Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Имам проблем със задните ел.стъкла на VW Vento GL MK3 1994г. Предните работят. Задните - нито едно от двете. При натискане на копчето отпред се чува някакъв звук от едната от машинките - поне така мисля. От бутоните отзад - нищо. Така я взех колата. И двете задни машинки да са дефектирали, проблема в ел.инсталация ли е или какво?
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Първо провери кабелите в маншона между задната врата и колонката.
Обикновено там прекъсват и правят проблеми.
Обикновено там прекъсват и правят проблеми.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Извинявам се, че вдигам пак тази тема, имам странност по ел-а. Явно не съм си взел толкова читав автомобил, колкото на пръв поглед съм си мислил. Значи акумулаторът за седмица някъде се изтощава. Мисля, че не е читав. Сега забелязвам, че като е паднал, вакуум помпата се чува да върти и след заключването, а и като цяло дори със зареден акумулатор се заключва бавно и една по една, не и 4-те врати едновременно. Другото е, че като падне акумулаторът с ключа като отключа не само се отключва колата, слиза стъклото на шофьорската врата при отключване и се вдига при заключване. Утечката е от порядъка на 25mA, та мисля че акумулатора просто ми е калпав. Защото има дежурен часовник, дисплея на километража и радиото. Последното мисля да го вържа през контактният ключ.
Интересното е, че проблемът със стъклото при отключване го има само при слаб акумулатор.
Интересното е, че проблемът със стъклото при отключване го има само при слаб акумулатор.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Проверих проводниците в маншоните на задните врати. От едната страна имаше скъсани 2 проводника - + за ел.стъклата и единият от проводниците на тонколоните. От другата страна бяха скъсани 3 проводника - за тонколона, + за ел.стъклата и още един. Отгоре на всичкото пищялките отгоре проводничетата от едната страна направо ги нямаше. Не скъсани, ами изядени. Прах до шия зад корите. Запоявах, сложих проводници с каучукова изолация за продължение. Всичко тръгна, освен копчето на дясната задна врата. Размених го с това от лявата врата и разбрах, че копчето е повредено.
Въобще, електриката на VW впечатлява с глупостта си. Как са сложили проводници с толкова твърда изолация на място, където има гънене - не знам. Имаше и проводници с прокъсана изолация, но здрави жила. Изолирах ги с изолирбанд. Тези, които запоявах с термошлаух.
Едва сега имах време да се занимавам с електриката. Понеже съм в болничен.
Въобще, електриката на VW впечатлява с глупостта си. Как са сложили проводници с толкова твърда изолация на място, където има гънене - не знам. Имаше и проводници с прокъсана изолация, но здрави жила. Изолирах ги с изолирбанд. Тези, които запоявах с термошлаух.
Едва сега имах време да се занимавам с електриката. Понеже съм в болничен.
- ivostefanov
- Мнения: 2464
- Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
- Автомобил: Audi A4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Не искам да те разочаровам ама тази манипулация с поялника и т.н. е от ден до пладне.
Нови кабели поне в гъвкавата част до пиновете на буксата.
Нови кабели поне в гъвкавата част до пиновете на буксата.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Ама няма как да сменя кабелите, които са кримпнати в буксата. Трябва да търся цяла букса с кабели. Освен ако не ми предлагаш това?
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Нормално е да се одървят и кабели и изолации за 15+ години. Постави се на тяхно място лято в жеги и зима в студовете. Имах подобен проблем с компресора на централното на предишната кола, виеше 20-на секунди след отключване, беше сцепен маркуч на вакум машинка, изолирах го да не дърпа въздух.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
То и при мен не се отключват от раз и четирите врати и да млъкне. Може би е специфика на вакуумното заклкючване, но забелязвам че на други коли щрак и толкова. Къде да търся проблем с маркучите? И за кабелите някой съвет? Нали уж са в маншон, относително изолирани, да не се дървят.
- ivostefanov
- Мнения: 2464
- Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
- Автомобил: Audi A4
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
mitko85 написа:Нормално е да се одървят и кабели и изолации за 15+ години.
Тук не съм много съгласен защото карах Мерцедес 124ТЕ 90г. и всичко си му беше ОК,дори и на петата врата. Но все пак са различен клас автомобили
По темата:
Вариантите са да си намериш букси с по-читави кабели или да се заиграеш с нови кабели до пиновете,колкото можеш да бръкнеш. После да залееш там евентуално с топъл силикон за да ограничиш деформацията при отваряне и затваряне там да не мърда а и евентуално късо при скъсване както се случи при мен,намерих си колата отключена и четирите джама долу с включена аларма от такова късо в буксата на задна врата.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1382
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Копчето на прозореца не е повредено а просто е нагоряло и не прави добър контакт.
Това се оправя много лесно и е за минута работа.
Разглобяваш копчето и вътре има 2 медни пластинки. Почистваш ги хубаво със спирт и памук или каквото имаш.
Аз лично съм чистил моите от дрехата си и пак е имало ефект
За отключването и заключването колегата mitko85 ти го е казал.
Някъде имаш скъсан маркуч и от там изпуска.
Закарай колата някъде на тихо и някои да отключва и заключва докато ти обикаляш и слухтиш покрай вратите.
Слушаш покрай маншоните, при палчето до прозореца (това за откл. и закл.) в багажника и под задните облегалки защото от там минават маркучите.
Чуеш ли къде съска проблема ти за заключването ще изчезне напълно до следващото скъсване
Това се оправя много лесно и е за минута работа.
Разглобяваш копчето и вътре има 2 медни пластинки. Почистваш ги хубаво със спирт и памук или каквото имаш.
Аз лично съм чистил моите от дрехата си и пак е имало ефект
За отключването и заключването колегата mitko85 ти го е казал.
Някъде имаш скъсан маркуч и от там изпуска.
Закарай колата някъде на тихо и някои да отключва и заключва докато ти обикаляш и слухтиш покрай вратите.
Слушаш покрай маншоните, при палчето до прозореца (това за откл. и закл.) в багажника и под задните облегалки защото от там минават маркучите.
Чуеш ли къде съска проблема ти за заключването ще изчезне напълно до следващото скъсване
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
dontaskdontsay написа:Някъде имаш скъсан маркуч и от там изпуска.
Не е скъсан маркуч. Съска на шофьорската врата на пластмасовата бяла част на бравата, където влиза маркучето. По-точно между цялата, в която влиза маркучето и другата, на снадката им. Като се натисне леко и спира. Изглежда е пукнато или охлабено и уплътнението не държи. Люснах му малко останал каноколит и го запуших, утре ще гледам с други лепила, но това е временно решение. Посочената дрънкулка колко парички струва и как точно се казва?
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Счупена ти е някоя щипка, която държи частта с щуцера към бравата, имах същия проблем. Търси си втора употреба, или измисли по някакъв начин да го стегнеш към бравата за да не изпуска въздух.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Пак ми изчезнаха ел.стъклата и този път не е от проводниците като че ли, а от връзката между мъжката и женска букса където се съединяват на колонката. Като се разбута там и контактът се подобрява - тръгва. Къде мога да купя целите кабели с букси нови и да ги сменя? Омръзна ми да се занимавам с тривиални проблеми, искам да вкарам колата в ред и да не я пипам повече.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Нед 08 юли 2012 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pleven
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Точно същия проблем имах и аз-сваляше си стъклата при отключване.Причината-оголени кабели в маншона на задна дясна врата.Отвори буксата с кабелите и напръскaй с wd-40 или контактен спрей,сигурно има окислено.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла
Кабелите ги оправих - запоявах ги. Вече не са оголени и не дават късо. Обаче като бутнеш малко повече ключа надолу и пак сваля стъклата. Обаче буксите се бъзикат. Ту ми работят колонките и стъклата на вратите, ту не. Няма ли от къде да се купят целите кабели? Да взема да махна буксите, да режа всичко и да сложа по 20см ПСКГ свръзка между колонката и вратата, като запоя от двете страни? ПСКГ-то е силиконов, мек проводник.
Общо взето искам трайно решение - да го направя и да не го пипам поне няколко години. Във форума всички теми прерових и чета само оплаквания и посочване на проблема с тези кабели и тези букси. Никой не е споделил трайно решение.
Мисля си за 1.5мм2 ПСКГ. Ето линк за тези, които не знаят как изглежда ЦЪК
Моля за съвет от хора, които трайно са решили проблема и как по-точно са го решили да споделят. Не съм технически неграмотен, но с коли практически не съм се занимавал. Като си купих първата всичко беше ръчно, екстри нямаше - проблеми нямаше. С електриката на колите не съм се занимавал много.
Общо взето искам трайно решение - да го направя и да не го пипам поне няколко години. Във форума всички теми прерових и чета само оплаквания и посочване на проблема с тези кабели и тези букси. Никой не е споделил трайно решение.
Мисля си за 1.5мм2 ПСКГ. Ето линк за тези, които не знаят как изглежда ЦЪК
Моля за съвет от хора, които трайно са решили проблема и как по-точно са го решили да споделят. Не съм технически неграмотен, но с коли практически не съм се занимавал. Като си купих първата всичко беше ръчно, екстри нямаше - проблеми нямаше. С електриката на колите не съм се занимавал много.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: jordan17772 и 97 госта