете да я следите тази сонда - гледайте известно време как се държи, какви данни докладва. Мисля, че след известно количество натрупани данни ще можете категорично да кажете че е в ламбда сондата проблема.
А за цените - ще кажа само, че наскоро смених моята сам и то за част от цената, която ти си посочил.
Който търси - намира!
Отделно от това - дори на моята кола - Пасат Б5 от 1997-ма - мога да гледам разни "живи данни". Твоята - произвеждана от 2003-та - трябва да може дори повече. Защо не вземете да я следите тази сонда - гледайте известно време как се държи, какви данни докладва. Мисля, че след известно количество натрупани данни ще можете категорично да кажете че е в ламбда сондата проблема.
А за цените - ще кажа само, че наскоро смених моята сам и то за част от цената, която ти си посочил.
Който търси - намира!
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
Колеги я дайте едно мнение, дали проблема може да бъде от дроселовата клапа? Какви са симптомите при затлачена клапа?
Да я отворя ли преди да избуша катализатора и се изръся 300кинта за ламбда сонда?
Да я отворя ли преди да избуша катализатора и се изръся 300кинта за ламбда сонда?
- nvrmnd
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 04 дек 2011 9:03
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: 1.6 FSI BLF
- Местоположение: София/Пловдив
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
Ами симптомите са подобни на описаните от теб. А клапата доста лесно се цапа, понеже EGR пляска почти върху нея. Аз моята я чистих наскоро в сервиз и оттогава усещам леко подобрение във вървежа.
А кофти гориво може ли да е причината?
А кофти гориво може ли да е причината?
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
mrpetrov написа:Питам, понеже съм на мнение, че в съвременен автомобил - ламбдата е водеща.
Според мен, не е баш тъй.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
Чак така да спъва колата ламбда сондата от доста време съм в автофорумите и не съм чел за такъв случай. Моя съвет е задължително да се провери катализатора в някой пункт за ГТП и също така да се премери налягането на бензиновата помпа да не е ниско.
Какво е положението с горивния филтър на тази кола ?
Какво е положението с горивния филтър на тази кола ?
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
javor_bg написа:Какво е положението с горивния филтър на тази кола ?
на 126к км е.
- nvrmnd
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 04 дек 2011 9:03
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: 1.6 FSI BLF
- Местоположение: София/Пловдив
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
Няма такъв филм. Горивният филтър се сменя с маслото, или през смяна на маслото. 126К км. с оригиналния филтър е невъзможно :D
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 5 1.4 ФСИ 90к.с. BKG, Проблем на моменти с вървежа.
Филтърът бе сменен, проблема не се оправи.
Опитах се да подавам динамично газ при движение на равно и скорост от 40км/ч, но не се усещаше никак.
При достигната с много зор и време скорост от 80км/ч по равен път, опитах да подам газ чрез темпомат-а, но отново не ставаше.
Днес бе направена диагностика и излезе грешка в датчика за високо налягане на горивото. При развитие, ще допиша.
След сменен датчик за високо налягане, грешката си остава.
Странното е че като се получи отново грешката не светва чек лампата на таблото.
Когато се получи грешката, комп-а не дава възможност на дроселовата клапа да се отвори и колата не върви.
На място и в движение чрез връзка с лаптоп, при изтриване на грешката дросела се отваря и колата върви. След 1 мин. пак се натрупва грешка и колата сприа да върви.
Данните от връзка с ЕКУ-то при Невървене са високо нялягане и ниско около 50 бара, а при вървене след изтриване на грешката са горно 97 бара, долно 17 бара.
Къде е проблема?
Компютъра не пуска на помпата да даде налягане?
Помпата не прави наляган и комп-а влиза в сервизен режим и не дава на дросела да се отвори?
Датчика за ниско налягане греши, компа дава газ на подкачващата помпа, нагнетателната не си дава зор, защото и идва много входящото, тогава даттчика мери ниско високо налягане и комп-а не дава зор на помпата?
Кой, как, защо?
25.06.2014 Днес бе сменен електрическия клапан на ФСИ помпата тъй като се съмнявахме дали той не подава грешно налягане към всмукателя и оттам да дава грешка към комп-а, но уви не се оказа от него. Колата отива на специалист електротехник за проверка на ЕКУ-то.
01.07.2014. След двудневен преглед в Фолксваген , бе дадена конкретна диагноза:
Износен разпределителен вал(тъй като помпата се задвижва от гърбичен механизъм от единия вал).
Първоначално всичко водеше към износена и повредена помпа, но след замерване на налягането се оказа че помпата подава на моменти правилно налягане и на моменти не достатъчно налягане, което се потвърди след демонтирането на помпата и оглед на разпределителния вал.
Предстои смяна на вал-а, чашка на помпата и ако е нужно смяна и на помпата.
Цени на вал и чашка в VW са около 1400лв а на помпата 800лв. За труд взимат 530лв за вала и чашката и 120 за помпата.
Втора употреба според местна автоморга се предлагат съответно на 300 и 150лв.
За двигателите 1.4 фси е характерно лошото мазане на разпределителния вал. На моят автомобил е сменян такъв на 77 000км и сега на 126 000 отново се налага тази смяна
Опитах се да подавам динамично газ при движение на равно и скорост от 40км/ч, но не се усещаше никак.
При достигната с много зор и време скорост от 80км/ч по равен път, опитах да подам газ чрез темпомат-а, но отново не ставаше.
Днес бе направена диагностика и излезе грешка в датчика за високо налягане на горивото. При развитие, ще допиша.
След сменен датчик за високо налягане, грешката си остава.
Странното е че като се получи отново грешката не светва чек лампата на таблото.
Когато се получи грешката, комп-а не дава възможност на дроселовата клапа да се отвори и колата не върви.
На място и в движение чрез връзка с лаптоп, при изтриване на грешката дросела се отваря и колата върви. След 1 мин. пак се натрупва грешка и колата сприа да върви.
Данните от връзка с ЕКУ-то при Невървене са високо нялягане и ниско около 50 бара, а при вървене след изтриване на грешката са горно 97 бара, долно 17 бара.
Къде е проблема?
Компютъра не пуска на помпата да даде налягане?
Помпата не прави наляган и комп-а влиза в сервизен режим и не дава на дросела да се отвори?
Датчика за ниско налягане греши, компа дава газ на подкачващата помпа, нагнетателната не си дава зор, защото и идва много входящото, тогава даттчика мери ниско високо налягане и комп-а не дава зор на помпата?
Кой, как, защо?
25.06.2014 Днес бе сменен електрическия клапан на ФСИ помпата тъй като се съмнявахме дали той не подава грешно налягане към всмукателя и оттам да дава грешка към комп-а, но уви не се оказа от него. Колата отива на специалист електротехник за проверка на ЕКУ-то.
01.07.2014. След двудневен преглед в Фолксваген , бе дадена конкретна диагноза:
Износен разпределителен вал(тъй като помпата се задвижва от гърбичен механизъм от единия вал).
Първоначално всичко водеше към износена и повредена помпа, но след замерване на налягането се оказа че помпата подава на моменти правилно налягане и на моменти не достатъчно налягане, което се потвърди след демонтирането на помпата и оглед на разпределителния вал.
Предстои смяна на вал-а, чашка на помпата и ако е нужно смяна и на помпата.
Цени на вал и чашка в VW са около 1400лв а на помпата 800лв. За труд взимат 530лв за вала и чашката и 120 за помпата.
Втора употреба според местна автоморга се предлагат съответно на 300 и 150лв.
За двигателите 1.4 фси е характерно лошото мазане на разпределителния вал. На моят автомобил е сменян такъв на 77 000км и сега на 126 000 отново се налага тази смяна
- aladin
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 21 ное 2004 8:48
- Автомобил: Mercedes CLK 192 ps
- Двигател: M 111 944 1998 cm3
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK5 1.4 FSI Няма тяга. Проблем Решен.
При 1.6 FSI има ли го този проблем с лошото мазане както при 1.4 FSI ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: eddyman и 282 госта