Jetta МК2 1.6PN тестване на ламбда-сонда

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Jetta МК2 1.6PN тестване на ламбда-сонда

Мнениеот stefan4o » Чет 06 ное 2014 22:25


Ситуацията е следната - реших да установя причината за тегавото ускорение между 2000-3000 об/мин на газ, та започнах от проверка на ламбда-сондата. Интересно ми стана, че показанията й на празен ход при загрял мотор бяха от сорта на 0.43-0.44V, което говори за леко обеднена смес. Реших да пипна малко винта за чувствителност на изпарителя и го навих и в двете посоки с по оборот - показанието не мръдна от 0.44V. Подадох рязко газ и за момент стана 0.34 или от сорта, като задържах си остана на 0.44V. Утре ще видя и от тройника как ще се промени показанието. Интересно ми е с какво точно се боря, понеже знам при инжекциите показанията на ЛС варират постоянно от бедна към богата вследствие на корекциите от ЕКУ на времената на дюзите. Само че не зная при карбураторите как стоят нещата - тук нямаме дюзи и времена за впръскване, иначе ЕКУ си коригира по някакъв начин смесите на бензин посредством една клапа над дроселовата, която ограничава въздуха към него. Та седя и си мисля това, дето го видях дали е нормално. Някой ако си е играл с карбураторна кола със сонда нека сподели мнение как е, що е, дали така трябва да седи без да се променя това напрежение. Или просто мултицетът ми не може да отчете промяната толкова бързо




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: МК2 1.6PN тестване на ламбда-сонда

Мнениеот kris11 » Пет 07 ное 2014 9:38




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19114
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Jetta МК2 1.6PN тестване на ламбда-сонда

Мнениеот stefan4o » Съб 08 ное 2014 15:49


Гледахме днес и с осцилоскоп. И при него става същото като с мултицета - осцилограмата седи еднаква без значение дали се дава газ или колата работи на празен ход. Установих и недобра връзка между сондата и буксата, която отива към ЕКУ. Разкачихме я, тествахме отново с мултимер и този път сондата показваше около 120 миливолта, като си седяха почти толкова по време на подаване на газ и отнемане на газ. Вероятно си е заминала пущината :mhihi Интересно ми е само защо като се включи към ЕКУ и напрежението пак си става 440 миливолта. Тествахме на колегата неговата сонда - играе си доволно напрежението между 100 и 800 миливолта на празен ход със същия мултицет. Отдавам на нея завишения разход, който към момента гравитира около 14/100 градско (миналата година при доста по-лошо каране с повече газ ми е давала 12 и нещо като гледам по логовете, които си водя). Все пак ако някой колега с PN мотор чете темата нека бодне един мултицет на сондата, както е включена към компа и да измери на ПХ какво прави напрежението.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта