Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1234
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот T.C.T. » Пон 29 сеп 2014 18:19


Какви трябва да са стойностите на акумулатора на загасен и запален мотор?

При запален мотор го дават 13.8 - 14.4 V.

Мултицета при мен показа:
- загасен мотор 13.4 V
- запален мотор 13.8 V
*без включени консуматори

При запален мотор покривам долната граница,но повече се интересувам
нормално ли е при загасен мотор да ми дава показания от 13.4 V?

Замерихме на един приятел с Golf mk3,при загасен мотор 12.7 V.

Има ли реално проблем при тея стойности и къде да го търся?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот ktamen » Пон 29 сеп 2014 18:52


Явно си мерил секунди след изгасянето на двигателя и затова ти е показал толкова много. Изчакай половин час и тогава мери колко е напрежението. Ако и след половин час ти покаже толкова си намери друг мултицет.
Все пак някои акумулатори наистина поддържат напрежение над 13В, но не вярвам твоя да е такъв. При всички случаи проблем с колата няма.


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1234
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот T.C.T. » Пон 29 сеп 2014 19:02


Мултицета е читав,замерванията ги правих сутринта преди да тръгна(загасен,после запален мотор)
и вечерта,половин час след като е угасена колата.Golf тройката и тя тогава е мерена(загасен).
И на двете коли акумулаторите са на сходни години и от една марка(MONBAT Formula).


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот emo-gar » Вто 30 сеп 2014 8:26


По принцип,при запален автомобил,напежението(волтове) се мери при включени максимален брой консуматори(мери се непосредствено на клемите на батерията).Отчетената стойност в идеален случай не бива да е под 12.8-13,2 волта.При изключена консумация,не бива да превишава 15 волта,обикновено е да се измери около 14.0-14,2.
По отношение на волтажа на оловено-киселинен акумулатор,номиналът на 1 клетка е 2 Волта(в акуто са 6 клетки Х 2.0=12 Волта).След зареждане,каране на дълги разстояния,акумулаторът се стреми да "изравни потенциала си със генератора или зарядното,та затова клетките може да достигнат "максимално напрежение"-по 2.5 Волта Х 6=15 Волта.Не случайно е избрано регулиране на бордното напрежение в диапазон 13.2-14.0.Под и над тези стойности се получава респективно недозареждане или презареждане.
Недозареждането-ясно е до какво води,но не подценявайте и презареждането-електролитът кипи..,а и в някои случаи доста често заминават лампи и нагреватели!
В посоченият случай,според мен всичко е в норма,към горна граница.Ако има възможност-провери нивото на течността(киселината),най добре е да се тества и с "аерометър"-1.27 е нормата.
Или си "уцелил" топ-акумулатора на марката,правен у сряда.... :icon_razz


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1234
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот T.C.T. » Вто 30 сеп 2014 19:20


Няма как да проверя нивото на течността,акумулатора се води необслужваем.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот emo-gar » Сря 01 окт 2014 7:55


Има как,но е препоръчително да се прави на сравнително стари на години акумулатори.Така направих с един Бош-S4,взе да отслабва на 5-тата година и аз му пробих дупки Ф-8,долях му дестилирана вода и го заредих.Поне година служеше добре,после му изгубих дирята..изсъхнали клетки имаше...Дупките запуших с едни тапички,силиконови ,от Бриколажа ги взех..


flipicha
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 11 мар 2008 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот flipicha » Пон 21 мар 2016 9:56


Да не отварям нова тема, ще ползвам на колегата, тъй като питането ми е подобно на неговото.

Колата е голф 4, 1.6 16v, 105 кс. от 2001 г. Колата се държи в гараж. Като не се кара няколко дена, не може да запали,а след подаването на ток от друга кола за 2-3 минути - колата пали без проблем.

След близо час каране, замерихме стойностите на акумулатора с мултицет при включени консуматори (запалена кола, парно, фарове, музика). Стойностите показаха 13,5. Тези стойности, от прочетеното разбирам, че са под минимума.

Акумулаторът е варта блу динамик 60 ah, но е доста стар - от 2008 година. Сигурен бях, че акумулаторът си е заминал за това отидох да купя нов. Продавачът също замери стойностите и ми отговори, че има някакъв проблем със самата кола и нямало смисъл да ми дава нов акумулатор. :eek

Според вас, при стойности от 13,5 при включени консуматори, наистина ли проблемът ще е в колата... или да търся друг продавач и магазин за акумулатори?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот vanesto » Пон 21 мар 2016 10:27


Измери колко волта имаш на изхода на алтернатора, ако пак са толкова, сваляш алтернатора и ремонт. Най-малкото - реле с четките, колектора, ако има дълбоки канали, лагерите да се видят. При това положение няма смисъл от нов акумулатор, защото ще го скапеш. Те и гаранция няма да ти признаят.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6144
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот ktamen » Пон 21 мар 2016 12:51


vanesto написа:.........

:th_up


flipicha
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 11 мар 2008 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот flipicha » Пон 21 мар 2016 15:26


Мерси за отговорите. Ще карам колата да я погледне човек и ще пиша какъв се е оказал проблема


flipicha
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 11 мар 2008 12:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане

Мнениеот flipicha » Вто 29 мар 2016 20:01


Изображение

Намерих снимка от нета. Проблемът се оказа една от тези клеми, през която алтернатора зарежда акумулатора. Беше нагоряла и леко стопила част от предпазния пластмасов капак. Благодаря на Мишо от форума, който бързо отстрани проблема. :drunk



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта