Golf MK3 1.4 60hp 1993г. бензин -проблем с климатика.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
bomar
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 13 фев 2014 14:28
Автомобил: GOLF 3
Двигател: 1.4 ABD
Местоположение: Плевен

Golf MK3 1.4 60hp 1993г. бензин -проблем с климатика.

Мнениеот bomar » Пон 14 юли 2014 16:15


Здравейте на всички,

Преди ~ 3 месеца купих споменатия голф и за сега съм много доволен от него.На голфа има монтиран климатик след като е купен(това става в Италия) т.е. фабрично не е имал климатик.Според мен работи добре, но сега в жегите като му дам повече зор в байра стрелката на водата стига до 100 градуса и аз от страх го спирам веднага да не прегрее.Радиатора на климатика е сложен пред водния и не са замърсени като ги гледам външно.С пускането на климатика тръгва веднага и перката на въздуха, но въпреки това не издържа по-голямо натоварване. Може и да си втълпявам някой неща , но понеже преди това съм имал ЛАДА и сега климатика ми е малко непознат.
Какво ще ме посъветвате за климатика когато стрелката на водата отива към 100 градуса? Какво трябва да направя?
Благодаря ви на всички предварително.




Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: GOLF 3, 1.4 (60 HP),1993 бензин -проблем с климатика.

Мнениеот anonym0us » Пон 14 юли 2014 17:04


И аз имах същата кола колега, Голф III 1.4 абд! Моя постоянно си държеше 100 градуса и перката си охлаждаше, сваляше градусите и пак наново! Пробвай без климатик, дали ти прави този номер. Ако не го прави, търсиш проблем в климатика! Ако го прави проблема не е в него, а в колата. И аз имах такъв проблем, стрелката показва грешно, защото смених мн. неща по охладителната система! Само не се филмирай, както направих аз, и дадох много ненужни пари по майстори (така им викат) и накрая ефект нулев!
Щом не прегрява проблем нямаш! То първа степен на перката тръгна на 93 градуса, нормално да показва към 100 градуса! А 2-ра степен тръгва на 105! Не се шашкай! Само следи перката и термостата, и няма да имаш ядове!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19113
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин -проблем с климатика.

Мнениеот stefan4o » Пон 14 юли 2014 18:32


bomar написа:Според мен работи добре, но сега в жегите като му дам повече зор в байра стрелката на водата стига до 100 градуса и аз от страх го спирам веднага да не прегрее.

Ей тук е ключът за палатката. Зор и баир задължително са свързани с греене. Опитай на греещия баир да го изкачиш с предавка надолу и пак пиши за резултата.


Потребителски аватар
bomar
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 13 фев 2014 14:28
Автомобил: GOLF 3
Двигател: 1.4 ABD
Местоположение: Плевен

Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?

Мнениеот bomar » Вто 29 юли 2014 9:41


Здравейте,

Имам малък проблем с охладителната система на голфа. Леко загрява и ме посъветваха че трябва най-напред да прочистя радиатора и системата с някакви химикали (голфа ми е на на 21 години)преди да пристъпя към други процедури.Никога не съм правил подобни неща и бихте ли ми казали как става тази операция и с какво?
Благодаря предварително.


Потребителски аватар
Stoqnov_
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 02 яну 2012 23:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Balgariq

Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?

Мнениеот Stoqnov_ » Вто 29 юли 2014 14:39


Колега, ако колата не е за продаване - не се занимавай с глупости. Купи си нов радиатор. Не са скъпи, а отделно - че не е никакъв проблем да вземеш по-голям, стига да легне на мястото си. Не е иновация, съвсем нормално е ако има възможност - да се сложи радиатор с по-голям дебит. /Аз и на Голф-двойката и на Е30-ката слагах по-големи още преди десетина години/. Там вече проблема със загряването се елиминира окончателно. От там нататък - проверява се датчика дали работи коректно. При мен на две коли се е случвало /БМВ и Ауди/ датчиците да правят мизерии и да показват по-висока температура от реалната. А термостата - така или иначе колата както си написал е на много години и не се знае дали е пипан изобщо и кога - по-добре го смени с нов, но на по-малко градуси ако намериш. Иначе е нормално при слаб двигател климатика да товари, това не е техническа неизправност, просто мотора няма сила.


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2148
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?

Мнениеот Vidol Nikolov » Вто 29 юли 2014 14:47


Мога смело да заявя,че 90% от 1.4 голф 3 са такива греялници. Еле пък с клима ...
Както се бъзикаше един познат-купи си Фв да прегрява :)
Наливаш вода през системата 2-3 пъти и си готов,ще изкара мизерията.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?

Мнениеот lion_heart002 » Вто 29 юли 2014 16:40


А аз като имах 1.4 що не грееше моето при всякакво каране,ако ще и на първа с 4000 оборота по половин час? Какви са тия глупави изказвания,не мога да разбера! Инженерите са го изчислили кое как трябва да е за да не прегрява. Оправете си колите. Било нормално... :icon_lol :screwy :horror Да се смееш ли,да плачеш ли...


Потребителски аватар
Stoqnov_
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 02 яну 2012 23:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Balgariq

Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?

Мнениеот Stoqnov_ » Вто 29 юли 2014 16:46


По принцип не се връзвам на подобни коментари от тинейджъри,, но не бива хора, които не се занимават конкретно с ремонт, било то и като хоби - да пишат в технически форум. А още повече преди да се коментира трябва да се прочете,, а даже е хубаво и да се резбере от пишещият какво е писано преди него.


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2148
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?

Мнениеот Vidol Nikolov » Вто 29 юли 2014 17:01


Не е нормално,но това не променя факта че всички греят така.Твоят явно е изключение.
Старите Фв имат склонност към прегряване,това е истината.

Датчик,радиатор,термостат и също резултат от кофти антифриз и ето ти греялник


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?

Мнениеот lion_heart002 » Вто 29 юли 2014 17:08


Искаш да кажеш,че технически неизправните коли имат склонност към прегряване. Тук вече съм съгласен. Стари фолксвагени съм имал и голф 1 1.3 и голф 2 1.3 и ауди 100 83-а година имам и никога не са греели. То и климатика го товари малкия мотор-спор няма,но съм сигурен както казваш я радиатор я термостат я водна помпа и ще се оправи. :th_up


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Golf MK3 1.4 (60 HP)1993г. бензин - охладителна система?

Мнениеот vaiper 1 » Съб 02 авг 2014 14:22


Промиите си охладителната уредба,термостата отваря ли пипаш долния маркуч :biggrin
радиатора пипаш дали има студени петна като загрее :wink
Системата е под налягане а тая стрелка :18b
Докладваи по горе по написаното от мен :beer


Потребителски аватар
bomar
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 13 фев 2014 14:28
Автомобил: GOLF 3
Двигател: 1.4 ABD
Местоположение: Плевен

Re: Golf MK3 1.4 60hp 1993г. бензин -проблем с климатика.

Мнениеот bomar » Вто 05 авг 2014 21:26


Смених радиатора с нов и по мощна перка и се оправиха нещата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK3 1.4 60hp 1993г. бензин -проблем с климатика.

Мнениеот zfa159 » Вто 05 авг 2014 22:02


Проблема е основно в климатика. При кола, която има климатик, водния радиатор е възможно най-големия и ел. перките не са една, а две :) .За да нямаш проблеми и климатика да работи добре, най-хубаво е да си намериш ударена такава кола със заводски климатик и да си вземеш цялата предна маска - двойна перка, голям воден радиатор и най-вече голям климатичен радиатор, което ти гарантира добро кондензиране на фреона т.е. добро охлаждане в купето, без колата да прегрява. Ще трябва да се преправят някои маркучи на системата, ама си заслужава - водния и климатичния радиатор са с около 30% по-големи от сегашните, отделно имаш и втора перка.
При по-висока температура (над 35 градуса), отново очаквай проблеми - климатика товари и грее, според температурата. Колкото по-сериозна разлика искаш между вътре и навън, толкова повече охладителна мощност е нужна.
По въпроса защо проблема го има само на климатик - когато пуснеш компресора, той натоварва двигателя с около 10 конски сили постоянно в режим на празен ход (според компресора, може да достигне до 15к.с.). Съответно двигателя грее повече, защото е постоянно натоварен. Към това добавяме и другия проблем - пред водния радиатор, е климатичния, който е на температура около 60-70 градуса, при работещ климатик. Съответно хем мотора грее повече, хем няма добро охлаждане на радиатора, защото пред него има още един радиатор и то сериозно напечен и перката тегли горещия въздух от него, през питата на водния.
Пример :
-воден радиатор за заводско вграждане за този двигател (1.4 60к.с.) - 43 на 32см размери.
-воден радиатор за Голф 3 с климатик (без значение от двигателя) - 63 на 38см.
-ел. перка за въпросния автомобил заводски - един брой 305мм 60W/100W (1-ва и 2-ра степен) .
-ел. перка за Голф 3 само че със заводски климатик - един брой 303мм 80/250W и още една, свързана с ремък към тази - 305мм.
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 73 госта