Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
coolspot
Мнения: 42
Регистриран на: Вто 26 мар 2013 15:41
Автомобил:
Двигател:

Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот coolspot » Нед 21 сеп 2014 20:46


Здравейте имам Голф 3 1.4 бензин/газ 55 коня.Купих я наскоро предишния собственик ми каза че не е била карана преди мене околоко 6-7 месеца сега я карама 2-3 месеца.Имам следния проблем който го прави и на бензин и на газ...

когато е запалила веднъж преди това и е поработила 1 минута колата запалва и задържа обороти но по следния начин- винаги когато запали 1 стотна след това оборотите падат за 1 стотна до 100(обикновенно на косъм да угасне а ако не е карана гасне и после още по трудно запалва ще опиша доло) и след това ги вдига на 700 някъде и малко по малко ги качва и след това задържа на 900(вместо да са на 1100 като не е загряла и да паднат като загрее на 900???) това е първия и необясним проблем за мен до тук добре ПОНЕ ПАЛИ като е палена преди това ДА но има проблем двее:

Когато не е карана 1 или повече дни или просто не съм я палил преди това:
Запалва много трудно ще опиша как...въртя ключа и отначало върти на умряло се едно няма гориво...така като повъртя малко почва да се опитва да запали но щом пусна ключа загасва а ако и подам газ всичко се повтаря...единствения вариант е да задържа ключа да върти и постоянно запалва ама ако пусна ключа угасва и така като позадържа малко(10тина секунди) на стартер нонстоп запалва и едва едвам задържа да не изгасне и задържи ли оборотите са към 600 отначало после ги вдига малко по малко и стават нормални към 900 и после върви нормално колата...просто нз как да го опиша тва с 2 думи...може да направя клипче...

Когато запали и тръгна няма абсолютно никакви проблеми нито на газ нито на бензин върви нормално.Датчика за загряването на таблото не отчита не работи но незнам има ли някакво значение това но да спомена.Иначе перката си охлажда и тн.Но дори и да е загряла и да си върви ок загася ли я запалва си нали но остава проблема с падането на стрелката за 1 стотна веднага след като е запалена до 100 оборота задържа си на косъм и след това веднага ги качва на 900 оборота.




coolspot
Мнения: 42
Регистриран на: Вто 26 мар 2013 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот coolspot » Пон 22 сеп 2014 21:33


http://vbox7.com/play:fac76f9ac0

Ето направих видео днес вчера я карах а днес какво прави колата като не е палена 1 път поне преди това скоро пали много трудно.Какво е за смяна?Колата иначе след като запали по този мъчителен начин след това си върви ок и пали от раз макар и по особен начин - стрелката на оборотомера като запали пада замалко до 100тина оборота замалко да угасне но "закача" и след това си ги дига на 900 оборота.(дори и да не е загряла само трябва да е палила 1 път преди това за да пали след това от първия път)

А относно звука от стартера дето го издава карал съм и друг голф 3 с такъв звук от стартера палеше отлично не е от това ;)


Потребителски аватар
Golfan_93
Мнения: 330
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 20:08
Автомобил: Golf MK III
Двигател: ABD 1992
Местоположение: София

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот Golfan_93 » Вто 23 сеп 2014 9:18


Колега здравей, карам същото голфче като твоето, има топлинен датчик, който всъщност е 12 или 14лв той сменян ли е?

Прикачвам снимка за да ти се поясни, това за което говоря?

>>> Изображение

До колкото знам ако тоя датчик не работи както трябва, колата почти няма палене! Или както в твоя случай, едвам!
Та незнам за 12-14лв аз бих сменил първо него..

Поздрави!


aleksandurg
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Ruse

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот aleksandurg » Вто 23 сеп 2014 18:14


Относно датчика, мисля че колата пали и с изключен такъв. Така че може да го разкачиш и да видиш дали ще има някакъв резултат и ще разбереш дали е от него. Мислех да те съветвам да провериш искрата преди/след бобината, защото аз имах подобен проблем с палене когато си иска и се оказа повредена аларма, но като чух какъв звук издава като се опитва да запали ми се струва, че ще е нещо друго и по-дълбоко.


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот anonym0us » Вто 23 сеп 2014 18:26


Колега, в първите секунди на клип-а когато колата се мъчи да запали, много ясно се чува, как стартера върти, и при спирането на въртенето имаш шум от стартера, не е фатално но ще прецакаш оста му. Иди след като оправиш проблема с паленето, да ти рециклират стартера, отнема 50 лева и малко свободно време.
А относно паленето, провери как са свещите, нови ли са? Колко полюса са?
Също така пробвай да изкараш буксата на температурния датчик, намра се под-делкото на един пластмасов тройник, където се намира термостата. Ако запали без датчик, сменяй струва около 50 лева оригинален и 22 лева китайче.


Потребителски аватар
Golfan_93
Мнения: 330
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 20:08
Автомобил: Golf MK III
Двигател: ABD 1992
Местоположение: София

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот Golfan_93 » Вто 23 сеп 2014 18:59


До колегата aleksandurg не съм сигурен дали без датчик ще запали, просто не съм пробвал а дори да е така пък ще трупа грешки или греша?

Отделно датчика който взех аз е около 12-16 лв тоя диапазон беше, не беше скъп не знам дали е оригинален или не е, но явно не е ...

До колкото разбрах проблема засяга и 2 те горива, на мен ми се вижда правдоподобно, за датчик. Или пък ТПС-а? Нещо се ебава и не знае в коя позиция е и ти прави ядове? Ако пистата е заминала? Възможно ли е?

Давам идеи, нека по запознатите, се изкажат! :)


aleksandurg
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Ruse

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот aleksandurg » Вто 23 сеп 2014 19:42


Нямах предвид да се извади целия датчик а само буксата от него както е писал колегата anonym0us :th_up


Потребителски аватар
Golfan_93
Мнения: 330
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 20:08
Автомобил: Golf MK III
Двигател: ABD 1992
Местоположение: София

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот Golfan_93 » Вто 23 сеп 2014 20:03


Е то е ясно че буксата ще се извади, нали ако извадиш датчика и запалиш мотора, ше има локви антифриз ;дд :)


coolspot
Мнения: 42
Регистриран на: Вто 26 мар 2013 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот coolspot » Сря 24 сеп 2014 1:28


пичове мн не разбирам кое къде е затова ще започна с Golfan_93 и с това което е показал...


когато купувах колата продавача КАЗА специално че не работи този датчик който мерел темепературата и затова не отчитало на таблото не го е сменил защото незнаел къде е ...но не е спаменавал да не пали от това...

колата има аларма която той я е откачил нз дали ще има някакво влияние.


Anonymous Свещите той ми каза че ги е бил уж сменял преди 10к км и били скъпи и хубави ТРИ полюсни уж мн скъпи били.Пробвах да видя за неработещ кабел или свещ като махам 1 по 1 кабелите ама всеки си оказваше влияние като го махна...значи всяка бачка доколко вече немога да преценя...2 от кабелите ми направи впелчатление че са лепени с тиксо...по това тиксо какво е положението нямам и на идея.Утре ще видя този датчик дето Anonymous и Golfan_93 казаха надявам се да съм разбрал правилно и да става въпрос за един и същи :) даже сега ще ида да пробвам...

Здравейте току що отидох да пробвам намерих веднага датчика...та махнах го и пробвах да запаля пак не запали от раз но за сметка натова като запали оборотите бяха нормални за студен двигател 1100 както никога досега! А не 900.Направи ми впечатление че като е запалена колата мушнах буксата на термодатчика и двигателя веднага губи мощност и почва да трака за около 15 секунди падат обороти сичко и после пак отиват на 1100 нещо ме навява буксата да не прави мизерии щото като го мушнах и изчаках не бяха 800-900 а си ги върна на 1100 след 10 секунди...снимал съм ще прецените.Мога ли да карам с ОТКАЧЕНА букса???Не ми трябва термо датчик :) да ми отчита на таблото поне на първо време?Или си трябва задължителна смяна?Лесно ли се сменя мога ли сам изглежда лесно и видно место но това е буксата :P.

До тук с термо датчика които ще го пробвам дали не се ебава нещо и буксата ще видим...
Но проблемното запалване си остава на студен двигател.Не от първия не от втория понякога 5-6 пъти трябва да врътна за да закачи в случая случайно пална от третия ама след това пак не поиска да запали(щото я угасих веднага ако я бях оставил да позагрее щеше си пали веднага) и я оставих е беше 2 часа през ноща да не будя съседите :) с шумния стартер.И аз мислих да не е свещи ама ако беше от тях то щеше да прави мизеерии и на загряла кола не е ли така а не само паленето...?А като запали веднъж тръгвам и си свиря цял ден без проблем...

Шума от стартера да не ви притеснява карал съм така към 2 години с предния ми голф 3 същия двигател не е от това.Пък и аз карам 2-3 пъти в месеца ще издържи дълго дори и в това състояние.

Ето и линк към клипчето какво стана като махнах буксата без да съм пипал колата се едно вие го правите на живо... http://vbox7.com/play:1b50aaf81a

размислих се малко и имам чувството че този датчик е възможно да прави големи поразии...

като е сложен винаги дори и студена колата седи на 900 оборота и едвам пали - демек датчика подава че колата е загряла(постоянно явно) а тя не е отначало.... май е това и все пак като го махнах си вкарваше богата смес дигна си 1100 обороти но проблема с паленето остана :( както виждате в началото на клипа не запали от раз а го бях махнал врътнах 3 пъти и запали на късмет или в случая да го кажем закачи...навява ме мисълта че не е само датчика проблем но и около него има някакъв гаф...


Потребителски аватар
Golfan_93
Мнения: 330
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 20:08
Автомобил: Golf MK III
Двигател: ABD 1992
Местоположение: София

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот Golfan_93 » Сря 24 сеп 2014 7:56


Колега термо датчика, не е сложен само за да ти отчита температурата, значи според мен тоя датчик определя и когато достигне въпросните градуси перката да се пусне, освен това аз по мое мнение мисля че този датчик също определя и какво количество бензин, да пуска колата в смисъл такъв че когато колата е студена сам знаеш колата седи на 1000 и нещо оборота а когато извадиш въпросния датчик, колата винаги мисли че е студена и един вид когато тя всъщност е топла ще почне да се дави..

Отделно купи си нов датчик и го смени, не карай без него.. едно че перката няма да ти работи мисля че, пък и ще ти трупа грешки. (Така мисля!)

Отделно за свещите които сте писали по темата, тези които са с 1 извод! Защото пък мисля че на фолцвагена оригинално май бяха 3 тия отдолу а не 1 но щом като колата е на газ, свещи направени специално за газифицирани коли, (те са с 1извод отдолу!) комплекта не е повече от 14лв. Аз съм с такива и много съм доволен.

Колкото за тоя датчик да, може да направи големи поразии, и понеже не се знае къде ше се скапе, аз направих така че понеже на моята пластмаса има 2 дупки, (не погледнах в тоята на клипа а и беше тъмно...) но место оригиналната тапа, сложих и същия втори датчик и 1 вид като колата сдаде на 1вия датчик превключвам, буксата на другия и пак съм в играта..

По-въпроса ти за смяната мега лесно е, значи махам куплунга (буксата) след което погледни самото легло там дето е сложен датчика отстрани има едно като телче което влиза в жлебове като в улей и държи самия датчик на место, когато издърпаш телчето самоят датчик може да излезне малко мъчно разклати го леко полеко и ще излезне (Може да ти капне малко охладителна течност но това е съвсем нормално!)
Прилагам ти снимка, в това уше пъхни права отверка това телче ще излезне и след това издави датчика!
>>
снимката е примерна...
Изображение

Когато отидеш да купиш датчик задължително по буквите на мотора и годината!

Кажи как си напреднал с нещата след това, за да можем да ти помогнем.


Поздрави!


aleksandurg
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Ruse

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот aleksandurg » Сря 24 сеп 2014 20:29


Според мен това не е нормален звук при въртене на стартер. Имам абсолютно същият голф и до сега такъв звук не съм чувал. Според мен отиди при някой майстор да чуе и той и да си каже мнението. Може този странен звук да е свързан с кофтито палене.
Можеш да започнеш да проверяваш един по един компонентите по запалителната система и да следиш искрата при въртене на стартер (когато се мъчи и не запалва) дали се губи или си е там, това ще е ключа към разгадаването на проблема според мен.
- бобина/комутатор при теб са в един корпус
- високоволтови кабели
- дистрибуторна капачка и палец
- свещи
- делко
Ако имаш приятел с голф вземай от него и пробвай едно по едно. Ако алармата ти е като моята и се намира над акумулатора и има ключе за ON и OFF трябва да влиза в нея една букса ако тя не е извадена а просто е врътнал ключето на OFF значи нищо не е разкачил. Не я изключвай и нея като виновник доста мизерии прави.

ЕДИТ: Сега гледах пак клиповете и си мисля, че наистина този звук, който се чува е симптом на някакъв проблем, то завърта 2-3 пъти и като издаде този звук ти връщаш ключа. Ако не издаваше този звук щеше да си завърти още веднъж - два и да запали. Дано по-разбиращите се включат в темата, защото ми стана интересно.


Потребителски аватар
ogogin
Мнения: 396
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 3:34
Автомобил: Vw Golf MKV
Двигател: BWA
Местоположение: София

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот ogogin » Сря 24 сеп 2014 20:55


Както сам си се убедил, датчика прави мизерии. Освен, че показва на таблото той е и смукач при студен старт на мотора, когато извадиш буксата влиза в авариен режим и явно го изолира. А относно звука от стартера, това е от бендикса на стартера задържа.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот javor_bg » Сря 24 сеп 2014 21:08


Звука , който се чува е от стартера. При мене е същия проблем. Просто, когато колата запали и се отпусне ключа бендикса не се връща.

Според мене може и да не е от температурния датчик, защото на газ също го прави. Предполагам, че уредбата е обикновена.


aleksandurg
Мнения: 135
Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Ruse

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот aleksandurg » Сря 24 сеп 2014 21:13


Мисля, че след горния пост проблемите се изясниха. Поразгледай сега темите за информация и обща култура (както и аз правя в момента :icon_lol ) и при майстор.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=289812
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=1038


Потребителски аватар
Golfan_93
Мнения: 330
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 20:08
Автомобил: Golf MK III
Двигател: ABD 1992
Местоположение: София

Re: Golf MK3 1.4 55hp ABD Трудно запалване

Мнениеот Golfan_93 » Сря 24 сеп 2014 21:39


Както колегата казва @javor_bg и аз така мисля колега но нз кой ми казваше, че независимо от горивото това нещо влиае. Един вид колата не знае на какво гориво работи, тя си иска оборотите, които от топлинни датчик, когато е студена пуска обогатителя,(автоматичния смукач 1000и нещо оборота..) когато е топла, се изключва (около 900). Мисля че това действа и на 2те горива.

Мислил съм, но идва некаква логика че, няма как от изпарителя, който примерно е направен да държи, 900 оборота при нормална работа, сам знае как да държи оборотите при студен мотор, и тука аджеба идва действието на, датчика, който казва на дросела, че треа да държи по-високи обороти докато, водата не дигне примерно 5 градуса. И вече се връща към нормален режим на работа. Тя колата няма как да знае на какво гориво е, има залъгалка на газовата която слагат компа да си мисли че е на бензин, но тя е на газ.

Колкото до проблемите със стартера, нека човека първо смени датчика който е бебешка работа, едно че не му показва температура, едно че и не държи оборотите, пък после и това ще трябва да оправи, тоя шум ще го има днес утре.. и някой ден ще слезне и като завърти ключа ще чува само псувните в купето :Д

Така мисля че е ..



Поздрави!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous, railfan и 265 госта