Golf MK2 RP 1.8 - дави се на бензин и трудно пали.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Golf MK2 RP 1.8 - дави се на бензин и трудно пали.

Мнениеот radik90 » Пет 17 окт 2014 22:45


Здравейте колеги :) Проблема на голфа от както му сложих газова преди 1 година беше, че като запаля първите няколко минути държеше 2000 оборота. След като миналия месец ми даде разход на газ 14 градско без настъпване отидох на газаджия. Той веднага хвана, че е прецакан тампона на моното и го смени. Запалихме колата и видя проблема с 2000 оборота и извади буксата на TPS и оборотите заспаха на 1000. Включи го и оборотите бяха на 2000. Откачихме клемата на акумулатора за няколко минути и нещатата бяха ок. Каза че има решение на проблема и за 30 лв ще го оправи. Сряза постоянния плюс на компютъра и го върза на този от ключа, като дадеш на контакт. Запалих и изненада на бензин колата държи 600 оборота прекъсва и се дави от бензин, а зад колата черен облак и смрад на бензин. На газ е добре. Също така сложи рапидка при въздушния филтър да е на половина отворена някаква клапа и откачи едната тръба за въздух дето влиза в двигателя, защото на газта и било по-добре със студен въздух. Кажете какво да правя? Преди това не съм имал проблеми с колата на бензин. Като е студена оборотите на газ също са ниски, но като загрее застават на 900. Като се стисне маркуча на бензина,който влиза в моното оборотите се нормализират(тоест се дави явно). Идеи? Благодаря ви предварително!




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: VW Golf 2 RP - 1.8 дави се на бензин и трудно пали.

Мнениеот Iezekil » Съб 18 окт 2014 6:30


Да се опитаме да разсъждаваме.
Ако колата се дави,оборотите пък са ниски...
Явно степ мотора не работи.Сиреч температурния датчик дава инфо,че е студено,компа буха бензин но дросела не е отворен достатчно.Като изключиш степ мотора при това положение,на бензин би трябвало студена да държи около 1000 оборота,понеже компа влиза в авариен режим и се компенсира от дюзата разликата в оборотите.
Ако пък датчика е прецакан,а моторчето здраво,то би трябвало да палиш трудно и да са ниски оборотите докато загрее.Като го изключиш си остава същото положение и така го хващаш,че е за смяна.
Обаче при прецакан ТПС/или разбутан/,всичко става мазало.ТПС лъже компа,че дросела е отворен и той буха бензин.Да,ама дросела не е отворен и колата се дави.Обратното също е възможно-лъже,че е затворен и компа не пуска.На газ компа не може да компенсира чрез горивото и компенсира чрез моторчето-бута малко дросела да ги вдигне.Те са взаимно свързани сиреч.Има теми как се проверяват и двете,другия вариант е ако имаш под ръка друго моно да го смениш цялото.
За рапидката няма кво да кажа,на газта наистина и е по добре да дърпа студен въздух,но аз например не съм правил такива интервенции.


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: VW Golf 2 RP - 1.8 дави се на бензин и трудно пали.

Мнениеот radik90 » Съб 18 окт 2014 8:27


Синия датчик го мерих на студен мотор при около 20 градуса е 3,68 кило ома. Но колата студена трудно пали и гасне на бензин. На газ първите няколко минути оборотите са ниски и трябва да си държа крака на газта и да компенсирам, на загрял мотор на газ всичко е наред.


Потребителски аватар
butsefal
Мнения: 814
Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
Двигател: RP AFN
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Golf MK2 RP 1.8 - дави се на бензин и трудно пали.

Мнениеот butsefal » Пет 24 окт 2014 21:48


датчика с мерене зорлем се хваща дори и от професионалисти - лаетите като мен и теб най лесно разбират, като първо при студена и после при топла кола го закачат и откачат от буксата. ако усетиш промяна в държането на мотора то е ясно че е от него, мен преди време датчика за температурата на антифриза ме направи крив. Надявам се че тоя газаджия не ти е размествал положението на ТПС-а щото ако го е направил шанса да намериш кой да ти го настрои е 1 на 1000 а по-лесния вариянт е друго моно но такова което ти го сваляш от кола която виждаш че работи щото и там няма гаранция че няма да е барано. Освен това МАНИ ТАЯ РАПИДА... нагласи си колата да работи както трябва на бензин и тогава разгледай темите в газифицирания раздел.
ПС. само да вметна че при добре настроена газова (вакумен изпарител) при моно - то на газ колата върви и се държи доста по-добре


radik90
Мнения: 96
Регистриран на: Нед 05 сеп 2010 14:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Golf MK2 RP 1.8 - дави се на бензин и трудно пали.

Мнениеот radik90 » Нед 02 ное 2014 15:26


Проблема е отстранен от Мишо от Герман :) Оказа се изкривен пин на буксата на компютъра. Той е правил мизериите :) Благодаря ви колеги!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Pavkata_gti и 60 госта