Здравейте колеги,
Колата е Golf MK3 1996 г. с АAM мотор. Проблема е, че не включва компресора на климатика.
Колата я взехме за баща ми преди 4-5 месеца и тогава климатика работеше бих казал прилично. Преди около две седмици ми се оплака, че климатика не духа студено. Установих, че не включва компресора. Днес я закачих на VCDS-Lite 1.1 с надеждата да си каже, но за моя изненада модула на климатика не отговаря или изобщо липсва такъв модул. Питането ми е има ли какво да проверя, направя преди да ходя на майстор?
Имам още няколко въпроса, макар че ще се отклоня от темата:
При диагностиката, програмата открива само модулите на двигателя, въздушните възглавници и имобилайзера. Аз си мислех, че колата имобилайзер няма. Няма лампа на таблото, няма и чип в ключа.
Колата има централно заключване, но такъв модул не откривам.
Не откривам и модула на таблото, а иначе си мигат инспекциите. Как се нулират сервизните интервали?
Aко използвам някоя от по-старите версии на VAG COM дали колата ще бъде "по-разговорлива" или проблема не е в програмата?
Понеже колата се води без номер на мотора, та питането ми е как да съм сигурен, че мотора е ААМ? По какво мога да го индетефицирам? ААМ мотора удря ли клапаните, ако се скъса ангренажния ремък?
Как мога да разбера кое реле за какво отговаря? Бушоните ги пише на капака, но за релетата не видях информация?
Дано не съм прекалил много с въпросите.
Предварително благодаря!
Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включва
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливенско
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв
След 94-та всички имат имобилайзер.Икона на таблото няма и да намериш
Щом не включва климатика,най вероятно е останала без фреон.Има си датчик за налягането му и ако спадне под еди колоко си не включва.От диагностиката също няма да го намериш,понеже той се състои от едно копче,реле и пресостат.
Щом не включва климатика,най вероятно е останала без фреон.Има си датчик за налягането му и ако спадне под еди колоко си не включва.От диагностиката също няма да го намериш,понеже той се състои от едно копче,реле и пресостат.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливенско
Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв
Къде е този датчик и как работи? В смисъл идеята е да го дам примерно на късо, за да цъкне компресора и да съм сигурен, че няма фреон. Казваш има и реле. Къде е релето и как да го проверя дали работи коректно? Аз карам едно 20 годишно Ауди и там студена спойка по релета и модули е често срещан проблем. Предполагам и при VW няма да е по-различно. Аудито поне е разговорливо на диагностика, а с Голфа ударих на камък. А очаквах повече .
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв
Датчика е завит на тръбата на климатичния радиатор.С 4 кабела е.
Тука има информация малко
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=415849&hilit=%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D0%B0+%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82
Тука има информация малко
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=415849&hilit=%D1%81%D1%85%D0%B5%D0%BC%D0%B0+%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливенско
Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв
На кое казваш климатичен радиатор? В смисъл къде е пресостата?
1. Климатичен радиатор е радиатора пред водния радиатор?
2. Климатичен радиатор е радиатора някъде под чистачките(изпарителя, там където става студеното)? Предполагам, че пресостата трябва да е там някъде, ама не разбирам много от климатици, затова питам.
С две думи, как да стигна до пресостата? От темата разбрах, че ако окъся крачета 1 и 2 и компресора включи, означава, че или пресостата не работи или няма фреон в системата.
1. Климатичен радиатор е радиатора пред водния радиатор?
2. Климатичен радиатор е радиатора някъде под чистачките(изпарителя, там където става студеното)? Предполагам, че пресостата трябва да е там някъде, ама не разбирам много от климатици, затова питам.
С две думи, как да стигна до пресостата? От темата разбрах, че ако окъся крачета 1 и 2 и компресора включи, означава, че или пресостата не работи или няма фреон в системата.
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв
Намира се на предната маска до водния радиатор.
Ето нещо такова е.
Ако му е малко фреона,просто не дава контакт по-нататък по системата и климатика не тръгва.
Ето нещо такова е.
Ако му е малко фреона,просто не дава контакт по-нататък по системата и климатика не тръгва.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 24 юни 2009 13:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливенско
Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв
Разбрах, благодаря!
Предполагам няма да е проблем да го дам на късо за малко, за да се убедя че компресора включва? В смисъл, да се убедя, че всичко по ел. инсталацията работи.
Предполагам няма да е проблем да го дам на късо за малко, за да се убедя че компресора включва? В смисъл, да се убедя, че всичко по ел. инсталацията работи.
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв
Ами за малко мисля,че няма да е проблем.И при мен го има тоя проблем.Лятото уж го напълниха целия и от около месец едвам се усеща вече.Очаквам другото лято да не работи въобще
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK3 1996 г. АAM - компресора на климатика не включв
Пресостата седи завит на корпуса на филтър-дехидратора, който се намира под десния фар на колата. Много е препоръчително да си я има пластмасовата кора под него, за да не го плиска вода - гният кабелите и буксата, както и самия пресостат. Показан е на картинката от колегата (такъв е), а сега ще покажа и къде седи.
По въпроса с проблема - на буксата на пресостата (откъм кабелите, не откъм датчика) има номерация на крачетата. Когато окъсиш 1 и 2, трябва компресора да щракне и да тръгне. Дори да няма никакъв фреон, не е проблем да пуснеш компресора за малко (в него се предполага, че си е останало масло). Ако така тръгне, вариантите са два - или няма фреон или пресостата е прецакан. Силно вероятно е да е първото :) . Дори с крикче, ако нямаш други условия, можеш да стигнеш лесно до него - вдигаш от дясно, махаш кората, ако изобщо я има и гледаш какво става с датчика, буксата му и кабелите от нея. Ако се окаже, че буксата е повредена (изгнила или скъсани кабелчета), отиваш в първата морга и си взимаш друга такава с 5-10см кабели, за да можеш да си ги снадиш. Тънкия трик е, че буксата е абсолютно еднаква с тази на температурния датчик на двигателя и може да си резнеш такава ;)
Ето го къде седи:
По въпроса с проблема - на буксата на пресостата (откъм кабелите, не откъм датчика) има номерация на крачетата. Когато окъсиш 1 и 2, трябва компресора да щракне и да тръгне. Дори да няма никакъв фреон, не е проблем да пуснеш компресора за малко (в него се предполага, че си е останало масло). Ако така тръгне, вариантите са два - или няма фреон или пресостата е прецакан. Силно вероятно е да е първото :) . Дори с крикче, ако нямаш други условия, можеш да стигнеш лесно до него - вдигаш от дясно, махаш кората, ако изобщо я има и гледаш какво става с датчика, буксата му и кабелите от нея. Ако се окаже, че буксата е повредена (изгнила или скъсани кабелчета), отиваш в първата морга и си взимаш друга такава с 5-10см кабели, за да можеш да си ги снадиш. Тънкия трик е, че буксата е абсолютно еднаква с тази на температурния датчик на двигателя и може да си резнеш такава ;)
Ето го къде седи:
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта