Golf MK4 2002г. AZD 16V - Emission workshop

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Haralampi » Вто 12 авг 2014 7:44


Силно спъната кола проличаващо най-вече по очевадно занижената макс. скорост. Ако колата достига максималната си скорост (при 1.6 16V - 192 km/h, което отговаря на около 200 по километраж) без затруднения и я поддържа, надали има значително задръстване в катализатора. Би личало и при по-ниски магистрални скорости ако вижда зор да поддържа 140-160 км/ч




Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 668
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот jordan17772 » Пет 15 авг 2014 18:35


@Haralampi, караме еднакви возила, със същия мотор съм. Налага ми се да карам всеки ден по 15км градско за да ходя на работа. Вътря малко километри и разхода не ми прави впечатление. Градско гори 11/100, а извънградско натоварена с 4 човека около 9/100. При обслужването след като я купих ми смениха някакъв зелен датчик за изгорелите газове, защото даваше грешка за...изгорелите газове като в заглавието на тази тема. Карал съм други бензинови коли 1.6 и ми се струва, че моята е много спъната и ограничена. Усеща се, че много бавно набира скорост, а в наклон с баир не ще да тегли на 4та с повече от 80км/ч и се налага да включа 3та с около 60км/ч при 2.5-3к оборота. Разни ванове ме изпреварват в баир, което ми е кофти, че няма необходимата мощност да карам що годе нормално. Ако натисна повече педала ускорява бавничко и като видя моментия разход 30л./100 и ми призлява. Може ли да ми кажеш, при какви обороти и предавки на какви скорости се возиш в твоята и дали има някой друг с моят проблем?
П.П. Карам на безнин а95 от ЕКО. Нямам газ. Колата пали от раз, мотора е тих, оборотите не играят и ауспуха свети от чистота (не гори масло).


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Haralampi » Пон 18 авг 2014 8:01


За добро и зло от доста време вече колата не е в мой ръце, макар и да е още в семейството, така че тези подробни впечатления ми бягат. Всеки случай градският ти разход звучи напълно нормален, извънградския определено висок, но зависи как я караш... При соокойно каране и дълга отсечка дори с 3 човека и съответен багаж за море се постига дори 6-6,5 вкл магистрално каране в рамките на ограниченията. Никога не съм я усещал като мудна, отчитайки, че не е спортен автомобил и е с атмосферен двигател, даже обратното - винаги ме е изненадвала положително отчитайки тези неща. Правил ли си диагностика? Проверявал ли си дросел, егр, катализатор? Достига ли макс. си скорост? Опитвал ли си почистваща добавка (например LiquiMoly)? Знаеш ли и реалния пробег?


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 668
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот jordan17772 » Пон 18 авг 2014 18:59


Реалния пробег няма как да го знам, внос от Италия е. Но е лъщарка и всичко по нея работи с изключение на микроключето на вратата до волана. Не съм слагал добавка, за 1 година съм минал само 4к км градско и 1к км извън града. Извън града е натоварена до дупка, в смисъл 400-420кг товар в маршрута Търново-Омуртаг-Котел. Все пак е изкачване по котленския проход. Аз за на равно нямам проблем, върви 140-150 съм вдигал между Гурково и Сливен. Нямам много опит и повече не смея. Дразни ме, че като види малко баир и и пада тягара. Не знам от тия добавки има ли ефект. Знам, че при дизелите по-често се зацапват инжекторите и я ползват, но мояте е бензинка. Приятели ми викат да пробвам от бензина на ОМВ 100 октана. В него имало добавка за инжекторите и е внос. Не знам дали е опция това и дали ще ги понесе. Не, че нашето 95 не е 93 де, но... не знам. На капачето за зареждане има енда картинка залепена от вътрешната страна и на нея пише да се зарежда само петрол 95 октана и за наляганията на гумите- предни занди при различен товар.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Haralampi » Пон 18 авг 2014 23:48


Това, което пише от вътрешната страна на капачето на резервоара при всяка кола е МИНИМАЛНОТО гориво, за което е оптимизиран двигателя! При по-ниско октаново не получаваш пълната мощност, а при по-високооктаново нямаш реална полза, тъй като двигателят не е оптимизиран към него. Няма абсолютно никакъв проблем да опиташ и със 102 октаново :)

За мощността - струва ми се, че просто ти липсва опит (като цяло или пък конкретно с бензинови автомобили). Да караш TDI е като да караш велосипед с помощни гуми - елементарно се тръгва и кара бавничко, и децата го могат, но за друго не става. За да караш пък колело без помощни гуми се изисква малко опит. После почваш да се кефиш ;)
Ако погледнеш графиката на мощността на двигателя може да ти помогне да осъзнаеш при стила ти на каране реално с колко PS караш и как трябва да караш за да имаш предостатъчно (колкото са 105PS) мощност...

И все пак е хубаво да я изкарваш по-често извън града и да я попродухваш! Кратките отсечки са чума за всеки двигател.


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Вто 19 авг 2014 16:29


Момчета, днес колата беше на диагностика при Жоро. Отново със същата грешка - ламбда. Резултат за сега няма, каза да я закарам пак като го направи и тогава можело да се даде отговор. А относно газифицирането можело да се излъже ламбдата. И за другия проблем а именно трудното палене на моменти така и не разбрах какво да направя.


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Чет 21 авг 2014 16:42


Хайде добавяме и стария проблем, който за последно го направи преди 40-50 дни. EPC + engine check, не иска да качва оборотите, дори като карах ми "хълцаше" колата. Като я настъпя още с врътването на ключа се "отпушва", но това е само временен ефект. Към това и emissino workshop - където показва грешка в ламбдата, и завишен разход на гориво от 10/100км около 12.5/13 (по мое наблюдение) на 100км. Другото което е, че не пали от първия път, стартера върти и до там, но с второто завъртане заспива. Идеи?


Потребителски аватар
Fearless
Мнения: 518
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
Автомобил: VW Golf
Двигател: AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Fearless » Чет 21 авг 2014 16:45


Не качва оборотите и не върви,защото влиза в авариен режим.


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Чет 21 авг 2014 16:52


А как влиза и излиза от авариен режим тогава, като я форсирам с паленето? Да не са си отишли катализаторите + ламбдата и тя мисля е пътник.


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Чет 11 сеп 2014 13:35


Онзи ден пак ми светна EPC + emission, но много странно днес на диагностиката майстора каза, че е нямало записана никаква грешка ^^. Отново проблема си остава неразрешим.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот freelancer » Пет 12 сеп 2014 7:54


Колега, виж защо не ти пали първият път. Сондата може да се провери на осцилоскоп и да се каже точно дали работи или не. Свети ти ЕРС то заради някакъв проблем в налягането на всмукателя или нещо по токовете. Налягане на горивото мерил ли си? Виж регулатора на горивото дали изпуска. Бензиновата помпа, дебит, налягане, на студено и на контакт, реле на бензиновата помпа (то е комбинирано, предполагам, че и при теб ще е същото).
Провери картерната вентилация, маркуче, клапанче (PCV), сепаратор.
Не е проблема в катализатора, трябва да е тотално задръстен, че чак да не запали. Може да се провери дали работи катализатора на газ анализатор, но според мен не е от него зора, освен ако не мирише яко на развалени яйца и не се нагрява над допустимото. Температурата на катализатора може да се види на КТС, доколкото си спомням около 300 градуса на загрял двигател май беше нормално, но не съм сигурен, но излизаше температурата!
При проблем в смесообразуването и газоразпределението може да даде грешка сондата. Мъчи се да обедни или да обогати поради друг проблем и понякога не може и набива грешка.
След, като запалиш стабилно ли си държи оборотите, вдига ли ги, държи ли си обороти?
Картерната вентилация как е? Бензинов филтър сменял ли си?
Инжекторите също са вариант за проблемно студено палене, като поработи и изчиства, също и за липса на мощност. Ако пуснеш консуматори или въртиш волана веднага след запалване, какво се случва с оборотите? На студен двигател ламбдата не играе роля, както и няма отношение към паленето.
Пробвай да покараш в обороти, над 3000, може да изгасне ЕРС то. Пробвал съм с откачена ламбда сонда и също изгасна.
Може да откачиш ламбда сондата за проба, без ламбда екуто си взима някакви средни стойности.
Може да пробваш със смяна на бензиновия филтър и добавка за почистване на инжекциона.
Мен също въпросната лампа ЕРС ме направи на луд, но така и не разбрах точно от какво светваше. Скоро не е светила, но имам доста опит с нея.
Предполагам, че може би са инжекторите или нещо по горивото.
Температурният датчик се гледа на студен двигател, също, колко показва. И аз имах някаква разлика между показанията към екуто и на таблото, купих си нов темп. датчик (Беру), сложих го и от тогава не съм гледал, но ако информацията към екуто е коректна, не би трябвало да имаш проблеми.
Щом нямаш грешки значи датчиците са наред, явно е нещо, което е извън обхвата на екуто, но пък го засичат датчиците.
Ако тръгнеш веднага след студен старт забива ли ти?
ЕРС то не свети при разкачена ламбда сонда, но светва при разкачен МАП сензор, пробвал съм! Записва грешка за липса на сигнал от сондата, но не пуска лампата. Гледано е с КТС (Бош). Може да опиташ. Според мен при теб ще е горе долу същата история. Екуто следи налягането във всмукателя и ако има разминаване в реалните и очакваните по таблиците данни му пуска лампата. Корекциите ги прави по дросел и мап сензор. Кислородният датчик му дава обратна връзка на изхода.
При натоварване (рязко газ) си смята по мап, игнорира сондата. Вижте МАП-а какво показва само на контакт, на студен двигател и на загрят, колко милибара е налягането, това ще ви ориентира за сместа! МАП-а мери вакуума във всмукателя на базата на атмосферното налягане, в зависимост на каква надморска височина си, на контакт мисля, че трябва да показва атмосферното налягане, в завсимост от това колко въздух има и колко е разреден, екуто си изчислява колко време да държи дюзите отворени на базата на въздуха (вакуума), като приема налягането на горивото за константа. Мери се напрежението (сигнала) на МАП-а при различните режими.
Странно е, че нямаш грешка при условие, че свети ЕРС то. Не може да нямаш някаква грешка! :c020
Да ти чукат хидравличните повдигачи? Проблема със загубата на мощност при топъл двигател ли е само? Как е на студено?
Ще ми е интересно да разгадаем тази мистерия с въпросната лампа. :c020
Успех! :th_up


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Съб 13 сеп 2014 17:48


freelancer написа:Колега, виж защо не ти пали първият път. Сондата може да се провери на осцилоскоп и да се каже точно дали работи или не. Свети ти ЕРС то заради някакъв проблем в налягането на всмукателя или нещо по токовете. Налягане на горивото мерил ли си? Виж регулатора на горивото дали изпуска. Бензиновата помпа, дебит, налягане, на студено и на контакт, реле на бензиновата помпа (то е комбинирано, предполагам, че и при теб ще е същото).
Провери картерната вентилация, маркуче, клапанче (PCV), сепаратор.
Не е проблема в катализатора, трябва да е тотално задръстен, че чак да не запали. Може да се провери дали работи катализатора на газ анализатор, но според мен не е от него зора, освен ако не мирише яко на развалени яйца и не се нагрява над допустимото. Температурата на катализатора може да се види на КТС, доколкото си спомням около 300 градуса на загрял двигател май беше нормално, но не съм сигурен, но излизаше температурата!
При проблем в смесообразуването и газоразпределението може да даде грешка сондата. Мъчи се да обедни или да обогати поради друг проблем и понякога не може и набива грешка.
След, като запалиш стабилно ли си държи оборотите, вдига ли ги, държи ли си обороти?
Картерната вентилация как е? Бензинов филтър сменял ли си?
Инжекторите също са вариант за проблемно студено палене, като поработи и изчиства, също и за липса на мощност. Ако пуснеш консуматори или въртиш волана веднага след запалване, какво се случва с оборотите? На студен двигател ламбдата не играе роля, както и няма отношение към паленето.
Пробвай да покараш в обороти, над 3000, може да изгасне ЕРС то. Пробвал съм с откачена ламбда сонда и също изгасна.
Може да откачиш ламбда сондата за проба, без ламбда екуто си взима някакви средни стойности.
Може да пробваш със смяна на бензиновия филтър и добавка за почистване на инжекциона.
Мен също въпросната лампа ЕРС ме направи на луд, но така и не разбрах точно от какво светваше. Скоро не е светила, но имам доста опит с нея.
Предполагам, че може би са инжекторите или нещо по горивото.
Температурният датчик се гледа на студен двигател, също, колко показва. И аз имах някаква разлика между показанията към екуто и на таблото, купих си нов темп. датчик (Беру), сложих го и от тогава не съм гледал, но ако информацията към екуто е коректна, не би трябвало да имаш проблеми.
Щом нямаш грешки значи датчиците са наред, явно е нещо, което е извън обхвата на екуто, но пък го засичат датчиците.
Ако тръгнеш веднага след студен старт забива ли ти?
ЕРС то не свети при разкачена ламбда сонда, но светва при разкачен МАП сензор, пробвал съм! Записва грешка за липса на сигнал от сондата, но не пуска лампата. Гледано е с КТС (Бош). Може да опиташ. Според мен при теб ще е горе долу същата история. Екуто следи налягането във всмукателя и ако има разминаване в реалните и очакваните по таблиците данни му пуска лампата. Корекциите ги прави по дросел и мап сензор. Кислородният датчик му дава обратна връзка на изхода.
При натоварване (рязко газ) си смята по мап, игнорира сондата. Вижте МАП-а какво показва само на контакт, на студен двигател и на загрят, колко милибара е налягането, това ще ви ориентира за сместа! МАП-а мери вакуума във всмукателя на базата на атмосферното налягане, в зависимост на каква надморска височина си, на контакт мисля, че трябва да показва атмосферното налягане, в завсимост от това колко въздух има и колко е разреден, екуто си изчислява колко време да държи дюзите отворени на базата на въздуха (вакуума), като приема налягането на горивото за константа. Мери се напрежението (сигнала) на МАП-а при различните режими.
Странно е, че нямаш грешка при условие, че свети ЕРС то. Не може да нямаш някаква грешка! :c020
Да ти чукат хидравличните повдигачи? Проблема със загубата на мощност при топъл двигател ли е само? Как е на студено?
Ще ми е интересно да разгадаем тази мистерия с въпросната лампа. :c020
Успех! :th_up


Колега, благодаря за изчерпателния отговор!! Понеже съм доста невеж относно техническата част на автомобила, ще се опитам да ти отговоря възможно най-конкретно, а относно идеите които даваш, то като ми се наожи да ходя пак до майстора ще ги имам в предвид.
На осцилоскоп сондата не ми е закачана. Третия майстор който ми гледа колата сега последния път, не го е предлагал като вариант ( не че другите са :) ). Налягане на гориво също не е мерено. Общо взето като гледам какво си писал май нищо не ми е мерено, а защо така никой нищо не е споменавал от цели три майстора не знам, като двама уж се водят, че се занимават с много VW.
Катализатора мирише слабо. Оборотите ги държи стабилно, освен когато не ми изскочи този проблем с тях, а именно при студен старт горе долу в месеца веднъж губи мощност, оборотите на свободна играят нагоре и надолу, а като карам "хълца" Отпушвам я с настъпен педал на макс и запалване.
Бензинов филтър съм сменял още при обслужването. Нямам проблеми с оборотите освен когато се случи гореописаната ситуация.
Да и на мен ми беше адски странно как нямам записана грешка :gruebel


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Съб 11 окт 2014 12:58


След като сряда си сложих газовия инжекцион, още на същия ден, колата започна да ми гасне на свободна скорост, като преди да загасне оборотите почват да играят нагоре-надолу. Проблема който имам с оборотите си оказва влияние. На другия ден отидох да ми настроят газовата уредба и колата спря да гасне, а газаджията каза, че според него имам проблем с електронната газ. Оборотите ми на бензин седят на 680?!! Смятам, че трябва да се качат някак си. Днес дадох колата на нашите да отидат до село и колата отново е почнала да гасне на свободна скорост. Не знам къде да я карам вече. Също така се случва и да гасне на ниски обороти по време на завой :rolleyes

Последна промяна от bEcREATIVE на Съб 11 окт 2014 16:01, променено общо 1 път.


bEcREATIVE
Мнения: 122
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 12:41
Автомобил: Golf 4 1.6 16V
Двигател: AZD 2002
Местоположение: Plovdiv

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот bEcREATIVE » Съб 11 окт 2014 13:18


Забелязах, че този кабел е напукан и съм си поръчал нов. Мисля, че е свързан с горивото, но както знаете може и да съм далеч от истината :Mr Green Fun
Прикачени файлове
1.JPG


Yavor1984
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 05 окт 2014 10:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 2002г. AZD 16 V - Emission workshop

Мнениеот Yavor1984 » Нед 12 окт 2014 9:31


Здравей колега,
гасненето си е проблем особено в движение. Тъй като гледам вече си на Третия майстор, най-добре потърси по детайлно за някой читав иначе ще е обикаляне голямо.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта