Колеги въпросът ми е следния:
Става ли ТПС от 1.6ми на 1.8ми? Потенциометъра е с червени писти...може би има някакво значение...Благодаря предварително
Golf MK3 1.6MI на 1.8MI Въпрос за TPS потенциометър
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
За да не пускам нова тема въпроса ми е следния. Стъпковото моторче с 6 пина на ADZ ( 90 коня) което е с 2 пина повече от ABS мотора, който е с 4 крачета каква е разликата ? И TPS от 1.6 на 1.8 става ли да се сложи и има ли значение на каква моно инжекция е бил датчика дали е с 4 крачета стъпковия мотор или 6 ? Цветовете вътре в на TPS плочката означават ли нещо ? Гледам има сини, червени ?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
За колегата от първия пост, става слагай спокойно с еднакви стойности са потенциометрите и на двата мотора и така са заложени в таблицата на ECU то. От двигатели 1.6 с 4 крака на потенциометъра с буквен код на означение ABU и АЕА, стават за двигатели 1.8 с буквено означение AAM, ABS, ADZ.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
За колегата от втория пост, по отношение на TPS сензора и за теб важи същото, както съм написал за колета от първия пост, става сензора без проблем. При стъпковото моторче има следата особеност: Стойностите които са заложени в ECU и които се подават от самите потенциометри са същите и за двата мотора. Разликата е само в краката. Значи 1 и 2 крак от четирикраковия са 1 и 6 на шесткраковия, а 3 и 4 на четирикраковия са 4 и 5 на шесткраковия.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
А 2 и 3 пин на 6 краковия ? Не мога ли да сложа стъпков мотор с 4 пина и 4 пинова букса или ще се шашка нещо компютъра ?
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
6-пиновият е с датчик на Хол!Компа на колата очаква сигнал от него! 6-пиновото се заменя само пак с такова! Обратното става:на 4-пиново да сложиш 6-пиново!
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
6-пиновият е с датчик на Хол!
Не е ли захранване към...
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
TPS с 6 крака се използва при автомобили с електронен модул за управление на скоростната кутия TCM. Такива модули използват автоматиците. При този вариант сигнал от TPS отива не само към ECU на колата, но и към електронния модул на скоростната кутия. Затова, той е с повече крака, а вътре представлява още един потенциометър, като другия, който изпраща сигнали, но към другия модул.
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
i.e.i написа:6-пиновият е с датчик на Хол!
Не е ли захранване към...
при шест пиновото моторче двете допълнителни крачета са във връзка с датчик на Хол който следи въртенето на оста на електромоторчето вътре.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за TPS потенциометър от Голф 3 1.6mi на 1.8mi
Отговорих на Колегата Milenkatara за степ-моторчето,а не за ТПС-а!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 152 госта