Колеги, имам странен проблем. Колата е голф 2 1.3 карбуратор. Колата има АГУ.
Проблема е следния: Всички маркучи загряват нормално с изключение на маркучите към парното и тези към изпарителя(вързани са към маркучите за карбуратора).Те са абсолютно студени и в тях има въздух и колата не може да се обезвъздуши.
Колата не пуши и не е смесила масло/вода. - не е гарнитура.
Няма абсолютно никъде запушване.
Водната помпа върти.
Термостата е нов.
По-голята част от маркучите са нови.
Капачката е здрава и не изпуска.
Наливам течност паля и тези маркучи си остават студени. :(
Ако някой има други идеи нека ги сподели, ще съм благодарен.
Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 15 ное 2011 14:07
- Автомобил: Golf MK II
- Двигател:
- Местоположение: София
Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
Последна промяна от en3rgy93 на Вто 28 окт 2014 19:47, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Голф 2 проблем с охладителната система
То така на сляпо идеи-много ала полза никаква.Дай някакви снимки на инсталацията,та тогава-идеи.Що се отнася до парното-вероятно радиатора е запушен от мизерии ако колата е карана с чешмяна вода.А как караш на газ след като изпарителя не се топли?Моя на времето го обезвъздушавах така:
1.Затваряш газовата бутилка(спираш притока към изпарителя);
2. Разкачаш тръбите за газ на изпарителя(маркучите за антифриза остават подвързани към изпарителя) и го пускаш да слезе колкото е възможно низко долу в моторния отсек(коша);
3.Палиш и се обезвъздушава без проблем;
4.Монтираш го на мястото му и подвързваш тръбите за газ.
1.Затваряш газовата бутилка(спираш притока към изпарителя);
2. Разкачаш тръбите за газ на изпарителя(маркучите за антифриза остават подвързани към изпарителя) и го пускаш да слезе колкото е възможно низко долу в моторния отсек(коша);
3.Палиш и се обезвъздушава без проблем;
4.Монтираш го на мястото му и подвързваш тръбите за газ.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 15 ное 2011 14:07
- Автомобил: Golf MK II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 2 проблем с охладителната система
Не я карм на газ, защото изпарителя замръзва. Като духна през тръбите към радиатора за парното, няма следи от запушване. Когато се опитвам да я обезвъздуша я паля на бензин. Мислех си, че може би вкарва газ във водата, но и това не е.. смених изпарителя с нов и нищо.Ясен ми е метода на обезвъздушаване, просто не се получава или ако се получи е за 10-20 километра и пак проблема. На майстор я карах каза, че не е намерил нищо нередно, но едвам я е обезвъздушил.
С червения кръг е показано от къде е хваната водата към изпарителя.
С червения кръг е показано от къде е хваната водата към изпарителя.
-
- Мнения: 856
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Голф 2 1.3 проблем с охладителната система
Имам идея.Често срещана причина за лоша циркулация на охладителната система-турбината на водната помпа е останала без лопатки.При Golf2 оригиналните са метални,но поради множкото години служба и те си отиват.Отвори помпата и виж лопатките как са.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 15 ное 2011 14:07
- Автомобил: Golf MK II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
Помпата е нова. Лопатките са метални. Въпреки това я свалих и проверих, и си върти!
Не знам вече какво да я правя тая кола и къде да я карам..
Не знам вече какво да я правя тая кола и къде да я карам..
- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
Колега,така като гледа май ти стои още оригиналния байпас с термостата(става въпрос за едни х..йовини които стоят на маркучите към парното свързани помежду си с тънко маркуче),така намираш две тръбички с подходящ диаметър и тея неща ги хвърляш в кофата,слагаш на тяхно място тръбичките и парното тръгва
п.с.Тва само ако стои оригиналния байпас,но като гледам на снимката,която не е много ясна май стои!
п.с.Тва само ако стои оригиналния байпас,но като гледам на снимката,която не е много ясна май стои!
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 15 ное 2011 14:07
- Автомобил: Golf MK II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
Снимката е примерна не е на моята кола. Иначе някой се е погрижил за това преди мене и към парното вървят само 2 маркуча, никакви байпасове и подобни. Интересно ми е защо въздуха седи по маркучите ,а не спада водата в казанчето? Да сменя ли казанчето и капачката ли не знам.. вече нямам идеи..
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
извинявам се че ползвам темата , но изкам да питам защо,на моя гплф3 1.8 ми когато е в движение температурата е 80градуса а когато е спрял е на място температурата е 90градуса?
- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
en3rgy93 написа:Снимката е примерна не е на моята кола. Иначе някой се е погрижил за това преди мене и към парното вървят само 2 маркуча, никакви байпасове и подобни. Интересно ми е защо въздуха седи по маркучите ,а не спада водата в казанчето? Да сменя ли казанчето и капачката ли не знам.. вече нямам идеи..
Така,другото нещо е да провериш да няма запушване на маркучето(тънкия маркуч от радиатора към разширителния съд) от радиатора към разширителя,ако от там не тече вода/охладителна течност при работещ двигател това ти е причината за въздуха в системата,решението-шомполираш и тетека.Случва се често да е запушено не самото маркуче а щуцера от радиатора или разширителя,и внимателно при ваденето на маркучето от радиатора да няма тема"търся радиатор" после.
Успех с начинанието
- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
automan написа:извинявам се че ползвам темата , но изкам да питам защо,на моя гплф3 1.8 ми когато е в движение температурата е 80градуса а когато е спрял е на място температурата е 90градуса?
Може би защото термостатът ти е за смяна колега,имал съм случай при който термостатът бачкаше нормално на място но в движение при загрял двигател от самото налягане(поне така си го обяснявам)отваряше малко и връщаше малко градусите,усещаше се и от към топлина на парното!Когато го свалих рекох да го проверя,клапата затваряше плътно,но пружината беше много мека толкова мека че с един пръст като бутнеш термостата отваряше,нещо което е невъзможно да се случи при нов термостат!
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
Kostadin Aleksiev написа:automan написа:извинявам се че ползвам темата , но изкам да питам защо,на моя гплф3 1.8 ми когато е в движение температурата е 80градуса а когато е спрял е на място температурата е 90градуса?
Може би защото термостатът ти е за смяна колега,имал съм случай при който термостатът бачкаше нормално на място но в движение при загрял двигател от самото налягане(поне така си го обяснявам)отваряше малко и връщаше малко градусите,усещаше се и от към топлина на парното!Когато го свалих рекох да го проверя,клапата затваряше плътно,но пружината беше много мека толкова мека че с един пръст като бутнеш термостата отваряше,нещо което е невъзможно да се случи при нов термостат!
термостата е нов БЕЕР !
- megatone
- Мнения: 486
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
- Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
automan написа:извинявам се че ползвам темата , но изкам да питам защо,на моя гплф3 1.8 ми когато е в движение температурата е 80градуса а когато е спрял е на място температурата е 90градуса?
Защото когато колата се движи, двигателя се обдухва от въздушната струя и ако се подава малко газ, започва да изстива. Получава се при продължителни спускания в студено време.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 15 ное 2011 14:07
- Автомобил: Golf MK II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
След премахването на термостата колата заработи нормално. За пореден път се убеждавам какви боклуци продават.
И все пак може ли някой да ми обясни връзката на проблема ми с термостата.. още не мога да го проумея.
И все пак може ли някой да ми обясни връзката на проблема ми с термостата.. още не мога да го проумея.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
Не виждам логика заради термостат да не загряват маркучите на парното и подгрева на карбуратора. Те са свързани с малкия кръг на автомобила. Просто колата ти не е била обезвъздушена добре.
След интервенции по охладителната система аз винаги оставям на отворено казанче да включи перката поне 2-3 пъти, за да излезе по-лесно останалият в системата въздух.
На старата ми Джета, която беше с подобен мотор беше вързан по същия начин изпарителят за подгрева на карбуратора и малко зорно се обезвъздушаваше...
След интервенции по охладителната система аз винаги оставям на отворено казанче да включи перката поне 2-3 пъти, за да излезе по-лесно останалият в системата въздух.
На старата ми Джета, която беше с подобен мотор беше вързан по същия начин изпарителят за подгрева на карбуратора и малко зорно се обезвъздушаваше...
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 15 ное 2011 14:07
- Автомобил: Golf MK II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK2 1.3 проблем с охладителната система
пак казвам.. колата я имаме от години, не ми е правила подобен проблем и знам как се обезвъздушава! Но и аз все още не мога да си обясня зависимостта на тия маркучи и термостата.. Ако някои има логично обяснени да обясни
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Volkswangel и 204 госта