Golf MK4 1.6 16V AZD - проблемно палене

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот Haralampi » Вто 23 дек 2014 12:50


Има VCDS / VAG-COM за тази работа...
Пак показваше 5 градуса въпросният сензор, колата пак запали кашляйки... вече и аз не знам, навън са 9 градуса някъде, а пък сензорът за външна температура показваше 2 градуса на таблото (вярно колата беше на сянка на по-хладно място ама все пак....)
Понякога пали като кибрит, по-добре от нова кола, друг път го има това нещо...

@Golf_gogo
Знаеш ли от къде може да се закупи въпросният сензор сега по празниците? Може би ще го имат и в Порше, но някъде другаде?




Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот KBK » Вто 23 дек 2014 14:23


Проверете бензновите помпи.


Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот Golf_Gogo » Вто 23 дек 2014 16:29


Никаква идея, аз съм оставил манипулацията за след празниците. Само видях, че го имат наличен в Шкода в няколко склада из България. Можеш да провериш къде на следният линк:
http://service.skoda-auto.bg/information-for-assortment

П.П. Пишеш си каталожния номер, те датчиците са същите и в Шкода, и във Фолксваген. Но ако си го купиш от Порше ще ти излезе по-скъпо :mhihi


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот Haralampi » Вто 23 дек 2014 16:36


KBK написа:Проверете бензновите помпи.

Какво и как да им проверяваме? За мен не може да е проблема там - ако не работеше нямаше да мога никога да запаля и да потегля!
От друга страна ореди време си спомням, че при отваряне на шоф. врата заработваше помпата (чуваше се). Вече не чувам подобно нещо, но дори и това не обяснява защо понякога пали като кибрит от раз вкл. при студен старт, друг път прави проблеми....


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот KBK » Вто 23 дек 2014 19:18


Напротив, ако сдала багажа напълно помпата няма да запалиш, да. Но ако не прави достатъчно налягане или дебит точно това са симптомите. Има в доста теми изписано за тези помпи, включително и аз съм писъл няколко пъти, защото при мен точно помпата беше виновника за това палене (вече почти 2 години колата пали само от първият път). А това че не ти заработва помпата като отвориш шофьорската врата може да се дължи на прецакано микроключе на правата (но това е при пасатите не съм 100 сигурен дали при голфа е с микроключета, но мисля че да). Виж го това нещо, защото може да ти реши проблема, защото помпата качва налягане след отваряне на вратата, след даване на контакт пак заработва ако е необходимо.
Между другото на много хора не им се вярва да е помпа, но тук във форума съм срещал още няколко мнения, че точно след смяната им колите започват да палят нормално. Не казвам че 100% е тя, но проверете налягане и дебит.


Потребителски аватар
ilian.
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
Двигател: AUM AHF
Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот ilian. » Вто 23 дек 2014 23:36


След смяната на бензиновата помпата вече 10 дни паля като хората http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=425550


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот Haralampi » Сря 24 дек 2014 14:07


С микроключета е, но това на шоф врата си работи както трябва :) Иначе ми хрумна.

И все пак ако е помпа не обяснява защо понякога пали като кибрит (в повечето случаи), а в отделни - кашляйки или описаното горе - запалва, работи неравномерно и изгасва.
До колкото бях видял помпата е и доста скъпа за да се сменя на принципа "проба-грешка"... Интересно ми е и как може да не прави налягане при палене, а коалта да има пълната си мощност и на високи обороти (когато изисква и най-голям приток на гориво).


Потребителски аватар
ilian.
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
Двигател: AUM AHF
Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот ilian. » Сря 24 дек 2014 15:17


Най-много гориво на колата и трябва при ускоряване.Примерно при мен като карам на 2 предавка с около 1100 оборота и като дам газ до долу малко преди 3000 оборота за секунда спира ускоряването и след това продължава.Закачихме един манометър и пролича че няма налягане.И на мен ми бе чудно как 5 пъти пали нормално 10 не но ето след смяна помпа всичко си е нормално колата се ускорява много по добре вместо да ми заглъхва на 3000 оборота сега ми светка тракшъна :th_up


Потребителски аватар
alex_7656
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
Автомобил: Golf IV
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот alex_7656 » Нед 28 дек 2014 14:16


Има ли развитие по темата.
И аз съм с AZD, и моята пали по подобен начин само при първия студен старт.
Възможно ли е на всички да ни заминават бенз. помпи ??


владислав
Мнения: 668
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот владислав » Сря 07 яну 2015 14:40


Смени ли някой датчика за температурата - на базата проба грешка, аз имам един оригинален но е по стар от сегашният уж оригинален, но купен от БГ.
На vcds се гледат тези стойности, но дали са точни при мен винаги е имало разлика м/у показаният на външната температура по табло и от програмата която показва температурата. Кашлянето при мен продължава, но пали за момента и е само за първото студено палене, бензиновата да не прави налягане едва ли - включва се при отваряне на шоф. врата и 4 000 оборота ги поддържа.
Дюзи - уж само от ОМВ - 100 октана и/ или 95 с добавка Castrol TBE, сложих на добавка - лики моли за чистене не виждам разлика - горивният филтър е на 10х.км. да е запушен?
- Дросела изчистен и адаприран.


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот KBK » Чет 08 яну 2015 9:28


Колега, по абсолютно същият път минах като тебе, само че смених и дебитомер (който е заедно с температурният датчик за входящият виздух), свещи и тепмературният датчик на водата....и накрая и помпата :mhihi
А това че се включва бензиновата помпа при отваряне на вратата не значи че прави достатъчно налягане и дебит. Провери я с манометър, но на студен двигател и мисля че дебита беше 80 l/h.


Потребителски аватар
ilian.
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
Двигател: AUM AHF
Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот ilian. » Чет 08 яну 2015 16:27


Най- малко 3 бара трябва да прави помпата :th_up


Потребителски аватар
alex_7656
Мнения: 359
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 18:51
Автомобил: Golf IV
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот alex_7656 » Чет 08 яну 2015 17:01


ОТ изброените възможни неща, аз залагам на темп. датчик.
Ще го сменя при първа възможност и ще пиша за резултата.
Но просто ми е много странно как всички а AZD и BCB, имаме идентични симптоми.


modula
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 28 мар 2009 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SF

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот modula » Нед 11 яну 2015 20:13


От 2008 съм със същия двигател и последните 4 зими имам същия проблем.Даже свикнах да я въртя по няколко пъти докато запали нормално,все едно да размаже масло малко и да и е по лесно от 3-тия път.От няколко дни пробвах да задържа на контакт около 3 сек., и след това пали от раз.


Потребителски аватар
Golf_Gogo
Мнения: 147
Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
Местоположение: гр. София

Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене

Мнениеот Golf_Gogo » Пон 12 яну 2015 9:29


Тази събота беше сменен датчика за температурата на охлаждащата течност, почистен/адаптиран дросела и нещата заспаха при мен. Няма проблем със студеното палене, няма губене на мощност, няма давене при студен двигател - всичко си е 6 :biggrin
Говорих с Мишо от Герман (той я обслужи), каза, че бензиновите помпи на 1.4 16V и 1.6 16V нямат проблеми - там заминава релето, което ги управлява и прави проблем само при ниски температури и първо палене. На второто развъртане пали без проблем. За 1.8T вече бензиновата помпа се случва да сдаде багажа. За релетата каза, че били някакви умни - при отваряне на шофьорската врата подкачвали, а също взимали сигнал и от еърбеците и при тяхното активиране спирали помпата. Съответно не е от най-евтините ... Но не било проблем да се сложи и обикновено от Голф 3 - колата си работи на пушка. Та ако някой има проблем с релето - да си преценява дали да минава бюджетно (с реле от Г3) или да си има екстрата да му се спре помпата при ПТП (реле от Г4).
Ако искате да си проверите релето - закачате мултицет към помпата, давате контакт и проверявате дали стига ток до нея. Ако не запали и има ток до нея - търсете проблема другаде (най-вероятно темп. датчик охлаждаща течност).



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgivw и 103 госта