Колеги, от доста време вече нещо мъчи паленето на колата.
Спорадично (веднъж на Х дни или седмици, понякога по-често, понякога по-рядко) се получава едно задавяне на двигателя при палене в продължение на няколко секунди, все едно работи на 2/3 цилиндъра, тресе, оборотите подскачат и след 3-5 секунди колата изгасва. Повторно или в редки случай потретно палене вече е успешно и без терзания. Обикновено въпросното "кашляне" се случва при студено палене, но понякога и при топъл двигател.
Като цяло паленето дори когато е успешно от първи път е леко тегаво - не по отношение на въртене на стартера, а се получава леко закашляне в момента на самото палене.
Някой сблъсквал ли се е с проблема!?
[*]Няма запаметени грешки в паметта
[*]Свещите са сменяни преди около 20 000 км с предписаните от производителя NGK (по спомен цена над 100лв.)
[*]Колата е на реални почти 150 000 км
Замислих се за бобините - те са нерядко срещан проблем при този двигател, при мен никога не са правили проблем, съответно не е сменяна нито една от както имам колата (а това е дълго), но ако е от някоя бобина дали нямаше да се проявява проблема и в движение понякога
Golf MK4 1.6 16V AZD - проблемно палене
- jordan17772
- Мнения: 670
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
И аз го имам това. Понякога ми се налага да задържа ключа на контакт вместо за 2 секунди за 3-4сек. Първо се чува едно като давене на мотора и когато мотора стигне към 1100 оборота и запалва при мен. Аз го отдавам на некачествените горива по нашите бензиностанции .
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Не може да е това причината! Иначе щеше да го прави винаги и и на топъл двигател. А и не само аз и ти караме с тези горива. А и не винаги е било така, колата я имам не от вчера, а и преди това пак съм и сипвал гориво ;)
Определено причината се крие другаде
Определено причината се крие другаде
- the_red_camel
- Мнения: 696
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Не е лошо да се пробва с друго гориво-100 октана от OMV и на мен нещо ми прави същото давене от месец-не винаги но през няколко дена, само при първи старт на студено и аз се съмнявам много от качеството на горивата, но сега карам с бензин 95 от Газпром..
- jordan17772
- Мнения: 670
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Ами тогава и аз ще се радвам да разбера от къде идва това. И аз преди време сменях свещите с NGK. Колата беше на 155к километра още с оригиналните бошовски свещи. Но факт, от време на време и само на студен старт го прави това с прехълцването при мен. Аз друг проблем имам и си го знам, трябва да обслужа стартера, че бендикса прави леко "ррр" при някои паленета и предполагам се връща по-бавно.
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
С BCB мотор съм, същата симптоматика. Не й обърнах особено внимание и половин година по-късно вече си изби грешка - температурен датчик на охлаждащата течност. Явно не умира от веднъж ... Ама сега нон-стоп си ми свети чек енджина и всяко едно първо студено палене е неуспешно (мотора се "задавя" и гасне), а при много студено време (под 5 градуса) след като запали (второ развъртане) не работи равномерно в първата минута и при подаване на газ се дави и оборотите падат. Но пък вече няма проблем с паленето на топъл мотор Датчика не е скъп - от 15 до 40 лв. вървят, смяната също не е кой знае колко сложна, ама все не остава време да се занимая и с това
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Хм и аз имам дразнещо палене, но само ако са такива температури като днешните от -1 до +8 градуса (на -5 гр. пали по-лесно).
Моето е едно по-дълго въртене на стартера, но работи без проблем след запалването, бензина е 100 от омв, гледал съм температурата какво показва на компа и на таблото разлика 6-7 градуса.
Ако навън според показанията на таблото е 2гр. на компа излиза 8 гр., което за мен не е голяма разлика и много се чудя дали да не сменя и аз датчика.
Ако е от бобините ще има постоянно проблем, едва ли след затопляне ще работят по-добре по скоро обратното.
Моето е едно по-дълго въртене на стартера, но работи без проблем след запалването, бензина е 100 от омв, гледал съм температурата какво показва на компа и на таблото разлика 6-7 градуса.
Ако навън според показанията на таблото е 2гр. на компа излиза 8 гр., което за мен не е голяма разлика и много се чудя дали да не сменя и аз датчика.
Ако е от бобините ще има постоянно проблем, едва ли след затопляне ще работят по-добре по скоро обратното.
- maerto
- Мнения: 530
- Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
- Автомобил: VW Golf 4 2001
- Двигател: 1.6 16V AUS
- Местоположение: sofia/silistra
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
И при мен е така колега,само при първо студено палене се наблюдава.На топъл не чака и четвърт оборот... Дали не е свързано с горивните пътища...??Аз си го обяснявам така-при дълго непалене горивото се отдръпва максимално и е нужно време докато стигне до цилиндрите при първо палене...отнякъде може да дърпа въздух или знам ли
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Въпросният двоен темп. сензор за който Golf_Gogo споменава е често срещана причина за подобни проблеми и моите съмнения съща бяха/са в него, но току що се връщам от колата и сензорът преди палене и след палене показва абсолютно нормални стойности. Нямам и никакви грешки. И въпреки това колата запали като стар дизел :( Ще направя ново измерване утре.
П.с. актуалната цена на сензора е около 80лв.
П.с. актуалната цена на сензора е около 80лв.
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Голф 4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Ами до колкото знам, този датчик се води консуматив и на определени км/години трябва да се подмени. Ще се пробвам началото на януари да го сменя и ще пиша какви са резултатите :) Но очакванията са ми всичко да заспи, най-малкото защото си ми избива такава грешка и датчика е зациклил на -40 градуса
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Въпрос на дефиниция. Всичко по един автомобил е "консуматив", вкл. самия двигател, тъй като няма нищо вечно.
Предопределен сервизен интервал на сензора обаче разбира се няма, така че в този смисъл не е консуматив. Но е нерядко срещана болежка. Струва ми се обаче, че при мен не е той проблема.
Предопределен сервизен интервал на сензора обаче разбира се няма, така че в този смисъл не е консуматив. Но е нерядко срещана болежка. Струва ми се обаче, че при мен не е той проблема.
- Golf_Gogo
- Мнения: 147
- Регистриран на: Съб 05 юли 2014 14:41
- Автомобил: Passat Alltrack B8 + Golf 4
- Двигател: 2_0 TDI DFCA + 1_6 16V BCB
- Местоположение: гр. София
Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Сега се разтърсих за цените на въпросният датчик:
1. Beru - 67.20 лв. (кат. номер MT318776);
2. Hella - 47.54 лв. (кат. номер MT207408);
3. Facet - 33.00 лв. (кат. номер 7.3258);
4. Febi Bilstein - 25.67 лв. (кат. номер 32510);
5. Оригинален от Skoda - 59.98 лв. (кат. номер 059919501A);
Говорих с Мишо от Герман и каза, че по принцип слага Facet-и и няма ядове с тях, а Beru-то било Facet с друга щампа. Та мисля след празниците да сменям моя с Facet и ще напиша дали драмата е приключила успешно
EDIT: Тази сутрин, за първи път от поне два месеца, запалих без проблем и без да ми свети Check Engine с последващо съобщение Emissions Workshop. Явно пак се върнахме на схемата ту работи, ту не работи
1. Beru - 67.20 лв. (кат. номер MT318776);
2. Hella - 47.54 лв. (кат. номер MT207408);
3. Facet - 33.00 лв. (кат. номер 7.3258);
4. Febi Bilstein - 25.67 лв. (кат. номер 32510);
5. Оригинален от Skoda - 59.98 лв. (кат. номер 059919501A);
Говорих с Мишо от Герман и каза, че по принцип слага Facet-и и няма ядове с тях, а Beru-то било Facet с друга щампа. Та мисля след празниците да сменям моя с Facet и ще напиша дали драмата е приключила успешно
EDIT: Тази сутрин, за първи път от поне два месеца, запалих без проблем и без да ми свети Check Engine с последващо съобщение Emissions Workshop. Явно пак се върнахме на схемата ту работи, ту не работи
Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Отдавна не съм влизал във форума,ама като влизам пиша,така ,че нека напиша и аз един коментар.Същия двигател само ,че мотора е AUS ,абсолютно същите проблеми,първи старт(студен) или пали или не пали 50 на 50 или повечето пъти не пали.Ако не запали веднага от втория винаги пали,така до тук няма проблеми 1ва и тръгвам минавам 50-100 метра вече съм на втора подавам малко газ,обаче почва да прекъсва постоянно докато не мина още 100тина метра и не се нормализира,след това вече няма никакви проблеми.Всичко това е при всяко студено палене,но трябва да отбележа ,че проблема е сезонен и не го прави постоянно,мисля ,че зимния сезон почва да праи чакмаци,днес смених свещите защото са оригиналните и не са сменяни още ,че и едната беше цялата в масло явно и гарнитурата е потдала вече но както и да е,утре на студен старт ще кажа как е.Миналата година имах подобен но не същия проблем,там проблема беше при второ палене т.е. паля тръгвам няма ядове,отида до някъде да хапна примерно(Някаква кратка дистанция,двигателя още не е хубаво загрял),след 5-10 минути се качвам паля(или само се опитвам) и се почваше голямата мъка ,чуди се да пали ли да не пали ли играе от 200-400-500 оборота и иска да изгасне,и понякога гаснеше ,понякога не(късмет)понякога всичко това се повтаряше 4-5 пъти докато запали ,с подаване на газ се чудих дали и помагам или по скоро и преча да се справи.Както и да е колега на баща ми каза ,че е много вероятно да е от температурния датчик даже беше почти сигурен ,отидох до един магазин и взех някакъв китаиски температурен датчик за 10 лева и всичко заспа и проблемите спряха.Та,двата проблема са различни но си приличат дали има нещо общо м/у тях?
Забравих да добавя-онзи ден ми направи също странен проблем който не беше ми се случвал до сега,баща ми беше казал,че 1 път му е станало ама на мен не ми се е случвало апък я карам вече 3 години.Та ... карам си бавно и чакам светофара да светне зелено остават 2-3 секунди и зад мен една шкода нещо се напъва викам чакай да и дам една 2ра(колата загряла до 90 отдавна)газ до доло и докато набираше изведнъж все едно върнах газта...а беше до доло !После на един старт с друга кола ми прекъсна на първа предавка докато тръгвам...??
Забравих да добавя-онзи ден ми направи също странен проблем който не беше ми се случвал до сега,баща ми беше казал,че 1 път му е станало ама на мен не ми се е случвало апък я карам вече 3 години.Та ... карам си бавно и чакам светофара да светне зелено остават 2-3 секунди и зад мен една шкода нещо се напъва викам чакай да и дам една 2ра(колата загряла до 90 отдавна)газ до доло и докато набираше изведнъж все едно върнах газта...а беше до доло !После на един старт с друга кола ми прекъсна на първа предавка докато тръгвам...??
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Според мен тук вече се смесват поне 3 различни проблема... при мен няма никакво прекъсване в движение - единствено ако тръгна веднага след като запаля (когато запали мъчно) не поема добре газта и може да изгасне при потеглянето. Ако изчакам половин минута няма проблем. Но никога не ми е прекъсвала в движение. Това ми звучи повече на проблеми с бобина!
И все пак официалната каталожна цена на въпросният температурен сензон (059 919 501 А) е над 35 евро в офиц. дистрибуторска мрежа на VW. По информация от друго място (не съм проверявал лично) била 85лв. офиц цена в БГ.
Все едно, не знам от къде идват посочените по-горе цени, но не е това най-важното.
Ще погледна днес пак кави стойности дава и много ми се ще да установя, че има грубо разминаване, ама уви, предния път си беше абсолютно адекватно, не ми дава никаква причина да го сменям и не дава обяснение на проблемите.
И все пак официалната каталожна цена на въпросният температурен сензон (059 919 501 А) е над 35 евро в офиц. дистрибуторска мрежа на VW. По информация от друго място (не съм проверявал лично) била 85лв. офиц цена в БГ.
Все едно, не знам от къде идват посочените по-горе цени, но не е това най-важното.
Ще погледна днес пак кави стойности дава и много ми се ще да установя, че има грубо разминаване, ама уви, предния път си беше абсолютно адекватно, не ми дава никаква причина да го сменям и не дава обяснение на проблемите.
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRB
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1.6 16V (AZD) - проблемно палене
Как ще ги гледаш стойностите, с мултицет или каква температура ще показва.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 192 госта