Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
lucifer_666
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 23:41
Автомобил: Golf 4 1.6 SR 100 hp
Двигател: AKL442471 1998

Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот lucifer_666 » Нед 14 сеп 2014 0:35


Здравейте! Може би , темата е дискутирана много,но от всичките мнения,които видях до момента,не успях напълно да си изясня някои неща. Става въпрос за следното нещо: карам GOLF 4 AKL 1.6 SR, 100 коня.Взех го зимата и съм го карал 7 месеца без проблем на бензин.В един момент,разхода ми дойде малко в повече и реших да сложа газова,като преди това се разрових из нета доста.Газовата е висок клас Fobos 1,пасна перфектно. Но след седмица ми се появи проблемът, който е дискутиран супер страшно много - губи обороти и гасне на студен двигател няколко пъти (ако разбира се не поддържам сам педала на газта).Като при това,двигателят се дави като за последно...След като загрее,прехвърля на газ и забравям за проблемите,както на бензин,така и на газ(усеща се само леко притрисане,като загрее.Един от майсторите каза,че вероятно е някоя от свещите(до момента едно от нещата,в които не съм се ровил за проблема са свещите )).Няма да изпадам в подробности,какво съм правил до момента по колата,мисля че достатъчно е дискутирано по други теми.Другото нещо ,което не съм свършил ,е смяна на о-пръстените на всмукателния колектор.Та си идваме на въпроса.Идеята ми е как точно става тази смяна? На снимка номер едно съм показал,как изглежда колектора. До момента не съм го свалял. Като цяло от pic2
виждам, че имам да сваля,два горни болта с шестограм(или звезда,не обърнах внимание),два странични, и 8 други болта,които са скрити на снимката (виждаме само 2,които се намират успоредно на инжекторите за газта).Също така трябва да се махне маркучлето,което влиза в регулатора за налягане, и още няколко кабели,за електрониката.И трябва да се извадят маркучите от газовите инжектори ,които влизат в дюзите в всмукателния колектор.Като цяло, така ми изглеждат нещата.Ако може някой по -компетентен,да позатвърди моето мнение.Също така въпросът ми е къде точно се намират тея о-пръстени(в горната или долната част на колектора).Мога ли сам да ги сменя,или трябва да търся майстор.Като сваля старите уплътнения,трябва ли да смазвам нещо,преди да
сложа новите о-пръстени. Също така на pic3 съм показал,какво ми вадят в магазина по каталог,това ли представлява самия о.пръстен? Благодаря на хората,които ще бъдат отзивчиви към мен!

p.s. Колко на брой са тези о-пръстени? 4 или 8? Тъй като току-що видях мнение на колега в подобна тема : "Ти първо намери някой да ти постави точната диагноза, защото тези пръстени хич не са евтини. 36 кинта е комлекта за долните и още 48 за горните. Ако не е от тях, после ще ти иде да си изядеш всичко, което ти виси."
pic1: http://store.picbg.net/pubpic/98/7B/5054b62192fa987b.jpg
pic2: http://store.picbg.net/pubpic/14/12/05341877e9561412.jpg
pic3: http://store.picbg.net/pubpic/0F/6D/4c244e352c800f6d.jpg

Последна промяна от lucifer_666 на Нед 14 сеп 2014 18:58, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот zfa159 » Нед 14 сеп 2014 21:04


Колектора е от две части - горна и долна. Горната е тази с дросела, долната е тази,която е към главата. Между горната и долната имаш един к-т от 4 О-пръстена. Между долната и самата глава имаш още един к-т от още 4 О-пръстена. Така или иначе не вреди да ги смениш, защото в повечето случаи са в ужасно състояние.
Ето ти и картинка :
untitled.JPG


Номер 3 е това, което ти си показал на картинката, а номер 26 е другия О-пръстен, който ти трябва.

Ето как изглежда целия к-т от 8 пръстена :
Изображение

П.п. по темата - голяма грешка е да разрешаваш на газаджийте да дупчат колектора на място, за да си сложат щуцерите за инжекторите, което еднозначно налага той да се свали, за да се направи монтажа правилно. Съответно след като е свален, е елементарно да се сложат 4 нови свещи (първи пропуск) и съответно е задължително да се сложат нови О-пръстени (втория пропуск).
Ако се чудиш какъв е проблема да се дупчи на място - ами падат стружки както навън, така и навътре, в колекторната тръба. Предвид това, че те дупчат много близо до главата, стружките директно падат в порта на главата и оттам в цилиндъра. Рядко, но се случва след запалването на двигателя, въпросната пластмаса (колектора е пластмасов и стружките са пластмасови), да се разтопят от температурата на взрива и ако стружката е по-масивна, се залепя за леглото на клапана и оттам вече нарушава нормалната работа на цилиндъра (клапана не ляга перфектно в леглото на главата и не уплътнява добре. Повечето газаджии ги мързи да го свалят, понеже не смятат, че има проблем да се дупчи на място, а всъщност свалянето му, за да се пробие свален и да се почисти, не отнема повече от 40 минути.
:beer


Потребителски аватар
lucifer_666
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 23:41
Автомобил: Golf 4 1.6 SR 100 hp
Двигател: AKL442471 1998

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот lucifer_666 » Пон 15 сеп 2014 20:02


благодаря колега за бързия и изчерпателен отговор.като сваля колектора,като го почистя и сменя о-пръстените и свещите ще пиша,да видим дали ще се оправи проблема :beer


murderah
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 14 яну 2013 22:47
Автомобил: Golf MK4
Двигател: AKL
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот murderah » Вто 16 сеп 2014 20:26


Колега, 100% О пръстени .. Имах го същия проблем :) това е лека


ivansa78
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 26 фев 2009 20:37
Автомобил: vw golf3 GTI
Двигател: ADY 1995
Местоположение: софия

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот ivansa78 » Вто 16 сеп 2014 20:33


Само zfa159 може да отговори толкова изчерпателно :th_up


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот freelancer » Вто 16 сеп 2014 22:12


Колега, извинявам се, че се намесвам в темата с мой проблем, но имам и аз съмнения за допълнителен въздух поради, който често празния ход ми е нестабилен и едно гасне с консуматори, след минута-две се оправя, нямам претрисане(вдига и сваля обороти, нещо такова), което е характерно за смученето на въздух, между другото! На загрял двигател предполагам, че имаш лека игра на стрелката на оборотомера.
Бих искал да те питам. Играят ли ти оборотите, като запалиш и как изгасва, като отрязана, все едно си я изгасил от ключа или имаш игра на обороти, нагоре, надолу и изгасва?
Чудя се и аз дали не са ми се изпекли тия "О"- пръстени и проучвам симптомите.


Потребителски аватар
lucifer_666
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 23:41
Автомобил: Golf 4 1.6 SR 100 hp
Двигател: AKL442471 1998

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот lucifer_666 » Сря 17 сеп 2014 3:15


Значи колега след месец и половина гадаене и ходене по "майстори", днес смених о-пръстените и свещите.Резултатът беше моментално палене и нормални обороти
както на газ ,така и на бензин(за разлика от преди: двигателят изтинеше ли 5-6 часа и паленето беше нетърпимо).За момента нещата се оправиха,надявам се така и да си останат(о-пръстените не бяха в много фатално състояние,но определено бяха за смяна.Но също така свещта на 2-ри цилиндър беше пълен капут).Колкото до твоя проблем - двигателят като е загрял си държи нормални обороти,стрелката не играе,при изключване от контакт също.Нямам подобен проблем.Колата дори докато беше с горе описания проблем си държеше нормални обороти.Иначе Преди седмици ходих да почистят дросела,след това го адаптираха и тогава почнаха да ми играят оборотите(на празен ход стигаха на моменти 1600-2000).При палене колата на студен двигател стрелката движеше като луда,и без да натискам газта,самият двигател се форсираше от само себе си.Покарах я над 100км и проблемът изчезна(дроселът напълно вече трябва да се е адаптирал явно).Не съм много навътре в нещата и не знам как да те посъветвам.Може да започнеш наистина може би с о-пръстените.Аз ще следя моята кола и ако има някаква промяна в близките дни,седмици,ще пиша.

Благодаря още веднъж на колегата zfa159 :beer

Последна промяна от IvanMan на Сря 17 сеп 2014 5:10, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот freelancer » Сря 17 сеп 2014 7:02


Мерси колега за отговора! Значи да разбирам, че със скапани О пръстени оборотите не играят, а просто има малко по трудно палене и нестабилен празен ход!
Ако решиш да тръгнеш веднага, гаснела ли е? При мен се е случвало само да бутна педала на газта , докато е студена и при първото палене да изгасне.
Аз си мисля, за нещо по горивото, но може и при мен да са О пръстените, явно е доста замаскиран проблема, защото може би клапата компенсира, но за сметка на нестабилен празен ход. По принцип ако влиза неизмерен въздух, оборотите игарят, но явно не е точно така при тези двигатели. :gruebel


Потребителски аватар
lucifer_666
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 23:41
Автомобил: Golf 4 1.6 SR 100 hp
Двигател: AKL442471 1998

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот lucifer_666 » Сря 17 сеп 2014 12:43


Когато я паля на студен двигател не мога да тръгна веднага.Ако не поддържам с газта оборотите,те моментално падат и колата гаснеше.
Трябваше известно време да поработи ,да загрее,за да тръгна.Даже при първото натискане на газта,оборотите вместо да растат,те намаляваха.Това създаваше чувство като за някакво запушване.След продължително натискане на газта,"отпушваше" на един път и оборотите се вдигаха(но ако не помпам отново с газта,отново падаха и гаснеше)


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот javor_bg » Чет 25 сеп 2014 14:27


И аз имах същия проблем преди време. Пак 1.6 SR. За съжаление, обаче смених само ЗЕЛЕНИТЕ О-пръстени и се чудя дали не трябва и черните да ги сменя. Как мислите ?


Потребителски аватар
bobovo
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот bobovo » Нед 02 ное 2014 17:00


Сега последно кои се сменят зелените или черните о пръстени?


Потребителски аватар
bobovo
Мнения: 219
Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот bobovo » Нед 09 ное 2014 0:15


Проблема при мен /mk4 1.6 SR AKL/ беше че нямаше автоматичен смукач и при студено палене държеше 800 оборота и докато загрее не работеше равномерно двигателя /тресеше и все едно работеше на 3 цилиндъра/ но след смяна на о пръстените горни и долни на всмукателните колектори вече всичко е наред и при студено палене държи 1100 оборота.


Потребителски аватар
Erazer
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 14:07
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Бургас

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот Erazer » Пет 05 дек 2014 13:18


Аз също ги смених само тези тънките 20лв. струват и имаше разлика, също се подобри самия вървеж на колата, сякаш мощноста и се вдигна след смяната.


qsefthukoo
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 23 дек 2014 9:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот qsefthukoo » Пет 26 дек 2014 17:35


Здравейте, колеги. Аз имам подобен проблем сутрин като запаля не пали от първия път или ако запали държи около 10 секунди около 500 оборота и след това се нормализират. Другото което е , че докато ми прехвърли на газ като ускорявам няма мощност и едвам се движи. Аз си мисля, че е от о- пръстените, но ходих при майстор и исках да ми ги смени, но той пръсна с нещо по тях и оборотите не мръднаха и ми каза, че нямам проблеми с о-пръстените, защото веднага като пръсне със спрея по колекторите трябва да вдигне обороти ако влиза от някъде въздух и така и не пожела да ми ги смени. Та мисълта ми е щом не влиза от там въздух дали действително проблема е там или да търся другаде. На компютър е качване не отчита грешки. Моля помогнете ми!!!!!


m_grigorov1
Мнения: 33
Регистриран на: Съб 05 окт 2013 12:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK4 98г. AKL - о-пръстени на всмукателен колектор

Мнениеот m_grigorov1 » Вто 29 дек 2015 19:15


И аз имам този проблем, можете ли да ми обясните как да сваля колектора, щото всички болтове които видях ги свалих, и пак не излиза..

Sent from my D6603 using Tapatalk



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 85 госта