Bora 1.6 AKL 99г. проблем бензинова рейка?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Bora 1.6 AKL 99г. проблем бензинова рейка?

Мнениеот Краси Кунчев » Вто 18 ное 2014 11:10


Здравейте колеги. Доста изчетох по темата но това което ме интересува не открих. Нека първо опиша ситуацията. Колата е от аватара. Има газов инжекцион. Паля на бензин но до момента на превключване вървежа на бензин е неудовлетворителен. На тихи обороти колата притриса. При шофиране често като я настъпя забива муцуната все едно не стига гориво. По някога пък работи идеално.
Всичко по сисхемата е проверено почистено или сменено.
Горивна помпа проверена-дава налягане 4бара. Филтър горивен сменен. Дюзи почистени с ултразвук. О-пръстени сменени. Свещи сменени. Диагностика-нищо не хваща. Центровка проверена.
На газ колата лети.
Последното което ни дойде на ум беше да махнем маркуча на вакуум регулатора за въздух и колата заспа. Във всички режими на бензин е пушка. Та въпроса е следният може ли да карам така. Какви биха били последствията от това и защо се получава така.
Бензиновата помпа не е прекъсната при работа на газ. Благодаря.
Не обичам по колата ми да има разни отскубнати части но се оказа че този клапан струва над 150 лв.

Последна промяна от Краси Кунчев на Вто 18 ное 2014 22:53, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: АКЛ регулатор на налягането (клапан) бензинова рейка

Мнениеот javor_bg » Вто 18 ное 2014 15:59


Здравей, колега ! Налягането на бензиновата помпа трябва да е 2.5 бара и при откачен маркуч за вакуума да достига до 3.0 бара, което ме навява на мисълта, че нещо с вакуум регулатора може да не е наред или с маркуча за обратния бензин. С една дума нялагането ти е високо.


Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: АКЛ регулатор на налягането (клапан) бензинова рейка

Мнениеот Краси Кунчев » Вто 18 ное 2014 16:13


Да и аз мисля че проблема е в регулатора но незнам защо при по високо налягане колата работи по добре. Питам ако някой може да обясни. В момента излиза че налягането в рейката е равно на това от помпата тоест 4 бара.
Дали има начин да се провери изправността на регулатора


Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: АКЛ регулатор на налягането (клапан) бензинова рейка

Мнениеот ivostefanov » Вто 18 ное 2014 19:08


Оправи си заглавието
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508


Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 1.6 AKL 99г. проблем бензинова рейка?

Мнениеот Краси Кунчев » Съб 22 ное 2014 22:59


Колеги мисля че разрешихме проблема. Купих нов вакуум регулатор и го смених.
Искам само да уточня че отдолу където влиза бензина в него се оказа че има цедка. Моята беше супер много зацапана. Предполагам че всъщност проблема е бил в това. Аз обаче бях вече купил новият регулатор така че го смених.
Нека всички колеги със сходни на моите проблеми да имат впредвид тази цедка.
Считам темата за приключена.


Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Bora 1.6 AKL 99г. проблем бензинова рейка?

Мнениеот Краси Кунчев » Чет 21 май 2015 8:33


Отново да възродя темата. Колата отново започна да пали трудно и да не върви добре на бензин. Студена пали от раз но топла като постои половин или един час особено на слънце и няма палене.
Този път свалих дюзите и ги чистих на стенд. Майстора каза че вече са в добро състояние. Пръскат както трябва. Ефекта обаче е същия.
Преди тази манипулация правих диагностика но освен грешка на ламбда сонда която се изтри друг проблем нямаше.
Вече ми се изчерпаха идеите а и тези на майсторите.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Bora 1.6 AKL 99г. проблем бензинова рейка?

Мнениеот plameney » Чет 21 май 2015 9:26


Един възможен вариант е да има леки неточности в горивната карта на газовия инжекцион.
Бензиновите компютри на това поколение автомобили са адаптивни,това значи,че събират информация за горивните процеси на база данни от ламбда сонда,температурни датчици и т.н.Ако има малко по-бедна или по-богата смес на газ,бензиновия компютър си корегира времената на бензиновия впръск(а всъщност колата работи на газ) и от там с течение на времето работата на бензин се влошава.Може да я караш 2-3 дни на само бензин и ако започне да се подобрява работата на бензин,значи проблема е в настройката на газовия инжекцион.Това че няма записани грешки не е критерий че газта е настроена добре.
При мен имаше подобен проблем.Зимата върви пушка а лятото на бензин не работеше устойчиво.На бензин даже при потегляне гаснеше.Нямаше записани грешки.Карах 5 дни на бензин и след това се заиграх с настройките на ГИ.Настроих ГИ така,че бензиновите времена на празен ход да не се променят когато премине на газ.Повече от година няма ядове.Мисля че най-лесно е да покараш на бензин няколко дни и ако започне да се оправя , значи иска по-внимателна настройка на газ.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Bora 1.6 AKL 99г. проблем бензинова рейка?

Мнениеот KBK » Чет 21 май 2015 11:27


Няма нужда да караш на бензин 2-3 дни за да провериш какви са адптациите на компютъра. Само провери наканал 032 какви са стойностите и пиши.


Stoycho Nedelchev
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 05 дек 2014 11:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Bora 1.6 AKL 99г. проблем бензинова рейка?

Мнениеот Stoycho Nedelchev » Нед 24 май 2015 22:22


Някъде във форума бях прочел подобен проблем.Студена пали на бензин а топла трудно.Проблема беше че при загасяне на двигателя,остава налягане в бензиновата система и дюзите си изпущат бензина в цилиндрите(естествено не трябва да го правят).Двигателя се дави и после пали трудно.Аз примерно бих опитал да я запаля на загрял двигател,веднага след гасенето,да нямат тази възможност да задавят двигателя.Пробвай да видим какво ще стане.На стенд хубаво си ги дал ама проверени ли са дали изпущат.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Serto0 и 62 госта