Здравейте,
Гледах, четох темите и пак си блъскам главата.
Голф 3 1,6, 101к.с. код AFT
Както си карам и изгасва, колата няма палене 1-2 мин, понякога 10сек или пали веднага след като изгасне.
По двигателя има доста ревизирани неща. Въпросният проблем се появява на газ, но просто карам повече на газ, но става и на бензин.
Колата е с перфектно настроен газов инжекцион Ловато на около 2000км. Сменени са свещи, палец, капачка и кабели. Свещите са за газ с намалено разстояние, сипвам само ви-паур бензин.
Ясно ми е, че проблемът е електрически. Смених прословутото реле 30, пак същата история, когато колата се кара по-дълго, т.е. всичко се загрява и колата гасне. Забелязах, че релето се загрява много сериозно по време на движение. Чудя се, да не би да има слаба връзка на бушониерата или голям товар на самото реле?!? Старото реле, буквално имаше посиняла превключваща пластина вътре.
Дайте някакви идея, преди да започна със смяна на по-скъпи части като датчик на Хол :(
Релето какво захранва - бобина, комп?!?
Golf MK3 1.6 AFT гасне
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с Голф 3 GT AFT
Ако и с друго реле пак гасне остава само датчик на коляновия вал.Няма друго какво да е
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Проблем с Голф 3 GT AFT
Предполагам, няма как да го тествам, той къде се намира?
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с Голф 3 GT AFT
На много кофти място.Горе-долу зад стартера.За да се свали се сваля стартера и стойката на тампона на мотора.
На мен почна да ми прави такива номера преди месец и след смяната на датчика с оригинален се оправи гасненето.
На мен почна да ми прави такива номера преди месец и след смяната на датчика с оригинален се оправи гасненето.
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Голф 3 1,6, 101к.с. код AFT гасне
Все си мисля, че е нещо свързано с това реле.
Свалях бушониерата, оглеждах я, не виждам нищо хлабаво или нагоряло.
До работа са 7км и колата стига 90гр. за 1-2км, но не се загрява коша и т.н.
Днес ми се наложи да въртя нагоре-надолу в топлото време и след около 20км, изгасна.
Бях свалил капака на бушоните и дори капачето на релето, за да гледам какво става там.
Изгасна малко преди светофар, релето на пипане беше горещо, около 65-70 градуса, топла е намотката му
Не мога да си го обясня, единственият вариант това да се случва е, ако идва много по-високо напрежение върху нея.
Но това няма как да се случи, забелязвам и още, че на добре загрял мотор на газ прекъсва леко, около 2000 оборота, обикновенно на 2-ра, 3-та скорост.
Гази инжекцията е настроена, не мисля, че е от нея. Още се чудя дали този датчки на вала, започва да се забърква след като се загрее добре мотора, т.е. повиши се температурата в коша
Свалях бушониерата, оглеждах я, не виждам нищо хлабаво или нагоряло.
До работа са 7км и колата стига 90гр. за 1-2км, но не се загрява коша и т.н.
Днес ми се наложи да въртя нагоре-надолу в топлото време и след около 20км, изгасна.
Бях свалил капака на бушоните и дори капачето на релето, за да гледам какво става там.
Изгасна малко преди светофар, релето на пипане беше горещо, около 65-70 градуса, топла е намотката му
Не мога да си го обясня, единственият вариант това да се случва е, ако идва много по-високо напрежение върху нея.
Но това няма как да се случи, забелязвам и още, че на добре загрял мотор на газ прекъсва леко, около 2000 оборота, обикновенно на 2-ра, 3-та скорост.
Гази инжекцията е настроена, не мисля, че е от нея. Още се чудя дали този датчки на вала, започва да се забърква след като се загрее добре мотора, т.е. повиши се температурата в коша
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Вто 06 апр 2010 18:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Голф 3 1,6, 101к.с. код AFT гасне
Колега имам го абсолютно същия проблем и случайно видях ,че при палене и когато колата работи яко хвърчат искри от бобината.Позакърпих я временно с течен силикон и засега е добре , но мисля да я сменям.При теб може да е здрава , но си е погледни за всеки случай.
Re: Голф 3 1,6, 101к.с. код AFT гасне
Привет,
и аз имах същия проблем (1.4mi ABD).
Сменяхме датчика на коляновия вал - все тая.
"Майстори" бол, но времето си каза думата - в един
момент погледнах бобината - беше напукана цялата.
Малко влага и колата гаси. Смених и бобината -
няма проблем.
При теб може да е съвсем малко нацепена и да има
отвори с размера диаметъра на игличка, но пак
ще го имаш този проблем. Явно и е дошло времето.
Най-добре да я свалиш и провериш държейки я в ръцете си.
и аз имах същия проблем (1.4mi ABD).
Сменяхме датчика на коляновия вал - все тая.
"Майстори" бол, но времето си каза думата - в един
момент погледнах бобината - беше напукана цялата.
Малко влага и колата гаси. Смених и бобината -
няма проблем.
При теб може да е съвсем малко нацепена и да има
отвори с размера диаметъра на игличка, но пак
ще го имаш този проблем. Явно и е дошло времето.
Най-добре да я свалиш и провериш държейки я в ръцете си.
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Golf 3 1.6 AFT гасне
Смених датчка на коляновия вал, защото така или иначе сменях ремъци и ролки и викам, айде и това чудо.
Никаква промяна същата история, на добре загрял мотор, най-вече градско, колата изгасва без видима причина и не иска да запали. Най-бързо се оправят нещата с откачване клемата на акумулатора, след това колата пали без проблем.
Дори и след смяна на датчика, пак има едно "прекъсване" и "пропадане" в работата на мотора в интервала 2-3хил оборота най-вече на 2-3-та предавка.
До момента са сменени:
свещи, кабели, капачка, палец, реле 30, датчик на вала, всички вакуум маркучи, картерна вентилация и прочие.
Наистина остава бобина и датичка за позиция на разпределителният вал.
Имам и други съмнения:
- AFT има ли фабричен имобилайзер и ако да, как се изолира той? Възможно е след известно време работа, да се загрява и да прекъсва, дали заради "студена" спойка или дефектен компонент.
- Забелязах, че компютъра на газовият инжекцион се загрява страшно много, поставен е зад акумулатора, така, че не е директно нагряван от мотора. Но корпусът му е на поне 70 градуса, което е доста според мен. Възможно ли е да има дефект и да влиза в авариен режим?!? Все пак той контролира и газовите и бензиновите дюзи, след като с откачване клемата на акумулатора нещата се оправят?!?
Вдигнах ръце вече, да си бях карал abd-то........
Никаква промяна същата история, на добре загрял мотор, най-вече градско, колата изгасва без видима причина и не иска да запали. Най-бързо се оправят нещата с откачване клемата на акумулатора, след това колата пали без проблем.
Дори и след смяна на датчика, пак има едно "прекъсване" и "пропадане" в работата на мотора в интервала 2-3хил оборота най-вече на 2-3-та предавка.
До момента са сменени:
свещи, кабели, капачка, палец, реле 30, датчик на вала, всички вакуум маркучи, картерна вентилация и прочие.
Наистина остава бобина и датичка за позиция на разпределителният вал.
Имам и други съмнения:
- AFT има ли фабричен имобилайзер и ако да, как се изолира той? Възможно е след известно време работа, да се загрява и да прекъсва, дали заради "студена" спойка или дефектен компонент.
- Забелязах, че компютъра на газовият инжекцион се загрява страшно много, поставен е зад акумулатора, така, че не е директно нагряван от мотора. Но корпусът му е на поне 70 градуса, което е доста според мен. Възможно ли е да има дефект и да влиза в авариен режим?!? Все пак той контролира и газовите и бензиновите дюзи, след като с откачване клемата на акумулатора нещата се оправят?!?
Вдигнах ръце вече, да си бях карал abd-то........
Re: Golf 3 1.6 AFT гасне
Да, тия двигатели са малко ... но спокойно ще се оправят нещата.
Не съм голям специалист, но щом махаш клеймите на акумулатора, за да запалиш значи рестартираш цялата система(образно казано), преди да сменяш каквото и да било, бих да посъветвал да намериш колега който е готов да съдейства и да пробваш с неговия комп и други части за който се сетиш, бобина и т.н.
Докато до компа на газовият инжекцион предполагам, че лесно ще разбереш ако покараш само на безнин няколко дена.
Колата всеки ден ли се кара?
Не съм голям специалист, но щом махаш клеймите на акумулатора, за да запалиш значи рестартираш цялата система(образно казано), преди да сменяш каквото и да било, бих да посъветвал да намериш колега който е готов да съдейства и да пробваш с неговия комп и други части за който се сетиш, бобина и т.н.
Докато до компа на газовият инжекцион предполагам, че лесно ще разбереш ако покараш само на безнин няколко дена.
Колата всеки ден ли се кара?
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Golf 3 1.6 AFT гасне
Е, аз лично не бих се навил, някой да сваля части от колата ми и да пробва. Още повече бобината е супер капризен детайл и лесно може да се повреди....
И все още се чудя, има ли фабричен имобилайзер или не при този мотор, как да разбера?
И все още се чудя, има ли фабричен имобилайзер или не при този мотор, как да разбера?
Re: Golf 3 1.6 AFT гасне
Имал съм няколко VW, в момента съм с АФТ, не съм чувал някой да има фабрично имобилайзер на Голф, но може да греша.
Щом не си навит да пробваш, тогава отговора е лесен, купуваш сменяш и това е.
Поздрави
Щом не си навит да пробваш, тогава отговора е лесен, купуваш сменяш и това е.
Поздрави
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Golf 3 1.6 AFT гасне
Не ме разбра правилно.
Имам желание да пробвам, но кой ще е колегата, който ще си сваля части е така?!
Всеки колата си му трябва, а да сваляш работещи части е така?!?
Ще разгледам бобината и може да ида до сервиза за газовата.
Имам желание да пробвам, но кой ще е колегата, който ще си сваля части е така?!
Всеки колата си му трябва, а да сваляш работещи части е така?!?
Ще разгледам бобината и може да ида до сервиза за газовата.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Пет 04 юли 2014 13:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 3 1.6 AFT гасне
Колега,да ти споделя и моя опит-аз съм с аек мотор.Моята също гаснеше.В началото рядко,но постепенно зачести-до момент в който всеки ден го прави.Смених релето 109,двата датчика-в делкото и на коляновия вал.Пробвах и с нова бобина.След всичко това-нищо.Остана само компютъра или кабели.Аз реших и компютъра да сменя.Купих от колегата Бай Сандо-колата си вървеше,не гаснеше,но беше много спъната.Обвиних компа за невървенето/даваше малко предварение/ и го върнах.След като купих втория и се оказа същото невървене,разбрах ,че моя компютър е пипван.Имаше сменен или презаписан чип/единствения на платката,който не е запоен/.Покарах два дни със стоковия комп,но много ме дразнеше тази спънатост/стоковия дава със7-8 до 10 градуса по-малко предварение/.На третия ден се престраших и си преместих чипа на новозакупения комп.Е ми колата си литна.Със стоковия,трябваше да отварям много газта/и аз съм на газ/ и пак не върви,а със моя чип,затварям газта,но колата върви прекрасно./фен съм на икономията .Мислех си ,че коли като тази/1.6 атмосферка/ не ги чипосват,но ефекта наистина е голям.Не знам дали тази промяна в софтуера е повредила компа-може би.Но пък шофирането е много по-приятно и икономично.Малко дълго стана,но това е моя опит.Поздрави!P.S.Да чукна на дърво,ама като ,че ли и не гасне няколко дена вече.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 20 юли 2014 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK3 1.6 AFT гасне
Здравейте, колата ми е 1,8 90 коня автомат основно на газ се кара.Гасне когато си иска и пали когато си иска 2,3 пъти ми гасне на ден сменил съм бобина водил съм я къде ли не няма и няма. Обаче един познат ми каза да погледна релетата отдолу при бушоните вика като изгасне почваш да чукваш едно по едно всички релета и почваш да въртиш когато чукнах реле номер 167 и завъртях запали прибрах се след 1 час излязох въртя пак не пали чукнах релето пак и запали отидох купих същото реле обаче пак така ми прави някой ако може да помогне много ще съм благодарен
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Golf MK3 1.6 AFT гасне
След повече от 3500км определено мога да кажа, че проблема беше в бобината.
Реших да я сменя и нещата се оправиха.
Това което е било проблемно според мен е комутатора, предполагам, че като загрее добре мотора, след вдигане на температурата в коша, се нагрява и целия му корпус и нещо се обърква. Отделно открих няколко пукнатини на корпусата на самата бобина.
Минусът е, че олекнах с 120лв за Беру
Реших да я сменя и нещата се оправиха.
Това което е било проблемно според мен е комутатора, предполагам, че като загрее добре мотора, след вдигане на температурата в коша, се нагрява и целия му корпус и нещо се обърква. Отделно открих няколко пукнатини на корпусата на самата бобина.
Минусът е, че олекнах с 120лв за Беру
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: victory1983 и 86 госта