Здравейте, на автомобила от заглавието оборотите на празен ход са 550 об/мин и двигателя неприятно тресе. Майстора ми каза, че на този мотор няма как да се регулират и все пак има ли начин?
Досега е чистен и адаптиран дросела, сменени свещи, сменена една бобина (работеше от време на време). Тези процедури ги правих по-скоро заради вървежа на колата, струва ми се спъната и то над 3000 об/мин когато би трябвало да е най-силна.
Предварително благодаря за всеки съвет.
Bora 2002 AZD 1.6 16V проблем обороти празен ход
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Bora 2002 AZD 1.6 16V проблем обороти празен ход
Не, няма как да се регулират и не е това идеята - те са достатъчно регулирани от завода. Нормалните обороти при загрял двигател ако не ме лъже паметта са 680 и определено не тресе.
Диагностика?
Егр чистен и проверен ли е?
Дросел чистен и проверен ли е?
Диагностика?
Егр чистен и проверен ли е?
Дросел чистен и проверен ли е?
Re: Bora 2002 AZD 1.6 16V проблем обороти празен ход
Дросела е чистен, нови свещи, егр (доколкото знам) не е пипан.Диагностика е правена, не отчита никакви грешки. Преди Бора-та имах Пасат 1.6 АЕК мотор (желязна кола, но това е друга тема). На АЕК-то мин. обороти на загрял дв-л бяха около 850 и затова предположих, че и на ADZ-то трябва да са от такъв порядък. На тази мисъл ме наведе факта, че при незагрял дв-ля и обороти над 800 дв-ля спи. Като загрее оборотите падат под 700 и адз-то започва неприятно да се усеща. Нешо повече - потеглянето от статично положение при малко по-високи обороти на дв-ля е определено по-плавно. Жалко, че няма начин малко да се вдигнат оборотите.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Bora 2002 AZD 1.6 16V проблем обороти празен ход
Сравняваш коли от различни поколения, с различни двигатели, различни еко норми.... само дето не са и различни марки :))
Напълно безсмислено.
Както писах - не е проблема в оборотите и съответно решението не е да се вдигат, това не е Жигула, че да и правиш настройка на око/ухо ;) Всеки път когато се кача на Голфа се стряскам, че е изгаснала на светофара - ни гък, ни мък не се усеща и чува! Трябва сериозно да си го постави за цел човек да следи и може на всеки няколко секунди да усети минимално, единично трепнене - много по-малко от колкото на която и да е друга кола, която съм карал в последно време.
Така че оборотите са такива каквито трябва да бъдат, а проблемът се крие другаде. Почни от ЕГР! Много вероятна причина ако не е чистен.
Когато дистанционното за телевизора спре да работи добре от дивана, а само от по-близо, решението не е да преместиш дивана по-близо до телевизора, нали? ;)
Напълно безсмислено.
Както писах - не е проблема в оборотите и съответно решението не е да се вдигат, това не е Жигула, че да и правиш настройка на око/ухо ;) Всеки път когато се кача на Голфа се стряскам, че е изгаснала на светофара - ни гък, ни мък не се усеща и чува! Трябва сериозно да си го постави за цел човек да следи и може на всеки няколко секунди да усети минимално, единично трепнене - много по-малко от колкото на която и да е друга кола, която съм карал в последно време.
Така че оборотите са такива каквито трябва да бъдат, а проблемът се крие другаде. Почни от ЕГР! Много вероятна причина ако не е чистен.
Когато дистанционното за телевизора спре да работи добре от дивана, а само от по-близо, решението не е да преместиш дивана по-близо до телевизора, нали? ;)
- toni82
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 27 ное 2009 16:33
- Автомобил: golf4 1.6 16v
- Двигател: azd
- Местоположение: italia
Re: Bora 2002 AZD 1.6 16V проблем обороти празен ход
Ниските обироти не са проблем стига да не ти гасне,а за потеглянето сигурно те бърка това че е с електронна гас и педала реагира с леко закъснение и ако него имаш предвид гасне при потегляне.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Bora 2002 AZD 1.6 16V проблем обороти празен ход
Има как да се вдигнат оборотите (с VAGCOM). Друг е въпроса ако имаш някакъв проблем заради който да са ти паднали оборотите. Ако обаче това са си нормалните обороти за този двигател можеш леко да ги вдигнеш за да потегляш по-лесно (аз ги вдигнах леко точно поради тази причина). А за това което казваш че не върви над 3000 об провери показнията на ламбдата и дебитомера.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Bora 2002 AZD 1.6 16V проблем обороти празен ход
Дебитомер или може да смуче въздух, може да провериш тръбата която отива към дросела, да няма някоя цепка и да смуче въздух.
Re: Bora 2002 AZD 1.6 16V проблем обороти празен ход
Благодаря за съветите, при първа възможност ще почистя егр-а и проверя съединенията за смучене на въздух. Дано и аз да стигна момента, когато на светофар ще гледам оборотомера за да разбера, че колата работи.
Проблема с потеглянето е, че вместо плавно тръгване в един момент съединителя сякаш ударно захапва, колата кофти придърпва и тогава тръгва да ускорява. Плавно тръгване има или когато държа по-дълго на полусъединител (говорим за 1-2сек) или когато работи климатика(!?) и оборотите са се качили на около 800. Дали съединителя няма проблем?
За това, че АЕК и ADZ са съвсем различни дв-ли спор няма, приликата свършва с това, че и двата са 1.6 и близки к.с. (101 с/у 105). Сигурно има разлика във въртящия момент, едва ли е само +4к.с. но определено има разлика в динамиката (макар, че пак говорим за различни категории и поколение коли). Но да не разводняваме темата. Действаме по егр-а и връзките...
Проблема с потеглянето е, че вместо плавно тръгване в един момент съединителя сякаш ударно захапва, колата кофти придърпва и тогава тръгва да ускорява. Плавно тръгване има или когато държа по-дълго на полусъединител (говорим за 1-2сек) или когато работи климатика(!?) и оборотите са се качили на около 800. Дали съединителя няма проблем?
За това, че АЕК и ADZ са съвсем различни дв-ли спор няма, приликата свършва с това, че и двата са 1.6 и близки к.с. (101 с/у 105). Сигурно има разлика във въртящия момент, едва ли е само +4к.с. но определено има разлика в динамиката (макар, че пак говорим за различни категории и поколение коли). Но да не разводняваме темата. Действаме по егр-а и връзките...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 186 госта