Какви трябва да са стойностите на акумулатора на загасен и запален мотор?
При запален мотор го дават 13.8 - 14.4 V.
Мултицета при мен показа:
- загасен мотор 13.4 V
- запален мотор 13.8 V
*без включени консуматори
При запален мотор покривам долната граница,но повече се интересувам
нормално ли е при загасен мотор да ми дава показания от 13.4 V?
Замерихме на един приятел с Golf mk3,при загасен мотор 12.7 V.
Има ли реално проблем при тея стойности и къде да го търся?
Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
Явно си мерил секунди след изгасянето на двигателя и затова ти е показал толкова много. Изчакай половин час и тогава мери колко е напрежението. Ако и след половин час ти покаже толкова си намери друг мултицет.
Все пак някои акумулатори наистина поддържат напрежение над 13В, но не вярвам твоя да е такъв. При всички случаи проблем с колата няма.
Все пак някои акумулатори наистина поддържат напрежение над 13В, но не вярвам твоя да е такъв. При всички случаи проблем с колата няма.
- T.C.T.
- Мнения: 1234
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СофиЯ
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
Мултицета е читав,замерванията ги правих сутринта преди да тръгна(загасен,после запален мотор)
и вечерта,половин час след като е угасена колата.Golf тройката и тя тогава е мерена(загасен).
И на двете коли акумулаторите са на сходни години и от една марка(MONBAT Formula).
и вечерта,половин час след като е угасена колата.Golf тройката и тя тогава е мерена(загасен).
И на двете коли акумулаторите са на сходни години и от една марка(MONBAT Formula).
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
По принцип,при запален автомобил,напежението(волтове) се мери при включени максимален брой консуматори(мери се непосредствено на клемите на батерията).Отчетената стойност в идеален случай не бива да е под 12.8-13,2 волта.При изключена консумация,не бива да превишава 15 волта,обикновено е да се измери около 14.0-14,2.
По отношение на волтажа на оловено-киселинен акумулатор,номиналът на 1 клетка е 2 Волта(в акуто са 6 клетки Х 2.0=12 Волта).След зареждане,каране на дълги разстояния,акумулаторът се стреми да "изравни потенциала си със генератора или зарядното,та затова клетките може да достигнат "максимално напрежение"-по 2.5 Волта Х 6=15 Волта.Не случайно е избрано регулиране на бордното напрежение в диапазон 13.2-14.0.Под и над тези стойности се получава респективно недозареждане или презареждане.
Недозареждането-ясно е до какво води,но не подценявайте и презареждането-електролитът кипи..,а и в някои случаи доста често заминават лампи и нагреватели!
В посоченият случай,според мен всичко е в норма,към горна граница.Ако има възможност-провери нивото на течността(киселината),най добре е да се тества и с "аерометър"-1.27 е нормата.
Или си "уцелил" топ-акумулатора на марката,правен у сряда....
По отношение на волтажа на оловено-киселинен акумулатор,номиналът на 1 клетка е 2 Волта(в акуто са 6 клетки Х 2.0=12 Волта).След зареждане,каране на дълги разстояния,акумулаторът се стреми да "изравни потенциала си със генератора или зарядното,та затова клетките може да достигнат "максимално напрежение"-по 2.5 Волта Х 6=15 Волта.Не случайно е избрано регулиране на бордното напрежение в диапазон 13.2-14.0.Под и над тези стойности се получава респективно недозареждане или презареждане.
Недозареждането-ясно е до какво води,но не подценявайте и презареждането-електролитът кипи..,а и в някои случаи доста често заминават лампи и нагреватели!
В посоченият случай,според мен всичко е в норма,към горна граница.Ако има възможност-провери нивото на течността(киселината),най добре е да се тества и с "аерометър"-1.27 е нормата.
Или си "уцелил" топ-акумулатора на марката,правен у сряда....
- T.C.T.
- Мнения: 1234
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СофиЯ
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
Няма как да проверя нивото на течността,акумулатора се води необслужваем.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
Има как,но е препоръчително да се прави на сравнително стари на години акумулатори.Така направих с един Бош-S4,взе да отслабва на 5-тата година и аз му пробих дупки Ф-8,долях му дестилирана вода и го заредих.Поне година служеше добре,после му изгубих дирята..изсъхнали клетки имаше...Дупките запуших с едни тапички,силиконови ,от Бриколажа ги взех..
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Вто 11 мар 2008 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
Да не отварям нова тема, ще ползвам на колегата, тъй като питането ми е подобно на неговото.
Колата е голф 4, 1.6 16v, 105 кс. от 2001 г. Колата се държи в гараж. Като не се кара няколко дена, не може да запали,а след подаването на ток от друга кола за 2-3 минути - колата пали без проблем.
След близо час каране, замерихме стойностите на акумулатора с мултицет при включени консуматори (запалена кола, парно, фарове, музика). Стойностите показаха 13,5. Тези стойности, от прочетеното разбирам, че са под минимума.
Акумулаторът е варта блу динамик 60 ah, но е доста стар - от 2008 година. Сигурен бях, че акумулаторът си е заминал за това отидох да купя нов. Продавачът също замери стойностите и ми отговори, че има някакъв проблем със самата кола и нямало смисъл да ми дава нов акумулатор.
Според вас, при стойности от 13,5 при включени консуматори, наистина ли проблемът ще е в колата... или да търся друг продавач и магазин за акумулатори?
Колата е голф 4, 1.6 16v, 105 кс. от 2001 г. Колата се държи в гараж. Като не се кара няколко дена, не може да запали,а след подаването на ток от друга кола за 2-3 минути - колата пали без проблем.
След близо час каране, замерихме стойностите на акумулатора с мултицет при включени консуматори (запалена кола, парно, фарове, музика). Стойностите показаха 13,5. Тези стойности, от прочетеното разбирам, че са под минимума.
Акумулаторът е варта блу динамик 60 ah, но е доста стар - от 2008 година. Сигурен бях, че акумулаторът си е заминал за това отидох да купя нов. Продавачът също замери стойностите и ми отговори, че има някакъв проблем със самата кола и нямало смисъл да ми дава нов акумулатор.
Според вас, при стойности от 13,5 при включени консуматори, наистина ли проблемът ще е в колата... или да търся друг продавач и магазин за акумулатори?
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
Измери колко волта имаш на изхода на алтернатора, ако пак са толкова, сваляш алтернатора и ремонт. Най-малкото - реле с четките, колектора, ако има дълбоки канали, лагерите да се видят. При това положение няма смисъл от нов акумулатор, защото ще го скапеш. Те и гаранция няма да ти признаят.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
vanesto написа:.........
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Вто 11 мар 2008 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
Мерси за отговорите. Ще карам колата да я погледне човек и ще пиша какъв се е оказал проблема
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Вто 11 мар 2008 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK1 1.6 EG акумулатор / алтернатор / зареждане
Намерих снимка от нета. Проблемът се оказа една от тези клеми, през която алтернатора зарежда акумулатора. Беше нагоряла и леко стопила част от предпазния пластмасов капак. Благодаря на Мишо от форума, който бързо отстрани проблема.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 196 госта