Vento 2.0 94г. - време за нов антифриз...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Vento 2.0 94г. - време за нов антифриз...

Мнениеот инжектопляктор » Чет 01 яну 2015 16:02


Тези дни покрай мен времето рязко застудя. Течността на чистачките успя да замръзне с тънка коричка лед, поради което вадих резервоара, сложих го на топло да я махна и да налея нова, този път дано по-читава.
От доста време се каня да сменям антифриз, но поради липса на време отлагах до този момент. Лампата обаче взе да ми напомня за ниско ниво на антифриз. Реших, че е време да се долива или сменя. Имам 3-4 литра син антифриз и 3 литра дестилирана вода. Взех 30 грама антифриз от разширителното казанче и се оказа, че цветът му не е нито син, нито червен. Някакъв мътен, леко кафеникав и неопределен. Веднага ми светна лампата, че съм отлагал смяната и това не е хубаво. Иначе антифризът не е замръзнал, това са щастливите новини(гледам разширителното казанче - течен е). Въпросът ми е - става ли да си сменя антифриза със син, разреден на -25 с дестилирана вода на този автомобил, колко точно антифриз събира, как най-удачно да източа старият и най-ефективно, също така как да промия системата и радиатора на парното? Също така - имам леко сълзене от 1 гарнитура точно където влиза от радиатора маркуча в двигателя, до свещите де факто. Да не опитвам да затягам, а директно да се ориентирам към смяната й? Както винаги, нямам си и понятие от VW, та ще се радвам на съвети от по-знаещи.
п.п От VW дебилно са наслагали клапи с дупки, закрити с дунапрен, но поне казанчето на чистачките лесно се сваля, че да мога да махна леда.




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Vento 2.0 94 - време за нов антифриз...

Мнениеот Bai Sando » Чет 01 яну 2015 16:45


Той и твоя най вероятно е бил син,но ако преди това е била карана с вода,и сега за това е мътен.
Промиване става с маркуч в чешмата и откачаш маркучите на парното и радиатора и почваш да промиваш докато протече бистра вода.Същото и с големия радиатор правиш.Обаче ако искаш хубаво да се промие и двигателя,е добре да му свалиш термостата,иначе като е затворил няма от къде да завърти водата и да изкара мизерията.Ако дълго време е била карана с вода и промивката не помага.Може временно всичко да е бистро,но след няколко седмици пак ще е мътно.
Щом имаш син антифриз,промивай и го сипвай.След като му направиш течността от антифриз и дестилирана вода и я позавърти двигателя,вземи с една спринцовка малко за проба от казанчето и я сложи във фризера да видиш до колко гр.държи :th_up


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: VW Vento 2.0 94 - време за нов антифриз...

Мнениеот IvanMan » Чет 01 яну 2015 18:40


На разширителният съд има черна капачка на която пише какъв трябва да е антифриза.
Ако пише G11 антифриза е син, ако пише G12 антифриза е розов.
По принцип до 96 г. би трябвало да е G11, но за по-сигурно провери.
Охладителната система побира 5,5 литра.
Относно теча от гарнитурата, предполагам че става въпрос за пластмасовия накрайник на двигателя. Само смяна с нов и то качествен, най-добре оригинален вече са по около 20 лв., тези на Topran изкарват до една година и отново протичат.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous, Ивайло Димов и 76 госта