Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Вто 05 авг 2014 10:54


Fearless написа:Според мен е ламбда сонда,но аз бих изчакал Жоро,защото понякога бързането излиза по-скъпо от чакането.


Прав си, но това означава да не мога да я карам цяла седмица, че и повече. Ще видя какво, ще каже после майстора като отида и от там ще го мисля.




bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Вто 05 авг 2014 18:14


Момчета, днес отново направи същия проблем. Грешката като я закачихме беше както първия път, а именно lambda sonda и по-точно Linear O2 sensor: short to plus. Идеи? Другото което е, че температурния датчик показваше 81 градуса, а на таблото на колата 90. При 50% от студените стартове не ми пали от първия път. Майстора каза и, че вече е почнала да мирише на катализатор. Дори ми каза, че като сложа газ задължително трябва да ги махна, но за сега не може да каже какво точно се случва с колата. Какво да правя с тази ламбда сонда?


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 518
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Fearless » Вто 05 авг 2014 18:22


При AZD катализаторите са 2 и ти пожелавам успех с махането им,т.е то е лесно да ги махнеш,трудното е да подкараш колата после :mhihi Диагностиката сама си го казва - ламбда сонда,както казах още и в първия си пост в тази тема.По принцип е скъпа част и бих изчакал мнението и на kasapina :th_up


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Вто 05 авг 2014 18:31


Fearless написа:При AZD катализаторите са 2 и ти пожелавам успех с махането им,т.е то е лесно да ги махнеш,трудното е да подкараш колата после :mhihi Диагностиката сама си го казва - ламбда сонда,както казах още и в първия си пост в тази тема.По принцип е скъпа част и бих изчакал мнението и на kasapina :th_up


Ако е ламбдата не трябва ли по-често сонда ми я дава тази грешка, а не през 3-4 седмици? А относно катализаторите знам, че са два, но след като се сложило газ трябвало задължително да се махнат...
Защо да е толкова трудно подкарването, нещо заради нашия модел ли има специфично? При теб как е гледам си със същата щайга :)


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 518
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Fearless » Вто 05 авг 2014 18:50


Има ламбда сонда на катализаторите,при нея е труден филма :th_up Моя е същата щайга,не върви и тва си е :mhihi


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Вто 05 авг 2014 18:53


Ох, направо не знам какво да правя. Май ще сложа газ, ще махна катализаторите (както казах, трябвало да се махнат след като се сложи газ задължително) и за сега няма да барам нищо по ламбдата и ще чакам да видя какво ще се случи.


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 696
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот the_red_camel » Вто 05 авг 2014 20:15


Колега това за махането на катализаторите след като се сложи газ е пълна глупост да знаеш, че и след като ги махнеш ще си имаш работа с чек лампата :biggrin Успех ти желая :th_up


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Вто 05 авг 2014 21:14


the_red_camel написа:Колега това за махането на катализаторите след като се сложи газ е пълна глупост да знаеш, че и след като ги махнеш ще си имаш работа с чек лампата :biggrin Успех ти желая :th_up


Сподели защо ако може :)


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 518
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Fearless » Вто 05 авг 2014 21:17


Ти изглежда нямаш навика да четеш,нали написах,че на катализаторите имаш ламбда сонда заради която не можеш да ги махнеш? Няма оцпия да я махнеш и нея.Ако искаш ги махни и после ще гледаме друга твоя тема " Как да подкарам колата"


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Вто 05 авг 2014 22:18


Fearless написа:Ти изглежда нямаш навика да четеш,нали написах,че на катализаторите имаш ламбда сонда заради която не можеш да ги махнеш? Няма оцпия да я махнеш и нея.Ако искаш ги махни и после ще гледаме друга твоя тема " Как да подкарам колата"


Ами не, но просто не са ми ясни нещата, ама никак :confused


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 696
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот the_red_camel » Вто 05 авг 2014 22:25


Ся немога да ти обесна с подробности но в една тема се споменаваше точно за това, даже и колегата "Харалампи" беше писал, а относно аз моята кола е взех с ГИ, сигурно има над 40 000км на газ и нямах никакви проблеми с катализаторите.. но скоро махнах втория и никакви проблеми освен светването на чек лампата..


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Вто 05 авг 2014 22:33


the_red_camel написа:Ся немога да ти обесна с подробности но в една тема се споменаваше точно за това, даже и колегата "Харалампи" беше писал, а относно аз моята кола е взех с ГИ, сигурно има над 40 000км на газ и нямах никакви проблеми с катализаторите.. но скоро махнах втория и никакви проблеми освен светването на чек лампата..


Ти си с двигател AUS гледам, а колегата fearless казва, че ако ги махна няма да мога да си подкарам колата..


Потребителски аватар
the_red_camel
Мнения: 696
Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
Двигател: BTS
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот the_red_camel » Сря 06 авг 2014 17:43


Те са си почти еднакви, аз съм махнал само втория и нямам проблеми, за първия не знам какво ще стане, по принцип ако нямаш проблеми с тях не ги барай(Харалампи така ме беше посъветвал и до някъде си е така) можеш по подробно да говориш с него по темата, той се има с катализаторите и сондите :exclaim


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Haralampi » Чет 07 авг 2014 4:13


:)
Не съм се сблъсквал с "газовия" проблем, но до колкото ми е известно газифицирането повишава рязко температурата на изходащите газове, което от своя страна на теория вижда бързо сметката на всичко в генерацията, почвайки от катализаторите. Може би за това някой препоръчва директно да се махнат... До колко е така не мога да говоря от собствен опит.

Това, което знам от собствен опит обаче е, че махне ли се основният катализатор при която и да е кола с две ламбди, електрониката почва да пищи и в превод да реве "пич, смърдиш, тровиш околните и няма да минеш техн. преглед - ходи да видиш какъв е проблема". Извън този рев обаче нищо друго не се случва с поведението. Ако не му пука на човек да кара така, със светеща чек лампа и постоянна грешка на FIS-a като таксиметров шофьор - може, но аз далеч не съм такъв непукист. Промяна в поведението на автомобила идва единствено в зависимост от това как е махнат катализатора и какво е сложено на негово място, т.е. в случай, че е повлияна първата Ламбда, защото именно тя отговаря за образуването на горивната смес! В случай, че първата ламбда е повлияна може да се стигне до забележим или не по-висок разход или по-ниска мощност (по-богата или по-бедна горивна смес). Иначе проблемът се свежда само до въпросната информативна грешка на таблото и решението е или лъгане на втората ламбда (има няколки начина, които може да сработят, но няма гаранция кога, как и за колко време) или нов катализатор. Пак казвам - не съм наясно със специфичното при газифициране, тъй като тогава и състава на изгорелите газове е друг и може би това би активирало сигнализацията дори и с катализатор.... Нямам представа, но си мисля, че тогава би ревал доста народ, тъй че ме съмнява.

Та обобщено с 2 думи както съм писал и преди - НЕ барайте катализатора, освен ако наистина не сте принудени!! Само ще си навлечете повече работа и проблеми, плюс грижи при техн. преглед, а и наистина тровите и себе си и околните ненужно! Отделно повишаване на шума и т.н. Квартални легенди са, че едва ли не след 100 000км и без това не вършел работа и само пречел!!! Оригиналните катализатори имат живот поне 300-400 000 км и когато спрат да вършат работа ще се обади именно въпросната сигнализация! Задръстване на катализатора също е по-скоро рядко явление при нормален пробег и нормални обстоятелства, така че и това е квартална легенда освен ако няма съответни симптоми.


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Пон 11 авг 2014 18:52


Haralampi написа::)
Не съм се сблъсквал с "газовия" проблем, но до колкото ми е известно газифицирането повишава рязко температурата на изходащите газове, което от своя страна на теория вижда бързо сметката на всичко в генерацията, почвайки от катализаторите. Може би за това някой препоръчва директно да се махнат... До колко е така не мога да говоря от собствен опит.

Това, което знам от собствен опит обаче е, че махне ли се основният катализатор при която и да е кола с две ламбди, електрониката почва да пищи и в превод да реве "пич, смърдиш, тровиш околните и няма да минеш техн. преглед - ходи да видиш какъв е проблема". Извън този рев обаче нищо друго не се случва с поведението. Ако не му пука на човек да кара така, със светеща чек лампа и постоянна грешка на FIS-a като таксиметров шофьор - може, но аз далеч не съм такъв непукист. Промяна в поведението на автомобила идва единствено в зависимост от това как е махнат катализатора и какво е сложено на негово място, т.е. в случай, че е повлияна първата Ламбда, защото именно тя отговаря за образуването на горивната смес! В случай, че първата ламбда е повлияна може да се стигне до забележим или не по-висок разход или по-ниска мощност (по-богата или по-бедна горивна смес). Иначе проблемът се свежда само до въпросната информативна грешка на таблото и решението е или лъгане на втората ламбда (има няколки начина, които може да сработят, но няма гаранция кога, как и за колко време) или нов катализатор. Пак казвам - не съм наясно със специфичното при газифициране, тъй като тогава и състава на изгорелите газове е друг и може би това би активирало сигнализацията дори и с катализатор.... Нямам представа, но си мисля, че тогава би ревал доста народ, тъй че ме съмнява.

Та обобщено с 2 думи както съм писал и преди - НЕ барайте катализатора, освен ако наистина не сте принудени!! Само ще си навлечете повече работа и проблеми, плюс грижи при техн. преглед, а и наистина тровите и себе си и околните ненужно! Отделно повишаване на шума и т.н. Квартални легенди са, че едва ли не след 100 000км и без това не вършел работа и само пречел!!! Оригиналните катализатори имат живот поне 300-400 000 км и когато спрат да вършат работа ще се обади именно въпросната сигнализация! Задръстване на катализатора също е по-скоро рядко явление при нормален пробег и нормални обстоятелства, така че и това е квартална легенда освен ако няма съответни симптоми.


Кои са симптопмите за задръстен катализатор ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: G490 и 60 госта