Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот инжектопляктор » Чет 06 ное 2014 17:40


Bai Sando написа:Слагай от 1.8 моно или 1.6/101 коня.Те са без пластмасовата част и поне за мен са по-здрави.Аз карам моя 2.0/115 коня със стартер от 1.6 и до сега не е имало проблеми.

Казват, че са ми сложили такъв, дето бил без пластмасов редуктор.




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот Bai Sando » Чет 06 ное 2014 18:52


Ами това е добре :wink


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот joker » Пет 07 ное 2014 15:14


Bai Sando написа:Слагай от 1.8 моно или 1.6/101 коня.Те са без пластмасовата част и поне за мен са по-здрави.Аз карам моя 2.0/115 коня със стартер от 1.6 и до сега не е имало проблеми.

На моят 1.8 моно бе с пластмасов редуктор...счупи се и го смених с друг пластмасов редуктор...докогато издържи...При дизела бе с метален редуктор.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот инжектопляктор » Чет 27 ное 2014 10:08


Значи продължение - или ми е калпав акумулатора или сутринта не иска стартерът да ми превърти двигателя - направо си пада напрежението на акумулатора. Имам един нов 45Аh и старият 60, с който дойде колата при мен. Този 45-цата вчера палеше и вървеше, днес сутринта стартера не може да превърти двигателя, зацепва стартера - всичко по таблото ми гасне и така...Все едно има усилие над допустимото или тока не му стига. Нещо ненормално ли се случва или тая кола е много лакома за ток? Утечката не е много повече от 25mA. Нещо да се е изкривило като влезна малко вода във филтъра и това да е следствие? Уж като запали върви нормално.


m135
Мнения: 226
Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
Автомобил: vw polo 1.4mpi
Двигател: AUD 2000
Местоположение: svishtov

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот m135 » Чет 27 ное 2014 11:23


Обикновено когато се чува само цъкане, виновника е или шалтера /пусковата бобина на стартера/ или незатегнат кабел по шалтера.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот инжектопляктор » Чет 27 ное 2014 18:40


Не е само еднократно "цък", мисля. Просто все едно не му стига силата да завърти, ако задържа ключа в някои случаи се чуват опити на стартера. Днес забелязах и че понякога върти странно - превърта-прекъсва, превърта-прекъсва. Стартерът е втора ръка. Надявах се да е по-читав...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот инжектопляктор » Пон 20 апр 2015 10:08


Връщам още една погребана тема с въпрос. Онзи ден тук доста валя. Карам си колата като пич и всичко е наред. С поуката от по-ранното преживяване описано в темата минавам покрай дълбоката вода МНОГО БАВНО. Минах така 70км наляво-надясно без никакви проблеми. Прибрах се там, където валеше много малко общо взето. Всичко хубаво. Гася колата и я оставям. Вчера не съм я пипал. Само свалих акумулатора за дозареждане, което правя периодично. Днес се опитвам да запаля. Стартера върти, обаче колата не пали или се опитва да прави нещо, но не успява. Най-накрая запали, с ниски обороти на празен ход, не реагира на форсиране, изгасва. После реших да отворя капака и да видя Делко-то и бобината. Бобината перфектно суха, кабелите са по местата си, Делкото свалих капачката - съвсем леко зацапана капачката и палчето, но грам вода няма. Навсякъде около двигателя сухо, като изключим едно малко сълзене от тройника, което е някакви дребни капчици и въобще не стига нито до делкото, нито до бобината. Ще го сменям и тройника.
Е, не пали и не пали. В крайна сметка няколко пъти тръгна, но едвам или не реагира на форсиране. Най-накрая потегли, но все едно е запушена. Говорим си на бензин. Ама само с много газ и във високи обороти. Пускам педала - бам, гасне. Така няколко пъти. Около половин час се мъчих с колата и в крайна сметка я прибрах и се отказах да ходя с нея днес където и да е било. Въпреки, че в крайна сметка уж се оправи и сега като че ли няма проблем. Докато се опитвах да я паля в началото, ту тресеше и едвам държеше обороти, ту гаснеше, ту въобще не можеше да запали...
Може ли някой да ми даде идеи може ли това да е от бобината и ако да - как при мокро време, цопам си във водата по кръговите, но много бавно - никакви ядове? Изведнъж, както е сухо, колата суха - ни в клин, ни в ръкав става това. Какво друго да се търси, изглежда че отново ще трябва нещо да се сменя или да ходи на майстор?
Значи, искам кола, която да бъда сигурен, че като тръгна, ще се върна с нея. Подобно нещо не ми се е случвало от предните ми мнения в тази тема конкретно, значи има едно 4-5 месеца.
Свещите са почти нови Шампион-ки(да кажем на 5-6 месеца са и те), пазя си и старите Беру. Палчета, капачки - ново.
ПОСЛЕПИС - Нарочно пръсках сега с пулверизатор по кабела от бобината до капачката, от капачката до свещите 4-те, както и самата бобина. Гледах за нещо окислено - няма. Колата не започна да прекъсва и работи. :cry
МНОГО моля някой с опит да удари едно рамо, че аз не съм много по колите.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот kris11 » Пон 20 апр 2015 11:26


Докато си се мъчил да палиш или преди това кихала ли е ? Ако да - изкривена клапа в дебитомера.
проверка на датчика на Хол -дали има управление на комутатора в бобината.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот инжектопляктор » Пон 20 апр 2015 11:31


kris11 написа:Докато си се мъчил да палиш или преди това кихала ли е ?

Нищо не е кихало от както имам колата. Ако под кихане имаш предвид нещо като аналога "гръм" при газово, да патка. Колата си вървеше перфектно на бензин(до колкото е възможно). Карах я, минах 70км, спрях я. Днес не може да запали, гасне, прекъсва или въобще не пали. Всичко вътре беше сухо. После в ниските почва да тресе и да не държи. Най-накрая уж се оправи и сега пали и работи. Пръскам с пулверизатор кабели, бобини, капачки - всичко. Продължава да работи.
Датчик на Хол как се проверява? И иначе карам я месеци без да има съществени проблеми, освен че на газ не работи оптимално. Бобината е някаква Vemo и ми изглежда здрава. Малко лесно излезе кабела от бобината, доста по-лесно отколкото от другата страна излизаха, гумата като че ли не прави вакуум хубав там, но иначе сухо и държи.
Иначе в интерес на истината, в някои от опитите за палене имаше поведение точно като дебиломер. Колата пали, вдига се стрелката на оборотите, претриса и гасне, просто тресе и т.н. Обаче такива проблеми до сега никога не съм имал.
Искам да допълня - оказа се, че като пробвах след 4-5 часа колата, проблемът е долу-горе същият, тресе, гасне, не държи обороти, почти не реагира на подаване на газ. Това докато загрее малко, след това се оправя??? Моля за съвет. Другият вариант е влагата от пулверизатора чак сега да е проникнала в бобината, ако има нещо по нея, въпроса е че всичко отново е сухо.
ПРОВЕРИХ датчика за температурата на въздуха и този за антифриза. В норма са. Един познат ми помогна с информация от Аутодата.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот kris11 » Пон 20 апр 2015 19:56


@Ако под кихане имаш предвид нещо като аналога "гръм" при газово, да патка.
Щом е "паткала" остта на клапата е крива. Този дебитомер е охтика.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот инжектопляктор » Пон 20 апр 2015 20:00


kris11 написа:@Ако под кихане имаш предвид нещо като аналога "гръм" при газово, да патка.

Значи за мен не е "гърмяла". Да патка - означава да прави "пат"(като въпрос какъв е звука), а не "Да, позитивно, паткала е". Нещо не се разбрахме малко. :smile Питам, защото съм чувал при други коли подобни звуци. Мерих сензорите за температура на антифриз, температура на въздуха - в норми. Не ми се разкача около дебиломера, че то много разкачане има там, да го стигна, утре като имам време, може и с него да се занимавам. Не знам на къде да се насоча. Датчик на Хол? Какво е най-вероятното? Не съм уверен дали го прави само при студена кола, но за 2-3те пъти, при които е демострирало проблем днес - все е било на студен двигател и като поработи, влиза в ход.
Каквото и да е криво, дори и да е криво, до този момент не ми е създавало подобен род проблеми. И на газ, и на бензин го има.
Сега запалих колата и запали нормално. Явно не е от студен двигател. Забелязвам обаче, че в началото, преди да се разгрее, оборотите ми стоят на 1000 и малко отгоре. После падат на към 800.
п.п Ако нещо помага информацията, то и на скорост не можеше да се запали колата, като се прояви проблема(с бутане)


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот anonym0us » Вто 21 апр 2015 0:24


Когато е студена е нормално оборотите да са над 1000 и малко, и после да падат. А щом не пали и на бутане имаш сериозен проблем с тоците. Погледни бобината как е, дали дава ток и дали вечер не пресвятка.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот инжектопляктор » Вто 21 апр 2015 12:29


Имам един въпрос - възможно ли е проблемът да е от калпави свещи? Питам, защото днес успях да запаля що-годе нормално. Обаче тръгвам и усещам, че няма мощност и колата едвам отлепя от място. Видях се с един познат и казва - давай да видим. Вади лулите на свещите 1 по 1 и се оказва, че като извади една от 4-те, двигателят не променя поведението си. И действително тресе малко. Свещите са Шампион-ки триполюсни на около 6 месеца, купувах ги нови. Извода му беше "Амии, на тебе единият цилиндър не ти работи като хората бе". Не знам дали е от това, просто споделям. Обаче ако е било, аз дори не съм предположил, че може почти нови свещи, на няколко хиляди километъра да правят подобни проблеми.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот kris11 » Сря 22 апр 2015 10:04


А може и да си попаднал на свещи менте. Извади свещ от друг цилиндър н и я сложина този за да провериш дали пак е неработещ.Ако е пак неработещ -Измери компресията .Този "неработещия" може да е с ниска компресия и оттам да са проблемите. /счупени сегменти,износен цилиндър/


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.

Мнениеот инжектопляктор » Сря 22 апр 2015 11:36


kris11 написа:А може и да си попаднал на свещи менте..

Крис, когато някой беше ми казал за "неработещият", колата действително се чувстваше като спъната. Реши да ми нахака едни праисторически Шампион-ки еднополюсни и колата уж вече не беше спъната. Иначе колата преди тия дни относително добре си вървеше. Обаче не съм уверен, че цялата работа може да е от едни свещи. :neutral



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bigold и 101 госта