Проблем с шайбата на компресора на АC
- VW`VENTO
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Проблем с шайбата на компресора на АC
Здравейте,от няколко дена имам проблем с климатроника на колата.Компресора постоянно е включен без значение дали съм на режим ЕCON или AUTO.Днес като погледнах колата отдолу на канал забелязах,че са се скъсали нитовете на шайбата на компресора и може би от там идва проблема.Някой знае ли тази шайба дали може да се свали без да се сваля самия компресор от колата,с цел да се запази фреона.Продава ли се тази шайба като резервна част?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с шайбата на компресора на АC
На ТДИ компресора е най-долу и може да работиш по него без да точиш фреона. В случая може да пуснеш компресора още надолу като му развиеш болтовете и да работиш по него още по-удобно без да точиш фреона.
По въпроса - ако проблема е само в нитовете, продава се нова такава част (съединител се казва) и струва около 50-тина лв. Втора ръка също може да се вземе от счупен компресор. Ако са превъртяли шлиците на оста на компресора, ще трябва да се смени целия компресор. Предвид, че при такъв дефект съединителя грее доста, препоръчително е да се смени лагера на шайбата, уплътнението на оста на компресора и тогава да се сложи нов съединител. Ако шайбата не е гладка, а е наранена от приплъзване - сменя се и шайбата. За уплътнението на оста вече трябва да се точи фреона. Трябва да се види и дали оста на компресора няма луфт напред-назад, защото ако компресора счупи задния опорен лагер, оста отива много назад в компресора и той става постоянно зацепен към шайбата, без бобината да го е пуснала. При такова положение, се сменя целия компресор.
Най-добре намери колега, който разбира от такива неща и отиди да погледне колата.
По въпроса - ако проблема е само в нитовете, продава се нова такава част (съединител се казва) и струва около 50-тина лв. Втора ръка също може да се вземе от счупен компресор. Ако са превъртяли шлиците на оста на компресора, ще трябва да се смени целия компресор. Предвид, че при такъв дефект съединителя грее доста, препоръчително е да се смени лагера на шайбата, уплътнението на оста на компресора и тогава да се сложи нов съединител. Ако шайбата не е гладка, а е наранена от приплъзване - сменя се и шайбата. За уплътнението на оста вече трябва да се точи фреона. Трябва да се види и дали оста на компресора няма луфт напред-назад, защото ако компресора счупи задния опорен лагер, оста отива много назад в компресора и той става постоянно зацепен към шайбата, без бобината да го е пуснала. При такова положение, се сменя целия компресор.
Най-добре намери колега, който разбира от такива неща и отиди да погледне колата.
- VW`VENTO
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: проблем с шайбата на компресора на АC
На този вид съединител как става смяната му?Трябват ли някакви специални инструменти и има ли някакъв чалъм?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: проблем с шайбата на компресора на АC
Развиваш централната гайка на оста (тази,която се вижда на снимката) и го изваждаш.Ако не иска да излезе лесно, подпъхни го с две отвертки и без много усилие би трябвало да може да излезе. На шлици е към оста. Гайката за да я развиеш, ти трябват или здрави зегер-клещи (за да задържиш контра на диска) или специалния инструмент за фиксиране на съединителя. Става и с гайковерт, без да държиш контра.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 235 госта