Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Нед 21 сеп 2014 1:04


Имам проблем със задните ел.стъкла на VW Vento GL MK3 1994г. Предните работят. Задните - нито едно от двете. При натискане на копчето отпред се чува някакъв звук от едната от машинките - поне така мисля. От бутоните отзад - нищо. Така я взех колата. И двете задни машинки да са дефектирали, проблема в ел.инсталация ли е или какво?




Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот IvanMan » Нед 21 сеп 2014 7:02


Първо провери кабелите в маншона между задната врата и колонката.
Обикновено там прекъсват и правят проблеми.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Чет 30 окт 2014 13:03


Извинявам се, че вдигам пак тази тема, имам странност по ел-а. Явно не съм си взел толкова читав автомобил, колкото на пръв поглед съм си мислил. Значи акумулаторът за седмица някъде се изтощава. Мисля, че не е читав. Сега забелязвам, че като е паднал, вакуум помпата се чува да върти и след заключването, а и като цяло дори със зареден акумулатор се заключва бавно и една по една, не и 4-те врати едновременно. Другото е, че като падне акумулаторът с ключа като отключа не само се отключва колата, слиза стъклото на шофьорската врата при отключване и се вдига при заключване. Утечката е от порядъка на 25mA, та мисля че акумулатора просто ми е калпав. Защото има дежурен часовник, дисплея на километража и радиото. Последното мисля да го вържа през контактният ключ.
Интересното е, че проблемът със стъклото при отключване го има само при слаб акумулатор.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Пет 07 ное 2014 21:02


Проверих проводниците в маншоните на задните врати. От едната страна имаше скъсани 2 проводника - + за ел.стъклата и единият от проводниците на тонколоните. От другата страна бяха скъсани 3 проводника - за тонколона, + за ел.стъклата и още един. Отгоре на всичкото пищялките отгоре проводничетата от едната страна направо ги нямаше. Не скъсани, ами изядени. Прах до шия зад корите. Запоявах, сложих проводници с каучукова изолация за продължение. Всичко тръгна, освен копчето на дясната задна врата. Размених го с това от лявата врата и разбрах, че копчето е повредено.
Въобще, електриката на VW впечатлява с глупостта си. Как са сложили проводници с толкова твърда изолация на място, където има гънене - не знам. Имаше и проводници с прокъсана изолация, но здрави жила. Изолирах ги с изолирбанд. Тези, които запоявах с термошлаух.
Едва сега имах време да се занимавам с електриката. Понеже съм в болничен. :biggrin


Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот ivostefanov » Пет 07 ное 2014 23:20


Не искам да те разочаровам ама тази манипулация с поялника и т.н. е от ден до пладне.
Нови кабели поне в гъвкавата част до пиновете на буксата.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Съб 08 ное 2014 0:14


Ама няма как да сменя кабелите, които са кримпнати в буксата. Трябва да търся цяла букса с кабели. Освен ако не ми предлагаш това?


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот mitko85 » Съб 08 ное 2014 0:29


Нормално е да се одървят и кабели и изолации за 15+ години. Постави се на тяхно място лято в жеги и зима в студовете. Имах подобен проблем с компресора на централното на предишната кола, виеше 20-на секунди след отключване, беше сцепен маркуч на вакум машинка, изолирах го да не дърпа въздух.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Съб 08 ное 2014 1:28


То и при мен не се отключват от раз и четирите врати и да млъкне. Може би е специфика на вакуумното заклкючване, но забелязвам че на други коли щрак и толкова. Къде да търся проблем с маркучите? И за кабелите някой съвет? Нали уж са в маншон, относително изолирани, да не се дървят.


Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот ivostefanov » Съб 08 ное 2014 8:22


mitko85 написа:Нормално е да се одървят и кабели и изолации за 15+ години.

Тук не съм много съгласен защото карах Мерцедес 124ТЕ 90г. и всичко си му беше ОК,дори и на петата врата. Но все пак са различен клас автомобили :beer

По темата:
Вариантите са да си намериш букси с по-читави кабели или да се заиграеш с нови кабели до пиновете,колкото можеш да бръкнеш. После да залееш там евентуално с топъл силикон за да ограничиш деформацията при отваряне и затваряне там да не мърда а и евентуално късо при скъсване както се случи при мен,намерих си колата отключена и четирите джама долу с включена аларма от такова късо в буксата на задна врата.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1382
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 08 ное 2014 17:24


Копчето на прозореца не е повредено а просто е нагоряло и не прави добър контакт.
Това се оправя много лесно и е за минута работа.

Разглобяваш копчето и вътре има 2 медни пластинки. Почистваш ги хубаво със спирт и памук или каквото имаш.
Аз лично съм чистил моите от дрехата си и пак е имало ефект :mhihi


За отключването и заключването колегата mitko85 ти го е казал.
Някъде имаш скъсан маркуч и от там изпуска.

Закарай колата някъде на тихо и някои да отключва и заключва докато ти обикаляш и слухтиш покрай вратите.
Слушаш покрай маншоните, при палчето до прозореца (това за откл. и закл.) в багажника и под задните облегалки защото от там минават маркучите.

Чуеш ли къде съска проблема ти за заключването ще изчезне напълно до следващото скъсване :biggrin


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Нед 23 ное 2014 21:39


dontaskdontsay написа:Някъде имаш скъсан маркуч и от там изпуска.

Не е скъсан маркуч. Съска на шофьорската врата на пластмасовата бяла част на бравата, където влиза маркучето. По-точно между цялата, в която влиза маркучето и другата, на снадката им. Като се натисне леко и спира. Изглежда е пукнато или охлабено и уплътнението не държи. Люснах му малко останал каноколит и го запуших, утре ще гледам с други лепила, но това е временно решение. Посочената дрънкулка колко парички струва и как точно се казва?


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот mitko85 » Нед 23 ное 2014 22:40


Счупена ти е някоя щипка, която държи частта с щуцера към бравата, имах същия проблем. Търси си втора употреба, или измисли по някакъв начин да го стегнеш към бравата за да не изпуска въздух.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Пет 26 дек 2014 21:50


Пак ми изчезнаха ел.стъклата и този път не е от проводниците като че ли, а от връзката между мъжката и женска букса където се съединяват на колонката. Като се разбута там и контактът се подобрява - тръгва. Къде мога да купя целите кабели с букси нови и да ги сменя? Омръзна ми да се занимавам с тривиални проблеми, искам да вкарам колата в ред и да не я пипам повече.


ivanvalchev78
Мнения: 34
Регистриран на: Нед 08 юли 2012 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот ivanvalchev78 » Съб 27 дек 2014 20:02


Точно същия проблем имах и аз-сваляше си стъклата при отключване.Причината-оголени кабели в маншона на задна дясна врата.Отвори буксата с кабелите и напръскaй с wd-40 или контактен спрей,сигурно има окислено.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento GL MK3 1994 - проблем със задните ел.стъкла

Мнениеот инжектопляктор » Съб 27 дек 2014 21:42


Кабелите ги оправих - запоявах ги. Вече не са оголени и не дават късо. Обаче като бутнеш малко повече ключа надолу и пак сваля стъклата. Обаче буксите се бъзикат. Ту ми работят колонките и стъклата на вратите, ту не. Няма ли от къде да се купят целите кабели? Да взема да махна буксите, да режа всичко и да сложа по 20см ПСКГ свръзка между колонката и вратата, като запоя от двете страни? ПСКГ-то е силиконов, мек проводник.
Общо взето искам трайно решение - да го направя и да не го пипам поне няколко години. Във форума всички теми прерових и чета само оплаквания и посочване на проблема с тези кабели и тези букси. Никой не е споделил трайно решение.
Мисля си за 1.5мм2 ПСКГ. Ето линк за тези, които не знаят как изглежда ЦЪК
Моля за съвет от хора, които трайно са решили проблема и как по-точно са го решили да споделят. Не съм технически неграмотен, но с коли практически не съм се занимавал. Като си купих първата всичко беше ръчно, екстри нямаше - проблеми нямаше. С електриката на колите не съм се занимавал много.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jordan17772 и 97 госта