Здравейте,
Вчера бях на сервиз за да обслужа колата. Междудругото ги накарах да видят свещите, защото ми гореше повечко и бензин, и газ. Смениха ми ги и от тогава насам се появи проблем с оборотите. Сега като съм спрял и не подавам газ, оборотите си варират от 1500 до 2000, дори и като съм на светофар все едно някой ми настъпва газта, много е неприятно. До сега не е имало подобно нещо (5 месеца), дали е възможно да са ми прецакали нещо с новите свещи? Прочетох какво има изписано във форума, но като моя случай няма. Имаше съвети да се проверят датчика за хидравликата, да откача акумулатора, да пробвам да отпускам съединителя плавно, да проверя температурния датчик, О-пръстени, датчикът на коляновия вал... Не знам дали е нужно да ги проверявам след като до сега не са ми правили подобни проблеми. В сервиза ми смениха консумативите за обслужване, единствените ремонти бяха смяната на свещите, смяна на вътрешен десен накрайник и смяна на картер. Сега трябва да ходя на реглаж, а от сервиза ми казаха, че вероятно ще трябва малко време да свикне колата с новите части, което ми се струва смешно. Ако някой знае нещо, ще съм благодарен да сподели мнението си. Благодаря предварително.
Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
- chochko_06
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 07 юли 2010 17:58
- Автомобил: Golf 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: sofiq
Re: Golf 4, AKL, 2000г., 101 к.с. - проблем с оборотите
Трябва да и направиш диагностика може да е от доста неща. Моя двигател е същия. Имал съм такъв проблем. Чистене на дросел + смяна на спукано късо маркуче зад дросела и обучаване нещата се оправиха.
Re: Golf 4, AKL, 2000г., 101 к.с. - проблем с оборотите
Щом са ти казали , че частите трябва да се напаснат значи смени сервиза :)
- Ditrih
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
- Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 4, AKL, 2000г., 101 к.с. - проблем с оборотите
Добре ама на мен логиката ми беше като не съм пипал нищо от споменатите по-горе неща, би трябвало да няма там проблем. Тези свещи много ме съмняват, не знам защо, ама логиката ме води натам. Въпреки че не винаги има логика в повредата, може просто да му е дошло време на дросела да се развали.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf 4, AKL, 2000г., 101 к.с. - проблем с оборотите
Колега, според мен отговора на задачата е О пръстени.
Предполагам, че тези от сервиза не са имали хубав ключ за свещите и са свалили колектора, та да им е лесно. После са го качили обратно със старите пръстени. Да ама през вековете, на които е този AKL, те така са се опекли, че са станали на бакелит и вече не държат.
Предполагам, че тези от сервиза не са имали хубав ключ за свещите и са свалили колектора, та да им е лесно. После са го качили обратно със старите пръстени. Да ама през вековете, на които е този AKL, те така са се опекли, че са станали на бакелит и вече не държат.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Golf 4, AKL, 2000г., 101 к.с. - проблем с оборотите
pedalchobaba написа:Колега, според мен отговора на задачата е О пръстени.
Предполагам, че тези от сервиза не са имали хубав ключ за свещите и са свалили колектора, та да им е лесно. После са го качили обратно със старите пръстени. Да ама през вековете, на които е този AKL, те така са се опекли, че са станали на бакелит и вече не държат.
Чакай, ако е така, както казваш, не би ли трябвало да е точно обратното - да смуче въздух, и да гасне, а не да се форсира?
- chochko_06
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 07 юли 2010 17:58
- Автомобил: Golf 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: sofiq
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
Така е вдига оборотите когато смуче въздух. Аз съм сменял О пръстените и бяха на камък. Има логика в това което казва колегата.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
Може да ви се стори въпроса доста лаишки, но има различни версии за поведението на двигателя при студен старт, когато смуче въздух от О пръстените. Едни казват, че двигателя направо гасне, други, че вдига оборотите?
Някои твърдят, че не клати обороти, а направо гасне. Други пък, че ги клати и ги вдига по високи?!
Според мен, ще ги вдига по високи и ще ги клати, но някои колеги твърдят друго.
Кое е вярно в крайна сметка?
Някои твърдят, че не клати обороти, а направо гасне. Други пък, че ги клати и ги вдига по високи?!
Според мен, ще ги вдига по високи и ще ги клати, но някои колеги твърдят друго.
Кое е вярно в крайна сметка?
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
freelancer написа:Може да ви се стори въпроса доста лаишки, но има различни версии за поведението на двигателя при студен старт, когато смуче въздух от О пръстените. Едни казват, че двигателя направо гасне, други, че вдига оборотите?
Някои твърдят, че не клати обороти, а направо гасне. Други пък, че ги клати и ги вдига по високи?!
Според мен, ще ги вдига по високи и ще ги клати, но някои колеги твърдят друго.
Кое е вярно в крайна сметка?
Разсъди сам, логически! Да смуче въздух, означава, че допълнително обедняваш сместа, дали двигателя би работил по-интензивно? Ако е така, то тогава направо му дай само въздух, що ще го затормозяваш с бензин, газ, и прочие?
Апропо, при смучене на въздух, пак може да клати оборотите, и тогава да гасне!
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
Опитвайки се да разсъждавам логически се сещам за една ламбда сонда. Е, те тя мери в изгорелите газове какво е съотношението въздух бензин в сместа. И когато в цялата система има някаква аномалия, като например неотчетен въздух, тя дава информация на ECU-то че съотношението не е 14,7 към 1.
Какво може да направи ECU-то тогава за да коригира стойностите? Въздуха не може да го намали, защото няма как, но виж бензин може да напомпа на дюзите колкото си иска. Отделно, че рита и на дросела.
И какво става със сместа тогава? А с оборотите?
Разбира се, от важно значение е и колко голям е теча.
Какво може да направи ECU-то тогава за да коригира стойностите? Въздуха не може да го намали, защото няма как, но виж бензин може да напомпа на дюзите колкото си иска. Отделно, че рита и на дросела.
И какво става със сместа тогава? А с оборотите?
Разбира се, от важно значение е и колко голям е теча.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
Дори да е така, то тогава би отчел ненормално висок разход! Колко му е разхода?
- Ditrih
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
- Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
Разходът ми е висок още преди този проблем - 18/100 газ градско и 12-13/100 газ извънградско. Бензин градско 13/100. Ама пак казвам, че това си беше преди да сменя масла, филтри, ремък и свещи и преди да се появи проблемът с оборотите. Сега още не съм изминал достатъчно километри, че да я засека.
- chochko_06
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 07 юли 2010 17:58
- Автомобил: Golf 1.6
- Двигател: AKL
- Местоположение: sofiq
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
Мале много голям разход. На мен 11 градско 12 зимата и 8-8.5 извън града.
- Ditrih
- Мнения: 45
- Регистриран на: Сря 02 юли 2014 13:08
- Автомобил: VW Golf МК4 1_6 SR
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
От 2 дена насам проблемът с оборотите изчезна. Не съм правил нищо по колата, не знам как стана това. Да чукна на дърво, за сега всичко изглежда наред. Сега ще засека колко ще ми гори след смяната на свещите, дано да е намалял разходът.
Re: Golf MK4 AKL 2000г. 101к.с. - проблем с оборотите
Колега, предполагам че не се е появил отново проблема?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 201 госта