Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
- sstyle
- Мнения: 96
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 13:56
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: Sofia
Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Здравейте колеги имам проблем . Вчера колата не искаше да запали и не се чуваше горивната помпа погледнах бушона здрав премерих с мултицет 10.6 в на контакт постоянно ,сменх реле 167 и същото .Подадох 12 волта директно от акомулатора на помпата и завърта ,но проблема си остава. След което подадох 12 волта директно на бушона на помпата докато запали и се оправи . Къде да търся проблема ,защо имаше само 10.6 волта постоянно на контакт и как се оправи после?
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
И какво може да е, че и аз съм така?
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Принципно до колкото знам напрежението до помпата се подава чрез компютъра. Временен вариант е да се подаде директно плюс през контактния ключ, за да запали и отиде на диагностика. След като е имало все пак 10.6 V това ме навежда на мисълта, че помпата си е консумирала мощност, може да е имало някое боклуче на турбинката на помпата и да не е могла да завърти първоначално, но да е имало консумация. Провери при работеща помпа, какво е напрежението в точката, на която си измерил 10.6 V. Възможно е и да има лоша връзка някъде. Като си подал директно ток от акумулатора на бушона е завъртяла, защото са се елиминирали загубите през др. вериги и тока е бил малко по-висок.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
georgi_dob написа:Принципно до колкото знам напрежението до помпата се подава чрез компютъра.
Компютъра управлява само релето на горивната помпа.
И то, отбележете, по 'минус'
С други думи след подаване на контакт на единия край на релето на бензиновата помпа веднага се подава постоянен '+'
В същото време на другия край компютъра подава '-' за да затвори веригата. През цялото време тук става дума за бобинката на релето, не за контактната му система!
Сега за същинското захранване на помпата - дори без да е подаден контакт, на предпазителя на бензиновата помпа има постоянни +12V. Те, в бушонното табло, директно отиват към единия пин от контактите на релето. по тази причина, ако вземете и замостите с един кабел двете силови пера на релето, помпата ще тръгне и без да въртите ключа. Честно казано, бях малко неприятно изненадан от този факт!
Както и да е, само 300-400мЛ бензин отидоха по асфалта
Да се върнем на управлението на помпата: При подаване на контакт компютъра подава споменатия вече минус към релето за около 3-4 сек. Целта е да компенсира естествената загуба на налягане в горивната рейка.
Ако до изтичането на това време не се появят импулси от Хол-датчика, компютъра спира да подава минус (приема, че просто сме се забляли по хубавата комшийка, дето простира по бикини и потниче на терасата и сме забравили да завъртим контактния ключ на позиция 'стартер'). Това си има и друго предназначение - при евентуална авария (катастрофа, скъсан горивопровод и т.н. ) помпата да спира подаването на гориво за да се избегне пожар.
Конкретно към автора на темата - провери за влага в таблото при предпазителите.
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Аз проверих за влага, няма. А за автора не знам... Той най вероятно си е решил проблема
Отворих реле 167 и го боцнах както е така отворено. Паля , но не цъка... натиснах го на ръка да включи, не, не пали. Ток не съм мерил. Нямах уред.
Passat B4 2000 кубика 115 коня
Отворих реле 167 и го боцнах както е така отворено. Паля , но не цъка... натиснах го на ръка да включи, не, не пали. Ток не съм мерил. Нямах уред.
Passat B4 2000 кубика 115 коня
Последна промяна от goderzi на Нед 15 мар 2015 2:33, променено общо 1 път.
- van4ooo
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Когато го натисна с ръка чува ли се помпата? Каква е твоята кола и проблем-пали ли изобщо?
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Passat B4 2000 кубика 115 коня
не не се чува помпата като го натиснах релето. никаква реакция, бушона е здрав.
пали но на газ, на бензин не.
не не се чува помпата като го натиснах релето. никаква реакция, бушона е здрав.
пали но на газ, на бензин не.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Каква е газовата?
Обикновена или ГИ?
Обикновена или ГИ?
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
обикновена е
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Значи правиш следното
Вдигаш мокета в багажника и развиваш трите винта на капака на резервоара.
Закачаш една крушка ( че по-лесно се вижда) на двата по-дебели кабела на куплунга на помпата и даваш на контакт.
Ако светне лампата - сменяш помпата
Ако не светне - сменяш ключа газ/бензин
Вдигаш мокета в багажника и развиваш трите винта на капака на резервоара.
Закачаш една крушка ( че по-лесно се вижда) на двата по-дебели кабела на куплунга на помпата и даваш на контакт.
Ако светне лампата - сменяш помпата
Ако не светне - сменяш ключа газ/бензин
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
ха, за ключа на газта не съм се сещал че може да е...
свети си както и преди...
ще го направя това.
значи ако е прецакан ключа на газта реле 167 не работи, така ли?
свети си както и преди...
ще го направя това.
значи ако е прецакан ключа на газта реле 167 не работи, така ли?
Последна промяна от goderzi на Пон 16 мар 2015 16:23, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Радо ще го обясни,но защо мисля,че преди релето на помпата всъщност друго реле/30/ подава сигнала към реле 167?Това за мулти инжекцион говоря.После ако е седан колата е по-лесно да боднеш мултицет в куплунга на помпата и да го подпреш на кората под задното стъкло така,че да го виждаш,като дадеш контакт.Импулса е много кратък,докато стигне до 12 волта мултицета и е спрял.
И като извадиш помпата от кошницата,с тънка отвертка раздвижи турбинката хубаво,после и подай напрежение от акумулатора.Миналата седмица точно на такъв Пасат я вадих и тръгна след раздвижването.С моята собствена това е втората,която "оправям" по този начин.Недостатък при мен е,че нямах ремонтен комплект да сменя гумените тампончета в кошницата,които се бяха разложили.Подсигури се.
И като извадиш помпата от кошницата,с тънка отвертка раздвижи турбинката хубаво,после и подай напрежение от акумулатора.Миналата седмица точно на такъв Пасат я вадих и тръгна след раздвижването.С моята собствена това е втората,която "оправям" по този начин.Недостатък при мен е,че нямах ремонтен комплект да сменя гумените тампончета в кошницата,които се бяха разложили.Подсигури се.
- bahyr
- Мнения: 556
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Мани тва раздвижване, бъди сигурен, че двете помпи които си "оправил" са пътници и могат да спрат пак във всеки един момент.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Моята издържа 3 месеца след такова раздвижване...накрая взех от пасат с кошницата, естествено кошницата не стана...та се правих на специалист докато преместя пасатовата помпа в кошницата от помпата на голф....Абе временна работа, но поне ще свърши работа докато си намери читава
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf MK3 1995г. АГГ - Ток до бензинова помпа
Бе бая време стана я карам,а и спря да вие...тъй че не се е родил човека,дето да каже дали е временно или не.Най-вероятно е влезнал некой боклук,щото зор се въртеше,ама тръгна.Бахуре,то и новата ще спре в някой момент.Това прави ли я временно решение?А тая дето колегата я е купил втора ръка,отде знае,че не е моята,дето съм я раздвижил?Работи ли помпата-работи.Като спре да работи ще разберем всички.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 203 госта