Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pepo_1986
Мнения: 448
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот pepo_1986 » Вто 15 юли 2014 19:28


Здравей те колеги,карам голф 4 1,9тди 131к.с. постоянно на климатроника ми излиза грешка 04FA Recirculation Flap Servo Motor,изчиствам е и след примерно седмица пак се появява,днес вече стана 3-ти път откакто е изчиствам грешката,какво трябва да се направи по въпроса

Последна промяна от pepo_1986 на Вто 15 юли 2014 20:16, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с климатроник голф 4

Мнениеот ivostefanov » Вто 15 юли 2014 19:31




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Вто 15 юли 2014 23:23


Ами това е редовен проблем за Голф 4 / Бора с климатроник. Има два варианта - нов оригинален мотор за между 265 и 305лв (различно струват през сезоните) или афтърмаркет мотор на фирмата Swag за около 80лв. Може да се смени с доста гъзурчене, без да се сваля таблото - само жабката. Сложили сме няколко такива на Swag - засега вече най-старото е на над година и половина и няма проблеми с тях (те представляват рециклирано оригинално със заличени номера).
Принципно не е лошо да си го оправиш, защото ако клапата остане в затворено за външната среда положение, спира притока на въздух към купето и започва зверско потене на прозорците при влажно време. Има вариант и да отреже притока на въздух и от двете места - отвътре и отвън - тогава вентилатора върти като луд, а от духалките нищо не излиза и вътре се сваряваш от жега.
:beer


Gosho_9303
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 05 ное 2013 18:42
Автомобил: Vw golf 4
Двигател:
Местоположение: Гоце Делчев

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот Gosho_9303 » Сря 16 юли 2014 18:19


Здравейте колеги! Искам да попитам дали фреона има нещо общо с топло духане на климатика. Бях в сервиз че неискаше да духа студено и ми казаха че няма фреон ..и др.че компресора не прави налягане и от там е проблема. Та мисълта ми е дали и компресора играе някаква роля и за топлото. Благодаря!


Потребителски аватар
pepo_1986
Мнения: 448
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот pepo_1986 » Сря 16 юли 2014 18:49


когато нямаш Фреон,не духа студено а само топло,компресора няма общо с топлото.той е само за студеното по просто казано.За да ти се запази фреона зимата,трябва поне на две седмица да се пуска компресора за да върти фреона в системата.иначе заминава на кино.това знам аз ако греша да ме поправят.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот al3xbg » Сря 16 юли 2014 19:24


Той компресора под 3 градуса изобщо не тръгва, така че казаното от теб ме съмнява да е така.


Потребителски аватар
pepo_1986
Мнения: 448
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот pepo_1986 » Сря 16 юли 2014 19:32


е това забравих да го добавя,за кое по точно те съмнява.не през цялата зима е под 3 градуса температурата навън че да не може да го пусне за около 2 минути


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот al3xbg » Сря 16 юли 2014 20:01


Да не изпадаме в дребнави спорове, просто ще споделя, че моят компресор цяла зима не е работил и 1 мин и лятото като го използвам, тръгна на 5тата секунда студеното. Успех с проблема ти :)


Потребителски аватар
pepo_1986
Мнения: 448
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот pepo_1986 » Сря 16 юли 2014 20:40


то тръгва естествено,но в повечето случаи губи фреон,всеки ще ти го каже


Потребителски аватар
niki_g
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 26 авг 2012 21:12
Автомобил: Golf IV 1.9 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: pleven

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот niki_g » Сря 16 юли 2014 21:02


Действително моторчето на клапата се сваля мноооого тегаво, но с повече внимание и упоритост се сваля. И моето не работеше и климатроника показваше при диагностиката същата грешка. След малко ровене из нета попаднах на един руски(мисля че беше) форум, където се имаше снимков материал. Вътре механизма за движението на клапата е с пластмасови зъбни колела. Едното, голямото, което върти оста, която мести лосчето на клапата се беше спукало в средата и металната й ос просто превърташе. Свалих зъбчатката поизпилих я в основата където е оста, понамазах обилно с поксипол, за да слепи спуканата зъбчатка за оста, за да не превърта. Сглобих по обратния ред и така вече почти година няма проблеми.
Що се касае до това дали зимата работи компресора, някъде четох, че работи и отнема влагата от въздуха, за да не се потят стъклата. И от мой наблюдения май наистина е така, но за това нека колегата zfa159 се изкаже, защото от това, което съм чел в неговите постове наистина разбира от климатични инсталации.
Ако ти се занимава колега свали моторчето, то така и така е прецакано поне ще опиташ и може да успееш да го поправиш :th_up


Потребителски аватар
pepo_1986
Мнения: 448
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот pepo_1986 » Сря 16 юли 2014 21:09


сега се сетих че при мен нещо чатка когато пусна да върти въздуха вътре в купето


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Сря 16 юли 2014 21:29


al3xbg написа:Да не изпадаме в дребнави спорове, просто ще споделя, че моят компресор цяла зима не е работил и 1 мин и лятото като го използвам, тръгна на 5тата секунда студеното. Успех с проблема ти :)

Спокойно, има време да спре студеното :mhihi .Зимата може да е студено, само че когато колата е на слънце, малко или много се затопля и първите няколко минути компресора може да се стартира, докато датчиците се усетят каква е реалната температура. С това неизползване на компресора по толкова време, разказваш играта на системата в дългосрочен план. За разлика от хладилниците и от домашните климатици, при автомобилния маслото е заедно с фреона. То, освен да смазва компресора, служи и да поддържа свежи уплътненията и маркучите по системата (каквито има доста). Когато не пускаш компресора, маслото се утаява в ниските части на системата и съответно горните части започват да изсъхват (фреона е сух газ) и след време започват течове. Затова производителите на системите казват, че е препоръчително климатика да работи всяка седмица по поне 20 минути. Иначе започват проблемите.
Също така повечето компресори имат в себе си контролен клапан за налягането на фреона. Той много често блокира в някакво положение, когато компресора не се използва дълго време и резултата е, че компресора не вдига налягане и студено няма, независимо, че по-голямата част от фреона си е там.
По повод дали работи или не - на всички VW-та, при външна температура под +1 градус, компресора не работи. При някой е на +3, при други на +5, но в този диапазон.

pepo_1986 написа:сега се сетих че при мен нещо чатка когато пусна да върти въздуха вътре в купето

Така де - мелят вътре зъбните колела, защото моторчето е заминало. Колегата над мен е обяснил къде е проблема и за да е по-точно - самото зъбно колело не е плътно, а е кръг със зъби отвън, 3 спици като емблема на Мерцедес към центъра и там е другия кръг, където се хваща за оста. Обикновено се чупи някоя от спиците и започва да превърта към оста.Случва се да счупи и 3-те спици и съвсем да спре да се движи. Вече трябва да си избереш вариант - оригинално, афтърмаркет или ремонт на твоето по технологията на колегата :)
:beer


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот al3xbg » Чет 17 юли 2014 8:37


zfa159 написа:
al3xbg написа:Да не изпадаме в дребнави спорове, просто ще споделя, че моят компресор цяла зима не е работил и 1 мин и лятото като го използвам, тръгна на 5тата секунда студеното. Успех с проблема ти :)

Спокойно, има време да спре студеното :mhihi .Зимата може да е студено, само че когато колата е на слънце, малко или много се затопля и първите няколко минути компресора може да се стартира, докато датчиците се усетят каква е реалната температура. С това неизползване на компресора по толкова време, разказваш играта на системата в дългосрочен план. За разлика от хладилниците и от домашните климатици, при автомобилния маслото е заедно с фреона. То, освен да смазва компресора, служи и да поддържа свежи уплътненията и маркучите по системата (каквито има доста). Когато не пускаш компресора, маслото се утаява в ниските части на системата и съответно горните части започват да изсъхват (фреона е сух газ) и след време започват течове. Затова производителите на системите казват, че е препоръчително климатика да работи всяка седмица по поне 20 минути. Иначе започват проблемите.
Също така повечето компресори имат в себе си контролен клапан за налягането на фреона. Той много често блокира в някакво положение, когато компресора не се използва дълго време и резултата е, че компресора не вдига налягане и студено няма, независимо, че по-голямата част от фреона си е там.
По повод дали работи или не - на всички VW-та, при външна температура под +1 градус, компресора не работи. При някой е на +3, при други на +5, но в този диапазон.

:beer


От казаното да разбирам ли, че ако в момента нямам течове(ако са видими) и охлаждането работи, нямам проблем в момента ?
Мерси предварително.


Потребителски аватар
pepo_1986
Мнения: 448
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот pepo_1986 » Чет 17 юли 2014 19:20


благодаря,ще го мисля.засега работи.дано да продължи така


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 2001г.ASZ проблем с климатроник

Мнениеот zfa159 » Чет 17 юли 2014 21:25


al3xbg написа:От казаното да разбирам ли, че ако в момента нямам течове(ако са видими) и охлаждането работи, нямам проблем в момента ?
Мерси предварително.

С две думи казано - това, че вее студено в момента, не значи, че няма нужда да се направи една профилактика и да се допълни някакво количество фреон и известно количество ново масло (нормалната загуба на фреон на нова кола до 3-5 годишна възраст, е до 10% на сезон т.е. за една година, над 5 годишна - до 20%, над 10 годишна - до 30% на сезон).
Ето едно четиво, за да не се повтарям и да обяснявам от начало :)
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=195202&f=17



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 189 госта