Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включва

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
nedelcho_iliev
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливенско

Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включва

Мнениеот nedelcho_iliev » Пет 12 сеп 2014 21:58


Здравейте колеги,

Колата е Golf MK3 1996 г. с АAM мотор. Проблема е, че не включва компресора на климатика.

Колата я взехме за баща ми преди 4-5 месеца и тогава климатика работеше бих казал прилично. Преди около две седмици ми се оплака, че климатика не духа студено. Установих, че не включва компресора. Днес я закачих на VCDS-Lite 1.1 с надеждата да си каже, но за моя изненада модула на климатика не отговаря или изобщо липсва такъв модул. Питането ми е има ли какво да проверя, направя преди да ходя на майстор?

Имам още няколко въпроса, макар че ще се отклоня от темата:
При диагностиката, програмата открива само модулите на двигателя, въздушните възглавници и имобилайзера. Аз си мислех, че колата имобилайзер няма. Няма лампа на таблото, няма и чип в ключа.
Колата има централно заключване, но такъв модул не откривам.
Не откривам и модула на таблото, а иначе си мигат инспекциите. Как се нулират сервизните интервали?
Aко използвам някоя от по-старите версии на VAG COM дали колата ще бъде "по-разговорлива" или проблема не е в програмата?

Понеже колата се води без номер на мотора, та питането ми е как да съм сигурен, че мотора е ААМ? По какво мога да го индетефицирам? ААМ мотора удря ли клапаните, ако се скъса ангренажния ремък?

Как мога да разбера кое реле за какво отговаря? Бушоните ги пише на капака, но за релетата не видях информация?

Дано не съм прекалил много с въпросите.
Предварително благодаря!




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв

Мнениеот Bai Sando » Пет 12 сеп 2014 22:15


След 94-та всички имат имобилайзер.Икона на таблото няма и да намериш :wink
Щом не включва климатика,най вероятно е останала без фреон.Има си датчик за налягането му и ако спадне под еди колоко си не включва.От диагностиката също няма да го намериш,понеже той се състои от едно копче,реле и пресостат.


nedelcho_iliev
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливенско

Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв

Мнениеот nedelcho_iliev » Пет 12 сеп 2014 23:05


Къде е този датчик и как работи? В смисъл идеята е да го дам примерно на късо, за да цъкне компресора и да съм сигурен, че няма фреон. Казваш има и реле. Къде е релето и как да го проверя дали работи коректно? Аз карам едно 20 годишно Ауди и там студена спойка по релета и модули е често срещан проблем. Предполагам и при VW няма да е по-различно. Аудито поне е разговорливо на диагностика, а с Голфа ударих на камък. А очаквах повече :smile .


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв

Мнениеот Bai Sando » Съб 13 сеп 2014 8:37


Датчика е завит на тръбата на климатичния радиатор.С 4 кабела е.
Тука има информация малко :th_up
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=415849&hilit=%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D0%B0+%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82


nedelcho_iliev
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливенско

Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв

Мнениеот nedelcho_iliev » Съб 13 сеп 2014 21:46


На кое казваш климатичен радиатор? В смисъл къде е пресостата?
1. Климатичен радиатор е радиатора пред водния радиатор?
2. Климатичен радиатор е радиатора някъде под чистачките(изпарителя, там където става студеното)? Предполагам, че пресостата трябва да е там някъде, ама не разбирам много от климатици, затова питам.

С две думи, как да стигна до пресостата? От темата разбрах, че ако окъся крачета 1 и 2 и компресора включи, означава, че или пресостата не работи или няма фреон в системата.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв

Мнениеот Bai Sando » Съб 13 сеп 2014 22:03


Намира се на предната маска до водния радиатор.
Ето нещо такова е.
Изображение
Ако му е малко фреона,просто не дава контакт по-нататък по системата и климатика не тръгва.


nedelcho_iliev
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливенско

Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв

Мнениеот nedelcho_iliev » Съб 13 сеп 2014 22:22


Разбрах, благодаря!
Предполагам няма да е проблем да го дам на късо за малко, за да се убедя че компресора включва? В смисъл, да се убедя, че всичко по ел. инсталацията работи.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв

Мнениеот Bai Sando » Съб 13 сеп 2014 22:28


Ами за малко мисля,че няма да е проблем.И при мен го има тоя проблем.Лятото уж го напълниха целия и от около месец едвам се усеща вече.Очаквам другото лято да не работи въобще :icon_sad


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв

Мнениеот zfa159 » Нед 14 сеп 2014 11:11


Пресостата седи завит на корпуса на филтър-дехидратора, който се намира под десния фар на колата. Много е препоръчително да си я има пластмасовата кора под него, за да не го плиска вода - гният кабелите и буксата, както и самия пресостат. Показан е на картинката от колегата (такъв е), а сега ще покажа и къде седи.
По въпроса с проблема - на буксата на пресостата (откъм кабелите, не откъм датчика) има номерация на крачетата. Когато окъсиш 1 и 2, трябва компресора да щракне и да тръгне. Дори да няма никакъв фреон, не е проблем да пуснеш компресора за малко (в него се предполага, че си е останало масло). Ако така тръгне, вариантите са два - или няма фреон или пресостата е прецакан. Силно вероятно е да е първото :) . Дори с крикче, ако нямаш други условия, можеш да стигнеш лесно до него - вдигаш от дясно, махаш кората, ако изобщо я има и гледаш какво става с датчика, буксата му и кабелите от нея. Ако се окаже, че буксата е повредена (изгнила или скъсани кабелчета), отиваш в първата морга и си взимаш друга такава с 5-10см кабели, за да можеш да си ги снадиш. Тънкия трик е, че буксата е абсолютно еднаква с тази на температурния датчик на двигателя и може да си резнеш такава ;)

Ето го къде седи:
drier.JPG



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта