Golf МК4 TDI ARL 150hp. Климатик - проблем

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
street_racer
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 12:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Golf МК4 TDI ARL 150hp. Климатик - проблем

Мнениеот street_racer » Съб 30 авг 2014 9:45


Здравей те колеги, споделям проблема с вас нядявайки се да намерим решение на моя проблем, а той е:

Компресора на климатика не се включва.
-Управлението си свети нормално управлява вентилатора посоките режим ЕКОН и АУТО се показват при натискане.
- бушони-здрави
-Фреон има- мислех че товае големия проблем но не е
-смених и пресостата не е и той
- не е и магнита на компресора при директно подаване на ток работи
- реших да пробвам перките дали работят, като откачих буксата от радиатора направих мост Не работят и на контакт и с работещ двигател никак, затова направих мост на голямата букса(тази с две малки и две големи крачета) на черното реле и перките тръгнаха не знам на коя скорост, викам си лесна работа сменям управлението и готово взех друго управление и пак не става нито перки нито климатик, моито реле го качих на друга кола и тя си заработи.
В ауто дата пише за един термо шалтер и че стои до троника на главата но аз такова нещо нямам.
Колеги дайте съвети и насоки нещо пропускам




bojilov11
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Golf МК 4 TDI ARL 150hp. Климатик - проблем

Мнениеот bojilov11 » Съб 30 авг 2014 12:45


Колега имах много сходен проблем наскоро, колата е Голф 4, AHF, оказа се, че е заради модул (реле, не знам точно), който се намира под акумулатора и е част от системата на климатроника. Говоря ти наизуст, без изобщо точно да съм разбрал за какво става дума. Бях ходил при двама "майстори" преди това- безуспешно. Момчето, което откри и острани проблема е:
Град: София

Адрес: Редута; ул.Кобилино Бранище 17
Работно време:
Понеделник - Петък: 09:00-19:00
Събота: 09:00-15:00

Телефон: 0878788796
Категории: Авто, Авточасти
Малко магазинче в Редута, казва се "Юли авто", мисля, че самият сервиз е другаде. Свържи се по телефона и обясни проблема, ако искаш. Не познавах човека, стори ми се коректен. Поправянето ми излезе 150лв.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf МК 4 TDI ARL 150hp. Климатик - проблем

Мнениеот zfa159 » Съб 30 авг 2014 17:13


Колега, виж две неща - при акумулатора имаш 3 предпазителя зелени по 30А отгоре в бушониерата. Най-левия (като гледаш срещу тях) е за перките и за компресора. Виж дали е здрав и дали леглото му не е нагоряло.
След това виж над стартера има една черна букса с 3 или 4 кабела. Обикновено там прекъсват кабелите за към компресора (само че тогава перките щяха да работят на 1-ва степен).
Прегледай и буксата на модула - може да има проблем с нея или кабелите на 2-3 см от нея.
По въпроса с термо-шалтера - ако имаш такъв (не всички имат), той спира само климатика т.е. компресора. Съответно дори да имаш проблем с него, ще работят перките като окъсиш датчика на радиатора.
:beer


Потребителски аватар
street_racer
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 12:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Re: Golf МК 4 TDI ARL 150hp. Климатик - проблем

Мнениеот street_racer » Съб 30 авг 2014 21:14


Ами зеления бушон е здрав успях даже няколко пъти да го гръмна докато търсех кой е токовия кабел на буксата на радятора.
Сигнала от термостат на радяятора отива до буксата с 14 пина на черната кутия под акомулатора ама перките нетръгват.
Тръгват само когато направя мост на буксата с 4 пина и то на големите пинове.
Ако ми е изгоряла първа скорост има ли вероятност управлението да не пуска и втората?
Утре ще подам ток директно на перките и ще проверя работли скоростите.
Има ли някакви релета свързани с климатика и перките които да седят под волана?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf МК 4 TDI ARL 150hp. Климатик - проблем

Мнениеот zfa159 » Нед 31 авг 2014 14:33


Релета под волана няма - всичко е в кутийката отпред. За степените - ако първа е изгоряла, не работи само тя, но компресора и 2-ра степен щяха да си работят.
Прегледай дали ги има всички захранвания и маси на буксата на кутийката (в Аутодата има доста подробна схема, по която може да се ориентираш къде какво трябва да има).
Обикновено прекъсват кабелите точно там, където се закрепват към пиновете на буксата и то вътре в изолацията, съответно кабела го гледаш, че е здрав, ама не е :) .
:beer


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Golf МК 4 TDI ARL 150hp. Климатик - проблем

Мнениеот aradovanov » Нед 31 авг 2014 15:42


Имах подобен проблем.
При мен беше прекъснал кабела от зеления бушон (вътрешния 30А) до управлението и то под изолацията - при мерене даваше 6V :Mr Green Fun. Това захранване е за компресора и първа степен на перките. Прозвъни кабела от бушона до голямата букса (четири пиновата) на релетата пин номер 3.


Потребителски аватар
street_racer
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 12:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Re: Golf МК4 TDI ARL 150hp. Климатик - проблем

Мнениеот street_racer » Вто 02 сеп 2014 20:09


Проблема е решен, кабелът който тръгва от зеленив ляв бушон и отива към датчика на радятора под акомулатора се разклонява и отива в черното реле на голямата букса Д четери пина на единия малък пин.

Те този кабел беше избил и от там няма климатик няма и втора степен на перките.
Благодаря за съветите и насоките. Дано темата е полезна и други колеги със сходни проблеми.
Поздрави !



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: BobbyTarantino и 163 госта