Днес бях на диагностика на климатроника.
Диагнозата:
Вследствие на неправилно поставен маркуч за ниското налягане(или някаква друга причина) , така че се е триел в перката се е протрил и от там изпуска.
Лечение:
1. Новият струвал 300-400лв ( Say Whaaaat?! ) Ебаси зверовете
2. Някакъв човек ги правил много добре - около 80лв щял да ми вземе + 30лв за сваляне и поставяне + 620 грама фреон 49лв + 21лв филтър за купето = 180лв някъде - still expensive - но трябва да има хладина :)
3. Да търся маркуч по моргите, но кой знае какъв ще излезе и той, а и не знам по колко ги дават - предполагам пак ще надхвърля 180лв с цялата история
Извод: Лечение номер 2
Някой да има други идеи ?
Golf MK4 1.6 AZD 02г. - Проблем с климатроника
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
- Автомобил: Golf 4 1.6 16V
- Двигател: AZD 2002
- Местоположение: Plovdiv
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Golf 4, 2002, 1.6, AZD - Проблем с климатроника
Стaрия ти мaркуч може дa се " ремонтирa" слaгa се еднa снaдкa нa мястото където е протрит Виж "Хидромaрк" имaт ли предстaвителство в твоя грaд..aко не те ,някоя другa фирмa която се зaнимaвa с товa(хидрaвлични мaркучи) A относно смянaтa му ,зaеми се сaм ,нaй евтино ще излезе
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
- Автомобил: Golf 4 1.6 16V
- Двигател: AZD 2002
- Местоположение: Plovdiv
Re: Golf 4, 2002, 1.6, AZD - Проблем с климатроника
Не мога да разбера защо пича в сершвиза ми каза, че тва струвало 300-400лв нов този маркуч, а ремонта му около 80лв. И че трябва да се разкача и тази част която минавала под мотора. Уж само черния маркуч е повреден ( а преди да тръгне под мотора е свързан към някаква тръба), т.е. махаш го и го слагаш и заспиваш или поне аз така мисля.
Според мен нещо ме пуска по пързалката.
Според мен нещо ме пуска по пързалката.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4, 2002, 1.6, AZD - Проблем с климатроника
В случая има няколко възможности.
Маркуча,както се вижда, е пресован с чашка към тръбата (металната част). Не става просто да се извади и да се сложи другия, защото трябва да се пресова наново. На място няма как да стане, защото трябва да се набута там пресата, която дори да е от подвижния тип, е доста голяма за това място. За да се свали тази тръба, трябва да се разглоби доста - да се махне лапата на двигателя за тампона откъм ангренажа, да се развие тръбата от всичките крепежи и ТРВ клапана и да се извади.Тръбата е една цяла част чак до преградата с купето) - 30лв е дори сравнително ниска цена за демонтаж/монтаж (не е особено лесно да се извади). Навън вече се пресова ново парче маркуч с нови чашки и си готов.
Вариант 2 е предложения от колегата - развива се маркуча откъм компресора, вдига се нагоре, реже се и на протърканото място се слага снадка (метална с чашки). Това със снадката за мен е по-лошия вариант от личен опит, иначе е в пъти по-бързо и евтино, спрямо това да се свали маркуча, а и може да стане на място.
П.п. маркуча може да се монтира само по един начин към компресора и може да мине само по един определен начин, така че ако опира в перката - търси проблема не в маркуча или монтажа му, а в изкривяване на тръбите (най-вероятно в следствие от удар преди да стане твоя или някаква друга интервенция из двигателния отсег). Причината едва ли ще я разбереш, но тръбите са алуминиеви и позволяват малко усукване - може да го отместиш малко така, че да не се претрие наново. Все пак не прекалявай с напъването, защото се чупят.
Маркуча,както се вижда, е пресован с чашка към тръбата (металната част). Не става просто да се извади и да се сложи другия, защото трябва да се пресова наново. На място няма как да стане, защото трябва да се набута там пресата, която дори да е от подвижния тип, е доста голяма за това място. За да се свали тази тръба, трябва да се разглоби доста - да се махне лапата на двигателя за тампона откъм ангренажа, да се развие тръбата от всичките крепежи и ТРВ клапана и да се извади.Тръбата е една цяла част чак до преградата с купето) - 30лв е дори сравнително ниска цена за демонтаж/монтаж (не е особено лесно да се извади). Навън вече се пресова ново парче маркуч с нови чашки и си готов.
Вариант 2 е предложения от колегата - развива се маркуча откъм компресора, вдига се нагоре, реже се и на протърканото място се слага снадка (метална с чашки). Това със снадката за мен е по-лошия вариант от личен опит, иначе е в пъти по-бързо и евтино, спрямо това да се свали маркуча, а и може да стане на място.
П.п. маркуча може да се монтира само по един начин към компресора и може да мине само по един определен начин, така че ако опира в перката - търси проблема не в маркуча или монтажа му, а в изкривяване на тръбите (най-вероятно в следствие от удар преди да стане твоя или някаква друга интервенция из двигателния отсег). Причината едва ли ще я разбереш, но тръбите са алуминиеви и позволяват малко усукване - може да го отместиш малко така, че да не се претрие наново. Все пак не прекалявай с напъването, защото се чупят.
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
- Автомобил: Golf 4 1.6 16V
- Двигател: AZD 2002
- Местоположение: Plovdiv
Re: Golf 4, 2002, 1.6, AZD - Проблем с климатроника
zfa159 написа:В случая има няколко възможности.
Маркуча,както се вижда, е пресован с чашка към тръбата (металната част). Не става просто да се извади и да се сложи другия, защото трябва да се пресова наново. На място няма как да стане, защото трябва да се набута там пресата, която дори да е от подвижния тип, е доста голяма за това място. За да се свали тази тръба, трябва да се разглоби доста - да се махне лапата на двигателя за тампона откъм ангренажа, да се развие тръбата от всичките крепежи и ТРВ клапана и да се извади.Тръбата е една цяла част чак до преградата с купето) - 30лв е дори сравнително ниска цена за демонтаж/монтаж (не е особено лесно да се извади). Навън вече се пресова ново парче маркуч с нови чашки и си готов.
Вариант 2 е предложения от колегата - развива се маркуча откъм компресора, вдига се нагоре, реже се и на протърканото място се слага снадка (метална с чашки). Това със снадката за мен е по-лошия вариант от личен опит, иначе е в пъти по-бързо и евтино, спрямо това да се свали маркуча, а и може да стане на място.
П.п. маркуча може да се монтира само по един начин към компресора и може да мине само по един определен начин, така че ако опира в перката - търси проблема не в маркуча или монтажа му, а в изкривяване на тръбите (най-вероятно в следствие от удар преди да стане твоя или някаква друга интервенция из двигателния отсег). Причината едва ли ще я разбереш, но тръбите са алуминиеви и позволяват малко усукване - може да го отместиш малко така, че да не се претрие наново. Все пак не прекалявай с напъването, защото се чупят.
Мерси за изчерпателния отговор колега! Вече е подменен маркуча с нов. Заедно с работата всичко 80лв.
Утре ще я пълня с фреон и нека да идва зимата :)
Поздрави!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 176 госта