Haralampi написа::)
Не съм се сблъсквал с "газовия" проблем, но до колкото ми е известно газифицирането повишава рязко температурата на изходащите газове, което от своя страна на теория вижда бързо сметката на всичко в генерацията, почвайки от катализаторите. Може би за това някой препоръчва директно да се махнат... До колко е така не мога да говоря от собствен опит.
Това, което знам от собствен опит обаче е, че махне ли се основният катализатор при която и да е кола с две ламбди, електрониката почва да пищи и в превод да реве "пич, смърдиш, тровиш околните и няма да минеш техн. преглед - ходи да видиш какъв е проблема". Извън този рев обаче нищо друго не се случва с поведението. Ако не му пука на човек да кара така, със светеща чек лампа и постоянна грешка на FIS-a като таксиметров шофьор - може, но аз далеч не съм такъв непукист. Промяна в поведението на автомобила идва единствено в зависимост от това как е махнат катализатора и какво е сложено на негово място, т.е. в случай, че е повлияна първата Ламбда, защото именно тя отговаря за образуването на горивната смес! В случай, че първата ламбда е повлияна може да се стигне до забележим или не по-висок разход или по-ниска мощност (по-богата или по-бедна горивна смес). Иначе проблемът се свежда само до въпросната информативна грешка на таблото и решението е или лъгане на втората ламбда (има няколки начина, които може да сработят, но няма гаранция кога, как и за колко време) или нов катализатор. Пак казвам - не съм наясно със специфичното при газифициране, тъй като тогава и състава на изгорелите газове е друг и може би това би активирало сигнализацията дори и с катализатор.... Нямам представа, но си мисля, че тогава би ревал доста народ, тъй че ме съмнява.
Та обобщено с 2 думи както съм писал и преди - НЕ барайте катализатора, освен ако наистина не сте принудени!! Само ще си навлечете повече работа и проблеми, плюс грижи при техн. преглед, а и наистина тровите и себе си и околните ненужно! Отделно повишаване на шума и т.н. Квартални легенди са, че едва ли не след 100 000км и без това не вършел работа и само пречел!!! Оригиналните катализатори имат живот поне 300-400 000 км и когато спрат да вършат работа ще се обади именно въпросната сигнализация! Задръстване на катализатора също е по-скоро рядко явление при нормален пробег и нормални обстоятелства, така че и това е квартална легенда освен ако няма съответни симптоми.
Кои са симптопмите за задръстен катализатор ?