Здравейте,
Става въпрос за VW Golf 4 1.6 8V, който отиде при наще, след като аз си взех 5-цата. Като цяло колата беше в идеално състояние, бях и сменил сегментите преди 35К километра, не губеше масло, вървеше си супер. Баща ми е направил от тогава 2500 км. Колата се кара относително рядко 1-2 пъти седмично, но на разтояния не по малко от 40-50 км извънградско, най - често над 100 - имаше тема в която такъв проблем се почвявал при къси дистанции на студен старт. Преди 500 запоследно беше мерил маслото и беше както, когато му оставих колата. До преди седмица. Изпискало му гадното червено канче, замерил маслото - с 1 пръст над макс - а. Завел я при майстора в Хасково (вече се кара там колата), който и прави сегментите. Човека погледнал, отворил капачката - меришело на бензин. 2 дни е седяла на диагностика при него - гледал я на комп, проверил дюзи, свещи, бензинова помпа, някакви мембрани, които баща ми неразбрал какви са, мерил компресия - на всички цилиндри над 12... с една дума нищо. На теория колата трябва да не меси бензин с масло. След 150 км пробег, долнопробното масло, което маистора е налял за тест се е качило с милиметър - 2. Може и да е статистическа грешка, но моята логика е, че след като 1 път е смесила, ако не е направено нищо ще смеси пак. Последните 1000км е карана с V-Power 95, аз докато беше при мен съм я карал не малко километри с него - не съм имал проблеми. Всяка идея, която някой сподели ще бъде от полза.
Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: VW Golf 4 1.6 8V - има бензин в маслото
смени бензиностанцията за проба
преди време бях налял бензин с малко дизел в него, в резултат дизела отиваше в маслото.полото събира 3.1 литра масло аз източих двойно,маслото беше почнало да излиза от карбуратора и да пълни въздушния филтър,за щастие нямаше последствия за мотора.
ако не е от бензина то предполагам че възможностите са маслени сегменти
преди време бях налял бензин с малко дизел в него, в резултат дизела отиваше в маслото.полото събира 3.1 литра масло аз източих двойно,маслото беше почнало да излиза от карбуратора и да пълни въздушния филтър,за щастие нямаше последствия за мотора.
ако не е от бензина то предполагам че възможностите са маслени сегменти
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: VW Golf 4 1.6 8V - има бензин в маслото
Някой някаква идея?!? Пак го е направила и то този път за 30 км е вкарала около литър бензин
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: VW Golf 4 1.6 8V - има бензин в маслото
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=326410 колегате е сменил компа и се е оправила
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: VW Golf 4 1.6 8V - има бензин в маслото
Температурния датчик, дали е замерван? Има вероятност, да дава грешна информация, и смукача постоянно да работи, и да мята повече бензин!
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
Предавам инфото и ще очаквам резултати тия дни. Не ми е под ръка колата да се занимая тука иначе... А немисля, че в това състояние е добра идея да се тръгва на 220 км път. Дано ако е проблем в ECU - то, майстора да е успее да го хване...
- gottom
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 16 юли 2014 21:02
- Автомобил: VW Golf IV 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
С горивна инжекция единственият възможен път на горивото към маслото е през сегментите.
Щом такъв проблем не е имало дълго след последната интервенция по двигателя и компресията е добра проблемът остава да е в подаването на гориво: в горивната камера се подава прекалено много гориво или се впръсква некачествено мокрейки стените на цилиндрите вместо да се пулверизира (каквато е целта на инжекторите). Втората възможност лесно може да се елиминира като се извадят и проверят инжекторите.
Причините за първата възможност може да са много. Аз бих почнал с проверка на:
1.Регулаторната клапа за налягане на горивната линия, както и обратната горивна линия към резервоара. Горивната помпа подава постоянен дебит гориво към линията, на която са монтирани инжекторите. Инжекторите вземат част от това гориво и отваряйки соленоидните си клапи за време определено от компютъра, го впръскват във входящите тръби. Остатъка от горивото подадено от помпата (невпръскано) минава през регулаторната клапа и се връща в резервоара по отделна, обратна линия. Ако налягането, в линията на инжекторите е по-високо от номиналното, дебита на впръсканото гориво се увеличава. В този случай компютърът си мисли че вкарва да речем 0.01 грам, а всъщност в камерите влизат 0.02 грама. Компонентът, който регулира това важно налягане е регулаторната клапа. Същят ефект може да стане ако обратната линия е запушена или повредена.
2.Всеки сензор, който подава сигнал за количественото изчисляване на горивното впръскване, в това число: ламбда сонди преди и след катализатор, сензор за температура и налягане и количество въздушен поток във входящата система, сензор за температура на охладителната течност и т.н. Това най-добре да се направи с подходяща диагностична техника.
Успех
Щом такъв проблем не е имало дълго след последната интервенция по двигателя и компресията е добра проблемът остава да е в подаването на гориво: в горивната камера се подава прекалено много гориво или се впръсква некачествено мокрейки стените на цилиндрите вместо да се пулверизира (каквато е целта на инжекторите). Втората възможност лесно може да се елиминира като се извадят и проверят инжекторите.
Причините за първата възможност може да са много. Аз бих почнал с проверка на:
1.Регулаторната клапа за налягане на горивната линия, както и обратната горивна линия към резервоара. Горивната помпа подава постоянен дебит гориво към линията, на която са монтирани инжекторите. Инжекторите вземат част от това гориво и отваряйки соленоидните си клапи за време определено от компютъра, го впръскват във входящите тръби. Остатъка от горивото подадено от помпата (невпръскано) минава през регулаторната клапа и се връща в резервоара по отделна, обратна линия. Ако налягането, в линията на инжекторите е по-високо от номиналното, дебита на впръсканото гориво се увеличава. В този случай компютърът си мисли че вкарва да речем 0.01 грам, а всъщност в камерите влизат 0.02 грама. Компонентът, който регулира това важно налягане е регулаторната клапа. Същят ефект може да стане ако обратната линия е запушена или повредена.
2.Всеки сензор, който подава сигнал за количественото изчисляване на горивното впръскване, в това число: ламбда сонди преди и след катализатор, сензор за температура и налягане и количество въздушен поток във входящата система, сензор за температура на охладителната течност и т.н. Това най-добре да се направи с подходяща диагностична техника.
Успех
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
ако се пуска повече бензин то и разхода трябва да се е увеличил
датчика на охл.течност влияе много,преди време моя даваше грешна информация и при палене от ауспуха силно димеше и миришеше на неизгорял бензин
ако колата пали и работи нормално то аз клоня към маслени сегменти
датчика на охл.течност влияе много,преди време моя даваше грешна информация и при палене от ауспуха силно димеше и миришеше на неизгорял бензин
ако колата пали и работи нормално то аз клоня към маслени сегменти
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
Здравей колега
проблем може да е следният
гумички на клапаните и сегменти
от там може да ти е проблема и аз имах на предната кола подобен проблем
но се пълнеше не бензина на пълнеше повече някоя от свещите указа се гумички на клапаните
проблем може да е следният
гумички на клапаните и сегменти
от там може да ти е проблема и аз имах на предната кола подобен проблем
но се пълнеше не бензина на пълнеше повече някоя от свещите указа се гумички на клапаните
- gottom
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 16 юли 2014 21:02
- Автомобил: VW Golf IV 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
Не са гумичките. Ако 1 литър бензин успее да мине през тея гумички за 30 км ще гориш повече масло отколкото бензин и ще пуши яко
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
Това е, че точно тези неща бяха сменени, преди 35-40К километра, с уж възможно най - качествените и после действително никакъв проблем. Не го изключвам като вариант, защото на теория нещата може да са едни, а напрактика съвсем други, но двигателя ще се отваря само в краен случай. Гумичките ще го кажа като идея да се проверят още сега, но да видим. Много благодарско за всички мнения по - горе, сега ще чакаме резултати... Иначе, като споменахте по - горе за паленето и разхода, действително колата не винаги пали от първия път. Случва се да го прави от втория, а разхода е възможно да е леко завишен, но това няма как да е сигурно, при положение, че колата се кара от баща ми, и при други условия, спрямо тия при които аз я ползвах.
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
TiL написа:Колата върви ли? Майстора читав ли е и дали наистина е правил диагностика. Ако от към механика е здрава, то гледайте температурен датчик, ламбда и не на последно място запушен катализатор. На мен от запушен катализатор ми напълни картера, но колата осезаемо загуби мощност.
Колега, гледам си градски :) Колата седмица преди да почне да прави тия мизерии, според бащата вдигнала 170-180 без много зор, каквото и да значи това. Майстора се казва Златко и се намира до входа на площадка Спартак(на теб като градски би трябвало да ти говори нещо като локация), досега съм бил доволен от него винаги. Но да видим...Че е правил диагностика, правил е, въпроса е, че все пак е пропуснал причината. Сега пак ще се води при него, надявам се от втория опит нещата да се случат.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
или са маслени сегменти или се пуска повече бензин в цилиндрите
сегментите незнам как може да ги провери без да отвори мотора
за това да наблегне на гориво-впръскващата система,да измери налягането в бензиновата рейка,да провери времето за впръскване на дюзите,да провери датчиците оказващи влияние върху запалването и времето на дюзите
сегментите незнам как може да ги провери без да отвори мотора
за това да наблегне на гориво-впръскващата система,да измери налягането в бензиновата рейка,да провери времето за впръскване на дюзите,да провери датчиците оказващи влияние върху запалването и времето на дюзите
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
След 2 дена при майстора, според него проблема е катализатора. Утре му предстои операция по замяната му с тръба, което поне ако се окаже неефективно, няма да бръкне финансово в джоба. След като операцията приключи и баща ми изтества колата ще пиша пак.
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 1.9 TDI 2007
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.6 8V - има бензин в маслото
Доколкото знам се кара предимно извънградско, но за сметка на това 1-2 пъти седмично. Истината е, че аз до преди 2500 км я карах градско в София, но за сметка на това всеки ден и 35К км не даде никакъв проблем. Шантава история, която все пак се надяваме да се реши с 1 тръба и + някой лев от продаване на катализатора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 202 госта