Golf MK3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Karturu
Мнения: 56
Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
Автомобил: VW Golf Mk.3
Двигател: AEA 1995
Местоположение: София

Golf MK3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот Karturu » Вто 24 юни 2014 23:09


Здравейте колеги,

Напоследък перката на двигателя започна да скърца при първите си 1-2 включвания за деня. Колата е с климатик но не заводски и е само с 1 перка. Скърцането продължава 5-10-15 секунди и спира, често до следващия ден. Върпосът ми е има ли начин перката да се обслужи - смаже и т.н. ?
Притеснява ме че скърцането ще ескалира в счупване и няма да видя кога ще прегрее мотора.
Ако има начини то има ли схеми на сваляне на перката от колата и разглабяне? За сега проблема е само скърцане - перката се включва когато си трябва.

Благодаря предварително.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот kris11 » Сря 25 юни 2014 9:07


перката е на втулки - изсъхнали и затова скърца.
Неприятно при Голф 3 е, че трябва да се сваля радиатора,още повече е сложно при теб,че си и с климат. Излиза само напред в посока маската.
След свалянето и следва развиване на гайката на пластмасовата перка и избиване от остта, за да можше да смажеш предната втулка.Задната -още разглобяване.
Мога да ти опиша поредността за сваляне на кола без климатик.


Karturu
Мнения: 56
Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
Автомобил: VW Golf Mk.3
Двигател: AEA 1995
Местоположение: София

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот Karturu » Сря 25 юни 2014 9:47


Каквото можеш да ми дадеш като информация ще е от помощ. :)
За смазването грес ли трябва да ползвам или може с WD40 ?


Karturu
Мнения: 56
Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
Автомобил: VW Golf Mk.3
Двигател: AEA 1995
Местоположение: София

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот Karturu » Сря 25 юни 2014 19:28


Един въпрос. Има ли как със смазочен спрей и дълга човка да се пръсне поне временно да облекчи нещата или всичко е покрито ?


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2042
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот Glove » Сря 25 юни 2014 19:44


Няма да помогне, за да ги смажеш трябва да разглобиш моторчето.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот bahyr » Сря 25 юни 2014 21:34


Да ама дали колегите отчитат, че климатика ти не е оригинален?
Той най-вероятно е Диавиа слаган в Италия и италнците най-вериятно са сменили хилавия оригинален мотор със такъв с по-големи лопати "Спал".
Поне при мен е така. Изчакай мнения на колеги кито са си имали взимане даване с конкретния.
Може да е на лагери, може да се разглабя по различен начин, знам ли :question


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот kris11 » Сря 25 юни 2014 21:48


WD 40 не. Почиства но не смазва и след ден 2 ще заскърца по-силно.
Относно свалянето :
1. С клещи с дълги накрайници сваляш скобата в долния ляв ъгъл / по посока на движение/ на радиатора и точиш антифриза в леген.
2.Откачаш кабелния сноп към датчик включвателя на радиатора.
3.Махаш скобата на маркуча в горния край на радиатора. Когато намалее силата на изтичане, сваляш капачката на разш. съд.
4.Сваляш лайстната под решетката /минава под 2 та фара.После решетката.
5. Ляв фар му се маха крепежа и се издърпва малко напред.
6.Сваля се крепежа горе в 2 те страни на водния радиатор.Радиатора се повдига нагоре и се изважда. Отдолу лежи на 1 U скоба.
7. Откачаш акумулатора, сваляш куплунга на вентилатора, развиваш крепежа 3бр гайки отзад на вентилатора и целия го издърпваш напред / посока движение/.
Гайката на пластмасовата перка ще е клеясяла - пръскане -вади се напред , набита е на конус с малки шлици.
Има и занитени ел. двигатели - не знам на какъв си попаднал. Не съм го разглобявал , сменял съм с 2 ра младост.
Като свалиш пл. перка може да пръскаш по предната втулка.
При обратния монтаж най-щибано е монтажа на скобата в долния край на радиатора .Ако колата има серво - само с клещи с дълги накрайници или купуване на червячна скоба.
Относно горния колега - не знам къде ще го наврат този по-голям вентилатор с големите лопати? Отвора в предната пластмасова престилка за вентилатора е почти колкото самата пластмасова перка на щатния вентилатор с разлика в минус 10 мм.

В никакъв случай не си купувай нов от боклукчивата марка Топран.От топлината на радиатора се изметна пластмасовата перка и се получи голям бой.

Последна промяна от kris11 на Чет 26 юни 2014 13:41, променено общо 1 път.


Karturu
Мнения: 56
Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
Автомобил: VW Golf Mk.3
Двигател: AEA 1995
Местоположение: София

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот Karturu » Сря 25 юни 2014 22:53


Много благодаря за подробните стъпки колега! Ще видим кой ден ще се хвана да го свърша. След като се източи системата ще има нужда от обезвъздушаване предполагам? Там как се случват нещата?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот emo-gar » Пет 27 юни 2014 10:03


kris11,има "по-яки" перки,но не става дума за друг диаметър,лопатите са по-масивни и моторът е с друга мощност.Сравнявах навремето моторчетата на Голф-а и Венто-то,второто беше по-яко..може би заради дизелния мотор и по-големият радиатор...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот kris11 » Пет 27 юни 2014 21:21


емо - то дизела може почти без вентилатор. Зимата кога загрява?Само в сахарскки жеги.Няма логика дизел с огромни лопати на перката.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот bahyr » Съб 28 юни 2014 21:20


Така ли изглежда при теб:
1.jpg

Така като гледам самия мотор се държи от планка с гривна. Гривната се стяга олколо мотора от един болт с шестограм(ограденото).
Аз бих пробвал така:
Разхлабваш болта издърпваш мотора към двигателя. Бъркаш пред перката и и развиваш гайката(каточели е гайка) и изхлузваш перката.
И би трябвало мотора да излезе към двигателя. А на самия мотор има капачка с две винчета, може да погледнеш като я махнеш какво се открива.
Може да пиша пълни глупости но си струва да се опита, ще си спестиш доста разглабяне.


Karturu
Мнения: 56
Регистриран на: Вто 26 ное 2013 3:12
Автомобил: VW Golf Mk.3
Двигател: AEA 1995
Местоположение: София

Re: Голф 3 АЕА 1.6 75 к.с. - скърцаща перка двигател

Мнениеот Karturu » Пон 30 юни 2014 8:13


Същата е перката. Ще го пробвам този вариант преди да се хвана да разглабям всичко. Благодаря колега!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dmw1606 и 83 госта