Здравейте колеги,
Напоследък перката на двигателя започна да скърца при първите си 1-2 включвания за деня. Колата е с климатик но не заводски и е само с 1 перка. Скърцането продължава 5-10-15 секунди и спира, често до следващия ден. Върпосът ми е има ли начин перката да се обслужи - смаже и т.н. ?
Притеснява ме че скърцането ще ескалира в счупване и няма да видя кога ще прегрее мотора.
Ако има начини то има ли схеми на сваляне на перката от колата и разглабяне? За сега проблема е само скърцане - перката се включва когато си трябва.
Благодаря предварително.
Golf MK3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
перката е на втулки - изсъхнали и затова скърца.
Неприятно при Голф 3 е, че трябва да се сваля радиатора,още повече е сложно при теб,че си и с климат. Излиза само напред в посока маската.
След свалянето и следва развиване на гайката на пластмасовата перка и избиване от остта, за да можше да смажеш предната втулка.Задната -още разглобяване.
Мога да ти опиша поредността за сваляне на кола без климатик.
Неприятно при Голф 3 е, че трябва да се сваля радиатора,още повече е сложно при теб,че си и с климат. Излиза само напред в посока маската.
След свалянето и следва развиване на гайката на пластмасовата перка и избиване от остта, за да можше да смажеш предната втулка.Задната -още разглобяване.
Мога да ти опиша поредността за сваляне на кола без климатик.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
- Автомобил: VW Golf Mk.3
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: София
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
Каквото можеш да ми дадеш като информация ще е от помощ. :)
За смазването грес ли трябва да ползвам или може с WD40 ?
За смазването грес ли трябва да ползвам или може с WD40 ?
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
- Автомобил: VW Golf Mk.3
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: София
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
Един въпрос. Има ли как със смазочен спрей и дълга човка да се пръсне поне временно да облекчи нещата или всичко е покрито ?
- Glove
- Мнения: 2042
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
Няма да помогне, за да ги смажеш трябва да разглобиш моторчето.
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
Да ама дали колегите отчитат, че климатика ти не е оригинален?
Той най-вероятно е Диавиа слаган в Италия и италнците най-вериятно са сменили хилавия оригинален мотор със такъв с по-големи лопати "Спал".
Поне при мен е така. Изчакай мнения на колеги кито са си имали взимане даване с конкретния.
Може да е на лагери, може да се разглабя по различен начин, знам ли
Той най-вероятно е Диавиа слаган в Италия и италнците най-вериятно са сменили хилавия оригинален мотор със такъв с по-големи лопати "Спал".
Поне при мен е така. Изчакай мнения на колеги кито са си имали взимане даване с конкретния.
Може да е на лагери, може да се разглабя по различен начин, знам ли
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
WD 40 не. Почиства но не смазва и след ден 2 ще заскърца по-силно.
Относно свалянето :
1. С клещи с дълги накрайници сваляш скобата в долния ляв ъгъл / по посока на движение/ на радиатора и точиш антифриза в леген.
2.Откачаш кабелния сноп към датчик включвателя на радиатора.
3.Махаш скобата на маркуча в горния край на радиатора. Когато намалее силата на изтичане, сваляш капачката на разш. съд.
4.Сваляш лайстната под решетката /минава под 2 та фара.После решетката.
5. Ляв фар му се маха крепежа и се издърпва малко напред.
6.Сваля се крепежа горе в 2 те страни на водния радиатор.Радиатора се повдига нагоре и се изважда. Отдолу лежи на 1 U скоба.
7. Откачаш акумулатора, сваляш куплунга на вентилатора, развиваш крепежа 3бр гайки отзад на вентилатора и целия го издърпваш напред / посока движение/.
Гайката на пластмасовата перка ще е клеясяла - пръскане -вади се напред , набита е на конус с малки шлици.
Има и занитени ел. двигатели - не знам на какъв си попаднал. Не съм го разглобявал , сменял съм с 2 ра младост.
Като свалиш пл. перка може да пръскаш по предната втулка.
При обратния монтаж най-щибано е монтажа на скобата в долния край на радиатора .Ако колата има серво - само с клещи с дълги накрайници или купуване на червячна скоба.
Относно горния колега - не знам къде ще го наврат този по-голям вентилатор с големите лопати? Отвора в предната пластмасова престилка за вентилатора е почти колкото самата пластмасова перка на щатния вентилатор с разлика в минус 10 мм.
В никакъв случай не си купувай нов от боклукчивата марка Топран.От топлината на радиатора се изметна пластмасовата перка и се получи голям бой.
Относно свалянето :
1. С клещи с дълги накрайници сваляш скобата в долния ляв ъгъл / по посока на движение/ на радиатора и точиш антифриза в леген.
2.Откачаш кабелния сноп към датчик включвателя на радиатора.
3.Махаш скобата на маркуча в горния край на радиатора. Когато намалее силата на изтичане, сваляш капачката на разш. съд.
4.Сваляш лайстната под решетката /минава под 2 та фара.После решетката.
5. Ляв фар му се маха крепежа и се издърпва малко напред.
6.Сваля се крепежа горе в 2 те страни на водния радиатор.Радиатора се повдига нагоре и се изважда. Отдолу лежи на 1 U скоба.
7. Откачаш акумулатора, сваляш куплунга на вентилатора, развиваш крепежа 3бр гайки отзад на вентилатора и целия го издърпваш напред / посока движение/.
Гайката на пластмасовата перка ще е клеясяла - пръскане -вади се напред , набита е на конус с малки шлици.
Има и занитени ел. двигатели - не знам на какъв си попаднал. Не съм го разглобявал , сменял съм с 2 ра младост.
Като свалиш пл. перка може да пръскаш по предната втулка.
При обратния монтаж най-щибано е монтажа на скобата в долния край на радиатора .Ако колата има серво - само с клещи с дълги накрайници или купуване на червячна скоба.
Относно горния колега - не знам къде ще го наврат този по-голям вентилатор с големите лопати? Отвора в предната пластмасова престилка за вентилатора е почти колкото самата пластмасова перка на щатния вентилатор с разлика в минус 10 мм.
В никакъв случай не си купувай нов от боклукчивата марка Топран.От топлината на радиатора се изметна пластмасовата перка и се получи голям бой.
Последна промяна от kris11 на Чет 26 юни 2014 13:41, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
- Автомобил: VW Golf Mk.3
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: София
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
Много благодаря за подробните стъпки колега! Ще видим кой ден ще се хвана да го свърша. След като се източи системата ще има нужда от обезвъздушаване предполагам? Там как се случват нещата?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
kris11,има "по-яки" перки,но не става дума за друг диаметър,лопатите са по-масивни и моторът е с друга мощност.Сравнявах навремето моторчетата на Голф-а и Венто-то,второто беше по-яко..може би заради дизелния мотор и по-големият радиатор...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
емо - то дизела може почти без вентилатор. Зимата кога загрява?Само в сахарскки жеги.Няма логика дизел с огромни лопати на перката.
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
Така ли изглежда при теб:
Така като гледам самия мотор се държи от планка с гривна. Гривната се стяга олколо мотора от един болт с шестограм(ограденото).
Аз бих пробвал така:
Разхлабваш болта издърпваш мотора към двигателя. Бъркаш пред перката и и развиваш гайката(каточели е гайка) и изхлузваш перката.
И би трябвало мотора да излезе към двигателя. А на самия мотор има капачка с две винчета, може да погледнеш като я махнеш какво се открива.
Може да пиша пълни глупости но си струва да се опита, ще си спестиш доста разглабяне.
Така като гледам самия мотор се държи от планка с гривна. Гривната се стяга олколо мотора от един болт с шестограм(ограденото).
Аз бих пробвал така:
Разхлабваш болта издърпваш мотора към двигателя. Бъркаш пред перката и и развиваш гайката(каточели е гайка) и изхлузваш перката.
И би трябвало мотора да излезе към двигателя. А на самия мотор има капачка с две винчета, може да погледнеш като я махнеш какво се открива.
Може да пиша пълни глупости но си струва да се опита, ще си спестиш доста разглабяне.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
- Автомобил: VW Golf Mk.3
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: София
Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател
Същата е перката. Ще го пробвам този вариант преди да се хвана да разглабям всичко. Благодаря колега!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dmw1606 и 83 госта