Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот dontaskdontsay » Пет 13 мар 2015 22:36


Ето ако stefan4o не си беше разпродал неговото АБУ сега щяхме да сравним кодовете и да се приключи :smile
Кажи поне ако се сещаш за името на човека дето го купи да го питаме дали върви.
Някъде имах едно съобщение до него ама не се сещам за името му :gruebel



П.П: И все пак се оказва че стефан4о ни помогна макар и вече да не е собственик на АБУ.
Ето нещо от търсачката:

stefan4o написа:1. Двигател ABU - 1.6, моно (карбуратор в момента) 75 к.с.
2. Скоростна кутия 7А - 5-степенна
3. 100 км/ч са ми 3000 1/мин на 5-та предавка
.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19138
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот stefan4o » Пет 13 мар 2015 22:48


Това, че съм го продал, не значи, че не помня нищо. Код на скоростите беше CKM от Сеат Ибиза. Аналогични са на CWM като числа - диференциал 4.063 и 5-та предавка 0.74. При 3000 оборота/мин беше на около 100км/ч. Развивал съм максимум 150км/ч с тая кола, като от 140 до 150 ми трябваха сигурно няколко минути по магистралата. Бях я скопил с карбуратор от 1.3 с дросели 19/23мм съответно на 1 и 2-ра камера (за сравнение при 1.6 карбураторът е с 22/26мм дросели). Сегашната ми Джета е с кутия 4S - диференциал 3.941 и 5-та скорост 0.745, на 3000 оборота съм с около 110км/ч, карбуратор стандартен за модела 2ее с дросели 22/26мм, развива 170 на бензин без никакви притеснения и нужда от много време като първата с карбуратор от 1.3. Спокойно си я карам по магистралата със 140-150 км/ч от Бургас до Стара Загора. На газ е подобна ситуацията до 170 съм я тествал - вдига ги, когато има условия за това (на магистралата примерно).


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот vaiper 1 » Съб 14 мар 2015 12:10


АБУ си върви казах ви какво да правите,центровката не става явно моята150 ги прави на 4 на 5 не се ускорява с тоя мотор вижте си и съединители те,няма причина 75 коня да не развива скорост.Опънете жилото на газта и го фиксираите с фибата аре деистваите тц тц


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 14 мар 2015 12:16


Това ли е кода на кутията?
085 301 107. WW01

Ходил съм да ми правят центровка там с оня уред стробоскоп ли беше не помня но разлика няма.
А това с жилото не го разбирам.
На кое му казвате фиба?


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот vaiper 1 » Съб 14 мар 2015 12:20


Хаиде да поясня,жилото на газта влиза към дросела над самия мотор там то се закрепва с една желязна пластина тоест с нея се фиксира малко го опънете и го фиксираите с пластината


Потребителски аватар
Kaloqn92
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 11 фев 2013 20:40
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABU 1993

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот Kaloqn92 » Съб 14 мар 2015 13:24


Това с жилото съм го правил..


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот Iezekil » Съб 14 мар 2015 13:36


Не обичам да се повтарям,а да мислим.Ако е от жилото,сиреч да не отваря докрай дросела,то не би трябвало до трета да се ускорява колата на макс.Просто от там на сетне не стига мощ на мотора и единственото логично обяснение за мен е именно предавателното число на съответната предавка.Каквото и друго обяснение да се търси,някакъв проблем по механика или електроника,то той би рефлектирал и на другите предавки при макс.обороти.Още повече,че и на газ и бензин е еднакво.А и за няколко различни автомобила да търсим еднакъв проблем,няма друго обяснение.Нагледно казано все едно на моята талига/1,8 Пасат комба/да сожа дизелова кутия и да вдигна 200/при сегашна възможност за 160 и една от най-късите кутии/,в смисъл,че нямам мощност на мотора за това.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 14 мар 2015 14:01


То всъщност ние или поне аз не натискам педала до край. Педала натианат до половината и държи въпросните 120. Дори и да го натисна до край нищо не се променя. Теези дни ще се опитам да премеря и налягането на маслото за да изключим и съмненията от предната страница.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот muns61 » Съб 14 мар 2015 20:12


Това с маслото са глупости...


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 14 мар 2015 20:30


Щом като отворя капачката на запален двигател и започва да пръска масло навън значи си качва масло.
Е нищо не пречи да си го премеря и да видя колко е.

А колкото до кутията, някой може ли да каже каква да търся (като код) ?
Имам възможност в момента да продам сегашната си кутия на човек в нужда и да си взема нова като така ще платя само за ремонта. Ако успеем да разнищи историята с тези кутии до няколко дни то вероятно ще взема друга кутия за тест :)

Нека колегите притежаващи този двигател споделят с какъв номер са :bowdown


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот muns61 » Съб 14 мар 2015 20:42


Проблемът ти не е в кутията, каквато и да сложиш, все тая ще е.
Необходима е цялостна диагностика от грамотен човек - дали има компресия, дали белезите съответстват, дали разпред вал е за този мотор, запалване, засмукване на въздух и още куп неща. За развъртане на втора и трета не е необходима цялата мощност на мотора, вижте със стробскопа дали с увеличаване на оборотите се мести аванса на искрата.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 15 мар 2015 13:35


Сега се сещам за една случка от преди години с която не се гордея и не трябва да се прави :redface
Бях вдигнал колата на подемник и ускорявах във въздуха :screwy Спомням си че тогава колата развиваше над 140. Това изключва ли скоростната кутия като заподозряна ? В смисъл щом тогава кутията е позволявала да се развие такава скорост но не би трябвало сега да пречи или :gruebel

То ясно че тогава не е имало въздушно съпротивление и килограмите но ако кутията е позволявала само до 120км не трябваше ли и във въздуха да окаже някакво влияние ?


П.П: Ще проверим отново със стробоскопа.
Компресията е мерена 10/8/8/9
Ще проверя и белезите тези дни. Останалите проверки са малко трудни за изпълнение в Берковица.


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот vaiper 1 » Нед 15 мар 2015 15:10


Центровката е проблема иска предварение или закъснение,не се води по фабричния белег мърдаш караш и гледаш :wink


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1.6 ABU моно проблем след ремонт

Мнениеот dontaskdontsay » Сря 14 окт 2020 21:54


Малко е стара темата но все пак има развитие (поне при мен).

След като духнах гарнитурата, свалих и ревизирах главата. Шлайф, гумички и пасване на клапани. Всмукателните клапани имаха страшно много нагар около 5мм че и повече.

После си поиграх и с ангренажа. Доста хора се оплакват че белезите им бягат при обтягането с водната помпа. И на мен ми имаше разминаване но не с 1 а с половин зъб :screwy :gruebel
Та целта е да се разминат малко белезите преди да се започне обтягането с водната помпа. Така като обтегнете ремъка и белезите идват по местата си.


Сега колата определено е една идея по жива. 150-160км ги прави (като се кача на магистрала ще разбера точно колко и е максимума).

Преди ремонта компресията беше: 10/8/8/9
След ремонта компресията е : 13,5/12,5/12/13
Така и не успях да намеря уред да премеря налягането на маслото.




П.П: При АБУ може да се смени ремъка без да се разхлабва водната помпа. Просто го изхлузваш от зъбното колело на разпределителния вал и после си го надеваш по същия начин.

И въпреки коментарите на някой хора от форума, че АБУ-то не среща клапани.... Е лично го проверих и ги среща!!!



Сега ми остава само да оправя разхода. Всички твърдят че АБУ-то е икономичен но при мен на газ извън градско не може да падне под 9-10.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 63 госта