Здравейте колеги Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. е вторият ми автомобил през този живот като цяло предишният никога не съм се занимавал да го оправям тъй като беше на баща ми, но този от както го купих съм решил да не го оставям за да не ме остави и той.
Преди дни имах странно тропане при преминаване през неравности и при завиване от време на време, не е каре сигурен съм защото ми е познато как тропа. Бях пускал тема тук с въпрос какво може да е, бях и залягал под колата да погледна.
Видях, че левия накрайник беше със скъсан маншон и изглеждаше зле, смених го, но сега ми предстой смяна на тампоните на носачите тъй като видях, че на задните гумата им се е закъсала и изглеждат доста зле.
Посъветваха ме като сменям да сменя и предните така, че закупих и предните и задните работя в фирма от която вземам частите с доста дора отстъпка и прецених, че няма смисъл да дам повече пари за смяната от колкото струват самите тампони.
Сега ще ходя да се мъча под Голфа тъй като това ще е първата ми по сериозна манипулация по колата моля ако някой колега поглежда форума по това време и може да ме насочи как би било най безопасно да сваля носачите , кое точно се отвива и как най лесно да сменя тампоните нека пише, ще наглеждам темата от време на време докато се мъча да го правя по начините които съм разбрал от колеги в работата. А тоест свалям кората, вдигам на крик, отвъртам болтовете на носата, освобождавам шарнира, и освобождавам биалетката за да мога да извадя носача, след което мъча да избвивам тампоните...
Ако нещо не е правилно или знаете по добър и лесен начин моля пишете.
ПС: Единствено моля не ме критикувайте, че не желая да дам пари за майстор, искам да се справям сам в тоя живот, и не искарвам толкова пари, че да храня и майстора.
Golf MK4 Смяна на тампони на преден носач- Помощ и упътване.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Колега, щракни и някоя снимка докато правиш ремона и после качи ту, да е от полза занапред и за друг колеги.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Без подходящи инструменти,няма да се оправиш! Ако смяташ да правиш ремонта на паркинга..... Не ме разбирай погрешно,но този ремонт не е като да си свалиш джантата!
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Щом ползваш добра отстъпка на частите сигурно си се сетил да си купиш задни тампони от Ауди С3/Голф Р32. Плътни са и след смяната забравяш за тях, предните са еднакви. С избиването и набиването не знам дали ще се справиш пред блока. Щом имаш желание да се цапаш, свали носачите и отиди някъде да ти набият новите втулки на преса.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Това е еединот ремонтите които са в графа задължително в сервиз . Защо, защото работата си изисква някой особени похвати. Говоряот опит защото, аз успях да гги сменя въпросните тампони сам, но Никога не бих се захванал отново. Първо най удобно е да се работи на подемник, второ, ако не се развият лагерите на главините ваденето на шарнира от носача е ужасно трудно и връщането му отново на място. И не на последно място за махането на старите тампони от носача и набиването на новите си трябва нещо като малка преса за да стане културно. Така че пак съвет от мен иди в сервиз и ще си спестиш много главоболия. Остави си уменията за други ремонти по колата.
- venll-vr
- Мнения: 465
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Става и пред блока, свали си носача, като отвъртиш болтовете на предния, задния тампон, биалетката, шарнира и след това иди на преса да ти ги сменят. Пак ще ти излезе по евтино. Можеш и сам, но ще ти трябват някои приспособления за да извършиш замяната. Разгледай руския форум за фауве там има много ремонти със снимки, а и тук някъде има тема за голф 2 и горе-долу ще ти стане ясно какво се прави . Успех със смяната.
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Колега свалянето на носача не е кой знае каква философия
трябва малко свободно време и нужният инструмент
откачване на шарнир
и после отвиваш болтовете който държат самият носач
аз лично го свалих пред блока ми и нямах проблеми
на подемник е по лесно но като няма винаги има начин
само трябва да се внимава когато слагаш новият тампон
да не се изкриви при наместването му
трябва малко свободно време и нужният инструмент
откачване на шарнир
и после отвиваш болтовете който държат самият носач
аз лично го свалих пред блока ми и нямах проблеми
на подемник е по лесно но като няма винаги има начин
само трябва да се внимава когато слагаш новият тампон
да не се изкриви при наместването му
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 18:48
- Автомобил: VW
- Двигател: TAIGO
- Местоположение: sofia
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Напълно подкрепям колегата "achodemo"
Колега,
Не ме разбирай погрешно, но и с 3 десни ръце да си пред блока и без нужния инструмент няма да стане.
Ако ти се виждат много за даване (50лв.) за смяна на тампоните на двата носача, просто това не е твоята кола.
Поздрави!
Колега,
Не ме разбирай погрешно, но и с 3 десни ръце да си пред блока и без нужния инструмент няма да стане.
Ако ти се виждат много за даване (50лв.) за смяна на тампоните на двата носача, просто това не е твоята кола.
Поздрави!
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Този коментар попада в графата която бях казал да не ме съдите, че не искам да храня пишман маистори.
Напатил съм си и от маистори... а на всичкото отгоре сумата която ми искаха беше на едното място 60 на другото 90 + 30 регулаж =120лв.
Сам направих ремонта, да потроших 8 часа под колата но успях с малко помощ разбира се оказа се, че един комшия има преса и избихме гумените с нея и ги поставихме с нея, другите гумените с леко запилване от едната страна и намазване с вазелин влезнаха без промблем.
Другото което е не живея в блок а в къща и разполагам с гараж и инструменти макар и да не виждам какви толкова инструменти трябват.
Единственото сложно беше, че се наложи да отвия гайката на полуоката и да я извадя за да мога да сваля носача тъй като болта на шарнира хвана да превърта и от 2те страни.
Успех на всички които в бъдеще се опитват да ги сменят ако някой има нужда от помощ и пояснение за нещо нека пише, щом аз се справих значи всеки може.
ПС: И най добре ми беше, че ги смених в сам защото тампоните + смяната ми дойдоха 17лв и 10 стотинки.
Единствено трябва да дам 30лв за регулаж.
ПС: До колегата който попита тампоните ги взех точно тези плътните защото и моите колеги ми ги препоръчаха, на Birth и до колкото видях в случая се водеха за 4 motion.
Напатил съм си и от маистори... а на всичкото отгоре сумата която ми искаха беше на едното място 60 на другото 90 + 30 регулаж =120лв.
Сам направих ремонта, да потроших 8 часа под колата но успях с малко помощ разбира се оказа се, че един комшия има преса и избихме гумените с нея и ги поставихме с нея, другите гумените с леко запилване от едната страна и намазване с вазелин влезнаха без промблем.
Другото което е не живея в блок а в къща и разполагам с гараж и инструменти макар и да не виждам какви толкова инструменти трябват.
Единственото сложно беше, че се наложи да отвия гайката на полуоката и да я извадя за да мога да сваля носача тъй като болта на шарнира хвана да превърта и от 2те страни.
Успех на всички които в бъдеще се опитват да ги сменят ако някой има нужда от помощ и пояснение за нещо нека пише, щом аз се справих значи всеки може.
ПС: И най добре ми беше, че ги смених в сам защото тампоните + смяната ми дойдоха 17лв и 10 стотинки.
Единствено трябва да дам 30лв за регулаж.
ПС: До колегата който попита тампоните ги взех точно тези плътните защото и моите колеги ми ги препоръчаха, на Birth и до колкото видях в случая се водеха за 4 motion.
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 18:48
- Автомобил: VW
- Двигател: TAIGO
- Местоположение: sofia
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Колега,
Ако не си свалял кормилни накрайници реглаж не ти е нужен!
Друг е въпроса, ако самия ти искаш да го направиш поради някаква причина.
Поздрави!
Ако не си свалял кормилни накрайници реглаж не ти е нужен!
Друг е въпроса, ако самия ти искаш да го направиш поради някаква причина.
Поздрави!
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
Браво за труда, първо.
Реглаж е необходим и при още едно положение дори и да не са сваляни кормилните накрайници, ако са демонтирани шарнирните болтове от носачите ( от трите болта) .
Реглаж е необходим и при още едно положение дори и да не са сваляни кормилните накрайници, ако са демонтирани шарнирните болтове от носачите ( от трите болта) .
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Смяна на тампони на преден носач Голф 4 - Помощ и упътва
achodemo написа:Браво за труда, първо.
Реглаж е необходим и при още едно положение дори и да не са сваляни кормилните накрайници, ако са демонтирани шарнирните болтове от носачите ( от трите болта) .
Точно поради тази причина правих реглажа защото свалях шарнирите от носачите и биеше леко на ляво и се чуваше гадния звук като завивам от гумите...
Общо взето нищо работа според мен и спестени едни 60-90 лв. :)
Re: Golf MK4 Смяна на тампони на преден носач- Помощ и упътв
Колеги помогнете с съвет, при смяната на тампоните на носачите на единия носач изпадна контрагайката, която е на болта на предния тампон, как да я извадя и поставя на ново?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK4 Смяна на тампони на преден носач- Помощ и упътв
Не знам по какви сервизи питате за цена за смяна на тези тампони, ама обикновено е по 20-25лв на носач. Ако шарнира се размести, налага се и реглаж. Ако е правен реглаж при смачканите стари тампони или скъсаните, след смяната с новите пак се налага, защото носача застава по друг начин.
За контра гайката - тя си е заварена вътре в магарето и не трябва да изпада. Не можеш да я върнеш обратно на място. В този случай имаш два варианта - режеш отвор в магарето и си слагаш нова гайка или по-добрия вариант - сменяш магарето с друго. При предните болтове, особено десните, това е много чест проблем - болта спича яко и при развиването, къса заварките на гайката. Не 1 и 2 пъти хората са ме карали да им режа магаретата, защото не са искали да ги сменят и стига да се направи прецизно (не твърде голям отвор), не е проблем, само че после трябва да си третираш оголения метал с подходящо покритие, за да не ръждясва. Недей да заваряваш над изрязаното парченце ново, защото така не усилваш конструкцията, а и помагаш да изгние по-бързо (от нагряването пада боята отвътре, където не можеш да я нанесеш пак и започва да гние). Гние по-бързо от колкото си представяш, така че ако няма да сменяш магарето, резни минимално голям отвор, колкото да си свършиш работата, после го намажи с подходяща боя и си готов. Важно е да уточня - в никакъв случай не режи магарето от край до край. Говоря за рязане на правоъгълен отвор в масивната част, без да излизаш от габаритите и и без да е по краищата и. Нещо от сорта на 3 на 1.5 см е напълно достатъчно за да изкараш старата гайка да не дрънка и да вкараш ключ + нова гайка. П.п. ако ще сменяш магарето - не е сложно и магарето не е скъпо.
За контра гайката - тя си е заварена вътре в магарето и не трябва да изпада. Не можеш да я върнеш обратно на място. В този случай имаш два варианта - режеш отвор в магарето и си слагаш нова гайка или по-добрия вариант - сменяш магарето с друго. При предните болтове, особено десните, това е много чест проблем - болта спича яко и при развиването, къса заварките на гайката. Не 1 и 2 пъти хората са ме карали да им режа магаретата, защото не са искали да ги сменят и стига да се направи прецизно (не твърде голям отвор), не е проблем, само че после трябва да си третираш оголения метал с подходящо покритие, за да не ръждясва. Недей да заваряваш над изрязаното парченце ново, защото така не усилваш конструкцията, а и помагаш да изгние по-бързо (от нагряването пада боята отвътре, където не можеш да я нанесеш пак и започва да гние). Гние по-бързо от колкото си представяш, така че ако няма да сменяш магарето, резни минимално голям отвор, колкото да си свършиш работата, после го намажи с подходяща боя и си готов. Важно е да уточня - в никакъв случай не режи магарето от край до край. Говоря за рязане на правоъгълен отвор в масивната част, без да излизаш от габаритите и и без да е по краищата и. Нещо от сорта на 3 на 1.5 см е напълно достатъчно за да изкараш старата гайка да не дрънка и да вкараш ключ + нова гайка. П.п. ако ще сменяш магарето - не е сложно и магарето не е скъпо.
Re: Golf MK4 Смяна на тампони на преден носач- Помощ и упътв
И аз мислех за вариант сервизен отвор от долу магарето, даже мислех да въде с по-голяма боргия за метал, то отдолу и без това има отвор за оттичане на водата, мислех него да го разширя малко. Благодаря за отговора човече!!!
Мислех и магарето да сменя, но отгоре за него са хванати май котмилните щанги и ми се видя много сложно, а без това мисля да я продавам до година колата, така че за сега така ще си реша проблема, благодаря още веднъж!!!
Мислех и магарето да сменя, но отгоре за него са хванати май котмилните щанги и ми се видя много сложно, а без това мисля да я продавам до година колата, така че за сега така ще си реша проблема, благодаря още веднъж!!!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта