Здравейте на всички,
Преди ~ 3 месеца купих споменатия голф и за сега съм много доволен от него.На голфа има монтиран климатик след като е купен(това става в Италия) т.е. фабрично не е имал климатик.Според мен работи добре, но сега в жегите като му дам повече зор в байра стрелката на водата стига до 100 градуса и аз от страх го спирам веднага да не прегрее.Радиатора на климатика е сложен пред водния и не са замърсени като ги гледам външно.С пускането на климатика тръгва веднага и перката на въздуха, но въпреки това не издържа по-голямо натоварване. Може и да си втълпявам някой неща , но понеже преди това съм имал ЛАДА и сега климатика ми е малко непознат.
Какво ще ме посъветвате за климатика когато стрелката на водата отива към 100 градуса? Какво трябва да направя?
Благодаря ви на всички предварително.
Golf MK3 1.4 60hp 1993г. бензин -проблем с климатика.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: GOLF 3, 1.4 (60 HP),1993 бензин -проблем с климатика.
И аз имах същата кола колега, Голф III 1.4 абд! Моя постоянно си държеше 100 градуса и перката си охлаждаше, сваляше градусите и пак наново! Пробвай без климатик, дали ти прави този номер. Ако не го прави, търсиш проблем в климатика! Ако го прави проблема не е в него, а в колата. И аз имах такъв проблем, стрелката показва грешно, защото смених мн. неща по охладителната система! Само не се филмирай, както направих аз, и дадох много ненужни пари по майстори (така им викат) и накрая ефект нулев!
Щом не прегрява проблем нямаш! То първа степен на перката тръгна на 93 градуса, нормално да показва към 100 градуса! А 2-ра степен тръгва на 105! Не се шашкай! Само следи перката и термостата, и няма да имаш ядове!
Щом не прегрява проблем нямаш! То първа степен на перката тръгна на 93 градуса, нормално да показва към 100 градуса! А 2-ра степен тръгва на 105! Не се шашкай! Само следи перката и термостата, и няма да имаш ядове!
- stefan4o
- Мнения: 19113
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин -проблем с климатика.
bomar написа:Според мен работи добре, но сега в жегите като му дам повече зор в байра стрелката на водата стига до 100 градуса и аз от страх го спирам веднага да не прегрее.
Ей тук е ключът за палатката. Зор и баир задължително са свързани с греене. Опитай на греещия баир да го изкачиш с предавка надолу и пак пиши за резултата.
- bomar
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 13 фев 2014 14:28
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: 1.4 ABD
- Местоположение: Плевен
Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?
Здравейте,
Имам малък проблем с охладителната система на голфа. Леко загрява и ме посъветваха че трябва най-напред да прочистя радиатора и системата с някакви химикали (голфа ми е на на 21 години)преди да пристъпя към други процедури.Никога не съм правил подобни неща и бихте ли ми казали как става тази операция и с какво?
Благодаря предварително.
Имам малък проблем с охладителната система на голфа. Леко загрява и ме посъветваха че трябва най-напред да прочистя радиатора и системата с някакви химикали (голфа ми е на на 21 години)преди да пристъпя към други процедури.Никога не съм правил подобни неща и бихте ли ми казали как става тази операция и с какво?
Благодаря предварително.
- Stoqnov_
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пон 02 яну 2012 23:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Balgariq
Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?
Колега, ако колата не е за продаване - не се занимавай с глупости. Купи си нов радиатор. Не са скъпи, а отделно - че не е никакъв проблем да вземеш по-голям, стига да легне на мястото си. Не е иновация, съвсем нормално е ако има възможност - да се сложи радиатор с по-голям дебит. /Аз и на Голф-двойката и на Е30-ката слагах по-големи още преди десетина години/. Там вече проблема със загряването се елиминира окончателно. От там нататък - проверява се датчика дали работи коректно. При мен на две коли се е случвало /БМВ и Ауди/ датчиците да правят мизерии и да показват по-висока температура от реалната. А термостата - така или иначе колата както си написал е на много години и не се знае дали е пипан изобщо и кога - по-добре го смени с нов, но на по-малко градуси ако намериш. Иначе е нормално при слаб двигател климатика да товари, това не е техническа неизправност, просто мотора няма сила.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2148
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?
Мога смело да заявя,че 90% от 1.4 голф 3 са такива греялници. Еле пък с клима ...
Както се бъзикаше един познат-купи си Фв да прегрява :)
Наливаш вода през системата 2-3 пъти и си готов,ще изкара мизерията.
Както се бъзикаше един познат-купи си Фв да прегрява :)
Наливаш вода през системата 2-3 пъти и си готов,ще изкара мизерията.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?
А аз като имах 1.4 що не грееше моето при всякакво каране,ако ще и на първа с 4000 оборота по половин час? Какви са тия глупави изказвания,не мога да разбера! Инженерите са го изчислили кое как трябва да е за да не прегрява. Оправете си колите. Било нормално... Да се смееш ли,да плачеш ли...
- Stoqnov_
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пон 02 яну 2012 23:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Balgariq
Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?
По принцип не се връзвам на подобни коментари от тинейджъри,, но не бива хора, които не се занимават конкретно с ремонт, било то и като хоби - да пишат в технически форум. А още повече преди да се коментира трябва да се прочете,, а даже е хубаво и да се резбере от пишещият какво е писано преди него.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2148
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?
Не е нормално,но това не променя факта че всички греят така.Твоят явно е изключение.
Старите Фв имат склонност към прегряване,това е истината.
Датчик,радиатор,термостат и също резултат от кофти антифриз и ето ти греялник
Старите Фв имат склонност към прегряване,това е истината.
Датчик,радиатор,термостат и също резултат от кофти антифриз и ето ти греялник
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?
Искаш да кажеш,че технически неизправните коли имат склонност към прегряване. Тук вече съм съгласен. Стари фолксвагени съм имал и голф 1 1.3 и голф 2 1.3 и ауди 100 83-а година имам и никога не са греели. То и климатика го товари малкия мотор-спор няма,но съм сигурен както казваш я радиатор я термостат я водна помпа и ще се оправи.
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?
Промиите си охладителната уредба,термостата отваря ли пипаш долния маркуч
радиатора пипаш дали има студени петна като загрее
Системата е под налягане а тая стрелка
Докладваи по горе по написаното от мен
радиатора пипаш дали има студени петна като загрее
Системата е под налягане а тая стрелка
Докладваи по горе по написаното от мен
- bomar
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 13 фев 2014 14:28
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: 1.4 ABD
- Местоположение: Плевен
Re: Golf MK3 1.4 60hp 1993г. бензин -проблем с климатика.
Смених радиатора с нов и по мощна перка и се оправиха нещата.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK3 1.4 60hp 1993г. бензин -проблем с климатика.
Проблема е основно в климатика. При кола, която има климатик, водния радиатор е възможно най-големия и ел. перките не са една, а две :) .За да нямаш проблеми и климатика да работи добре, най-хубаво е да си намериш ударена такава кола със заводски климатик и да си вземеш цялата предна маска - двойна перка, голям воден радиатор и най-вече голям климатичен радиатор, което ти гарантира добро кондензиране на фреона т.е. добро охлаждане в купето, без колата да прегрява. Ще трябва да се преправят някои маркучи на системата, ама си заслужава - водния и климатичния радиатор са с около 30% по-големи от сегашните, отделно имаш и втора перка.
При по-висока температура (над 35 градуса), отново очаквай проблеми - климатика товари и грее, според температурата. Колкото по-сериозна разлика искаш между вътре и навън, толкова повече охладителна мощност е нужна.
По въпроса защо проблема го има само на климатик - когато пуснеш компресора, той натоварва двигателя с около 10 конски сили постоянно в режим на празен ход (според компресора, може да достигне до 15к.с.). Съответно двигателя грее повече, защото е постоянно натоварен. Към това добавяме и другия проблем - пред водния радиатор, е климатичния, който е на температура около 60-70 градуса, при работещ климатик. Съответно хем мотора грее повече, хем няма добро охлаждане на радиатора, защото пред него има още един радиатор и то сериозно напечен и перката тегли горещия въздух от него, през питата на водния.
Пример :
-воден радиатор за заводско вграждане за този двигател (1.4 60к.с.) - 43 на 32см размери.
-воден радиатор за Голф 3 с климатик (без значение от двигателя) - 63 на 38см.
-ел. перка за въпросния автомобил заводски - един брой 305мм 60W/100W (1-ва и 2-ра степен) .
-ел. перка за Голф 3 само че със заводски климатик - един брой 303мм 80/250W и още една, свързана с ремък към тази - 305мм.
При по-висока температура (над 35 градуса), отново очаквай проблеми - климатика товари и грее, според температурата. Колкото по-сериозна разлика искаш между вътре и навън, толкова повече охладителна мощност е нужна.
По въпроса защо проблема го има само на климатик - когато пуснеш компресора, той натоварва двигателя с около 10 конски сили постоянно в режим на празен ход (според компресора, може да достигне до 15к.с.). Съответно двигателя грее повече, защото е постоянно натоварен. Към това добавяме и другия проблем - пред водния радиатор, е климатичния, който е на температура около 60-70 градуса, при работещ климатик. Съответно хем мотора грее повече, хем няма добро охлаждане на радиатора, защото пред него има още един радиатор и то сериозно напечен и перката тегли горещия въздух от него, през питата на водния.
Пример :
-воден радиатор за заводско вграждане за този двигател (1.4 60к.с.) - 43 на 32см размери.
-воден радиатор за Голф 3 с климатик (без значение от двигателя) - 63 на 38см.
-ел. перка за въпросния автомобил заводски - един брой 305мм 60W/100W (1-ва и 2-ра степен) .
-ел. перка за Голф 3 само че със заводски климатик - един брой 303мм 80/250W и още една, свързана с ремък към тази - 305мм.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 73 госта