Здравейте,
Колата е Golf 3 1.8 моно с мотор ABS.
Забелязах, че на магистралата и извънградско колата загрява. Имах скоро проблеми с термостата, закачен на радиатора и той е сменен. В последствие се наложи и перката за охлаждане да се смени. Тези две неща в момента са изрядни. При по-високи скорости ми направи впечатление, че охлаждащият вентилатор изобщо не включва. Веднага щом спра се включва и охлажда.
На MFA показва 110 градуса, докато на манометъра стрелката държи около 80 градуса.
Дали мога да вярвам напълно на бордовия компютър или просто се шашка?
Благодаря предварително за информацията и помощта ви! :)
Golf MK3 ABS - Загряване на дълъг път
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 3 ABS - Загряване на дълъг път
Термостатът не е закачен на радиатора. При движение извънградско потокът въздух през радиатора е достатъчен за да го охлажда и е нормално да не се включва перката, друга работа е ти как разбираш дали се включва или не, когато караш с 90км/ч например. МФА на Голф 3 показва температура на маслото, а не на охладителната течност. Манометър е уред за измерване на налягане, какъвто ти най-вероятно нямаш в колата. Температурата се следи с температурен датчик(ако искаш, казвай му термометър, но не и манометър).
Нормално е на този модел температурата на маслото винаги да е по-висока от тмепературата на охл. течност, защото втората охлажда първата. Каква е "нормалната" температура на маслото извънградско е трудно да се каже. Обикновено е с 5-10°C по-висока от тази на антифриза. Когато караш продължително с по-високи обороти(3500-4000об/мин и нагоре) температурата на маслото се качва, докато тази на охл. течност - по-скоро не. Доколко показанията на уредите в колата ти са реални може да се твърди само след тест.
Нормално е на този модел температурата на маслото винаги да е по-висока от тмепературата на охл. течност, защото втората охлажда първата. Каква е "нормалната" температура на маслото извънградско е трудно да се каже. Обикновено е с 5-10°C по-висока от тази на антифриза. Когато караш продължително с по-високи обороти(3500-4000об/мин и нагоре) температурата на маслото се качва, докато тази на охл. течност - по-скоро не. Доколко показанията на уредите в колата ти са реални може да се твърди само след тест.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 3 ABS - Загряване на дълъг път
Извинявам се за употребата на неточни термини. Под термостат имам предвид това, което се води термошалтер. Разбирам дали се е включила веднага щом спра. Това дали термистора, който ми се показва на температурата със стрелка мери вярно, е ясно, че няма как да знам. Благодаря за бързия отговор и информацията :)
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf 3 ABS - Загряване на дълъг път
soundwave написа:Извинявам се за употребата на неточни термини. Под термостат имам предвид това, което се води термошалтер. Разбирам дали се е включила веднага щом спра. Това дали термистора, който ми се показва на температурата със стрелка мери вярно, е ясно, че няма как да знам. Благодаря за бързия отговор и информацията :)
Има как да знаеш и то много точно!С термометър в изравнителното казанче!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ivo764 и 182 госта