Здравейте колеги,
Нуждая се от експертното Ви мнение за Golf 3 1.8 AAM 1992г. на газ. Колата няма климатик. Маслото е Mobil 15W40. Ангренажният ремък и ролката, както и другите ремъци са сменени с нови. От близо 9 месеца се чува странен шум от двигателя. Преди няколко дни шумът се превърна във виене, което стана на метално тракане. Звукът се появява след като моторът загрее леко. Няма никаква загуба на хидравлично масло и антифриз. Има едно метално престъргване след като подам леко газ и моторът си нормализира оборотите (чува се на видеото). Каква може да е причината според Вас?
Видео
Golf MK3 1.8 ААМ - Метално тракане от мотора (видео)
- kr86
- Мнения: 422
- Регистриран на: Сря 20 окт 2010 22:43
- Автомобил: Golf mk2
- Двигател: 1.6 automatic 1984 year
- Местоположение: софия
Re: Голф 3 1.8 ААМ - Метално тракане от мотора (видео)
Много ми прилича на водна помпа.
Свали пистовия ремък и разклати ролката на помпата.
Тя попринцип има лееек луфт ама не фрапантен.
Свали пистовия ремък и разклати ролката на помпата.
Тя попринцип има лееек луфт ама не фрапантен.
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Голф 3 1.8 ААМ - Метално тракане от мотора (видео)
Ако ангренажа е пренатегнат ролката му може да вие и чегърта.
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Re: Голф 3 1.8 ААМ - Метално тракане от мотора (видео)
И аз се съмнявах първо във водната помпа, но на свален ремък няма никакъв луфт. Тракането се чува по отчетливо като се наведа отдолу до бронята и това метално чукане се чува при потегляне от място. След смяната на ремъка и ролката за първи път започнах да чувам този шум. Ако ролката е заминала това опасно ли е за мотора?
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 1.8 ААМ - Метално тракане от мотора (видео)
А като смъкна ремъка на помпата запали ли да чуеш има ли го чегъртането.
Ако не се лъжа ААМ е 3 ремъка ангренажен, за водна помпа и за динамо хидравлика.
Що не смъкнеш двата и да запалиш. Ако виенето продължи продължаваш да разследваш навътре.
Ако не се лъжа ААМ е 3 ремъка ангренажен, за водна помпа и за динамо хидравлика.
Що не смъкнеш двата и да запалиш. Ако виенето продължи продължаваш да разследваш навътре.
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Re: Голф 3 1.8 ААМ - Метално тракане от мотора (видео)
Това със свалянето на ремъците съм го пробвал, преди 2 месеца, когато бях нарочил водната помпа. Моторът не беше загрял достатъчно и не се прояви шумът, а с откачена водна помпа не посмях да го държа да работи повечко време. Днес бях при майстора и той каза, че за него проблемът е в хидравличната помпа. Нави волана до край и го остави така и звукът се засили леко. Струва ли си да търся втора ръка помпа или да рециклирам моята според Вас? Цената, която ми казаха е около 120лв. за рециклиране.
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Re: Голф 3 1.8 ААМ - Метално тракане от мотора (видео)
Здравейте колеги,
Проблемът се оказа по различен. Рециклирах хидравличната помпа в ТУ, където колегите от форума препоръчват. Доволен съм от резултата, защото завива много по леко, но проблемът не е бил в нея. Тракането, при силно загрят мотор, си остана. Забелязах, че има лек теч на масло от към картера. Започвам да си мисля, че чукането идва от лагерите на мотора и от там се омаслява картера. Каква е процедурата, ако проблемът е наистина от там? Такива ли са симптомите?
Проблемът се оказа по различен. Рециклирах хидравличната помпа в ТУ, където колегите от форума препоръчват. Доволен съм от резултата, защото завива много по леко, но проблемът не е бил в нея. Тракането, при силно загрят мотор, си остана. Забелязах, че има лек теч на масло от към картера. Започвам да си мисля, че чукането идва от лагерите на мотора и от там се омаслява картера. Каква е процедурата, ако проблемът е наистина от там? Такива ли са симптомите?
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Re: Golf MK3 1.8 ААМ - Метално тракане от мотора (видео)
Колеги проблемът е РЕШЕН
След като вече бях сменил и водната помпа и нищо не помогна, вчера я закарах на Vaskoto1 да я погледне. Отне му 1 минута да оправи гадното тракане, което се получавало заради пренатегнат ангренажен ремък. Васко страшен си . Тук е моментът да благодаря и на колегата Stenly за точното предположение, но за жалост предишният майстор като погледна ремъка ми каза, че не е пренатегнат .
Благодаря на всички взели отношение и дано темата е полезна и на други потребители. Моля администраторите да заключат темата
След като вече бях сменил и водната помпа и нищо не помогна, вчера я закарах на Vaskoto1 да я погледне. Отне му 1 минута да оправи гадното тракане, което се получавало заради пренатегнат ангренажен ремък. Васко страшен си . Тук е моментът да благодаря и на колегата Stenly за точното предположение, но за жалост предишният майстор като погледна ремъка ми каза, че не е пренатегнат .
Благодаря на всички взели отношение и дано темата е полезна и на други потребители. Моля администраторите да заключат темата
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petar_a и 93 госта