Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Колата е VW Vento MK3 94 115hp. Извинявам се на модератора, но бях я написал в профила си.
Минах днес през голяма локва. Колата след като минах мина към километър и взе да давам газ, а тя да загасва. Най-накрая изгасна. Не можах да я запаля, въпреки че опитвах многократно. Някои пъти дори стартера не искаше да върти. Опитах да подсуша всичко. Дърпаха ме с въже. В движение запалих на трета. Колата тръгна уж и се прибрах някак. Ако е влязла вода в двигателя, счупил ли съм го с тези мои действия? Как да разпозная дали съм повредил нещо? За първи път става нещо подобно, докато аз шофирам каквато и да е било кола. Вода ли е засмукала - не знаех и не съм развил свещите да суша, ако е било така? Какви може да са проблемите - с електрическата инсталация или? Този, който дойде да ме тегли казва, че двигателя уж дори трудно е превъртал. Притеснявам се дали не съм я разбил тотално до степен в скоро време да ходи за скрап.
Минах днес през голяма локва. Колата след като минах мина към километър и взе да давам газ, а тя да загасва. Най-накрая изгасна. Не можах да я запаля, въпреки че опитвах многократно. Някои пъти дори стартера не искаше да върти. Опитах да подсуша всичко. Дърпаха ме с въже. В движение запалих на трета. Колата тръгна уж и се прибрах някак. Ако е влязла вода в двигателя, счупил ли съм го с тези мои действия? Как да разпозная дали съм повредил нещо? За първи път става нещо подобно, докато аз шофирам каквато и да е било кола. Вода ли е засмукала - не знаех и не съм развил свещите да суша, ако е било така? Какви може да са проблемите - с електрическата инсталация или? Този, който дойде да ме тегли казва, че двигателя уж дори трудно е превъртал. Притеснявам се дали не съм я разбил тотално до степен в скоро време да ходи за скрап.
Последна промяна от инжектопляктор на Съб 25 окт 2014 17:48, променено общо 4 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Последна промяна от ivostefanov на Съб 25 окт 2014 17:50, променено общо 1 път.
Причина: Чакай и аз да пипна малко :D
Причина: Чакай и аз да пипна малко :D
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
За да влезе в двигателя вода трябва да влезеш не в локва, а в язовир!
Или поне вир.
Т.е. - водата трябва да стигне до смукателя на възд. филтър.
Освен това, повярвай, няма да го разбереш чак след километър, а веднага.
Ще трябва да си поиграеш да посменяш това онова по запалителната система.
Почваш с кабели, капачка и палец.
Като не забравяш и кабела от бобината до капачката.
Ако пак умре в някой дъжд - значи и бобинката е свършила. Пукат им се корпусите ииии...
Или поне вир.
Т.е. - водата трябва да стигне до смукателя на възд. филтър.
Освен това, повярвай, няма да го разбереш чак след километър, а веднага.
Ще трябва да си поиграеш да посменяш това онова по запалителната система.
Почваш с кабели, капачка и палец.
Като не забравяш и кабела от бобината до капачката.
Ако пак умре в някой дъжд - значи и бобинката е свършила. Пукат им се корпусите ииии...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Пръски не могат ли да стигнат? Водата беше около 30см, на едно кръгово. Минах локвата нормално, макар и можех да намаля още. Викам си - да не ми изгасне по средата на локвата, по инерция да я мина поне. Спрях отстрани, където вода нямаше, след локвата, на една отбивка. Исках да снимам буквално микроязовира, който беше се образувал.. След това колата както си стоеше на място взе да работи неравномерно изведнъж.. Минах я на бензин веднага. Дадох газ. Оправи се за малко. След това изгасна. Запалих я. Поработи, но на моменти неравномерно, като падаха оборотите, въпреки че давам газ. Викам си - ще я прибера някак до вкъщи и ще я гледам. На малък наклон нагоре просто спря.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Та както казах
Стари и напукани кабели, пропускаща капачка и износен палец...
Всичко това се води консуматив (както и свещите) и се сменя на определено време/километри.
наче виждаш какво става - малко влага и почват повишен разход на гориво,прекъсвания, загуба на мощност и гаснения.
Щом и стартера ти е 'забивал', гарантирано капачката ти е мокра вътре.
radotom написа:Ще трябва да си поиграеш да посменяш това онова по запалителната система.
Стари и напукани кабели, пропускаща капачка и износен палец...
Всичко това се води консуматив (както и свещите) и се сменя на определено време/километри.
наче виждаш какво става - малко влага и почват повишен разход на гориво,прекъсвания, загуба на мощност и гаснения.
Щом и стартера ти е 'забивал', гарантирано капачката ти е мокра вътре.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
radotom написа:Щом и стартера ти е 'забивал', гарантирано капачката ти е мокра вътре.
Добре, като опитам да я запаля, прави само хъррр и това е. Не завърта. Преди като я мъчих да пали завърташе за малко, но не можех да я запаля. Бях я запалил като ме дърпат, на скорост, за да се прибера. Как да я закарам на майстор? Не може ли някак да го подсуша, за да запали поне до майстора? Да не ми е заминал стартера? На кирливият Ескорт не бях пипал нищо от посоченото с години. Палиш и тръгваш. То всъщност никакви ремонти не бях му правил почти. А е най-осмиваната марка в България. Нека последното да не засяга никого. Просто явно съм голям късметлия, защото "майстор" стана твърде актуална дума в моят речник.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Ако нямащ кора под ДВГ имаш вода в стартера...
Последна промяна от ivostefanov на Съб 25 окт 2014 22:28, променено общо 1 път.
Причина: Не цитирай предишното мнение.
Причина: Не цитирай предишното мнение.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
joker написа:Ако нямащ кора под ДВГ имаш вода в стартера...
Не е имало такава май. Ако има - изгорен ли е или като изсъхне - ще се оправи? Защото по едно време въртеше, после само хърр, после пак завърти, сега вече - греда. Ако е второто - ще му пусна духалка и ще взема кора от моргата. Вече си мисля цялата долница да я облепя с алуминиева ламарина. Много лошо се получи. Понеделник тази кола трябва да се движи и да мине 80км(иначе все едно са ми отрязали краката), а майстори в неделя не работят.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Няма да е зле да се провери бобината. Симптомите са абсолютно същите!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Значи общо взето, утре в дъжда да гледам..всичко...?!
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Според мен си окъпал хубаво бобината.След около километър вече през пукнатините е влязла влагата и край.
Същата работа може да е и от стари кабели и дистр.капачка.После от многото въртене се е прецакал и стартера,който нищо чудно да е още с оригиналните четки и т.н.
Същата работа може да е и от стари кабели и дистр.капачка.После от многото въртене се е прецакал и стартера,който нищо чудно да е още с оригиналните четки и т.н.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Bai Sando написа:Според мен си окъпал хубаво бобината.След около километър вече през пукнатините е влязла влагата и край.
Същата работа може да е и от стари кабели и дистр.капачка.После от многото въртене се е прецакал и стартера,който нищо чудно да е още с оригиналните четки и т.н.
Направо да я пращам в тоя случай колата в моргата. Щом ако изсуша бобината и стартера, няма да тръгне. Бобина, ремонт на стартер, дистрибуторна капачка и кабели прави доста голяма част от цената на цялата кола и много време.
- Bai Sando
- Мнения: 8110
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Е ти за това ако ще я пращаш в моргата.Друг стартер ти е към 30-40 лв и бобина толкова.Това втора ръка.Ако и те са ти много,по-добре ползвай градския транспорт
- jamie1
- Мнения: 542
- Регистриран на: Вто 19 юни 2012 10:57
- Автомобил: Chevrolet Aveo LT
- Двигател: DOHC
- Местоположение: Сливен
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Няма да се плашиш.Още и е рано на колата ти да ходи в моргата.Аз също минах по тоя път с гасненето в мокро време.При мен се оказа бобината по която доста ясно си личаха пукнатините,но я смених с най-евтината която открих нова и вече 2-ра година нямам ядове с паленето и в сухо и в мокро време.Нарочно не споменах марката на бобината за да не би да прозвучи като реклама.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Vento MK3 94г. 115hp Счупих ли колата?! Цопнах в локва.
Bai Sando написа:Е ти за това ако ще я пращаш в моргата.Друг стартер ти е към 30-40 лв и бобина толкова.Това втора ръка.Ако и те са ти много,по-добре ползвай градския транспорт
Не, времето от всичко това струва най-много. Работя и всеки проблем с автомобила ми се отразява като минус към фиша със заплатата, защото значи да не отида на работа или да закъснея. Така сметката излиза съвсем различна. И ми става "много". Градски транспорт не ползвам. С колата се пътува доста извънградско. Надявам се - отговорих ти на въпроса "Защо питам толкова проширно?" и "Как така ми е "много"?"
jamie1 написа:...При мен се оказа бобината по която доста ясно си личаха пукнатините,но я смених с най-евтината която открих нова и вече 2-ра година нямам ядове с паленето и в сухо и в мокро време.
Между другото нещо жужеше странно иззад таблото. Тя бобината е там просната до чистачките. Утре ще я сваля и сложа пред духалка. Ако тръгне - ще се постарая да я изолирам максимално и ще търся друга. Ако не тръгне - подкарвам Ford-а. За да я закарам до сервиз трябва да я дърпат 10км. Просто ако не я запаля - нямам времето, нито възможността скоро да я закарам в сервиз. Нямам човек на разположение по всяко време.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта