Golf MK4 1.4 16V - Проблем с климатик
Golf MK4 1.4 16V - Проблем с климатик
Здравейте колеги.Имам проблем с климатика на моя голф4 модела е 1.4 16в.Когато го пусна да работи тръгва и след около 5 минути спира сам..Колата съм е купувал зимата и несъм го пускал да работи докато не се затопли напоследък.Иначе си духа доста хладно през тези 5 минути.Несъм правил нищо по климатика от сорта на допълване фреон и диагностика..Въпроса ми е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и може ли да ме насочи към нещо.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Случвало се е,да :)
Първо кажи дали спира само студеното или цялата вентилация спира?
Ако спира само студеното, погледни дали ел. перките отпред работят,когато пуснеш климатика.Ако те не работят, системата няма охлаждане,вдига много високо налягане и електрониката спира компресора).Ако перките не работят, не ползвай климатика,докато не ги оправиш. Има теми за работата на перките и как да видиш какво става с тях - потърси.
Първо кажи дали спира само студеното или цялата вентилация спира?
Ако спира само студеното, погледни дали ел. перките отпред работят,когато пуснеш климатика.Ако те не работят, системата няма охлаждане,вдига много високо налягане и електрониката спира компресора).Ако перките не работят, не ползвай климатика,докато не ги оправиш. Има теми за работата на перките и как да видиш какво става с тях - потърси.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Филтъра на купето сменян ли е?
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
всичко работи само студеното спира да духа.Казаха ми че още е хладно и затова изключвал..незнам какво да правя мисля да отида до някой сервиз.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Определено отиди :)
Трябва да е под +3 градуса околна температура за да изключва, понеже му е хладно. Ако приемем, че си достига ниската температура на изпарителя и заради нея изключва, тогава след макс. 20 секунди ще тръгне пак :) . Имаш друг проблем.
Трябва да е под +3 градуса околна температура за да изключва, понеже му е хладно. Ако приемем, че си достига ниската температура на изпарителя и заради нея изключва, тогава след макс. 20 секунди ще тръгне пак :) . Имаш друг проблем.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Да използвам темата на колегата, тъй като става дума за същия модел автомобил с климатик. Времето се затопли и когато реших да пусна климатика разбрах, че не духа студено, компресора иначе включва, перките също работят. Също така като тръгне компресора се чува шум вътре в купето под жабката. Като изключа климатика шума продължава около 2-3 секунди като постепенно затихва, явно шума има връзка нещо с налягането в системата. Аз доколкото знам имало някакъв датчик, който не включвал компресора, когато налягането на фреона е ниско. Възможно ли е причината за шума и липсата на студен въздух да е от ниско налягане на фреона в системата? И не трябва ли в моя случай, ако има такъв датчик за налягането, компресора въобще да не включва?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Правилно си се ориентирал. Явно и е малко фреона. По повод датчика - той реагира на налягане, само че изключва на много ниско налягане т.е. трябва да няма почти никакъв фреон, за да изключи. Температурата на фреона е пряко зависима от температурата на околната среда. Да кажем ако навън е 0 градуса, налягането в системата е около 2-3 атмосфери. Ако навън е 30 градуса, налягането е 6-7 атмосфери. С цел да не сработва фалшиво датчика при ниска температура, прага му на изключване е около 2 атмосфери. Дори 20 грама фреон са достатъчни, за да държат примерно 4-5 атмосфери налягане в системата при горещо време и съответно компресора да стартира, само че както е ясно, са крайно недостатъчни за да има някакво студено.
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Колеги вчера ходих на сервиз направиха му една профилактика допълниха му 270гр фреон всичко беше точно работеше си климатика духаше студено..Когато всичко свърши тръгнах с колата да се пребирам на работеш климатик и поедно време пак изкючи..обърнах и пак в сервиза качиха я на подемника да видят дали идва ток до компресора.Ток има но като го замериха показа 9волта?Както и да е неможаха да открият проблема казахами че проблема е по електричеството някаде..
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Ами тръгвате по кабела и то ще се види. Кабела на компресора минава през една черна букса с 4 кабела над стартера (при 1.4 16V конкретно не помня дали беше точно така). Огледай там дали няма проблеми. Ако там е ок, продължаваш към черната кутийка, която е контролера за компресора и перките - намира се под акумулатора. Често там има проблеми с буксата и със самата нея. Ако и там е наред, гледаш предпазителите горе при акумулатора - има 3 броя 30А и първия от ляво на дясно е за климатика - често нагарят контактите и прави така. Ако и там няма проблеми, гледаш самата черна кутийка дали е ок вътре всичко - нагоряло реле, спукана спойка. Теоретично и с 9V бобината на компресора може да го задейства, само че най-вероятно като я включите и пада още повече. Може и самата бобина да ти прави номера. Случвало ми се е бобината да работи 5-10 минути и като загрее, да прекъсне и да спре да работи. Това се установява опитно разбира се в момента на проблема :) .
Само компресора ли спира или и перките? Ако и компресор и перки - гледаш общи неща по управлението - букса,кутийка,захранването. Ако е само компресора - може и да е управлението, може и бобината да ти прави номера.
Само компресора ли спира или и перките? Ако и компресор и перки - гледаш общи неща по управлението - букса,кутийка,захранването. Ако е само компресора - може и да е управлението, може и бобината да ти прави номера.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Вто 01 юни 2010 17:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Здравейте, използвам темата за да не отварям нова. При мен проблема с климатика, е че тръгва да работи само когато съм над 2000 об/мин и като падна под тези обороти изключва. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Днес ходих пак при едни майстори и те се мачиха поне час с този мой проблем и пак нищо..Някой ако знае добри майстори в Пловдив кадето се занимават с тези работи да сподели да е карам там че ми писна вече за 3-ти път хода се на различни хора и нищо....
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
anaboliks написа:Здравейте, използвам темата за да не отварям нова. При мен проблема с климатика, е че тръгва да работи само когато съм над 2000 об/мин и като падна под тези обороти изключва. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?
Тук зависи - ако компресора се пуска чак след 2000 оборота, търси проблема по двигателя - моторния компютър има власт над това да спира компресора, ако прецени. Обикновено при проблеми с празния ход (дросел), компютъра не позволява пускането на компресора, без да си натиснал педала на газта. Ако компресора си тръгва и на празен ход,ама студеното идва чак след 2000 оборота, вариантите са доста - издухали сегменти на компресора (трябват обороти за да може да работи добре), издухал контролен клапан на компресора, частично запушване по трасето и т.н. и ти трябва сервиз.
loading написа:Днес ходих пак при едни майстори и те се мачиха поне час с този мой проблем и пак нищо..Някой ако знае добри майстори в Пловдив кадето се занимават с тези работи да сподели да е карам там че ми писна вече за 3-ти път хода се на различни хора и нищо....
А пък за теб - провери ли всичко, което ти казах, преди да ходиш където и да е? Проблема ти явно е електрически и трудно ще намериш някой, който да се занимае да рови ден-два в електриките на колата ти, за да намери какво се случва. Провери, каквото ти казах - виж буксите,виж кабелите, пробвай с друга кутийка от някоя морга, виж дали и перките спират или само компресора. Закачи една ел. крушка 21W на мястото на бобината на компресора и виж дали и какво захранване стига до нея,когато компресора не иска да работи и т.н. Иначе ти трябва електричар,който да си разбира от работата - колегите да ти препоръчат някой от твоя край :)
Re: Голф 4 1.4 16в - Проблем с климатик
Проблема е решен!Някой умник преди мен е сложил друг температурен датчик и като направи 90градуса и изключва..
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 159 госта